ملاقات با محصولات بسیار خاص و تولید محدود XX فراری جذابیتهای زیادی خواهد داشت.
خودروهای فراری از نظر میزان تولید و انحصاری بودن تفاوتهایی با یکدیگر دارند. در واقع هر فردی نمیتواند وارد نمایندگی فراری شده و جدیدترین محصول این شرکت را خریداری کند چراکه باید از طرف ایتالیاییها برای خرید محصولات گرانقیمت و ویژه شرکت تائید شود. این موضوع درباره اکثر محصولات XX فراری صدق میکند.
مجله تاپ گیر شانس ملاقات با خاصترین فراریهای چند دهه اخیر را داشته است. پروژه موردبحث در سال ۲۰۰۵ و با معرفی مدل FXX به عنوان نسخه پیست محور انزو شروع شد. مرحله بعدی در این سفر هیجانانگیز معرفی مدل FXX اولوزیونه در سال ۲۰۰۸ بود و چند سال بعد هم نوبت به تولید مدل پیشرانه جلوی 599X رسید. ایتالیاییها در سال ۲۰۱۴ خودروی FXX-K را به عنوان نسخه خاص و وحشیتر لافراری تولید کردند و همین خودرو در سال ۲۰۱۷ با پسوند اولوزیونه نیز پدیدار شد.
فراری تنها ۱۱۶ دستگاه از محصولات سری XX خود را تولید کرده و قرار است در سالهای پیش رو بر تعداد آنها اضافه کند. مثلا ۱۳۹۸ دستگاه SF90 XX استراداله تولید خواهد شد که از این تعداد ۷۹۹ دستگاه کوپه و ۵۹۹ دستگاه اسپایدر خواهند بود. البته SF90 XX استراداله برخلاف مدلهای پیشین فقط مختص پیست نخواهد بود و همانطور که نامش نشان میدهد امکان رانندگی با آن در معابر عمومی وجود خواهد داشت. هرچندکه این خودرو نمیتواند در مراسم ویژه مالکان مدلهای XX شرکت کند اما تمام ظرفیت تولید، قبلاً پیشفروش شده است.
خودروهای XX فراری در اتاقی مشترک با خودروی پیروز لمان 499P حضور دارند. البته خودروی یاد شده به مدل گرانقیمت 499P مودیفیکاتا تبدیل شده و مهندسان فراری در طراحی آن هیچ محدودیتی برای رعایت قوانین فیا نداشتهاند. خودروی موردبحث به کوچکترین پیشرانه بین تمامی خودروهای XX مجهز است، خودروهایی که یا از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و یا نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربو استفاده میکنند. خودروی پیست محور جدید فراری به پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی مشترک با ۲۹۶ GT3 مجهز است و قدرت آن در زمان فعال بودن سیستم push to pass به ۸۵۸ اسب بخار میرسد. البته در صورت عدم استفاده از این سیستم، قدرت پیشرانه هیبریدی 499P مودیفیکاتا به ۶۹۷ اسب بخار محدود خواهد شد. بوست اضافی یاد شده فقط برای ۷ ثانیه در دسترس راننده خواهد بود و در هر سرعتی میتوان از آن استفاده کرد. باید دانست موتور برقی نصب شده در بخش جلوی مدل مسابقهای اصلی در سرعتهای زیر ۱۹۰ کیلومتر در ساعت وارد مدار نخواهد شد.
499P مودیفیکاتا گرانترین خودروی سری XX فراری است و بهای آن به ۵.۶ میلیون دلار میرسد. این پرچمدار مخصوص پیست بخشی از برنامه ویژه فراری برای مالکان خودروهای XX و فرمول یک است و خریداران آن شانس رانندگی با محصول گرانقیمت یاد شده را در پیستهای مشهور موگلو ایتالیا، لاگونا سکا آمریکا، بالاتون مجارستان، سوزوکا ژاپن و نوربرگ رینگ آلمان خواهند داشت.
Dark Knight
۲۳ دی ۱۴۰۲فراری یا باید قرمز باشه یا مشکی و گرنه غیر از این هیچ رنگی بهش نمیاد ! البته ۹۹ درصد فراری هایی هم که هر سال تولید میشن قرمز هستن که این نشون میده انتخاب این رنگ ها فقط سلیقه من نیست
amir
۲۳ دی ۱۴۰۲ولی اگه کسی امروز مودیفیکاتا رو بخره و بتونه برای چند دهه نگه داره کاملا پتانسیل تبدیل شدن به خودروی چند ده ملیون دلاری کلاسیک در ده های بعد رو داره
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۲داخل مقاله هم اومده و قبلاً هم دیدیم که فراری به هر کسی هرچند ثروتمند باشه هم ، مدلهای خاص و گرانش رو نمیفروشه که قرار باشه بعداً بفروشدشون تا سود کنه !!!
کسانی را که فراری تائید میکنه جهت خریداری محصولاتِ خاصش ، مطمئناً اینقدر دارایی و مال دارند که حتی اگر مثلاً فراری یک میلیون دلاریشون بشه ۵۰ میلیون دلار هم باز به چشمشان نیاید و جنبهی سرمایهگذاری رو ندارد برایشان !!!
NAVID@@98
۲۳ دی ۱۴۰۲فراری هر رنگی باشه رو هوا میبرنش چون هرچی بخوای رو داره اصالت تکنولوژی مهندسی طراحی و… بهترینه
مدل 499P باید رقیب مرسدس بنز AMG one و زینکر باشه کوئنیگزگ هم رقیب هنسی برای رقابت و حال و هوای فرمول ۱ و لمانز ساختن و استاد پیست هستن👑😘💯
مجید
۲۴ دی ۱۴۰۲فراری زرد عالیه.
ALI.S
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ببخشید رنگ زرد آدم نیست؟
مازیار
۲۳ دی ۱۴۰۲به نظرم تو دنیای موتوراسپرت دو تا طراحی دقیقا جذابیت روز اول رو دارن
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/ferrari-fskj343ew-fxxk-laferrari-234ew-7_0.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/07/Aston_Martin-One-77-2010-1024-16.jpg
GMA
۲۴ دی ۱۴۰۲البته بیشتر میتونه باشه این لیست…:)) خیلی بیشتر
Scuderia Ferrari
۲۳ دی ۱۴۰۲https://www.netcarshow.com/ferrari/2008-fxx_evolution/800×600/wallpaper_03.htm
https://www.netcarshow.com/ferrari/2008-fxx_evolution/800×600/wallpaper_05.htm
این ماشین پایه گذار شکوه و عظمت پروژه XX فراری بود
رانندگی تو پیست با این ماشین رو نگاه میکنی حال و هوات کلاً عوض میشه (فقط وُلوم بالا)
بعدش FXX-K Evo که یه پله هیجان رو ارتقاء داد اونم با اون طراحی هجومی و ترسناک و صدای گوش نوازش
فراری همیشه در اوج 👑👑
blackwing
۲۴ دی ۱۴۰۲از تو سایت netcarshow عکس فرستادی خاطرات ۱۰ سال پیشم زنده شد 🤝🥹
Scuderia Ferrari
۲۴ دی ۱۴۰۲بله دوست عزیز چشمی به هم زدیم و ۱۶ سال گذشت
فقط با عکساشون خاطره بازی می کنیم 😔😔
۲۳ دی ۱۴۰۲ای جانم🥰
EODE
۲۳ دی ۱۴۰۲فراری fxx evo صداش واقعا رعب آوره ؛ یادش بخیر تو پیست تخت گاز هم رکورد زد . fxx-k evo هم به نظرم از زیباترین خودروهای تاریخه .
Zahid AMG. 2005
۲۴ دی ۱۴۰۲همشون جواهر های نایاب هستند خیلی سوپر اسپرت های خوشکل هستند
مجتبی .
۲۴ دی ۱۴۰۲یکی ازیکی نابتر. این جادوی فراریه
BMW
۲۵ دی ۱۴۰۲نگاه استیل گنگ و 🥲🥰
ALI.S
۱۶ بهمن ۱۴۰۲خوشگل، واضحتر بگم:
یک اثر هنری…