فراری

سه سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر؛ خدمت جدید فراری!

فراری ایتالیا به عنوان یکی از بهترین سازندگان سوپر اسپرت‌های دنیا گارانتی بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌کند.


یکی از استانداردهای صنعت خودرو را می‌توان گارانتی دانست. معمولاً خودروهای صفرکیلومتری در کشور ما عرضه می‌شوند گارانتی سه‌ساله یا ۶۰ هزار کیلومتر دارند. در زمان پوشش گارانتی، اگر خودرو با مشکلی مواجه شود خودروساز موظف به رفع آن بدون دریافت هزینه خواهد بود. البته داستان گارانتی خودروسازان داخلی با برندهای مطرح جهان تفاوت‌هایی دارد چراکه برخی برندهای تراز اول دنیا پوشش‌های بیشتری را برای اطمینان خاطر خریداران ارائه می‌کنند و البته در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر برای جلب رضایت مشتریان هستند.

همچنین بخوانید: گارانتی خودروهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور

البته داستان فراری با دیگر خودروسازان فرق می‌کند. این برند نمادین ایتالیایی خودروهای بسیار خاصی را به فروش می‌رساند و به همین خاطر برنامه‌های گارانتی و تأییدیه این برند نشان دهنده نیازهای خاص مصرف‌کنندگان است. فراری سه نوع متفاوت از گارانتی را ارائه می‌کند که شامل گارانتی سازنده برای خودروهای صفرکیلومتر و همچنین پوشش ویژه برای باتری خودروهایی همچون لافراری و SF90 استراداله است. فراری همچنین سه سطح گوناگون از صدور تأییدیه را عرضه می‌کند.

این کمپانی برخی جزئیات انحصاری از عملکرد گارانتی خود را منتشر کرده و این اطلاعات شامل قطعات تحت پوشش گارانتی و فهرست خودروهایی است که می‌توانند از این ویژگی‌ها استفاده کنند. فراری همچنین جزئیاتی درباره دریافت تأییدیه وضعیت کلاسیک خودروها را نیز در دسترس عموم قرار داده است. همانند هر خودروساز دیگری فراری نیز گارانتی کارخانه‌ای برای خودروهای جاده‌ای خود را صرف‌نظر از قیمت یا تیراژ تولید ارائه می‌کند؛ و همانند اکثر خودروسازان، این گارانتی به مدت سه سال شامل سپر تا سپر خودروهاست هرچند قطعات مصرفی مشمول گارانتی نیستند. البته شباهت گارانتی فراری با دیگر خودروسازان همین‌جا خاتمه می‌یابد.

درحالی‌که گارانتی خودروهای صفرکیلومتر از نظر کارکرد محدودیت دارد اما خودروهای فراری از نظر میزان کارکرد محدودیتی نخواهند داشت. در واقع گارانتی فراری بدون محدودیت کارکرد است و در روی کاغذ مالکان خودروهای این شرکت می‌توانند در سه سال اول خرید خودرو هرچقدر می‌خواهند از آن استفاده کنند و در صورت بروز مشکل با مراجعه به نمایندگی‌ها خودروی خود را به‌طور رایگان تعمیر نمایند. با اینکه اکثر خودروهای فراری کارکرد پایینی دارند اما نمونه‌هایی نیز وجود داشته‌اند که در طول سال‌های اولیه مالکیت به کارکردهای بالا رسیده‌اند.

پوشش کامل گارانتی فراری احتمالاً به سرویس‌های دوره‌ای در مراکز مجاز فراری بستگی خواهد داشت. اگر مالک یکی از محصولات فراری در طول دوره‌های سرویس به نمایندگی‌ها مراجعه نکند احتمال تعویض رایگان پیشرانه برای آن خودرو پایین خواهد بود. البته همین موضوع درباره گارانتی اکثر خودروسازان صدق می‌کند؛ اما ایده ارائه گارانتی بدون محدودیت کیلومتر برای فراری کاملاً بدیهی است. این خودروساز می‌داند که اکثر مالکان از خودروهای خود زیاد استفاده نمی‌کنند و بنابراین خیلی به خاطر مشکلات خودرو راهی نمایندگی‌ها نخواهند شد؛ اما همین نکته باعث اطمینان خاطر بیشتر رانندگان می‌شود و آن‌ها بدون نگرانی می‌توانند از خودروی فراری استفاده کنند. در واقع این یک معامله برد برد است.

پس از پایان گارانتی بدون محدودیت کیلومتر فراری، ایتالیایی ها پکیج تمدیدی جدیدی با نام Extended Coverage Plus را ارائه می‌کنند که حداکثر مدت آن ۴ سال است. همه جزئیات این پکیج مشابه گارانتی استاندارد قبلی است اما قطعات مصرفی همچون لنت‌های ترمز و لاستیک‌ها شامل آن نخواهند بود. باید به این نکته اشاره کرد که همه خودروهای فراری شامل این پکیج تمدیدی نیستند. برای اینکه خودرویی بتواند این پکیج را دریافت کند باید سال ساخت کمتر از ۱۵ سال و کارکرد کمتر از ۱۲۰ هزار کیلومتر داشته باشد. تقریباً تمامی محصولات مدرن فراری را می‌توان با پکیج گارانتی تمدیدی سفارش داد. تمامی نسخه‌های فراری ۴۸۸، پورتوفینو، F8، SF90، ۲۹۶، ۸۱۲، روما و پورسانگوئه شامل این برنامه هستند و حتی مالکان خودروهایی همچون لافراری و مونزا نیز می‌توانند آن را سفارش دهند. تنها برخی خودروهای بسیار خاص و تولید محدود همچون دیتونا SP3 مشمول برنامه موردبحث نیستند. فراری اشاره‌ای به قیمت پکیج یاد شده نکرده است اما انتظار می‌رود هزینه گارانتی تمدیدی خودروها به نوع پیشرانه بستگی داشته باشد.

دیگر پکیج گارانتی فراری با نام پاور ۱۵ شناخته می‌شود که به نوعی یک گارانتی مکمل به شمار می‌رود و فراری‌هایی را شامل می‌شود که حداکثر ۱۵ سال از زمان ساخت آن گذشته و شاید شامل دو گارانتی ذکر شده نشوند. این گارانتی خودروهایی با کارکرد بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر را تحت پوشش قرار می‌دهد. با اینکه گارانتی پاور ۱۵ سپر به سپر نیست اما تقریباً اکثر بخش‌های خودرو را شامل می‌شود. گارانتی پاور ۱۵ به مدت یک سال ارائه می‌شود و لیست بخش‌های تحت پوشش آن شامل موارد زیر هستند:

  • سیستم خنک کاری و تزریق سوخت
  • پیشرانه
  • سیستم ترمز
  • سیستم فرمان و تعلیق
  • سیستم تهویه مطبوع
  • قطعات برقی
  • سقف سخت تاشو
  • سیستم اگزوز و کنترل آلایندگی
  • گیربکس

پکیج پاور ۱۵ اصلی حتی شامل سرویس‌های نگهداری روتین همچون تعویض روغن نیز خواهد بود اما قطعات مصرفی خودرو خارج از تعهدات این نوع گارانتی هستند. خودروهای لافراری حتی در بخش سیستم هیبریدی پیچیده نیز از گارانتی پاور ۱۵ اصلی می‌تواند استفاده کند هرچند به خاطر بهای بالای باتری، قیمت پکیج خودروی لافراری کمی بالاتر خواهد بود. با اینکه گارانتی پاور ۱۵ هیچ خودروی هیبریدی دیگر فراری به جز لافراری را تحت پوشش قرار نمی‌دهد اما فراری گارانتی تمدیدی خاصی را برای باتری خودروهای SF90 و ۲۹۶ GTB در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    گارانتی فقط سایپا….
    ماشینو کفپوش کنی،،،گیربکس و دیسک و صفحه از گارانتی اوت میشه!

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Navid A J

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      از مهندس فرهاد کاشانی راجب کیفیت فراری سوال پرسیدن (خودش ماشین فراری هم داشته)‌ گفت اگر از تهران به بندرعباس بخوام بین پراید و یکی از ماشین های فراری یکیو انتخاب کنم که مطمان باشم منو به مقصد میرسونه؛ پراید رو انتخاب میکنم. چون فراری با وجود لذت بسیارزیاد رانندگی و شتاب و صدای مسحورکننده؛ قابلیت اطمینان پایینی داره و ممکنه وسط راه شما رو بزاره و مجبور بشین با یدک کش ببریدش.

      موافقم 6
      مخالفم 12
      1. امیر

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        به اون مثلا مهندس بفرمایید زر نزن 😊

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          آقای مهندس کاشانی ، فوق لیسانس مکانیک 50 سال پیشه …

          به این بشر که 40 ساله اکثر فراری ها و بیشتر تولیدات بازار دنیا رو خارج از کشور تست و بررسی کرده ، میگی مثلا مهندس !!!

          عجب دوره زمونه ای شده …

          کاش یه بار توی عمرت ، مجله ماشین به دستت می رسید …

          توی ایران ، پنج تا مثل ایشون نداریم …

          افسوس …

          موافقم 9
          مخالفم 5
      2. JaMsHiD_R1988

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2756 ديدگاه)

        از طرف من بهش بگو … نخور ببخشیدا قصد بی ادبی ندارم
        فقط از مهندس نما های ایرانی بر میاد از مقایسه ماشین اقتصادی که فقط برا شهر هست و سوپر اسپرت حرف بزنن
        اصلا اینا ربطی به هم ندارن
        ای خدایا چه کسایی میشن مهندس

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. Navid A J

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          شمام ببخشید. بچه تر از اونید که بدونین مهندس کاشانی کی هستن و ارزش نظرشون چقدره. یکم بیشتر میشناختینش؛‌ قطعا اینجور نمیگفتین. شاید مثل ایشون در ایران انگشت شمار باشن که متٔاسفانه از حضور و تخصصشون در کشورمون بی بهره ایم.

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. مازیار

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    این تکمیل کننده یه فراری هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. JDM سابق

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    چه یک مایل چه بی نهایت برای فراری فرقی نداره
    فراری مشتری مداریش صفره، راحت میزنه زیره همه چی

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. adak

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      با شما که ازش خرید کردی بد تا کرده ؟!!

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. JDM سابق

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        شما که داشتی کاستومر سرویسش چطور بوده ؟

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. امیر

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          تو اول ادعا کردی!؟ 🤣

  4. amirkhanzadeh

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1034 ديدگاه)

    فوق العاده معتقد و قابل اطمینان

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Navid A J

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      چندتا ویدیو از یوتوب دیدم از کیفیت کم و خرابی های فراری. نظرم راجب قابل اطمینان کامل عوض شد. باید یه تغییر اساسی در این وضعیت بدن. خیلی اوضاعشون خرابه.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2756 ديدگاه)

        فراری هر سال از ماشیناش سه اسب کم میشه . چون از حد نهایی ماشیناش استفاده می‌کنه و بخاطر مستهلک شدن از قدرت ماشین کم میشه . که روال سوپر اسپرت اینه
        قرار نیست مثل تویوتا کرولا برات کار کنه که
        ازش نباید انتظار بیخود داشته باشی

        1. Navid A J

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3793 ديدگاه)

          کیفیت پایین متریال داخلی ربطی به این چیزا نداره. یه نگاه هم ب رقم پرداختیش باید انداخت.
          اگر ب تعصب باشه؛‌ شخصا روی تنها برندهایی که تعصبی انتخاب میکنم و نه از روی منطق؛ پورشه و فراری هستن. اما کیفیت پایین محصولات فراری و قابلیت اطمینان ضعیفش (که عموم ماشین های ایتالیایی دارن) پاشنه ی آشیلشه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  5. Hamid

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اگه راست میگه بجای حذف محدودیت کیلومتر، محدودیت زمان رو حذف کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 12
  6. Saeed Boroomand

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (537 ديدگاه)

    گارانتی نامحدودش خوراک تاکسی بین شهریه 😌 وگرنه خیلی هنر کنه کسی سالی دو هزار تا با این ماشین رانندگی کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. adak

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    812 خداس
    زنوس

    بی تکرار
    بی تکرار

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. Hamidr

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بهترین گارانتی رو حداقل تو اروپا که خبر دارم تویوتا میده ۱۰ سال ۲۵۰ هزار کیلومتر ، لکسوس هم ۱۲ سال ولی به شرطی که تمام سرویس های دوره ای و تعمیرات تو نمایندگی تویوتا انجام بشه فقط

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. شاهرخ

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    وقتی بازار رقابتی باشه واسه فروش
    حتی فراری هم مجبور میکنه همچین گارانتی رو ماشین هاش بزاره وقتی هم اجبار باشه میشه ایران خوردرو و سایپا ماشینم رو بردم نمایندگی میگه کیلومترش رو خودت باز کردی کلا یه هفته است گرفتمش گفتم اخه چرا باید به ماشین تو یه هفته دست بزنم اخر معلوم شد که صفحه کیلومتر رو ندارن باید سفارش بدن ۱ ماهه دیگه میاد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. اسماعیل

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گارانتی داخلی عالی است. سه سال 60 هزار در زبان. ولی بعد کافی یه قسمت خراب بشه. در وهله اول میگن چیزی نیست بعد میگن قطعه نداریم. گارانتی قسمت ها فرق داره. باطری جدا. جلوبندی جدا. گیربکس جدا. نفهمیدیم کدام قسمت 60 هزار میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا