طراحان مستقل دنیای خودرو رندرهای جذابی را از شاسیبلند دو در و برقی فراری منتشر کردهاند.
با اینکه فراری در سال خودروهای زیادی تولید نمیکند اما راههای زیادی برای جلبتوجه وجود دارد و یکی از آنها مربوط به استراتژی تولید محصولات برقی و بدون آلایندگی است. جدیدترین محصول هیجانانگیز فراری با نام ۱۲ چیلیندری شناخته میشود که نه تنها نیم نگاهی به گرند توررهای افسانهای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی داشته بلکه ادای احترامی به تایپ F167 پیشرانه وسط و دیفرانسیل عقب نیز محسوب میشود. این هیولا بدون استفاده از توربو و سیستم هیبریدی قدرت ۸۳۰ اسب بخاری را از دل نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بیرون میکشد.
ایتالیاییها میگویند تا زمانی که قوانین اجازه دهند پیشرانههای ۱۲ سیلندر را حفظ خواهند کرد اما این به معنی فکر نکردن به آیندهای برقی نیست و فراری قبلاً محصولاتی پلاگین هیبریدی همچون ۲۹۶ و SF90 را تولید کرده است. به زودی یک خودروی تمام برقی هم به محصولات این برند اضافه خواهد شد و شاید قیمتی فراتر از نیم میلیون دلار داشته باشد. اخیراً نیز نسخه پیشتولیدی این خودرو رؤیت شده هرچند طراحی آن دارای ویژگیهای عجیبی همچون خروجیهای اگزوز غیرواقعی است. البته مطمئن نیستیم که طرفداران فراری نسخه نهایی این خودرو را دوست خواهند داشت یا خیر.
بجای این خودرو، طراحان مستقل رندرهایی از یک محصول متمایز فراری را منتشر کردهاند، خودرویی برقی که میتواند دومین کراس اور مارانللو پس از پورسانگوئه باشد. واضح است که این تصاویر به هیچ عنوان رسمی نیستند و تنها ایدهای جذاب از شاسیبلند کوپه فراری تنها با دو در را ارائه میکنند. طراح این رندرها چی هیون لی دانشجوی دانشگاه هنرهای کره جنوبی است و نام آن را فراری ویچنزا گذاشته است. لی میگوید در طراحی این خودرو از قطعات آیرودینامیکی الهام گرفته که به بدنه نفوذ میکنند. چنین طرحی را میتوان در ورودیهای جانبی بخش عقب خودرو دید. با این نوع طراحی جریان هوا از طریق گلگیرها عبور کرده و از زیر چراغهای عقب به خارج هدایت میشود.
بیشک با رندرهای یک فراری برقی روبرو هستیم زیرا خبری از ورودیهای هوای بزرگ در بخش جلو و خروجیهای اگزوز عقب نیست. شاسیبلند برقی فراری برای لذت سواری در هر نوع آب و هوایی طراحی شده و تصاویر آن نیز در شرایط متنوعی منتشر شده است. متأسفانه طراح این خودرو تصاویری از کاکپیت را منتشر نکرده و نمیدانیم که قوای محرکه برقی آن از چه نوعی است؛ اما قطعاً میتوانیم ویچنزا را جذابتر از چیزی بدانیم که این روزها میبینیم. تا زمان معرفی اولین خودروی برقی فراری، شاید پورسانگوئه جذابترین قدبلند تاریخ این برند بماند.
Taha Ayoobi
۲۰ تیر ۱۴۰۳انگار با لگد از بالا زدن روش
amir
۲۰ تیر ۱۴۰۳من همون پوروسانگوئه رو هم دوس نداشتم چه برسه به این
ولی مدل جدیدای فراری خیلی خوب بودن
۲۹۶ اس اف ۹۰ اف ۸ تریبوتو ۸۱۲….
Taha Ayoobi
۲۰ تیر ۱۴۰۳دقیقا،
منم با پوروسانگوئه حال نمیکردم ولی اونایی که گفت خیلی خوبن.
froG-driVer
۲۰ تیر ۱۴۰۳خیلی ظاهر عجیبی داره.پشتش هم شبیه فراری روما هست
ممد ژانگولر
۲۰ تیر ۱۴۰۳یکمی گرما بخوریم به امید ادامه دادن موتورهای بنزینی .لج بازی برای سلامتی حرف نداره .نوش جونمون
B
۲۰ تیر ۱۴۰۳شاسی بلندی که نمیخواد شاسی بلند باشه
مازیار
۲۰ تیر ۱۴۰۳به نظرم کمپانی مثل فراری برقی سازی رو با شاسی بلند شروع کنه بهتره. انگار راحتتر میشه پذیرفت.
𝐀𝐥𝐢
۲۰ تیر ۱۴۰۳پشتشو چقدر بد کار کردن
Amir
۲۰ تیر ۱۴۰۳شبیه ماشین شارژی شده
اصلا انتظارش رو از فراری نداشتم
ab0lf4zl
۲۰ تیر ۱۴۰۳اینو یه شخص از کره جنوبی ک هیچ ربطی ب فراری نداره طراحی کرده.
متن رو کلا نمیخونید عکس ها رو میبینید و کامنت میذارید !
Alireza
۲۰ تیر ۱۴۰۳چ ربطی ب فراری داره ک ازش انتظار نداشتی
car lover
۲۰ تیر ۱۴۰۳شاسی بلند؟ برقی؟ فراری؟ هاچبک؟😐
علی Shelby
۲۱ تیر ۱۴۰۳اگر این شکلی باشه که خیلی داغونه فکر کنم بتونه دوتا سه تا بفروشه