فراری در حال آزمایش نسخهٔ قویتر و داغتر SF90 استراداله است که احتمالاً پیستا یا اسپشیاله نام خواهد داشت و انتظار میرود طی سال جاری معرفی شود.
یک فراری SF90 با پوششهای استتاری در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در مارانلو در حال آزمایش دیده شده است. این خودرو نسخهٔ قویتر و وحشیتر SF90 است که فعلاً نام آن مشخص نیست ولی با توجه به نامگذاریهای مدلهای پیست محور قبلی فراری، ممکن است پیستا یا اسپشیاله نام داشته باشد. این SF90 ارتقاءیافته ممکن است تا پیش از پایان سال جاری به بازار عرضه شود. فراری با پوششهای سیاهوسفید بهطور کامل پروتوتایپ این ماشین را پنهان کرده است ولی رندری که در اینجا میبینید سعی دارد پوششهای استتاری را کنار زده و چیزی که انتظار میرود پشت آنها باشد را نشان دهد.
با قضاوت از روی تصاویر جاسوسی، فراری قصد دارد SF90 اسپشیاله را بسیار تهاجمیتر از استراداله جلوه دهد؛ بنابراین، در جلوی خودرو شاهد دماغهای تیزتر و عریضتر خواهیم بود. همچنین برخی تصاویر کانالهای جدیدی را روی کاپوت خودرو نشان دادهاند. در عقب خودرو بال بزرگی دیده میشود که طبق گزارشها از نوع فعال بوده و با توجه به شرایط و حالت رانندگی تغییر میکند. فعلاً از داخل SF90 اسپشیاله چیزی نمیدانیم ولی با توجه به فراریهای متمرکز بر پیست قبلی، ممکن است شاهد کابینی الهام گرفته از مسابقه با حداقل امکانات برای کاهش وزن باشیم.
قطعاً یکی از مهمترین ویژگیهای SF90 اسپشیاله ارتقاء قوای محرکهٔ آن خواهد بود. نسخهٔ کنونی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموع خروجی آنها ۱۰۰۰ اسب بخار است؛ بنابراین در نسخهٔ جدید بهاحتمالزیاد شاهد قدرتی در حدود ۱۱۰۰ اسب بخار و حتی شاید بیشتر خواهیم بود. SF90 استراداله هماکنون ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و نسخهٔ اسپشیاله با قدرت بیشتر و وزن کمتر باید سریعتر از این باشد. علاوه بر این، اصلاحات آیرودینامیکی هم باید به بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو در پیست کمک کند.
البته این ارتقاءها ارزان به دست نمیآیند و قطعاً قیمت SF90 اسپشیاله نسبت به نسخهٔ کنونی که قیمت پایهای در حدود ۵۳۰ هزار دلار دارد گرانتر خواهد بود.
ARIAN
۱۲ فروردین ۱۴۰۲Sf90 خودش ویرانگر بود وای به حال این یکی. یعنی همه رو از دم تیغ میگذرونه. فک کنم 1 میلیون دلار رو شاخشه
Amir mahdi @-1387
۱۲ فروردین ۱۴۰۲عجب چیزی خواهد شد
R@min
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الحق که موجود ترسناکیه.
Ferrari
۱۲ فروردین ۱۴۰۲تقریبا یک سالی هست که درحال تست این ماشین هستن
فکر نمیکنم یهو ۱۲۰ اسب بخار به توان ماشین اضافه بشه، احتمالا ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت داشته باشه
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲Sf90 خودش هیولای پیست هست تو بعضی پیستها از من کلارن سنا هم سریعتر بوده . امیدوارم نسخه بهینه شده اختلاف وزن قابل توجهی داشته باشه
وی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اگه از سنا سریع تره فکر کنم غیر از والکری و amg one از همه ماشینا سریع تره🤔
عارف
۱۲ فروردین ۱۴۰۲من نمیدونم چطور اینهمه هر سال پیشرفت میکنند مثلا تو یه سال رو چه چیز های کار میکنند که اینقدر در قدرت موتور تغییر به وجود میاد
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲همه شرکت ها میتونن تو موتورهای توربو و حتی تنفس طبیعی ارتقا قدرت قابل توجهی داشته باشن منتها بحث روی ضریب اطمینان و توانایی استفاده تو شرایط مختلف و کنترل تنش ها و حرارت و قابلیت استفاده شهری هست
T16
۱۲ فروردین ۱۴۰۲لطفاً تو تمام خبرها نام منابع رو درج کنید….
Yasin
۱۲ فروردین ۱۴۰۲رقابت فراری SF90 و لامبورگینی روئولتو خیلی خفن میشه
Scuderia Ferrari
۱۲ فروردین ۱۴۰۲آقا یاسین
بعید میدونم با نسخه جدید SF90 استراداله بتونه رقابت کنه ، حتی با نسخه AF فعلی هم رقابت سختی داره
این ماشین تا معرفی هایپرکار جدید فراری پرچمدار این برند خواهد بود و رقابت با این هیولا سخته
ولی انجین V12 و صدای بهتر رِوُئِلتو برگ برندش هستن که ماشین بازا همینو میخوان
Hamilton1970
۱۲ فروردین ۱۴۰۲بهبه
چه شود رقابت اسب سرکش مارانلو و گاو وحشی بولونیا 🌪️🇮🇹
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲از وقتی رولتو معرفی شده ، دیگه sf90 از چشم افتاده ، خداییش لامبو هم طراحی زیبا تری داره و هم مهندسی دقیق تر ( به هر حال زیر مجموعه فولکس واگن آلمان هست ) ، فراموش نکنید که رولتو تو نسخه پایه ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت داره و در سال های آینده وقتی نسخه های : s و sv و svi و .. رونمایی بشن این ، این قدرت از مرز ۱۲۰۰ اسب عبور میکنه ، به هر حال بیصبرانه منتظر رقابت رولتو و sf90 در خط مستقیم و پیست هستم
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۲قدرتش ۱۰۱۵ اسب بخار هست تو ویدیوش هم هست
وی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اوکی ولی مهندسی فراری به تنهایی درحد بهترینای المان و بالاتر هست مهندسی المانی جلوی امریکایی ها و ژاپنی ها خیلی چیز شاخیه نه جلوی ایتالیایی ها
Sobhan
۱۳ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی جفت مهندسی هارو داره هم از طرف آلمان هم از طرف ایتالیا
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۲لامبورگینی علیرغم تمام کاریزما و محبوبیتی که داره اما در عملکرد تقریبا هیچوقت بالاتر از هم کلاس های خودش از فراری نبوده
این مدل هم با وجود چهار سیلندر بیشتر گمون نکنم بتونه سنت شکنی کنه هرچند قاعدتا باید با V12 فراری مقایسه بشه که دیگه …
Ferrari
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چون زیر مجموعه فولکس واگن المان هست مهندسی دقیق تری نسبت به فراری داره؟
نه داداش از این خبرا نیست.
فکر نمیکنم روئلتو بتونه حریف sf90 بشه. نسخه پیست محور sf90 که جای خود داره.
نسخه های SV و SVJ هم باید با جانشین sf90 رقابت کنن
Sobhan
۱۳ فروردین ۱۴۰۲راحت حریفش میشه ،فعلا که قدرت بیشتر و ۴سیلندر بیشتر داره
ahmad
۱۳ فروردین ۱۴۰۲همین چند وقت پیش بود که لامبورگینی یه sf90 خریده بود که بتونه جانشین آوانتادور رو با اون توسعه بده،اگه میخوای لینکش رو هم برات بفرستم ،تو ساخت سوپر اسپرت ها فقط پورشه در حد و اندازه فراری هست و تمام که اونم پرستیژ فراری رو نداره پس دیگه هیچ ماشینی در حد فراری نیست که باهاش مقایسه بشه
Sobhan
۱۳ فروردین ۱۴۰۲فراری هم یه بار sto رو آورده بود ،اینا بهم هیچ ربطی ندارن
پوریا چالش
۱۳ فروردین ۱۴۰۲فراری کار درست ببینم تو پیست چجوریه