ویدئویی از محوطهٔ اطراف کارخانهٔ مارانلوی فراری منتشر شده که نشان میدهد کارکنان این شرکت در حال آزمایش یک تسلا مدل S پلد هستند.
در فراری چه خبر است؟ ویدئوی جدیدی از بیرون کارخانهٔ مارانلوی این شرکت منتشر شده که نشان میدهد کارکنان فراری در حال آزمایش یک تسلا مدل S پلد هستند. ازآنجاییکه به نظر نمیرسد این شرکت قصد ورود به بخش سدانهای الکتریکی را داشته باشد، دیدن مدل S پلد در داخل محوطهٔ کارخانهٔ فراری بسیار عجیب به نظر میرسد. البته فراری از الکتریکیسازی در قالب قوای محرکهٔ هیبریدی استقبال کرده و نزدیک به نیمی از فروش این برند طی سال گذشته به مدلهای هیبریدی اختصاص داشته است اما اولین محصول تمام الکتریکی فراری تا سال ۲۰۲۵ به بازار نخواهد آمد.
بااینحال، شاید مهندسان فراری در حال مقایسهٔ سیستم پلاگینهیبریدی آیندهٔ این شرکت با قوای محرکهٔ الکتریکی تسلا هستند که خودرو را در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. درهرحال، میدانیم که فراری در سال ۲۰۲۴ سه خودروی جدید را معرفی خواهد کرد که یکی از آنها جانشین لافراری خواهد بود. طبق گزارشها، این هایپرکار به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی برگرفته از ۲۹۶ GTB مجهز خواهد بود. محصول جدید دیگر اهالی مارانلو برای امسال هم جانشین ۸۱۲ سوپرفست خواهد بود که احتمالاً فاقد هرگونه الکتریکیسازی بوده و همچنان از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده میکند.
فراری هرچند در حال حاضر روی توسعهٔ خودروهای هیبریدی تمرکز دارد اما مثل دیگر خودروسازان، در حال تحقیق و بررسی در مورد خودروهای الکتریکی هم هست؛ بنابراین، ازآنجاییکه تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در خط مستقیم تقریباً از تمام سوپراسپرتهای حال حاضر بازار سریعتر است، شاید فراری در حال بررسی این سدان آمریکایی برای ساخت سوپراسپرتی الکتریکی است که سریعتر از آن باشد.
AMANTE
۱۸ بهمن ۱۴۰۲دو نکته رو بگم دچار اشتباه نشیم. اولی: ( تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در خط مستقیم تقریباً از تمام سوپراسپرتهای حال حاضر بازار سریعتر است. ) گفته ( خط مستقیم ) و این فقط در ۴۰۰ متر هست.
دوم: ( شاید فراری در حال بررسی این سدان آمریکایی برای ساخت سوپراسپرتی الکتریکی است که سریعتر از آن باشد. ) اینجا هم منظور از سریعتر بودن تسلا اس پلد اینه که در مسیر مستقیم سریعه و در پیست هایی که پیچ داره بجز چند مدل جدید و قدیمی فراری تسلا کند تر هست.
Silent
۱۸ بهمن ۱۴۰۲فراری داره تست می کنه شما نگران نباش! خط و پیچ سدان 4 در رو
همین موتورهای PLAID که برای 2سال پیش هست رو روی هر شاسی سبک کربن فایبری سوار کنن هنر کردن.
……………………………..
طبیعی هست تکن.ل.ژ.ی همیشه از امریکا طی چند دهه اخیر رشد کرده و بعدش اهمیت ش رو از دست داده و جهانی شده.
مازیار
۱۸ بهمن ۱۴۰۲معمولا اونی که طرف آمریکاست نباید از این الگوبرداری ها _ اگه با خوشبینی تمام اینطور فرض کنیم _ ذوق زده بشه
نمونه های اون طرفی خیلی بیشتره
مازیار
۱۸ بهمن ۱۴۰۲و البته که اصل قضیه اصلا این حرفها رو نداره
اونها اول به فکر سودآوری هستن در قالب خدمات رسانی و ما فقط تحسین
حتی بقولی حسرت و آه هم بهتر از سوسه های بیفایده هست
Piero Ferrari
۱۸ بهمن ۱۴۰۲دقیقا شاید بخواد یه هایپرکار بسازه
مهرداد
۱۸ بهمن ۱۴۰۲خودرو ساز فراری تخصص اصلیش موتور درون سوز و تسلا تخصص اصلیش موتور الکتریک پس طبیعی فراری هم باشی برای ساخت موتور الکتریک باید قدرتمند ها را برسی و مطالعه کنی
amir
۱۸ بهمن ۱۴۰۲جانشین لافراری با وی۶ توربودار؟
من برم بخوابم بعدا خبرم کنید
دانیال
۱۸ بهمن ۱۴۰۲برای پیشرفت و بهتر شدن محصول خوب یه شرکت بدون سابقه رو هم بررسی و آزمایش میکنن . چه سطح بالایی از فرهنگ 👏 چقدر قشنگه تعصب نداشتن و پشتکار
فرشاد
۱۸ بهمن ۱۴۰۲این کاریه که اکثر برندا میکنن
موندم چرا خودروسازای داهلی مثلا یه انجین ده ساله یا بیشتر تویوتا یا میتسو رو وا نمیکنن که بتونن یه موتور درخور بسازن کم کم
ADAK
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ببینید پیشرفت کردن تاوان داره
هزینه داره ، سختی داره ، استرس داره ، آزمون و خطا داره ، دانش آموختن نیازه داره و…
حالا :
وقتی رقابت وجود نداشته باشه و انحصار مطلق باشه هیچ انسانی حاضر نیست اون ملامتها را بکشه
Shirko
۱۸ بهمن ۱۴۰۲😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Elmiraj
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طی یک دهه گذشته تسلاها را در مراکز توسعه و پیست های اکثر خودروسازان دیده ایم….
شاید یک و نیم دهه از توسعه پلتفرم model S گذشته باشه اما همچنان پرچمداره .
محمد مهدی
۱۸ بهمن ۱۴۰۲کاری با تعصبات ندارم ولی سال شاید 88 بود که با ذوق به خانواده ام عکس تسلا رودستر رو نشون دادم و گفتم آخجون یکی شهامت پیدا کرد به طور جدی اتوموبیل الکتریکی بسازه و خانواده هم چپ چپ نگام میکردن که خب به تو چه مربوطه !
دلیل ذوقم رشته ی الکترونیک خودم بود اما دورنمای بسیار زیبا و ارزشمندی براش احساس می کردم . البته اون موقع وضع باتری ها به خوبیه الان هم نبود .
تعصبات رو ول کنید تکنولوژی یک روز به دنیا فراری انزو میده یک روز مورسیه لاگو سوپرولوچه میده روز دیگه تسلا رکورد شکنی میکنه
دعا کنیم ما هم بتونیم از تلاش سایر ملل استفاده کنیم نه این که با نهایت غصه فقط نظاره گر باشیم یا بگیم پیف پیف بو میده
سبحان
۱۸ بهمن ۱۴۰۲فقط اونجاش که چند تا فن فراری داشته سر اینکه سوپر اسپورت ساز ها بلدن برقی بسازن و خودشون نمیخوان کشته میشدن .
ظاهراً خود فراری ( فراری زمانه ) خودش شناخته ولی فن هاش نشناختن
LAMBORGHINI
۱۸ بهمن ۱۴۰۲یک باهم این کارو با STO کرد