فراری SP-8 سوپراسپرتی تک ساخت است که به سفارش یک مشتری ثروتمند تایوانی بر اساس F80 اسپایدر ساخته شده است.
بخش پروژههای ویژهٔ فراری یک خودروی تک ساخت دیگر معرفی کرده است. این خودرو که SP-8 نام دارد، توسط یک مشتری ثروتمند تایوانی سفارش داده شده است. SP-8 بر اساس F8 اسپایدر ساخته شده اما در اینجا سقف تاشوی برقی حذف شده تا یک رودستر واقعی بیسقف ایجاد شود. بدنهٔ این ماشین هم ترکیبی از نقرهای مات با قسمتهای فیبر کربنی با رنگ آبی تیرهٔ براق است.
البته SP-8 چیزی بیش از یک F8 اسپایدر بیسقف با طرح دورنگ فانتزی است زیرا بسیاری از قطعات بهطور خاص برای این خودرو طراحی و ساخته شدهاند. بهعنوانمثال، چراغهای جلو کاملاً جدید هستند درحالیکه برای عقب از چراغهای روما با لنزهای اختصاصی استفاده شده است. شیشهٔ جلو و سر اگزوزها هم از ۲۹۶ GTB گرفته شدهاند. رینگها اما طراحی رترو دارند و با الهام از رینگهای F40 با رنگ خاکستری مات شکل گرفتهاند.
یکی از جالبترین ویژگیهای SP-8 اما جلوپنجرهٔ عریض و چشمگیری است که بهصورت یکتکه از طریق پرینت سهبعدی با خطوط عمودی ساخته شده است. به گفتهٔ فراری، زمان زیادی صرف طراحی بدنهٔ این خودرو از طریق شبیهسازیهای دینامیک سیالات (CFD) شده تا اطمینان حاصل شود که خودرو حتی بدون سقف هم راحت و ساکت خواهد بود.
کابین SP-8 هرچند آشنا به نظر میرسد اما تغییر بزرگی را تجربه کرده و فراری برای آن انتخابگر دندهٔ متفاوتی را تدارک دیده است که به روزهای خوب گیربکسهای دستی شیاردار (Gated) اشاره دارد. البته این طراحی را اولین باری نیست که میبینیم زیرا اولین بار SF90 استراداله در سال ۲۰۱۹ از آن استفاده کرد. تودوزی این فراری منحصربهفرد از ترکیب آلکانترای آبی و پارچه تشکیل شده است درحالیکه کفپوشها از پارچههایی با جلوهٔ رنگینکمانی ساخته شدهاند.
در قوای محرکهٔ خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته است و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که به چرخهای عقب نیرو میدهد. فراری SP-8 هماکنون در ایتالیا در پیست موجلو به نمایش گذاشته شده و تا پایان رویداد فینالی موندیالی فراری ۲۰۲۳ در ۳۰ اکتبر آنجا خواهد بود. نمایش بعدی این خودرو در موزهٔ فراری در مارانلو خواهد بود که از ۱۶ نوامبر تا مارس ۲۰۲۴ در معرض دید عموم قرار میگیرد.
misha
۳ آبان ۱۴۰۲سفارش بعدی مشتری یه ویترین جذاب و منحصر به فرد هست که این مجسمه رو توش بزاره و نگاهش کنه
بعید میدونم طرف دلش بیاد سوارش بشه
Cyber truck punk
۱۰ آبان ۱۴۰۲طراحی زیبا و انزو پسندی داره.
من خودم عاشق ماشین های با بدنه دو رنگ هستم فقط حیف الآن نیستند یا مثل این فراری سفارشی هستن.
یک زمانی تو دوره قدیم ماشین های تو خیابون رنگارنگ و دورنگ بودن ولی الآن
سفید،مشکی،نقره ای،آبی نفتی.
حال بهم زن میشه
AMANTE
۳ آبان ۱۴۰۲از نظر من طراحی زشتی داره. البته این تقصیر فراری نیست و مشتری اینجوری خواسته.
𝐀𝐥𝐢
۳ آبان ۱۴۰۲چرا؟ کجاش بده؟
𝐀𝐥𝐢
۳ آبان ۱۴۰۲فوق العادس
علی
۳ آبان ۱۴۰۲زیباییش مسحورکننده ست ، محشره
datsun
۳ آبان ۱۴۰۲کانسپ gtr معرفی شد متأسفانه gtr هم الکتریکی شد،
Nissan...Japan
۳ آبان ۱۴۰۲بلاخره باید یروز الکتریکی میشد باتوجه به زمان طولانی که طول میکشنه نیسان نسل بعدی رو معرفی کنه عقلانی نبود که بنزینی یا هیبریدی باشه ولی عجب چیزی بود!!! من فکر میکنم مدل نهایی یه چیز ناب باشه از نظر طراحی…قدرتشم که حرف نداره
Siyavash
۳ آبان ۱۴۰۲جدی میگی….وای چقدر بد شد بعد ۱۶ سال فکر کردم در بدترین حالت gtr نیمه هیبریدی بشه.. یه موتور ۶ سیلندر با توان ۶۰۰ اسب با یه موتور برقی با قدرت ۱۸۰ اسب تویه فکرم بود…الان همین gtr برقی اگه بالای ۱۰۰۰ اسب هم قدرت داشته باشه دیگه باهاش حال نمیکنم حتی اگه بشه رقیب مستقیم ریماک هم دیگه تموم…خاک بر سر نیسان که گودزیلا رو داره نابود میکنه…
Enzo Ferrari 2008
۳ آبان ۱۴۰۲دم فراری گرم با این رنگ زیبا
بهنام
۳ آبان ۱۴۰۲زیباست. این محصولات تک ساخت که گلگیر و سپر و چراغ و غیره فقط واسه همین یک مدل ساخته میشه در مبحث قطعات یدکی ظاهری و تزیینی چجوری تامین میشه . مثلاً تصادف کنه سپر و چراغ و گلگیر نیاز به تعویض باشه باید چیکار کرد ؟ یعنی شرکت ساپورت میکنه ؟
shetab-car
۳ آبان ۱۴۰۲پوزه جلوش یکم شبیه لامبورگینی نیست؟
noir
۵ آبان ۱۴۰۲جلوش شبیه لامبوعه ولی پشتش فوقالعاده قشنگه