نسخهی XX حدود ۳۶۰ هزار دلار گرانتر از SF90 استاندراد است. میدانیم که فراری SF90 XX با قدرت بیشتر و وزن کمتر، قطعاً از SF90 استراداله سریعتر است ولی تفاوت این دو در آزماش درگ ۴۰۰ متر چقدر خواهد بود؟
پسوند XX برای فراری صرفاً به خودروهایی اختصاص داشت که مخصوص استفاده در پیست بودند و اجازهٔ تردد در خیابانهای عمومی را نداشتند ولی سال گذشته، مهندسان مارانلو این عادت قدیمی را کنار گذاشتند و SF90 XX را معرفی کردند که نسخهای وحشیتر از SF90 استراداله با امکان تردد در جادهها بود. SF90 XX از همان قوای محرک پلاگینهیبریدی همتای استاندارد خود استفاده میکند که یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی است. مجموع خروجی در SF90 استراداله ۱۰۰۰ اسب بخار و در مدل XX با کمی افزایش به ۱۰۳۰ اسب بخار رسیده است.
علاوه بر این، وزن SF90 XX هم کاهش جزئی ۱۰ کیلوگرمی را نسبت به استراداله تجربه میکند (در ویدئو بهاشتباه وزن SF90 XX اسپایدر ذکر شده است). علاوه بر قدرت بیشتر و وزن کمتر، یکی دیگر از ویژگیهای این نسخهٔ جدید برخورداری از عناصر آیرودینامیک تهاجمی و یک بال بزرگ عقب است که کمتر در ساختههای فراری میبینیم. به لطف این عناصر، XX در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۵۳۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند که SF90 را در پیست به سلاحی مرگبار تبدیل خواهد کرد تا جایی که این مدل در پیست فیورانو دو ثانیه از SF90 استراداله سریعتر بوده است. البته همین داونفورس بالا، حداکثر سرعت XX را به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده درحالیکه این رقم در استراداله ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
بنابراین، در مسابقهٔ درگ کدام نسخه از سوپرکار هیبریدی فراری سریعتر خواهد بود؟ پس از انجام مسابقهٔ درگ مشخص شد که اختلاف این دو نسخه در ۴۰۰ متر اصلاً زیاد نیست زیرا درحالیکه XX پس از ۹.۹ ثانیه به خط پایان رسید، استراداله تنها ششصدم ثانیه عقبتر بود. فراری شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت XX را ۲.۳ ثانیه و برای استراداله ۲.۵ ثانیه اعلام کرده است ولی ازآنجاییکه در این درگ شرایط مناسب فراهم نبود، هیچکدام از دو خودرو نتوانستند به این اعداد اعلامی برسند و به ترتیب شتاب ۲.۶۷ ثانیه و ۲.۷۳ ثانیه را ثبت کردند. پس از درگ ۴۰۰ متر معمول، این دو قراری در مسافت ۷۰۰ متری به مصاف هم رفتند و اینجا بود که عناصر آیرودینامیکی و داونفورس بیشتر XX خود را نشان داد و این نسخه مغلوب برادر ضعیفتر خود شد. استراداله ۷۰۰ متر را در ۱۳.۹۲ ثانیه طی کرد درحالیکه XX برای انجام این کار به ۱۴.۰۱ ثانیه زمان نیاز داشت.
مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | فراری SF90 XX | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲۸,۷۶۴ دلار | ۸۹۰,۰۰۰ دلار |
Muty
۷ آذر ۱۴۰۳رضا رضا رضااا
Puriya
۷ آذر ۱۴۰۳قیمتشو دوبل کردن به اسم ایرودینامیک بهتر و اینکه تو پیست ۲ ثانیه سریع تره میکنن تو پاچه ملت😂
Siyavash
۷ آذر ۱۴۰۳این درگ رو ۲۰ روز پیش دیدم..جالب بود.باید عملکرد پیست رو ببینیم..حس میکنم تویه پیست هم عالی عمل کنه نسخه جدید..
Arash Kashani
۷ آذر ۱۴۰۳30 اسب بیشتر، ماکسیمم سرعت کمتر، 10 کیلو سبک تر و تهش فقط 2 ثانیه سریع تر بودن اونم تو پیست
360/000 دلار نمیرزه
البته اونی که پول فراریو داره به این چیزا فکر نمیکنه
hosen
۷ آذر ۱۴۰۳Sf90 استراداله شاهکاره
Sina
۷ آذر ۱۴۰۳فهمیدن و استفاده از تفاوت این دوتا فراری مال مردم عادی (از نظر رانندگی میگم) نیست مال راننده های خیلی حرفه ای هستش که وارد محدوده صدم ثانیه میشن
واسه خیلی از مردم حتی اون کلکسیون داراش تفاوت این دوتا که هیچی تفاوت ۴۵۸ و استراداله هم نه متوجه میشن نه میتونن استفاده کنن