فراری

معرفی فراری SF90 XX با تیونینگ نوویتک، ارتقاء قدرت و جذابیت سوپراسپرت مارانلو

فراری SF90 XX با ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت، یکی از قدرتمندترین سوپراسپرت‌های جاده‌ای تاریخ است، اما نوویتک این هیولای هیبریدی را با ۱۰۶۰ اسب بخار، سیستم تعلیق ارتقاءیافته و ظاهری تهاجمی‌تر، به سطحی فراتر برده است.

در دنیای سوپراسپرت‌ها، هیچ‌گاه حد نهایی معنایی ندارد. فراری SF90 XX با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی ۱۰۳۰ اسب بخاری خود، برای بسیاری یک خودروی بی‌نقص به نظر می‌رسد اما طرفداران دوآتشه همیشه به دنبال چیزی بیشتر هستند. به همین دلیل، شرکت تیونینگ آلمانی نوویتک به‌تازگی برنامه ارتقای خود را برای این سوپراسپرت هیبریدی معرفی کرده که نه‌تنها قدرت پیشرانه بنزینی را افزایش می‌دهد بلکه سیستم تعلیق را برای هندلینگ بهتر بازتنظیم کرده و ظاهری خشن‌تر را بدون دست‌کاری آیرودینامیک اصلی فراری به ارمغان می‌آورد.

مهم‌ترین تغییر نوویتک، ارتقای قدرت پیشرانه به ۱۰۶۰ اسب بخار است. این افزایش با نصب یک سیستم اگزوز جدید جریان بالا حاصل شده که در دو جنس فولاد ضدزنگ یا آلیاژ سبک اینکونل عرضه می‌شود. این اگزوز با کاتالیست‌های پیشرفته ۱۰۰ سلولی، ضمن رعایت استانداردهای آلایندگی، تنفس بهتری برای موتور فراهم و صدای هیجان‌انگیزتری تولید می‌کند. این سیستم اگزوز به‌تنهایی ۳۰ اسب بخار و ۳۶ نیوتن‌ متر گشتاور به خروجی پیشرانه بنزینی اضافه کرده و حالا موتور V8 توئین توربو به‌تنهایی ۸۲۷ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. با ترکیب این پیشرانه با موتورهای الکتریکی بدون تغییر سیستم هیبریدی، خروجی کل به ۱۰۶۰ اسب بخار می‌رسد.

علاوه بر این، عایق‌بندی بهتر اگزوز نوویتک دمای زیر کاپوت را کاهش داده و عملکرد پایدارتری را حتی در شرایط سخت فراهم می‌کند. علاوه بر این، نوویتک سپرهای حرارتی با روکش طلا را نیز به‌صورت آپشن ارائه می‌دهد که عایق‌بندی حرارتی را بهبود بخشیده و جلوه ظاهری خیره‌کننده‌ای به موتور می‌بخشد. نوویتک به سیستم تعلیق SF90 XX نیز توجه ویژه‌ای نشان داده است. فنرهای سفارشی جدید، ارتفاع خودرو را ۲.۵ سانتی‌متر کاهش داده‌اند که با پایین آوردن مرکز ثقل، هندلینگ را بهبود می‌بخشد. همچنین، از طریق همکاری با شرکت آمریکایی ووسن رینگ‌های جدیدی در سه طرح مختلف ارائه شده است.

رینگ‌های استاندارد پایه شامل نمونه‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب می‌شود درحالی‌که خودروی در تصاویر از رینگ‌های NF11 به رنگ مشکی با تک‌پیچ مرکزی استفاده می‌کند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند رینگ‌های جلو و عقب یکسان باشند، رینگ‌های ۲۱ اینچی برای محور جلو نیز قابل سفارش است. نوویتک به‌خوبی می‌داند که آیرودینامیک فراری نیازی به دست‌کاری ندارد. به همین دلیل، کیت آیرودینامیکی اصلی SF90 XX دست‌نخورده باقی مانده است که شامل اسپلیتر جلو با باله یکپارچه و بال عقب عظیم است که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۵۳۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. تنها تغییر ظاهری در بخش آیرودینامیک، آینه‌های بغل با روکش فیبر کربن نمایان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا