فراری

فراری تولید SF90 استراداله و 812 GTS را متوقف کرد

فراری ایتالیا اعلام کرد در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی تولید خودروهای SF90 استراداله و ۸۱۲ GTS را متوقف می‌کند.


این برند معتبر دنیای خودرو در سه‌ماهه بین می تا جولای ۲۰۲۴ رشد فروش ۲.۷ درصدی داشته هرچند اظهار می‌دارد در سه ماه بعدی خودروهای SF90 و ۸۱۲ GTS را عرضه نخواهد کرد. خودروساز موردبحث در جدیدترین به‌روزرسانی مالی خود تائید کرده هر دو محصول موردبحث را از خط تولید خارج می‌کند. گفته می‌شود SF90 استراداله منتظر فیس لیفت جدید خود است و ۸۱۲ GTS نیز جای خود را به خودروی جدید ۱۲ چیلیندری خواهد داد.

فراری همچنین خاطرنشان ساخته تحویل خودروهای ۸۱۲ کامپتیزیونه و روما کوپه به مشتریان کاهش یافته و هر دو آنها نیز به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند. یکی از سخنگوهای فراری می‌گوید در آینده نزدیک تولید این دو محصول هم متوقف خواهد شد. اگرچه مدل ۸۱۲ جای خود را به همان مدل جدید ۱۲ چیلیندری می‌دهد اما سرنوشت کوپه ۸ سیلندر فراری مشخص نیست. روما اسپایدر همچنان فروش خوبی دارد و به همراه پورسانگوئه و ۲۹۶ GTS به رشد فروش فراری کمک کرده است.

خودروی SF90 XX همچنان تولید خواهد شد چراکه به تازگی عرضه شده است. همان‌طور که می‌دانید خودروی SF90 استراداله در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و اولین محصول این برند ایتالیایی با قوای محرکه پلاگین هیبریدی لقب گرفت. در این خودرو سه موتور برقی با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو همکاری می‌کنند تا قدرت ۹۸۶ اسب بخاری را تولید نمایند. به لطف چنین قدرت قابل‌توجهی و وجود سیستم چهار چرخ محرک، محصول جذاب فراری در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در خاتمه باید اظهار داشت فراری به دنبال تولید اولین محصول برقی تاریخ خود است و احتمالاً آن را اواخر سال جاری میلادی رؤیت خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. mosafer

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    550 مارانلو یادش بخیر

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. SMS

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      کمکم داشتم از اینا خوشم میومد که …
      راستی اگه درست گفته باشم دو تا پروسانگوه و یک gtb296و یک sf90 وارد ایران شدن

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Taha shahbeiki

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        آره دارن میرن روسیه و اگه اشتباه نکم 6 تا هم هستن توشون دوتا روما کوپه و اسپایدر هم هستن .

        خوش به حال روس ها که با این که تو جنگ هستن بازارشون آزاده…

  2. HamiD

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    sf90 سال ۲۰۱۹ عرضه شد!؟ و الان میخواد توقف تولید بخوره؟!
    باورم نمیشه اینقدر زود گذشت … انگار همین دیروز بود …

    موافقم 20
  3. BlackWing

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    درسته سوپرکارهای موتور وسط فراری خیلی جذاب هستن اما هیچ چیز یک فراری ۱۲ سیلندر موتور جلو دیفرانسیل عقب با ردلاین ۹۰۰۰ دور نمیشه ( مخصوصاً کامپتیزیونه ) 💎💎

    موافقم 16
    مخالفم 1
  4. MehdiTurbo

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    چرا برای من هر چی ماشینا قدیمی تر میشند خوشگل تر جذاب تر مبشند ؟🤔 انگار برعکس انگار نسلا قدیم فیس لیفت نسلا جدیدند
    مشکل از منه یا که دوستامن 🤔😁

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. علیزاده

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (292 ديدگاه)

      منم همینطور عاشق فراری های دهه ۸۰ و ۹۰ هستم مدلای جدید به چشم نمیاد

  5. froG-driVer

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    منی که میخواستم یه روز پولدار بشم یه اس اف نود بخرم🤣🤣🤣🤣

    موافقم 12
    1. B

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      میتونی فقط باید بیشتر نید فور و فورزا بازی کنی😁

    2. Taha Ayoobi

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      هنوزم میتونی بخری، نگفته اسقاط میشه که گفته توقف تولید میخوره😂

  6. ! i M α η δ υ α R

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    باهات موافقم داداش …

    12 سیلندر موتور جلو فراری ، واقعا یه چیز دیگست …

    12 سیلندر مید فرونت ، فلسفه مورد علاقه خود انزو فراری بود …

    جالبه که در اون دوران ، پسر بزرگ انزو ، آلفردو ( دینو ) اصرار به استفاده از انجین 6 سیلندر 1.5 لیتری مسابقه ای کلاس F2 فراری برای تولید داشت که با مخالفت انزو ، روبرو شد …

    خود انزو نمی خواست هرگز ، تعداد سیلندر کم بشه و یا جایگذاری موتور تغییر کنه …

    با مرگ دینو ، برای ادای دین ، فراری کار بر روی پروژه های نیمه تمام مورد نظر دینو ی فقید رو ادامه داد و مدل دینو به یاد پسر مرحوم انزو ، در نسل اول و دوم با انجین 6 سیلندر و در نسل سومش با موتور 8 سیلندر تولید شد و سالها بعد به یاد نبوغ دینو ی جوان مرگ ، بالاخره ، جایگذاری انجین هم به وسط انتقال پیدا کرد …

    امروز که از پس سالها به گذشته نگاه می کنم ، می بینم چقدر اصرار دینوی فقید به ساخت 8 سیلندر مید انجین ، آینده نگرانه و به حق بوده …

    جاش واقعا توی سبد محصولات فراری خالی بود …

    همان طور که جای دینو ی فقید ، در زمان رو نمایی اولین 8 سیلندر مید انجین فراری ، خالی بود …

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. Ferrari

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    SF90 ماشین خوبیه
    امید وارم جانشین شایسته باشد

  8. JDM سابق

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    فراری F250 داره میاد
    حالا جانشین SF90 یا لافراری هست خودش جای سوال داره

    1. Ferrari

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      جانشین لافراری هست

  9. 911

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (599 ديدگاه)

    حالا اگه ایران خودرو و سایپا بودن اون ماشین رو تا ۱۵۰ سال دیگه تولید میکردن بعد اگه بهشون گیر می دادن ، چراغ هارو عوض میکردن میگفتن ماشین جدید و کلی هم می بردن روش ، تازه یکی از مسئولان گفته استاندارد ها رو ول کنید تولیدات رو افزایش بدید و چرا پراید برای استاندارد نباید تولید بشه !!!!

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. arvin44

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اخه کی فراری که یک برند خاص هست رو با ایران خودرو و سایپا مقایسه میکنه دوست عزیز؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
  10. nikan

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    ۸۱۲ بینهایت از ۱۲ چیلندری خوشگل تره

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. B

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      نظرم برعکسه

  11. Taha shahbeiki

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ولی یکی از دلایلش اینه که اگه پولش رو داشته باشید سخت میتونی بخری و باید از فیلتر های شرکت رد بشی.

  12. Cert

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    کوپه ها فروش کمی دارند
    فراری می خواهد SUV تولید کند
    ارزانتر از پورسانگه

  13. علی جردن

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    این دو خودرو مثل فراری ۶۱۲ اسکالیتی (Ferrari 612 Scaglietti) به افسانه های اساطیر ایتالیایی اسب های آواره فراری پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا