نسخهی سفارشی از فراری F8 تریبیوتو با طراحی نزدیک به روما و SF90 تولید شده است. این خودروی فاقد شیشهی عقب، طرح بدنهی اختصاصی دارد.
مدلهای خاص و تک نمونه از فراری، بهندرت عرضه میشوند اما ارزش بسیار بالایی دارند. چنین خودروهایی، معمولا به سفارش یکی از مشتریان باسابقهی فراری ساخته میشوند و از نظر قیمت یا مشخصات خریدار، محرمانه هستند. در سالهای اخیر، فراری اومولگاتا و BR20 با چنین شرایطی تولید شدند.
فراری SP48 یونیکا با پیشرانهی V8 مشابه F8 تریبیوتو عرضه شده اما طراحی این خودرو، با نظارت مهندسان شرکا سازنده و طبق سلیقهی مشتری به اتمام رسیده است تا اختصاصی و منحصر به فرد باشد. در نمای اصلی به سختی میتوان شباهت یونیکا با F8 را تشخیص داد؛ درحالیکه تحت تاثیر روما و SF90 به نظر میرسد.
در عقب تفاوت بیشتری بین یونیکا و دیگر تولیدات فراری دیده میشود. حذف شیشه، حس اسپرت خودرو را افزایش داده و طرح روی سقف با حالتی خلاقانه، در حفرههای انتهای بدنه تکرار شده است. ترکیب رنگ نارنجی و سیاه در محل اتصال شیشه و سقف به خوبی دیده میشود.
هنوز تصویر واضحی از کابین خودرو منتشر نشده اما فیلم کوتاه موجود در یوتیوب، تفاوتهایی اندک با F8 را نشان میدهد. یونیکا یک خودروی اختصاصی است و به همین دلیل عبارت “SP48 Unica” را در نقاط مختلف اتاق، خصوصا روی داشبورد مقابل سرنشین کنار راننده دارد. روی صندلیهای چرم آلکانتارا نیز، طرح لیزری شبیه به سقف دیده میشود.
خودروهای کلکسیونی فراری، معمولا از نظر فنی تفاوتی با مدل اصلی ندارند. با این فرض، میتوان اطمینان داشت SP48 یونیکا مجهز به پیشرانهی توئین توربوشارژ ۳/۹ لیتری V8 با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر باشد. فراری F8 تربیوتو با چنین محرکی، در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت ارائه میکند.
هویت مالک و قیمت نهایی SP48 یونیکا محرمانه است اما میتوان احتمال داد، دو تا سه برابر F8 تربیوتو با آستانه قیمت ۲۸۰ هزار دلار، هزینه خرید داشته باشد.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی ریشه درست بَنا شده باشه ، میشه فراریای که هروز اعتبارش بیش از گذشته میشه و اون را مدیون مدیری هست بداخلاق اما مغرور و دانا که میدونه چی میخواسته از ساختن خودرو که امروز در دنیایی از خودروهای رنگارنگ به تعداد میلیونی این تک ساختهای فراری هست که مشتریاَش را انتخاب میکند و میگوید آیا لیاقت داشتن اعجوبههایش را دارد یا خیر !!!
درود به فراری که بودنش دنیای خستهی امروز را زیبا کرده !
ارزش مدیر خوب اینجا خودش را نشان میدهد که هرچقدر پول بگیرد نوش جونش !
shirko
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱هی به لامبورگینی گیر بدید ، بازم یه طراحی تکراری ، همون اف ۸ و ۲۹۶رو قاطی کردن پاچوندنش به یه خریدار ، بازم یه طراحی داخلی تکراری ، طرفداراش نمی دونم با چه رویی به لامبو گیر می دن !! راستی جلوش مخصوصا کاپوت جلوش کپی پیست مکلارن p1 😂😂 لامبورگینی باقدرت کمتر از فراری همیشه شتاب خوبتر و سرعت بهتری از فراری داره فروششم با محصولات کمتر همیشه بیشتر بوده .
Ferrari
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا کجای ماشین شبیه ۲۹۶ هست استاد؟؟ مارو از گمراهی در بیار
کاپوت جلو بخصوص هود روی کاپوت دقیقا شبیه مدل j50 فراری هست نه مکلارن p1
ضمنا از این ماشین فقط یک دستگاه ساخته شده و این طراحی هم با سلیقه مشتری توسعه پیدا کرده
shirko
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱والا فک کنم فشار روی شما بیشتر باشه تا من !! چون هر صفحه ای از لامبورگینی باز می کنم شروع کردی به بد و بیراه و تعریف به وسط کشیدن فراری ، *** ، چون دنیا می دونه لامبورگینی از فرای هم بهتره و دوست داشتنی تر ،تعصب رو اگه کنار بذاری می تونی یه نگاهی هم به تعداد فالورها و محبوبیت هردوشون بندازی .
Clean energy (صیانت!)
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱هه
دا
همین آوانتادور و بقیه دوستان
خیلی شیک و پیک توسط فراری نابود میشن
داش فراری همیشه تو تکنولوژی از لامبو بالاتر بوده
و در یه سطح بالاتر
shirko
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱فراری هیچ ، اکثر سوپراسپورتهای دنیا اونتادور رو الگوی و سنگ محم خودشون قرار دادن عمو جان .😂😂
Clean energy (صیانت!)
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آها
احتمالا تو دوره قاجار
داش
دنیا از پیشرفتش بخاطر اینکه لامبو پیشرفت نکرده واینمیسه
من واسه اینکه بدونی چی به چیه بهت یه توصیه میکنم
اینی که میفرستم رو بخونی
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fastestlaps.com/comparisons/fdfvp453355u&ved=2ahUKEwjk7KDy-8j3AhUB_7sIHdFpCO0QFnoECCsQAQ&usg=AOvVaw2aynY7M4BCCxXqvE_a4OIl
🤣
shirko
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ وقت یه ماشین تنفس طبیعی وی ۱۲ رو با یه ماشین برقی که اسب بخارش بسیار بیشتره مقایسه نمی کنن ، در ضمن می گی پیشرفت نکرده ، اون سیستم ایرودینامیکی که چند سال پیش روی اس وی جی و هوراکان پرفورمانته گذاشته هنوز چند سال دیگه هم تو مغز مهندسان فراری نمی گنجه .فراری هم ماشینهای بسیار خوبی داره من منکرش نیستم ،از جمله پیستا که از هوراکان بیشتر دوسش دارم ،کامپتزیونه و لافراری و …. بذار تعصبی نباشیم .
Reza Waffen SS
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نه بابا
Clean energy (صیانت!)
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱آها
تا ناموس باله و اینا گذاشته
بعد معیار شما چی هست؟ قیمت و کلاس خودرو معیار جهانی هست! انگار که شما از خودتون یه معیار من در آوردی درست کردید:| معیار اصلی برای مقایسه قیمت و کلاسشون هست
نه قدرت و این دلیلای بنی اسراییلی
لامبو رو که مجبور نکردن بره از یه موتور فسیل و تکنولوژی فسیل استفاده کنه:)
جالبی اس اف ۹۰ اینه که
تو بعضی پیستا از پورشه جی تی دو آرس هم سریعتر بوده🤦♂️😂
و اینکه باله عقب و اینجور چیزا رو نداره! ولی هم تو مسیر مستقیم از سریع تریناس هم تو پیست
چیزی که لامبو حتی نتونسته به یکیش برسه🤣🤣
دیگه طرفداری از لامبو یعنی طرفداری از فسیل
شاه این کلاس فراریه
همیشه از همه جلوتر:)
متعصب هم بهتره بقیه بگن کیه…
HamiD
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱معیار بهتر بودن در نظر شما تعداد فالوور ها هست؟!
نه بحث فنی!؟
واقعا اگه منطقی به قضیه نگاه کنیم فراری الان بی رقیبه …
این خودرو هم تک ساخت هست و به سلیقه مشتری …
هر چی مشتری بخواد!!!
Clean energy (صیانت!)
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ایشون رفته تو اینستا گشته دیده سلبرتی های مورد علاقه اش لامبو دارن و بعضیام گفتن زیر همون پست لامبو عشقه
اینم باور کرده اومده تو سایت تخصصی خودرو، سایت تخصصی با اینستا متفاوته و باید معیار ها هم تخصصی باشه
Ramyar
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱👌👌فراری رو فقط میشه با یک کلمه توصیف کرد ((خاص))
محمد امین
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تقریبا میشه گفت در هر قسمتش نگاهی به طراحی ماشین های مختلف فراری داشته و یه پکیج کلی از طراحی هایی هست که فراری در چند سال اخیر به سمتش رفته ، در مجموع به نظرم خیلی خوب تونستن این طراحی های متفاوت رو در کنار هم قرار بدن و واقعا زیبا شده ، مخصوصا از نمای بالا و جلو و عقب
نکته ی جالبش این هست که یه شاهکار ایرودینامیک هست ، وصف نشدنی هست از این نظر ، به شدت منتطر برسی های این ماشین در cfd هستم تا بگم که چه قدر خوب هست از نظر ایرودینامیک ، پر از ایده های خاص و جدید هست ، فراری هر کاری میکنی تا به سمت استفاده از اسپویلر ها و وینگ های بزرگ نره و ایرودینامیی طراحی کنه که بیشترین راندمان رو داشته باشه و از این نظر بی رقیب هستن ..تا به حال ماشینی به این شکل و از این فلسفه از فراری ندیده بودم
رنگش هم خیلی خوبه
توی دنیای واقعی هم به نظرم خیلی جذاب باشه و توجه های زیادی رو جلب کنه … همینطور میتونه راه طراحی فراری در آینده زود نشون بوده
به هر حال مبارک صاحبش
Ferrari
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی جذابی داره
و اینکه قیمت این ماشین بین ۲ تا ۴ میلیون دلاره شک نکنید.
بهزاد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درست اشاره کردید دوست گرامی و فکر نکنم همچین محصولی مثلا با ۳ برابر قیمت ساخته بشه و ضریب ۱۰ کف قیمتشه.
فرید
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱لامبورگینی یاد بگیره از فراری ایشالا انقد اوراکان مختلف نکنه تو پاچه مشتری
ایشالا
ABOLFAZL.RAHMANI
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱SP48 یونیکا مجهز به پیشرانهی توئین توربوشارژ ۳/۹ لیتری V8 با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر هستش !!!!!! فوق العاده هست
واقعا ریشه اصیل فراری درجه ۱ هست
F8 نمونه ای از اصل و ریشه فراری هست
فوقالعادست این خودرو
طراحی اش هم که نگم بی نظیره این خودرو
به احتمال زیاد ۱ و نیم تا ۲ و نیم میلیون دلاره
Scuderia Ferrari
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱فراری یه تیزر کوتاه از یک انجین V12 منتشر کرده و از اون به نام “تغییر دهنده بازی” نام برده
HamiD
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱امیدوارم با این انجین بتونه یه شتاب اولیه ای که الکتریکی ها دارن رو هم ازشون بگیره …
مک لارن هم اوضاع بد اقتصادی بشدت گریبان گیرش شده اما خوب میشد اگه همراه فراری یه کار میکرد دیگه کسی حرفی از برقی ها نزنه…
خداییش هم نامردیه هایپرکار 2000 اسب بخاری رو میندازن جلوی یه ماشین با 1000 اسب و حتی کمتر …
چه انتظاری دارن!!!!
Scuderia Ferrari
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا حمید
صبر داشته باش ، آسیاب به نوبت
اون هایپرکار ۲۰۰۰ اسب بخاری که با سوپر اسپرت ۹۸۶ اسب بخاری فراری درگ گذاشت و از بردن خوشحال بود باید منتظر جواب هم باشه
هایپرکار الکتریکی فراری در راهه و اون موقع بهتر میشه تصمیم گرفت که آیا ریماک و سایر الکتریکی ها همچنان در خط مستقیم سریع ترن یا اسب سرکش تازه نفس ؟؟
در پیست هم که تکلیف کاملاً روشنه ؛ جایی که فراری در اون متولد شده 👊👊
reza342
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جلوش قابل تحمل نیست. اف8 عادی خیلی بهتره
BMW
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی این ماشین رو می بینم انگار دارم به آینده فراری نگاه می کنم این ماشین بسیار زیباست
جناب ایکس
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱همه جاش بسیار بسیار، زیباست، ولی از جلو پنجرش خوشم نمیاد خیلی…
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱عزیزم جلو پنجره ش کو؟ ..
behnam-84
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بسیار زیبا و هنرمندانه.از ظاهر سپر جلو تا سقفش و چراغ های عقب.موتورش هم برای این نمونه بسیار عالیه.با توجه به اینکه فقط یک عدد ساخته شده،قطعا قیمتش بالای یک میلیون دلار هست.
Khosrow
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جلوش شبیه مک لارن شده ..
Jdm باز
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱باز هم یک اثر هنری دیگر از شاهکارساز ایتالیا
aliveman1989
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اگ میکل آنژ زنده بود و مجسمه میساخت میشد این و بقیه شاهکارای فراری
مرتضی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خریدار فطعا اهل آمریکا یا کانداست
Muty
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اصن مردم رد دادن انگار !!!
یه آدم معلوم الحال که سابقه اش مشخصه به کررررات اومده برای موجه کردن خودش از فراری تعریف و تمجید کرده
تازه بعدش
یه خل دیگه میاد میگه چرا به لامبو ایراد میگیری :-)
بد دنیایی شد ، بـــــد