لامبورگینی اوراکان STO یکی از برجستهترین خودروهای این برند مشهور است و به همین خاطر شرکتهای زیادی از آن به عنوان سنگ محک در برابر محصولات خود استفاده میکنند. اگرچه این کاری عادی بین برندهای گوناگون است ولی معمولاً ندیدهایم فراری خودروهای دیگر شرکتها را در پیست فیورانو بررسی کند؛ اما حالا وضعیت فرق کرده و میبینیم که فراری اقدام به تست لامبورگینی اوراکان STO در فیورانو میکند!
راننده این خودرو از هیچ کاری برای بر هم زدن توازن محصول مشهور لامبورگینی فروگذار نمیکند. حتی گاهی اوقات اوراکان STO لغزشهای جانبی عجیبی دارد و به نظر میرسد راننده فراری در حال بررسی هندلینگ این خودروست. البته موارد زیادی برای بررسی توسط فراری وجود دارد. برای مثال اوراکان STO از سیستم تعلیق تنظیم شده برای پیست، فرمان پذیری چهار چرخ، سیستم کنترل کشش و نسبتهای ثابت فرمان سود میبرد. ظاهراً راننده فراری تمامی این ویژگیها در فیورانو بررسی میکند.
زیر پوست لامبورگینی اوراکان STO پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری قرار دارد که قدرت ۶۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۵ نیوتون متری تولید میکند. بخش اعظم بدنه خودرو از فیبر کربن ساخته شده و شیشه جلوی سبکوزن و رینگهای منیزیمی نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. مجموع این ویژگیها باعث پرفورمنس احساسبرانگیزی میشوند به گونهای که خودروی موردبحث میتواند تنها در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. اوراکان STO برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز فقط به ۹ ثانیه زمان نیاز دارد. سقف سرعت سوپر اسپرت لامبورگینی هم ۳۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
لامبورگینی زمان معرفی این خودرو اعلام کرد ترکیب رنگ و تریم بینهایتی را برای محصول خاص خود در نظر گرفته است. خودرویی که در پیست فراری دیده میشود از رنگ زیتونی و فیبر کربن مشهود سود میبرد و ظاهری نظامی دارد. قیمت اوراکان STO در آمریکا از ۳۲۷۸۳۸ دلار شروع میشود درحالیکه بهای اوراکان Evo چهار چرخ محرک ۲۶۱۲۷۴ دلار است. مشخص نیست که هدف فراری از تست محصول رقیب خود جمعآوری دادههای کلی است یا اینکه خودرویی را برای رقابت با STO در نظر دارد. اسب رقصان مارانللو این روزها کاملاً مشغول توسعه محصولات آتی است و اسناد جدید نشان میدهند جانشین فراری لافراری در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. همچنین تصاویر جاسوسی این خودرو با استفاده از بدنه فراری روما منتشر شدهاند. فراری همچنین تائید کرده محصول الکتریکیاش در سال ۲۰۲۵ پدیدار خواهد شد.
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱خیلی تامل برانگیزه اینکار فراری
یجورایی ینی حنی خود فراری هم این خودرو رو بعنوان یک ماشین کامل از نظر پرفورمنس قبول داره
امیر
۸ آبان ۱۴۰۱فراری=لذت رانندگی
ALPHA
۸ آبان ۱۴۰۱کجاش عجیبه
سنجیدن رقبا یک فرایند عادیه
Reza Waffen SS
۸ آبان ۱۴۰۱اصلا هم عادی نیست
Amir
۸ آبان ۱۴۰۱کار عادیع
ولی فراری هیچ برندیو قبول نداره ، و این خوب بودن این خودرو رو نشون میده که فراری هم پذیرفته
Taha Malek
۸ آبان ۱۴۰۱نه برای هر برندی
مهردادکمال
۹ آبان ۱۴۰۱برای همه بله عادیه اما فراری نه کلا بحث مقاله همینه که تعجب آوره
ساسان
۸ آبان ۱۴۰۱چقدم خوشسلیقه رنگانتخاب کردن مردان فراری!
پرچم هر دو خودرو ساز بالاست
amir1400
۸ آبان ۱۴۰۱بیصبرانه منتظر اولین محصول الکتریکی فراری هستم که سال ۲۰۲۵ رونمایی میشه
ARYA
۸ آبان ۱۴۰۱همه فراری رو با صداش میشناسن
بعد منتظر اینی که برقی بشه؟؟
سوپراسپورت برقی مسخرس!!!!! حالا میخواد فراری باشه یا میخواد بوگاتی باشه!
Reza Waffen SS
۸ آبان ۱۴۰۱پشمام ریخت
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۱از کار فراری تعجب کنیم
یا لامبو رو تحسین کنیم
مسئله این است
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱بنظرم دیگه وقتش رسیده که به هرجفتش بعنوان رقبای مستقیم افتخار کنیم
بعنوان دو ایتالیایی زنده،توانا و پرافتخار
Trump
۸ آبان ۱۴۰۱لامبو فقط اسم ایتالیا روشه وگرنه تمام مهندسیش المانیه
سعید.۱۳۵۸
۱۱ آبان ۱۴۰۱دقیقا👌
سبحان
۸ آبان ۱۴۰۱فراری دیگه اون فراری سابق نیست کیفیت محصولات پایین نبود خودرو های هایپر کار
مکلارن بعد از p1 چندین پروژه برجسته رو معرفی کرده
ایتالیایی ها هنوز درگیر ۴۸۸ و اورکان هستن
TML BN
۸ آبان ۱۴۰۱من منظور حرف شما رو نمیفهمم که فراری هنوز گیر ۴۸۸ هست مگه ۴۸۸ چشه؟
و آیا SF90 برای شما پروژه برجسته نیست؟
Amin
۸ آبان ۱۴۰۱همون sf90 که ۴۸۸ می نامی اش ، فعلا هیچ رقیبی کاملی از سمت پورشه ، مکلارن ، لامبو و مرسدس و ….نداره، بعد از تقریبا ۴ سال ، و الان زمان معرفی نسخه پرفورمنس اش هست
اگر هم میخوای از amg one اسم ببری ، اون ماشین اصلا رقیب اس اف نود نیست ، چه از نظر قیمتی که ۵ برابر ارزش داره ، و چه از نظر نوع ساخت و تکنولوژی
روی کاغذ هم دیتا هایی که الان هست ، در خروجی کار فاصله ی خاصی بین sf90 و amg one نیست و حتی sf90 بهتره ، منظورم اعداد ۴۰۰ متر و صفر تا صد هست و وزن هست ، هرچند که one رو باید توی پیست مطالعه کرد ، ولی به هر حال اس اف نود که سال ۲۰۱۹ معرفی شده و حدود چهار سال سن داره با قیمت ۵۰۰ هزار دلاری کامل ترین پکیج رو داره ، البته این عنوان رو باید به ۲۹۶gtb داد
TML BN
۸ آبان ۱۴۰۱@amin
برادر چی میگی مگه من گفتم SF90 بده من خودم فن دوآتیشه اش هستم من در جواب دوستمون گفتم که گفت مکلارن پروژه های برجسته معرفی کرده ولی فراری لامبورگینی هیچی گفتم آیا SF90 از نظر شما برجسته نیست و AMG ONE و SF90 دو تا دنیا جدان ای ام جی وان اصلا یک جوریا فرمول یکه
TML BN
۸ آبان ۱۴۰۱و من اصلا SF90 رو ۴۸۸ ننامیدم لطفا مفهوم رو درک کنید بعد اینطور حمله کنید
Amin
۹ آبان ۱۴۰۱من به شما نبودم ، صحبتم با سبحان بود
Trump
۸ آبان ۱۴۰۱ولی مکلارن با 765 ال تی حال این پروژه برجسته رو گرفت… کلیپشم که موجوده
با دف عقب
قدرت کمتر
بدون موتور برقی
پورشه هم به راحتی میتونه این پروژه برجسته رو نابود کنه گفتم که در جریان باشین فک نکنین چون اسمش فراریه بقیه زیر سلطه اش هستن
ARYA
۸ آبان ۱۴۰۱دقیقا همینطوره
شرکتی که بعد 675LT مدل 720s رو رونمایی کرد که جلوی پورشه کم نیاره
بعد از اونم 765LT رو تولید کرد که میخ آخرو رو تابوت لامبو و پورشه بکوبه
هر نسل هم زیباتر، قدرتمندتر، سبکتر و سریعتر شد
مکلارن همیشه تو هر سطحی حرف واسه گفتن داشته و داره
چه تو کلاس سوپرکار چه هایپرکار
زمانی که حرف از فناوری فرمول وان تو ماشینای جادهای بود و استون والکری رو معرفی کرد مرسدسم AMG One، مکلارن تو کمتر از چهار ماه بعد از معرفی AMG One, Solus GT رو رونمایی کرد درحالی که پروژه AMG One سه چهار سال طول کشید
ARYA
۸ آبان ۱۴۰۱لامبورگینی که کلا چند ساله هرچی معرفی میکنه یا هوراکانه یا اونتادور یا اساسش اونتادوره (وننو و سنتناریو) کلا تو این مدت فقط یه سیان رو جدید ساختن که واسه اسم لامبورگینی زیاد موفق نبود!
همین اتفاق واسه بوگاتیم افتاده که بعد از شیرون هیچ ماشین جدیدی نساخته و صرفا شیرونو برداشته یکم تغییر شکل داده به عنوان هایپرکار جدید معرفی کرده (البته با قیمت بیشتر!!!) فراری هم درسته سوپراسپورتای جدیدی ساخته ولی جدیدا دیگه جذابیت فراری رو ندارن دیتونا کجا 458 افسانهای کجا
تنها کمپانی که این وسط داره واقعا پیشرفت میکنه مکلارنه و بسس
Royal Driver UK 70
۸ آبان ۱۴۰۱مکلارن برندیه که خیلیییی ساکت و بی حاشیه هایپرکار میسازه، تا جایی که بتونه روی آیرودینامیک و شتاب تمرکز میکنه و هیچ وقت خودشو برتر از دیگری نمیدونه، مهندسیشم توی دنیا تکه!
AHMET 2002
۸ آبان ۱۴۰۱هولی شت
سهند
۸ آبان ۱۴۰۱دلیل استفاده نکردن از تکنولوژی ALA در این مدل چیه؟
R@min
۸ آبان ۱۴۰۱با جایگذاری قطعات فیبرکربنی بیشتر و گذاشتن بال عقب بزرگتر و گذاشتن ورودی هوا رو کاپوت دان فورس رو بیشتر از 50 درصد افزایش دادن که البته به آنچنانی هم نرسیدن و در بیشترین حالت 420 کیلو دان فورس تولید می کنه که با بلک سریز موتور جلو تقریبا یکسانه و نصف پورشه gt3 rs جدید هست.
اینکارو می تونستن با حفظ همین تکنولوژی خیلی بهتر و با هندلینگ بهتری انجام بدن اما بنظر قصدشون ارائه یه محصول کاملا پیست محور و ارائه یه تجربه خام رانندگی اسپرت بود.
Royal Driver UK 70
۸ آبان ۱۴۰۱°—°
Carbonado Aventador
۸ آبان ۱۴۰۱وقتی شرکت معظم فراری یه ماشینی رو تست کنه یعنی یه نکته برجسته داخل اون خودرو هست..
.
.
فراری ای که تاریخچش با موتور اسپرت در هم امیخته و خودش محصولات برگریزون زیاد داده بیرون..
.
.
بعد چندتا جوجه فکولی و چندتا ابر شرکت امریکایی با کلی نیروی کار و مهندس و بودجه کلان ، بعد ۱۰۰ سال یه ماشین تقریبا در سطح این دوتا از نظر پرفومنس(z06) بیرون دادن، خدارو بنده نیستن..!!!
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱دقیقا دوست عزیز
Amir Machine
۸ آبان ۱۴۰۱نکته اول، الان این مطلب چه ربطی به کوروت داشت که مطرح میکنید تا دوباره بحثهای مزخرف راه بیفته؟
نکته دوم، بعد از صد سال؟ اگه وقتی کردی یه نگاه به تاریخچه لمانز دهه 60 و رقابت فورد و فراری بنداز
نکته سوم، اگه همین کار رو شورلت یا فورد کرده بودن هزارتا برچسب کپیبرداری و دزدی تکنولوژی بهشون میچسبوندین اما الان خبری نیست چرا؟
نکته چهارم، همه میدونیم که لامبو قبل از مالکیت فولکس تقریباً هیچی نبود، یه شرکت ورشکسته با یه محصول فرتوت که هی مالکیتش بین این و اون جابجا میشد، الان گروه فولکس واگن یعنی ابر شرکت نیست؟ کلی نیروی کار و مهندس و بودجه کلان نداره؟ فقط GM اینا رو داره؟
نکته پنجم، تو پیش خودت فکر کن کوروت بعد صد سال چیزی درحد اروپاییها داده ولی واقعیت و آزمایشهایی که سالها پیش انجام شده نشون داده که نسلهای قبلی کوروت همیشه مدعی رقابت با اروپاییها بودن و شورلت بارها مدلهایی همسطح فراری و پورشه و یا حتی بهتر ساخته
و نکته آخر، هر خودروسازی از هر کشوری که داره برای پیشرفت تلاش میکنه قابل احترامه، دست از این تعصبات مسخره این کشور و اون کشور بردارید
Carbonado Aventador
۹ آبان ۱۴۰۱کسی که میگه لامبو قبل فولکس هیچی نبود یعنی اصلا ارزش بحث کردن نداره..
میورا
کانتاش
دیابلو
زمانی که تولید میشدن یه رقیب در سطح اینا نبود تو کل کشور امریکا
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۱تاحالا راجب شتاب صفرتاصد ۲.۶ کوروت z06 شنیدی؟ تاحالا درباره ی انجینش شنیدی که قوی ترین انجین هشت سیلندر تنفس طبیعی جهان رو داره؟
hamidreza
۹ آبان ۱۴۰۱دیدی گفتم😂 کل تعریفتون از ماشین تو شتاب ۰تا۱۰۰ هست و قدرت موتور
Carbonado Aventador
۹ آبان ۱۴۰۱اونتادور سال ۲۰۱۱ صفر تا صد ۲.۶ میزد..
پرفومانته که اعلامیش ۲.۷ بود ولی تو کار اند درایور ۲.۴ میزد…
.
کل تعریفتون از خوب بودن ماشین فقط و فقط به اون صفر تا صد لامصبه…
.
یه بزرگی میگفت:
با اسب بخار بیشتر تو مستقیمی ها سریعتر هستید..
ولی با ماشین سبک تر همه جا سریع هستید..
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۱سوشیانت تا حالا دیسلایکاتو شمردی؟
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۱برو یه نگاه به مشخصات کوروت بنداز چه جوری حساب کردی که پرفورمنسشون با کوروت یکیه فعلا فراری و لامبورگینی پشت سر کوروت z06 قرار میگیرن
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۱ملاک امریکایی ها تایم ۴۰۰ متر هست که خیلی مونده تا به فراری و لامبورگینی و پورشه برسن 😉
سعید.۱۳۵۸
۱۱ آبان ۱۴۰۱سوشیانت عزیز مثل اینکه فراموش کردین همین چند وقت پیش کروت (زیر مجموعه ی شورلت) یک پیشرانه ی فراری ۴۵۸ خریداری کرد و مهندسان کروت تمام وقت مشغول بررسی اون انجین افسانه ای بودن !
دانیال
۸ آبان ۱۴۰۱چقدر منطقی برای پیشرفت هاشون تلاش میکنن
اگه ما بودیم عارمون میشد میگفتیم نه زشته ما ماشین رقیب رو تست کنیم
زنده باد هر انسان شریف و درستکاری که برای خدمت به خلق با پشتکار و بدون تعصب تلاش میکنه
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱انتظار نداشتم
ولی حتما چیز خاصی داخل این ماشین هست که فراری داره تستش می کنه
سوشیانت
۸ آبان ۱۴۰۱همه ی کمپانی ها برای ساخت خودرو های خوب خودرو های رقیبشون رو بررسی میکنن این چیز عجیبی نیست
بی خیال اسم
۸ آبان ۱۴۰۱خب که چی؟!
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۱من الان این رو باید از تو بپرسم که به این کار میگی الگو برداری مشخصه که معنی الگو برداری رو نمیدونی
R@min
۸ آبان ۱۴۰۱فراری برای این ماشین دیگه رقیب مستقیم نداره و دلیل تستش رو نمی فهمم هندلینگ و پرفورمنس فراتر از رقباش هم نداره.
باید صبر کرد تا ببینیم دلیل این کار فراری چی هست.
Sobhan
۸ آبان ۱۴۰۱خب انتظار داشتین چی رو تست کنه 🤣مگه بهتر از لامبور هم هست
سعید.۱۳۵۸
۱۱ آبان ۱۴۰۱عزیز مک لارن و پاگانی و کونیگ زگ و فراری و بوگاتی فقط اسمشون لامبو رو محو میکنه
سعید.۱۳۵۸
۱۱ آبان ۱۴۰۱دیگه اسم از سایپا و ایران خودرو نبردم که ریا نشه🤣
امیر آرویش _ اهوازی
۹ آبان ۱۴۰۱گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
فقط همین جمله بس
hamidreza
۹ آبان ۱۴۰۱خیلی عذر میخوام که اینو میگم …
بعد اونوقت یه عده سطحی نگر که دوزار از ماشین سر در نمیارن میان میگن کوروت از اوراکان بهتره😂 سوپر اسپرت های ایتالیایی رو نمیشه با خودرو هایآمریکایی مقایسه کرد … اصن اشتباهه 😑 اینکار فراری نشون داد که لامبورگینی رو به عنوان رقیب اصلیش حساب میکنه نه خودروسازی های آمریکای و دیگر رو…
رانندگان آمریکایی بهترین درگ استر های دنیا هستند و متاسفانه آمریکایی فن ها تمام ملاک و عملکرد خودرو را در خط مستقیم یا درگ میبینن
در صورتی که یه سوپر اسپرت واقعی فقط در قدرت موتور و شتاب ۰تا۱۰۰ خلاصه نمیشه…
دم فراری گرم ! امیدوارم لامبو هم اینکارو با ماشینای فراری بکنه❤
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۱سطحی نگر شمایی که به نظرات بقیه احترام نمیذاری در ضمن فراری در جایگاهی نیست که بخواد تعیین کنه که رقیبش کی هست و کی نیست
hamidreza
۹ آبان ۱۴۰۱احترام؟ وقتی آمریکایی فنا بدون هیچ منطقی و رگباری تو هر پستی که از خودرو های اروپایی گذاشته میشه میان میکوبینش و تا قله اورست ماشینای آمریکایی رو بالا میبرن این خودش یه توهین بی چون و چرا به همست …
مثلا از آئودی rs5 پست گذاشته میشه یارو میاد میگه که ۸۶۰۰۰ دلار پول ریختن تو آبه و با ۷۰ و خورده ای هزارتا میشه چلنجر هلکت خرید با ۷۹۷ اسب و …
۰تا۱۰۰ش فلانه قدرتشم اینه و …
بابا حداقل پستو بخون ببین چیه😐 بعد تز بده اصن این دوتا هم کلاس نیستن !
تازه این فقط یه مثالش بوده
خودتونو به آب و آتیش بزنید هیچ خودروی آمریکایی رو تو کلاس خودشون نمیشه با همتای اروپاییش مقایسه کرد . البته بجز کمپانی جیپ
من خودرو های آمریکایی رو دوس دارم همیشه هم اینو گفتم . از موستانگ شلبی جی تی ۵۰۰ و سوپر اسنیک بگیر با ناله های سوپر شارژش تا چلنجر اس آر تی با صدای سوپر شارژی که رو انجین همی ۶.۲ لیتری قرار گرفته .ولی در مقایسه باهم کلاس اروپاییش خیلی خشگل کم میاره.
تا درودی دیگر بدرود❤❤
hamidreza
۹ آبان ۱۴۰۱ولی یادتون باشه که فراری اینکارو اینجام داده! که واقعا عجیبه …