فراری SF90 XX که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر با قیمت ۸۴۰ تا ۹۳۰ هزار دلار معرفی شده است، اولین محصول XX جادهای ایتالیاییها محسوب میشود.
تمام مدلهای XX قبلی فراری فقط مخصوص پیست بودند اما این نام برای اولین بار با مدل جدید SF90 XX راهی خیابانها خواهد شد. البته این خودرویی تولید محدود است که تنها ۷۹۹ دستگاه نسخهٔ کوپه و ۵۹۹ دستگاه از نسخهٔ اسپایدر آن ساخته میشود. در SF90 XX شاهد همان قوای محرکهٔ نسخهٔ معمولی هستیم که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. بااینحال، قدرت این سیستم ۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و حالا به ۱۰۳۰ اسب بخار رسیده است.
پیشرانهٔ V8 در این نسخهٔ جدید بهتنهایی ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه این رقم در نسخهٔ استاندارد ۷۸۰ اسب بخار بود. این پیشرانه به پیستونهای جدید، ماشینکاری خاص محفظهٔ احتراق و کانالهای ورودی و خروجی صیقلیتر مجهز شده است. مهندسان فراری همچنین سیستم هوای ثانویهٔ موتور را هم حذف کردهاند که ۳.۵ کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال داشته است.
علاوه بر این، موتورهای الکتریکی هم افزایش قدرت داشتهاند و حالا بجای ۲۲۰ اسب بخار، مجموعاً ۲۳۳ اسب بخار قدرت تولید میکنند. ظرفیت باطریها اما تغییری نکرده و مثل قبل ۷.۹ کیلووات ساعت است و بنابراین، برد تمام الکتریکی SF90 همچنان ۲۵ کیلومتر خواهد بود. حداکثر سرعت در حالت الکتریکی نیز بدون تغییر باقیمانده و ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است. بااینحال، به لطف قدرت بیشتر، هردو نسخهٔ کوپه و اسپایدر XX ظرف ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه از نسخهٔ معمولی سریعتر است. حداکثر سرعت این ماشین هم ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
بااینحال، نسخهٔ اسپایدر با وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم که ۱۰۰ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه بیشتر است، برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که دودهم ثانیه از کوپه بیشتر است. فراری برای SF90 XX حالت رانندگی ویژهای بنام کوالیفاینگ را تدارک دیده است که حالت بوست جدیدی را در موتورهای الکتریکی فعال میکند. این حالت هنگام خروج از پیچها قدرت بیشتری را فراهم میکند و به ادعای فراری، تایم خودرو در پیست فیورانو را ۰.۲۵ ثانیه کاهش میدهد. باطری نیز انرژی کافی برای حداکثر ۳۰ بار استفاده از این حالت را خواهد داشت.
نرمافزار گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ SF90 در این نسخه اصلاح شده است تا هنگام تعویض دنده صدایی شبیه برداشتن پا از روی پدال گاز در دورهای بالای پیشرانه تولید کند. همچنین ترمزهای خودرو هم ارتقاء پیدا کرده و حالا در جلو از کالیپرهای جدید با خنککنندگی بهتر و در عقب از دیسکهای بزرگتر ۳۹۰ میلیمتری بجای ۳۶۰ میلیمتری بهره میبرد.
SF90 XX در ظاهر به لطف تغییرات متعددی کاملاً تهاجمیتر از نسخهٔ معمولی به نظر میرسد. ازجملهٔ ویژگیهای ظاهری این نسخه میتوان به اسپلیتر بزرگتر جلو که جریان هوا را به زیر خودرو هدایت میکند، چهار مجرای هوا روی دماغه، دو ورودی هوا روی درب پیشرانه درست پشت سقف و سه آبشش روی هرکدام از گلگیرها اشاره کرد. علاوه بر این، یک بال بزرگ در عقب خودرو به چشم میخورد و چراغهای چهارتایی عقب هم با یک نمونهٔ باریک سراسری جایگزین شدهاند. با این تغییرات، SF90 XX در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۵۳۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند که ۴۵ کیلوگرم بیشتر از نسخهٔ معمولی است.
تغییرات داخلی خودرو اما نسبتاً جزئی هستند. در اینجا شاهد تزئینات فیبر کربنی فراوان و داشبوردی با روکش آلکانترا هستیم درحالیکه انتخابگر دنده هم جلوتر رفته است. همچنین برای این ماشین صندلیهای مسابقهای یکتکه با کمربندهای ایمنی چندنقطهای ارائه شده است. نسخهٔ اسپایدر اما بهجز سقفی که ظرف ۱۴ ثانیه باز میشود، تفاوت خاصی با XX کوپه ندارد. فراری SF90 XX در نسخهٔ کوپه ۷۷۰ هزار یورو معادل ۸۴۲ هزار دلار و در نسخهٔ اسپایدر ۸۵۰ هزار یورو معادل ۹۳۰ هزار دلار قیمت دارد و تمام نمونههای آن فروخته شدهاند.
R/T
۸ تیر ۱۴۰۲بنازم اسب وحشی برمیخیزد
فرشاد
۸ تیر ۱۴۰۲اروپایی الکی گرون با پوست انیمل🤣
فراری با این تو پیست هم بیاد واسه رکورد زنی عجب جنگی میشه
فرشاد
۸ تیر ۱۴۰۲اقا من طرفدار اروپا و فراری ام چخبره اینهمه دیس😂
Kamy
۹ تیر ۱۴۰۲منظورتو خوب نرسوندی 😂😂
در اصل فک کنم به چند تا امریکن فن تیکه انداختی ولی یکم بیشتر توضیح میدادی بهتر بود 😅😅
R/T
۸ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Ferrari-SF90-XX-4.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Ferrari-SF90-XX-3-1.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Ferrari-SF90-XX-12.jpg
🤤🤤🤤🤤
وی
۸ تیر ۱۴۰۲هیولای واقعی
فقط دوتا ماشین مبتونن در پیست با این رقابت کنند که اونها هم والکری و amg one هستند 🔥🔥
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۲احتمالا این از AMG ONE سریع تره اما از والکری نه
بهرحال حیفه که باهاش تایم گیری نشه
وی
۸ تیر ۱۴۰۲البته نباید به تست هایی که از فراری ها در نوربرگ رینگ میگیرند توجه کرد چون خود فراری اینکارو انجام نداده درحالی که بقیه کمپانی ها خودشون تایم گیری میکنند و شرایط نابرابره
Amin
۸ تیر ۱۴۰۲با قیمت خیلی خیلی بیشتر البته
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲باید رقابتش در تایم گیری در پیست و تست درگ و شتاب رو با نماینده جدید لامبو دید
نتیجه بسیار جذاب و جالب خواهد بود
محسن
۸ تیر ۱۴۰۲لامبورگینی به پایانت سلام کن
harry.potter
۸ تیر ۱۴۰۲اصلا لامبورگینی با فراری قابل مقایسه نیست
از طراحی داشبرد متوجه میشه ادم
که فراری یه هیکل بالاتر از لامبورگینیه
لامبورگینی: سرعت ، خشم ، پلاستیک
فراری: اصالت ، سرعت ، دقت
خریدار لامبو: یه پسر جوان تو یه کشور عربی
خریدار فراری: یه سرمایه دار سن بالا و با تجربه
پوریا چالش
۸ تیر ۱۴۰۲برو یجا خودتو از دره بیابانی چیزی بنداز میگی لامبورگینی پلاستیک الحق که حقته سوار پراید بشی یکم فکر کن عزیز لامبورگینی اصالت داره کیفیت داره ولی هممون میدونم که سرعت نداره خودتو نزن به اون راه
Hamidreza
۹ تیر ۱۴۰۲لازم به ذکره که لامبورگینی این کلاس از خودرو رو ابداع کرده … پلاستیک هم برا…
خجالت داره واقعا که راجب لامبورگینی اینو میگی!
پوریا چالش
۸ تیر ۱۴۰۲این ماشین حتی س.ندلی هاش دستی بالا پائین میشه روئلتو مدل پایه اش شتاب کمتر 2.5نیم داره تو مدل sباید با این مقایسه بشه و svو svjباید 200کیلو سبک تر و قدرت بیشتری داشته باشه
AAA
۸ تیر ۱۴۰۲جوک گفتی برادر من😂😂لامبورگینی تازه وارد میدان شده فراری هم اینو تولید کرده که مثلا ضایع نشه لامبورگینی با تنفس طبیعی همچین شتابی داره ولی این توئین توربوعه ولی فراری هم ماشیناش حقه لامبو فراری باهم برابرن
Arshia m3csl
۹ تیر ۱۴۰۲لامبورگینی گیربکسش نا هماهنگه با موتوراش و طراحیاش اینقدر خز شده تازگیا تو هر اسباب بازی پلاستیکی لامبورگینی میبینی والا فراری رو نمیبینی تو بازار بزرگ اینقدر کع لامبورگینی پلاستیکی دیده میشه
HFball
۱۶ تیر ۱۴۰۲همینطوریشم روئلتو تمام نسخه های sf90 رو آتیش میزنه 😂
همین شمایی که به لامبورگینی هیت میدین که فراری رو بهتر جلوه بدین شک ندارم اگه ببرنتون توی یه نمایشگاه که روئلتو و sf90 باشه و بگن یکیشو انتخاب کن شک ندارم که لامبورگینی رو به فراری ترجیح میدین حتی اگه انقد مطمئن باشین که فراریه بهتره بازم نمیتونید sf90 رو به روئلتو ترجیح بدین 😂
حالا هرچیم میخاین بگین لامبورگینی اسباب بازی پلاستیکیه یا فلانه یا بیسانه یا خزه و هرچی
واسه همین لامبورگینی میگه ما هیچوقت تبلیغ نداریم چون مشتریان ما اهل دیدن تبلیغات نیستن
مهراد
۸ تیر ۱۴۰۲من حرفی ندارم ، میخوام برم تو اتاقم درو ببندم خرسم رو بغل کنم و گریه کنم 🥲
سری xx فراری که میاد به بازار یمدت طولانی آرامش بعد از طوفانه
HS
۸ تیر ۱۴۰۲واقعا زیباست
بیشتر مدلای فراری جذابن نه زیبا(۴۵۸ و اف ۱۲ برلینتا هم جذابن هم زیبا) ولی این یکی هم جذابه هم زیبا
خوشم اومد
ایول
ar-ma-n
۸ تیر ۱۴۰۲به عجب مطلبی ولی حیف که جای v12 خالی هست ولی با همین v8 خیلی حرف ها دار واس گفتن .
کجای انزو فراری کبیر که ببینی اسبی وحشیت چه میتازد 😍
مهراد
۸ تیر ۱۴۰۲هر موقع فراری تولید محدود میاد یه اشتراک خیلی کثیف بینشون وجود داره ، قبل از اینکه خبر رو بخونی میدونی و مطمئنی که آخر خبر نوشته تمامی نمونه ها از پیش فروخته شده و این داستان ادامه دارد
خوو آخه لعنتی حداقل امون بده آدم یخورده خیالبافی کنه بعد همرو بفروش
۸ تیر ۱۴۰۲فراری چیع دیگه 😹
انگار دارع فرار میکنع😹
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۸ تیر ۱۴۰۲میدونی با آدمای نمک چیکار میکنن؟
باقالی
۸ تیر ۱۴۰۲آخی عزیزم. چقدر تو بی نمکی :|
ar-ma-n
۸ تیر ۱۴۰۲بی صبرانه منتظر تست و رکورد زنی هاش هستیم بخصوص تو پیست نوربرگ رینگ و خب میشه گفت نتیجه بهتر بگیره.
عجب طراحی بخصوص تو جلو و خب بیشترین تغییراتی که داشته بنظرم عقب ماشین هست .
و خب بحث آیرودینامیک خوب و خاصی داره لامصب رو همچی فکر شده تو تک تک پیج و قطعات به این میگن فراری .
کمکی که فراری و لامبو کرده خیلی تحسین بر انگیزه فراری یک نماد شده تو ایتالیا 😍😍
R/T
۸ تیر ۱۴۰۲دقیقا با حرفت کاملا موافقم
F 162 ER
۸ تیر ۱۴۰۲باورم نمیشه یه عده این ماشینارو میخرن و سوارش میشن . من همش فکر میکنم اینا مدل و کانسپت هستن و یا یه سری طرح های دیجیتالی که تو بازی های ویدیویی استفاده میشه ازشون .
به لطف شرایط مملکت ، یه ۵۰ سالی از دنیا جا موندم .
ar-ma-n
۸ تیر ۱۴۰۲نه عزیز اینجور نیست بیشتر طرح های ویدیویی هستن و بخصوص که اینستاگرام پر هست همجا هستن یک طرح یک ایده یک نقش و خب از دل این طرح ها امکان اینک یک کانسپت بشه زیاده و این امکان تولید انبوه بشه یکم کم ولی فراری این کار کرده و خب همان طرح به واقعیت پیوند داده و خب بگم اینجوری نیست که هرکی بیاد یک طراحی بزن بعد تولید بشه نه .
درکل هم خورد اولش طرح و ویدیو هست بعد که تولید بشن یا کانسپت اونوقت امکان خرید هست و لذت برد.
میخوام بگم درست فکر کردی ولی بعد طراح باید ساخت بشن بعد میشه خریدش و سوار شد قبلش فقط فقط میتونی طرح بخری که اگه کسی بفروش
Muty
۱۷ تیر ۱۴۰۲چرا کامنتت مثل سخنان فرد مورد نظر ، فعل و فاعل و جمله بندی نداره ؟!!
به شما ناهار دادن ؟
مجتبی .
۹ تیر ۱۴۰۲ماکلا این قسمت ازتاریخ روبدون حتی دیدن این چیزا رد میکنیم.
MAJking2
۸ تیر ۱۴۰۲اسپیولر عقب بشدت رخ کار رو خراب کرده وگرنه از نسخه عادی جذاب تر میبود، خلاصه نسبت به نسخه عادی همچین آش دهن سوزی نیست، با توجه به قیمت و جدای از کلکسیونی بودن برای من نسخه عادی جذاب تره.
R
۸ تیر ۱۴۰۲دوبرابر قیمت ۳۰ واحد افزایش قدرت؟ فراری خدای گرون فروشیه
بوگاتی هم حتی انقدر سود نمیکنه
GMA
۸ تیر ۱۴۰۲تمرکز روی افزایش توانایی ها در پیست بوده، نه افزایش قدرت!!
Siyavash
۸ تیر ۱۴۰۲یادتونه تویه اون خبر قبلی که sf90 با پوشش استتار دیده شده بود من چی گفتم…گفتم در بهترین حالت ۱۰۰ اسب یا کمتر قدرت بهش اضافه میشه ولی به نظر خودم ۵۰ اسب بهش اضافه میشه چون این ماشین کمبود قدرت نداره….ولی وزنش یه مقدار بالاس …
یه حسی بهم میگه فراری gtb296 با نسخه xx اگه تولید بشه برایه پیست بهتر باشه به دلیل وزن کمتر و دف عقب بودنش….در کل همینم هیولایی هست و در آینده خبر های خوبی ازش راجب تایم زنی در پیست میشنویم…اینجا دیگه رقابت قشنگ میشه چون ۹۱۱ توربو اس هم باید هرچه زودتر نسخه gt2 RS بفرسته میدونه تا عیار تک تگ رقبا مشخص بشه…..
mercedes-benz-sl300
۸ تیر ۱۴۰۲به به ، درسته درونسوزا دارن میرن ولی همشون به بهترین شکل دارن میرن ، فکر نکنم توی هیچ برهه زمانی اینهمه هایپرکار فوق العاده بوده باشه
amdbenz
۸ تیر ۱۴۰۲مطمئنا تو پیست حرفای زیادی برای گفتن داره 💪
GMA
۸ تیر ۱۴۰۲زود اومد! حتی نگذاشت روئلتو شروع کنه، همین اول تمومش کرد! نسخه SVJ هم بعید میدونم توان رقابت داشته باشه
بنظرم ممکنه AMG ONE رو به چالش بکشه با این مشخصات
هیچ حرفی واسه گفتن نمیزاره
mercedes-benz-sl300
۹ تیر ۱۴۰۲به چالش میکشه ولی با اختلاف حدود ۳ یا ۴ ثانیل به نظرم تو نوربرگرینگ کندتره
Royal Driver
۸ تیر ۱۴۰۲هیولا وارد میشود!
Scuderia Ferrari
۸ تیر ۱۴۰۲یک پروژه XX خیابانی از طرف فراری یعنی اوج هیجان و لذت که قابل وصف نیست
فراری نماد پرفورمنس ، طراحی و نوآوری هست و محصولاتی که تولید میکنه باید در کلاس خودشون بهترین باشن دقیقاً مثل SF90 XX استراداله 👑👑
مهدی
۸ تیر ۱۴۰۲یه جوریه که انگار میخواستن از یه مرحله ای جلوتر نرن شاید واسه اینکه محصول پرچمدار رو بعدا تحت الشعاع قرار نده! افزایش قدرت خاصی نداره، وزن خاصی هم کم نکردن و تایم فیورانو هم خیلی تغییر نکرده. تقریبا همون sf قدیمی با حاشیه سود خیلی بیشتر
Amin
۸ تیر ۱۴۰۲حدود ۳۰ اسب بخار افزایش قدرت رو تجربه کرده ، درکنار سبک تر شدن و اضافه شدن قطعات آیرودینامیکی و همینطور اصلاحات نرم افزاری و توسعه در مسیر یک خودرو پیست محور … باید بگم با یک صلاح کاملا سریع رو به رو هستیم
توی مطلب یه اشتباه وجود داره ، دانفورس اس اف نود معمولی در اون سرعت ۳۹۰ کیلوگرم هست که افزایش ۱۸۰ کیلوگرمی ، یا ۵۰ درصدی رو شاهد هستیم
خلاصه از نظر قیمت هم با در نظر اینکه تولید محدوده ، در نسخه ی پایه ۸۴۰ هزار دلار قیمت کاملا خوبی هست برای این سطح از پرفورمنس
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲فقط زیباتر شده
درسته برای توجیه قیمت بالاش تولید محدود کردنش ولی تغیرات اندکی در تایم گیری و تفاوت تولید داون فورس و اسب بخار اضافه شده(تنها ۳۰ اسب) با این اختلاف قیمت یجورایی انگار کم کاریه
همایون
۸ تیر ۱۴۰۲نمای جلوی این با نمای عقب مدل معمولی باهم ترکیب شن خیلی زیبا میشه درکل رعایت پرچم دار جدید رو کردن واسه اسب بخار ولی بازم ارزشمند و زیباست
BMW
۸ تیر ۱۴۰۲فقط یک جمله در وصف این ماشین میتونم بگم زیباست فراتر از زیبایی و قدرت و هیولایی ایش بر خیز که شور محشر امد😂😂😂
BMW
۸ تیر ۱۴۰۲میشه یکی بگه چرا ما از دنیا محرومیم و فقط عکس و پوستر و مطلب هاش مال ماست عشق بازیش و حال کردن و لذت بردن مال اونا واقعا چرااااااااا🥺🥲😢
M/D
۸ تیر ۱۴۰۲دوست عزیز ناراحت نباش از این خودرو ۱۳۹۸ دستگاه تولید میشه
اگه هر نفر فقط یکی از اینا بخره فقط ۱۳۹۸ نفر از حدودا ۸ میلیارد نفر می تونن این ماشین رو بخرن تازه باید پولش هم داشته باشن که اکثر افراد این مقدار پول رو ندارند
۸۴۰ هزار تا ۹۳۰ هزار دلار خیلی پول زیادیه
amir-z
۸ تیر ۱۴۰۲ای کاش حداقل جانشین لافراری v12 بود🥲
و فراری با این کار این پیشرانه پر عظمت یک وداع پر شکوه می کرد😔
R@min
۸ تیر ۱۴۰۲فقط یه مدل دادن که نزدیکی احتمالی روئلتو و والهالا و زورا خنثی شه.
مشخصا توان اصلی رو گذاشتن رو نسخه پرچمدار آینده.
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲آره دقیقا
Arshia m3csl
۹ تیر ۱۴۰۲چقدر جذاب و خوشگله امیدوارم 911gt2 rs هم بیاد با sf90 xx رقابت جذابی راه بندازه و درگشون رو تو carwow ببینیم کنار لامبورگینی روئلتو sv تا ببینیم کدوم یک از این ۳ تا سوپراسپرت رده بالا بهترن
Alireza
۹ تیر ۱۴۰۲عروسک ایتالیایی😍
حسن
۹ تیر ۱۴۰۲مبارک فراری فنها هم قشنگه هم مشخصات عالی داره