سوپراسپرتهای مدرن مکلارن و فراری در یک تست درگ، رقابت کردند. این خودروها از نظر پیشرانه و توانایی فنی، متفاوت هستند.
فراری SF90 استرادله، قوای محرک پلاگین هیبرید دارد. این سوپراسپرت از موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۷۰ اسببخار استفاده میکند که بهتنهایی، برای شتابگیری کافی به نظر میرسد؛ اما سه موتور برقی هم روی SF90 نصب شده است تا مجموع قدرت به ۹۸۶ اسببخار با نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر برسد. این مدل در مقایسه با لافراری، ۳۷ اسببخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتنمتر افزایش گشتاور دارد.
فراری SF90 استرادله دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسببخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانهی ۸ سیلندر در تاریخ فراری، تنظیم شدهاند. در آزمونهای غیررسمی، سرعتگیر صفر تا صد کیلومتربرساعت SF90 استرادله، ۲/۲ تا ۲/۴ ثانیه اندازهگیری شده است.
هماکنون، مدل ۷۶۵LT گرانترین محصول تولید انبوه موجود در سبد مکلارن است. این خودرو، نسخهای ارتقا یافته از ۷۲۰ محسوب میشود اما علاوهبر بدنهی کشیدهتر، تجهیزات فنی متفاوت نیز دارد. مکلارن 765LT مثل مدل ۷۲۰ از پیشرانهی چهارلیتری تویینتوربوشارژ V8 استفاده میکندتا قدرت ۷۵۴ اسببخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر داشته باشد. بهلطف تمام تغییرات فنی، 765LT در ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و ۷/۲ ثانیه زمان لازم میبرد تا از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد.
آستانه قیمت فراری SF90 استرادله، ۵۰۷ هزار دلار است؛ درحالیکه مکلارن 765LT، به قیمت ۳۷۵ هزار دلار فروخته میشود. روی کاغذ، فراری نسبت به مکلارن برتری فنی دارد؛ اما شرایط این خودروها روی پیست در مسیر مستقیم، برندهی واقعی را مشخص میکند.
امین
۲۵ آذر ۱۴۰۰همیشه با خودم میگفت مهندسان پورشه چرا توربو نذاشتن رو ۹۱۸(با ف.ش دادن) و وقتی اس اف ۹۰ اومد فهمیدم درست فکر میکردم اینو در مورد تک دیفر بودن رگرا و تک دنده بودنش هم فکر کردم یا مثلا سوپر شارژر نذاشتن دوکاتی اینا چیزایی هستن که هیچ توجیهی ندارن و بهانس همش
امین
۲۵ آذر ۱۴۰۰یه چیز دیگه هم این که چرا امثال مثلا مکلارن مثلا دارم میگم دروغ میگن و ۰ تا ۲۰۰ ۷۶۵ حدود نیم ثانیه بیشتر از پی وان مطرح شده ولی پی وان تو درگ پشم ۷۶۵ هم نیست و ۰ تا ۲۰۰
abdi_mahdi
۲۶ آذر ۱۴۰۰در مورد 918 قطعا توجیهی هست ماشینی با اون تکنولوژی مهندسانش توجیهی نداشته باشن واسه کارشون؟
تعادل
۲۵ آذر ۱۴۰۰فراری و مک لارن فقط بلندن ماشینای الکی گرون تولید کنن
اگه راس میگن ماشینای خوب و ارزون مثل فولکس واگن بسازن
گرون فروشی که هنر نیس
GT
۲۶ آذر ۱۴۰۰طنز های شما فوقالعاده هست 👌🤣😂
جناب ایکس
۲۶ آذر ۱۴۰۰یکم تعادل داشته باش تعادل جان
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۷ آذر ۱۴۰۰ببین
حتما بهش میگم😑
جواد
۹ دی ۱۴۰۰اصلا چرا فولکس واگن ماشینهای چینی بهترین الگو هستن😂
نوید محمد
۲۵ آذر ۱۴۰۰آقای اشتری تازه دوماد هستند.
انشالله زندگی خوشبخت و موفقی داشته باشید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آذر ۱۴۰۰ممنون از لطف شما، البته چهار ساله ازدواج کردم :)
امین
۲۵ آذر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂😂😂😂
Sam
۲۶ آذر ۱۴۰۰شباهت عجیبی به پارسا داره🙄🙄🤔
جناب ایکس
۲۶ آذر ۱۴۰۰شما پدر زن ایشون هستید که میدونید؟ یا باجناغ😂😂🤙🤙😂😂
محمد امین
۲۵ آذر ۱۴۰۰من درگ تایمز رو قبول دارم و بیشتر درگ هاشون واقعا یه سنگ محک برای اون ماشین محسوب میشه ، مخصوصا درگ های بین سوپر کارهای بالا رده و شرایط پیست هاشون استاندارد هست ….ولی
بعضی از درگ های بروس ، نتیجه های جالبی دارن
توی همین کانال چهار یا پنج بار بین ۷۶۵ و sf90 درگ برگزار شد در شرایط مختلف در پیست های متفاوت ، و sf90 با فاصله ی چند ماشین گپ باز میکرد … و توی کانال های دیگه هم برتری sf90 توی درگ دیده شده بود ..
اما توی این درگ ، توی هر سه مرحله میلیمتری پابه پای هم رفتن و جالب بود که ۷۶۵ که rwd هم هست توی سرعت های پایین تر و صفر تا صد ادونتج داشت نسبت بهsf90 که عملا غیر ممکن هست
در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که یه سری تیون ها در لانچ کنترل و کنترل کشش این ماشین انجام شده و کامپوند لاستیک ها هم باید خاص باشه و مطمئنا قدرت موتور هم بالاتر رفته ، آخه مگه میشه این ۷۶۵ سبز خوشگل استوک بمونه
کاری به نتایج ندارم ، ولی این فیک بودن کانال درگ تایمز رو نشون میده که یه بار نتایج یه جور هست و یه بار بشدت برعکس و دگر گون …
قبلا هم از این طور نمونه ها دیده شده توی این کانال
و البته که حدود ۳۰۰ کیلوگرم اختلاف وزن دارم این دوماشین
دم آقای اشتری هم گرم ، خیلی سریع درگ رو پوشش دادین 🙏
SF90 STRADALE
۲۶ آذر ۱۴۰۰محمد امین جان
این درگ به واقعیت خیلی نزدیک بود
مکلارن زمان معرفی 765LT گفت بود این ماشین ۱/۴ مایل رو زیر ۱۰ میره و در حالت کاملاً استوک ۹.۹ ثبت کرد
حالا هم بروکس با یه تعویض لاستیک (Toyo R888) ۰.۴ ثانیه رکورد رو بهبود داد و باید گفت کاملاً منطقیه
نکته قابل توجه درباره SF90 استراداله این هست که لانچ های فوق العاده ای داره و بارها اینو ثابت کرده
در برابر ریماک نورا ، تسلا مدل S پلاد و بوگاتی شیرون که همشون نسبت به SF90 استراداله برتری داشتن بازم مغلوب لانچ های وحشتناک این نماد تکنولوژی فراری شدن
منتظرم ببینم نسخه ویژه SF90 استراداله که فراری داره روش کار میکنه چی از آب در میاد
R@m!n
۲۵ آذر ۱۴۰۰درسته 765 یه ورژن تیون شده از 720 هست اما واقعا بی نقصه.
درسته تکنولوژی های پیچیده فراری رو نداره اما کم نمیاره و پا به پا میاد.
باید برای انگلیسی بلند شد و دست زد 👏👏
Shirko
۲۶ آذر ۱۴۰۰به نظرم با ۲۰۰ اسب بخار کمتر ، مکلارن برندست .
محمد امین
۲۶ آذر ۱۴۰۰قدرت واقعی ۷۶۵ ، حدود ۸۵۰ اسب هست و حدود ۳۰۰ کیلوگرم هم سبکتره، البته فراری 4wd هست که تاثیر قابل توجهی داره
majalleh_fastcar
۲۶ آذر ۱۴۰۰من قبول ندارم چون فراری نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم سنگین تره
APL
۲۶ آذر ۱۴۰۰ببخشید از سه درگ چنتاشو 765 برد؟
متوجه نشدم
SF90 STRADALE
۲۶ آذر ۱۴۰۰بسیار نزدیک و هیجان انگیز ….
لذت بردیم از درگ سلاطین سوپر اسپرت ها
با توجه به تعویض لاستیک 765LT بازم این SF90 استراداله بود که با لانچ های دیوانه وار خودش و تعویض دنده های سریع ، حریف سرسخت خودشو شکست داد
یک کاربر
۲۶ آذر ۱۴۰۰تابحال ایا شده از خودتان بپرسید چرا ما دوست داریم ماشینی سرعتش شتابش بیشتر باشه،؟ این نهایت انتهایش کجاست؟ ریشه اش چیه؟
الان تسلا ماشینی ادعا میکنه آزمایش کرده که سرعت ۰ تا ۱۰۰ اون ۱ ثانیه هست. از حدی دیگر این شکستن رکوردها بی معناست و غیر ممکن . چون سرعت واکنش انسان از یه حد و مرزی تجاوز نمیکنه . همون که پا را به پدال بچسبانیم چند دهم ثانیه طول میکشه. همان تصمیم به اجرای شتاب خودش یک زمانی میخواهد
منظورم اینه این شتاب سریعتر چه کاربردی و اهمیتی توی دنیای واقعی داره ؟ ایا مثل گوشی های سامسونگ که اعداد مگاپیکسل دوربین هاش زیاد میشه بازی با اعداد نیست . ما دچار جنون اعداد شدیم
AMG GT R
۲۶ آذر ۱۴۰۰این دوتا رقیب هم نیستند واقع فراری sf90 رقیبی براش نیست
چرا
چون نزدیک ترین سوپر اسپرت با مشخصات sf90 والهالا هست که بیشتر از دوبرابر قیمت داره
MC20
۲۶ آذر ۱۴۰۰یک کاربر عزیز … این بحثی که شما مطرح کردی پیچیده ترین علم دنیاست که در عین حال ریشه در ساده ترین رکن نهفته در خلقت دنیا و مخلوقات عالم داره … خیلی رک بخوام بگم درک سطوح مختلف معنا از عهده تقریبا بیشتر افراد در دنیا خارجه … در عین حالی که همه مردم دنیا هر روز ، نادانسته ، با این سطوح معنا ، دست به گریبان هستند … اما نمی دونن … اما ، خلاصش میشه همون حرف خود شما که گفتی و درسته … که انسان در دوره زمونه ما ، متاسفانه به جنون هر چه بیشتر بهتر و هر چه زودتر بهتر ، مبتلا شده …این هم علت های زیادی داره … که البته از حوصله جمع خارجه … فقط بگم از دوره رنسانس به این ور علم حقیقی از دسترس مردم عادی دور نگه داشته شده و با علم واقعی به مردم آدرس غلط دادن … الان تقریبا حدود 600 سال هست که به صورت مزمن … و از بعد از انقلاب صنعتی اول ، حدود 260 سال هست که به صورت سریع و فشرده و هرروزه ، مردم عادی رو دارن به مصرف گرایی و نابود شدن تدریجی تشویق کرده و سوق میدن … منتها در لفافه های دوست داشتنی و شیرینی ، مثل قدرت بیشتر ، سرعت بیشتر ، حجم بیشتر ، سطح بیشتر ، عمق بیشتر ، ارتفاع بالاتر ، شتاب بیشتر ، تلاش کمتر ، اراده کمتر و دقت کمتر ، حوصله کمتر و … اما در عین حال ، مثل همیشه ، جواب در طبیعت نهفته هست … ولی متاسفانه مردم نمی بینن … و اون جواب هم تعادل هست … برای مثال ، تعادل شتاب در طبیعت … عدد 4 ثانیه است که می تونه برای شتاب 0 تا 100 در دنیای خودرو مد نظر قرار بگیره …اما حالا اگر ما با جنون … از نقطه تعادلی رد بشیم و این رو به 3 ثانیه یا 2 ثانیه ، برای 0 تا 100 کاهش بدیم … اون وقت لذت شتاب گرفتن ( درک زمان ، به کوتاهترین مقدار ممکن ) ، از بین میره …درست همون طور که کند بودن شتاب 0 تا 100 مثلا 12 ثانیه ، برای ما آزاردهنده است …اگر زودتر از اون که ذهن ما ارضا بشه هم اگر به 100 کیلومتر برسیم … باز هم لذتی نبردیم … چون گذر زمان شتاب گیری رو حس نکردیم … یعنی هنوز نرفته ، رسیدیم … و این نچشیدن مزه طی کردن طول مسیر … ما رو که ارضا نشدیم … اذیت میکنه … بعضی از شهربازی های دنیا ، برای بعضی از دستگاه هاشون ، اون لذت تعادلی رو کشف کردن و مردم رو با اون اعداد و ضرایب طراحی و نسبت ها … راضی و معتاد به لذت هیجان ، میکنن … ارادت …
جناب ایکس
۲۶ آذر ۱۴۰۰👏👏👏عالی بود. از دید خیلی جالبی برسی کردی.
MC20
۲۶ آذر ۱۴۰۰لطف داری دوست من … 🙏
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۷ آذر ۱۴۰۰بگو حال کردن بجا …..
و اینکه عالی
MC20
۲۷ آذر ۱۴۰۰یک کاربر ، در کامنتش پرسید ریشه اش کجاس؟ مجبور شدم توضیح بدم
و اینکه مرسی از لطفت عزیز 🙏
بهمن
۲۷ آذر ۱۴۰۰خوب بود . ممنون
MC20
۲۷ آذر ۱۴۰۰ممنون از لطف شما دوست عزیز 🙏
Hamid
۲۶ آذر ۱۴۰۰باح باح!
چقدر هم سریع قرار داده شد دمتون گرمممممممممممممممم
(البته من به آقا شاهین گفتم! گویا جناب اشتری پیشدستی کردن و سریع تر قرار دادن!)
مسابقه واقعا نزدیک بود و اعداد هم کاملا منطقی …
هر دو واقعا سریعن …
M.Kazem.K
۲۶ آذر ۱۴۰۰عجب درگی بود 😐🤯🤯🤯🤯 اختلاف واقعا در حد تار مو بود !!! ولی بنظرم برنده اصلی 765 هست ، با قدرت کمتر ، برتری فراری در محور محرک و داشتن سه موتور الکتریکی فراری وقتی بتونه اینطوری پا به پای فراری بیاد یعنی مهندسای مک لارن به معنای واقعی کلمه یه شاهکار ساختن !!
محمد امین
۲۶ آذر ۱۴۰۰لاستیک هاش متفاوت بودن
اینم در نظر بگیر که ۳۰۰ کیلوگرم سبکتره
Hamid
۲۶ آذر ۱۴۰۰سلام
اینم درنظر بگیرید که فراری 4 چرخ متحرک + 200 اسب بیشتر + هیبریدی هست …
خداییش اون 300 کیلو دیده میشه ؟!
کاری ندارم … به هر حال چیزی که مشخصه اینه که فراری سریع تره! خصوصا توی پیست … اما چیزی از ارزش های مک لارن کم نمیشه …
با ساختن یه شاهکار جدید ، شاهکار های دیگه بی ارزش نمیشن!
MC20
۲۶ آذر ۱۴۰۰حمید جان سلام . . . با شما موافقم . . . اتفاقا ، به این صورت که چیزی از ارزش های فراری کم نمی شه . . . به ارزش های مک لارن ، اضافه می شه . . . با این شاهکاری که ساخته . . . ارادت داداش . . .
محمد امین
۲۶ آذر ۱۴۰۰حمید جان من که نگفتم مکلارن برتری فنی داره…
منظورم این بود که فراری در کنار 4wd بودن و قدرت بیشتر… حدود ۳۰۰ کیلوگرم وزن بیشتری داره که کاملا تاثیر گزار هست ، یعنی حدود ۳۰ تا گونی برنج وزن فراری بیشتره!! و نمیشه گفت روی کاغذ همه چیز به نفع فراری هست ، تازه موضوع لاستیک هم خیلی تاثیر گزاره ، مکلارن با این لاستیک ها چسبندگی خیلی بیشتری توی چرخ های عقبش داره .…
به هر حال روی کاغذ این دو ماشین خیلی بهم نزدیک هستن
فراری ، قدرت بیشتر و 4wd
مکلارن ، وزن خیلی کمتر و لاستیک حرفه ای تر
دانیال_Surrey،England
۲۶ آذر ۱۴۰۰این دوستمون هیچوقت عادت نداره بیاد بگه فلان رقیب بهتره از فراری و…
بالا هم گفته 765 تیون شدس!!
که این هم جوکه،هم غیر مستقیم به مهندسی بالای مک لارن اعتراف کرده.
همین 765 تو کانال هنسی هم همین زمانو ثبت کرد لابد اونم تیون شدس؟؟
من بارها گفتم اگر پولی که سرمایه گذارا میلیاردی تو امثال ریویان و کلا استارت آپ های الکتریکی میریزن تو مک لارن سرمایه گذاری کنن مک لارن تا سال 2030 تا 35 به راحتی رقباشو پشت سر میزاره.
یادمون نمیره که فراری تلاش زیادی کرد که با امثال f8 بتونه 720 رو بگیره که موفق نشد و همچنان عنوان بهترین سوپر کار بنزینی دنیا در دست مک لارن باقی خواهد موند.
Hamid
۲۶ آذر ۱۴۰۰قربونت MC20 جان …
نمیشه ریپلی زد دیگه …
محمد امین
۲۶ آذر ۱۴۰۰دانیال جان ، اتفاقا این مشکل شما هست که قبول نمیکنی …. فقط میگی که sf90 قوی تر هست و هیبرید هست و گشتاور انی و…..
نمیگی که مکلارن هم ۳۰۰ کیلوگرم سبکتره ، و لاستیک های چسبنده تری داره و ….. ۳۰۰ کیلوگرم وزن یه کوه محسوب میشه در این سطح رقابت
من بحث نمیکنم، حداقل ده تا درگ هست که خیلی هاشون هم توی همین پیست بودن و با همین ماشین ها …لانچ مکلارن و فراری هم توی اکثرشان خوب هست ولی نتایج کاملا متفاوت هست
نکته ی بعدی هم این هست که سرمایه گزار ها هر جا که متوجه سود آوری و برندینگ بشن ، سرمایه گزاری میکنن ، و مکلارن یه برند قدیمی و با سابقه هست و هشت بار قهرمانی جهانی فرمول یک رو داره ، و اگر بعد از ۶۰ سال از نظر مالی مشکل داره مربوط به خودش میشه
فراری هم جواب ۷۲۰ رو خیلی وقت پیش داد با ۴۸۸ پیستا دقیقا توی همون سال ، اگر ۷۲۰ توی درگ ۰.۱ ثانیه سریع تر باشه ، فراری توی پیست ۱ ثانیه حداقل جلوتره ، درصورتی که ۷۲۰ قدرت بیشتری داره در واقعیت ولی باز هم داستان همین شکل هست
Sf90 فعلا توی درگ از سریع ترین درگستر مکلارن سریع تره چه توی خیابان و چه پیست درگ ، و توی پیست های که تایم زده و مکلارن سنا هم تایم زده ، از سریع ترین پیست محور مکلارن هم سریع تر بوده به هر شرایط
در حال حاضر هر جور حساب کنی سطح فراری بالاتر هست، چه محصولات جاده ای و چه کلاس های مسابقه ای و چه فروش و سبد محصولات
این صحبت ها هم جنبه ی علمی و اطلاع رسانی داره و اگر کسی خواست ریپلای کنه ، باید مثال نقضی پیدا کنه و صحیحش رو توضیح بده، در غیر این صورت یه قبول کردن منطقی مسئله کافی هست
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۰محمدامین عزیز
میشه لطفا بفرمائید ۴۸۸ در کدوم پیست و با چه تایمی از ۷۲۰ سریعتر بوده؟
و مهمتر از اون
میشه لطفا بفرمائید اس اف ۹۰ در کدوم پیست و با چه تایمی از سنا سریعتر بوده؟
متشکرم
دانیال_Surrey،England
۲۶ آذر ۱۴۰۰مک لارن با لاستیک های استوک هم همین تایم و تایم بهتره 9.3 رو ثبت کرده که هنوز sf نتونسته.
..
بحث سرمایه گذاری هم اکثرا متاستفانه میخوان کل مک لارن رو صاحب بشن.
نمونه ی چند سال پیشش اپل بود،مک لارن هم همون سال اعلام کرده بود که ما از این دست مذاکرات برای خرید زیاد داریم.
یا جدیدا یه کنسرسیوم چینی یا آئودی و…
الانم دقت کنی هیچ سوپراسپرت سازی مستقل نیست،فراری هم چندساله مستقل شده.
استون هم به لطف شاسی بلند سازی و خوش شانسی خرید استرول سرپا موند،دیگه نمیتونی بگی که استون از مک لارن پرافتخارتر بوده و ماشینای بهتری میسازه و…
من میگم بدشانسی.
البته چقدر خوب میشد رسانه ها((خارجی)) که سریع شایعه خرید مک لارن رو پوشش دادن آمار سودآوری نیمه اول سال مک لارن هم پوشش میدادن،که عجیب این حرکاتشون!!
..
برادر این هزار بار.
پیستا رقیب 720 نیست کلاس کاریشون متفاوته.
فراری برای پر کردن خلاء اومد اف8 رو داد بیرون که چندان درخشان نبود.
در حال حاضر 720 هیچ رقیب خاصی نداره.
همینطور sf.
..
کلا دوتا تایم معتبر هست از سنا و sf یکیش یکی از پیست های اتوکاره که بیشتر سرعتیه تا فنی که sf با اختلاف 2دهم سریع تره.
یک تایم رسمی دیگه((پیست anglesey coastal )) هم برای مقایسه هست که میشه اشاره کرده تو بخش جایزه best drivers car امسال اتوکار بود((که پورشه gt3 برنده شد))که فراری sf تایم 1:11.1 رو زده که از پیستا هم کندتره که تایم پیستاهم اگه اشتباه نکنم توسط مجله evo زده شده بود که میشه گفت رسمیه.
پس کلا یک تایم رسمی وجود داره اونم تو اتوکار که زده شده.
نمیشه گفت تو پیست سریع تره.
..
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۰من به عنوان فن مک لارن هیچ وقت مشخصا نگفتم که سطح مک لارن از فراری بالاتره بیشترین حرفم این بود که در یک دهه اخیر مک لارن خیلی خوب ظاهر شده
اما حالا که شما مشخصا میگی سطح فراری از مک لارن بالاتره اجازه بده عرض کنم که در حال حاضر بارز ترین و رایج ترین آرایش سوپراسپرت ۸ سیلندر توربو موتور وسط هست که در این مورد فراری یک پله از مک لارن پایین تره (گمون نکنم در مورد برتری سنا و ۷۶۵ به پیستا و تریبوتو بحثی وجود داشته باشه ) و هر وقت مدلهای هیبرید از هر دو طرف متداول شدن اونوقت میشه به مقایسه اونها هم پرداخت
محمد امین
۲۶ آذر ۱۴۰۰حرف هاتون در مورد سرمایه گزاری و سود آوری، قابل قبول هست ، ولی نمیشه اسمش رو بدشانسی گذاشت، بحثش خارج از این سایت هست و بهتره ازش بگزریم ، ولی باید بگم که آستون مارتین کار هایی رو کرد که مکلارن نکرد
و در مورد حرفتون که راجب تایم چهارصد متر ۷۶۵ صحبت کردین ، اگر اشتباه نکنم یه بار با لاستیک های استوک تایم ۸.۵ هم زده و کاملا موافقم
اگر f8 رو هم بردارن و توی باکش دو لیتر بنزین بریزن و مود موتورش رو هم بالاتر ببرن و با لاستیک های خاص و ریمپ و….. قطعا همون تایم هایی رو میزنه که یه زمانی با ۷۲۰ میزدن و دیگه هیچوقت دیده نشد
دقیقا سال ۲۰۱۷ که ۷۲۰ معرفی شد ، ۴۸۸ پیستا هم با همون حدود قیمت تقریبا معرفی شد و رقیب همدیگه هستن ، و مشخصاتشون کاملا نزدیک به هم هست
و در مورد پارت آخر صحبت هاتون که مربوط به پیست هست …
تا اونجایی که من چک کردم ، اگر اشتباه نکنم توی دو یا سه تا پیست ، سنا و sf تایم مشترک دارن که sf همه رو سریع تر بوده . در صورتی که پیست محور نیست
بحث یکم از موضوع اصلی خارج شد ولی نتیجه این هست که در حال حاضر فراری از مکلارن جلو تر هست، هم در درگ ، هم در انواع مسابقات استقامتی و سرعتی و فرمول یک و….و هم در فروش و سبد خرید و تنوع موتور و هم در بخش سرمایه گزاری و برندینگ
هروقت مکلارن برندی شد که در این سطح قرار گرفت ، حتما تماس بگیرید
محمد امین
۲۶ آذر ۱۴۰۰سلام مازیار عزیز
کم پیدایی
خوبی
به نظرم بهتره بحث رو تموم کنیم ، من هیچوقت نتونستم با مکلارن فن ها کنار بیام ، و با چاقو دنبالشون هستم 😅😅😅😅 شوخی ..
این فراری که من میشناسم با اونی که شما میشناسید فرق داره
هر کس این کامنت رو میخونه سریعا به پشت بام بره و با صدای بلند فوراز فراری رو فریاد بزنه که یه بار دیگه زمانه زنده بشه و روح انزو به عرش برسه
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۰دوست داشتنی هستی محمدامین
راستش اینطور کل کل ها از حوصله منم خارجه فقط وقتی دیدم حرف از پیست زدی فکر کردم شاید چیزی هست که من بی اطلاعم اما مثل اینکه خبری نیست
وقتی دیگر شاید
mm-yarlou
۲۶ آذر ۱۴۰۰فراری که در جای خودش بزرگی میکنه
ولی من با مکلارن خیلی حال میکنم خیلی خودرو هایی که میسازه خوبن وهمیشه بزرگان رو به چالش میکشه
مصطفی
۲۶ آذر ۱۴۰۰دوستان دقت کنن فراری اگه موتورالکتریکیش را حذف کنه 300کیلو سبک میشه که بازهم میتونه لارن ر شکست بده
ٍEngland
۲۶ آذر ۱۴۰۰از کار درگ تایم خوشم اومد مخصوصا از داخل فراری تایم گیری ها انجام میداد که کسی بهونه ای نیاره که فراری لانچش بد بود یا پنچر بود و … فراری واقعا عالی بود و کاملا سرحال ولی خب بلاخره نهایت قدرت مکلارن 765 رو هم دیدیم چیزی که واقعا دیده نمیشد و حتی تایم هایی که ثبت میکرد بهتر از 720 نبود
مهدی
۲۶ آذر ۱۴۰۰خیلی درگ هیجان انگیزی بود
این دو ماشین مثلا اس اف یه ایراد داره بعد 765 یه نکته مثبت داره بعد دوباره اس اف یه نکته مثبت داره اما 765 یه نکته منفی به خاطر همین خیلی رقیب هم هستن
بهمن
۲۷ آذر ۱۴۰۰چقدر این دو ماشین خاص و بی عیبن .عشقن از هر لحاظ من عاشق جفتشونم
قاتل پراید
۱۸ بهمن ۱۴۰۰🤔🤔🤔🤔🤔🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤣🤣🤣🤣🤣 شوخی کردم بابا
Amirali
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱و الان فراری فنا میان میگن چون آسمون آبیه فراری از همه بهتره،بله میدونم ماشینای خیلی خوبی رو داره ولی دست بالای دست بسیار است