مدیرعامل جدید فراری میگوید که این شرکت به دلیل درک عمیق از دینامیک خودرو و مهارت در ساخت محصولات اسپرت، بدون توجه به وزن اضافی باتری میتواند خودروی الکتریکی هیجانانگیزی بسازد.
بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری که اخیراً به این سمت منصوب شده است، فکر میکند که خودروساز ایتالیایی «درکی عمیق» از دینامیک خودرو دارد و میتواند با وجود وزن اضافی باتری، یک خودروی الکتریکی هیجانانگیز بسازد.
ویگنا در مصاحبهای به CNBC گفت:
از نظر رانندگی و دینامیک خودرو، ما میتوانیم این وزن اضافی را مدیریت کنیم. درست است که ما چند صد کیلوگرم بیشتر از یک خودروی احتراق داخلی معمولی برای همان نوع اسب بخار (قدرت) داریم، اما چیزی که واقعاً به من اطمینان میدهد این واقعیت است که ما درک عمیقی از دینامیک خودرو داریم.
به گزارش carscoops، ویگنا پس از ترک یک شرکت فناوری اروپایی به شرکت فراری پیوست و وظیفه هدایت این خودروساز به عصر جدید الکتریکی را بر عهده گرفت. مدیرعامل جدید فراری از این تجربه استفاده کرد و توضیح داد که سازنده سوپراسپرت ایتالیایی هماکنون خودروهای هیجانانگیزی را علیرغم محدودیتهای تولید فعلی میسازد.
ویگنا گفت:
دنیای امروزی را در نظر بگیرید؛ بسیاری از خودروها کم و بیش، به تراشههای الکترونیکی مشابهی دسترسی دارند. اما ما در فراری… مهندسان فراری میتوانند چیزی منحصر به فرد و متمایز ارائه دهند.
ویگنا علیرغم خوشبینیاش، همچنان به آینده نگاه میکرد و اعتراف کرد که انتقال به فناوری خودروی برقی «یک چالش» خواهد بود. با این حال، ویگنا استدلال کرد که این فرصتی برای ساختن محصولی جدید و هیجانانگیز و مشخصاً فراری با وجود نداشتن پیشرانه V۱۲ در زیر کاپوت خواهد بود.
خودروساز ایتالیایی هماکنون دو خودروی پلاگین هیبریدی از جمله ۲۹۶ GTB و SF90 استراداله را تولید میکند و قصد دارد اولین خودروی تمام الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ رونمایی کند. فراری تا سال ۲۰۲۶ قصد دارد ۵۵ درصد از خط تولید خود را به خودروی هیبریدی و پنج درصد خودروی کاملا برقی و فقط ۴۰ درصد خودروی احتراق داخلی اختصاص دهد.
برقی شدن فراری درست از آن تاریخ (سال ۲۰۲۶) سرعت میگیرد. این خودروساز انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای احتراق داخلی تنها ۲۰ درصد از خط تولید را تشکیل دهند. در همین حال، خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی هر کدام ۴۰ درصد از خط تولید را در آن زمان تشکیل خواهند داد.
به منظور اطمینان از اینکه خودروهای برقی به اندازه کافی خوب باشند که بتوانند نشان فراری را با خود حمل کنند و دینامیک رانندگی آنها تا حد امکان عالی باشد، این شرکت باتریها را در مارانلو ایتالیا تولید خواهد کرد.
مسئولان فراری قبلاً گفته بودند که «ماژولهای باتری دستساز این شرکت در فرآیندی با تمرکز بر کاهش وزن خودرو در شاسی خودروها ادغام خواهند شد».
مهدی
۶ مرداد ۱۴۰۱لحظه ایی که این خبر را پدال گذاشت شاید اولین نفر دیدم خیلی لذت داشت انگار یه فراری به من دادن
فراری هر جوریش قشنگه حتی بی موتور اما با موتور 12 عالی با غرش شیرش
حق گوی باطل
۶ مرداد ۱۴۰۱فراری که الکتریکی شده باشه از چانگان کمتره
Dian
۶ مرداد ۱۴۰۱حق گوی باطل
Clean energy (سلام فرمانده)
۶ مرداد ۱۴۰۱اون همه برد توی لمانز و فورمول یک و ماشینای رکورد شکن و پیشرو…
بزاری پیش یه پلاستیک ساز چینی تازه به دوران رسیده!
imperial
۶ مرداد ۱۴۰۱(اون همه برد توی لمانز و فورمول یک و ماشینای رکورد شکن و پیشرو…
بزاری پیش یه پلاستیک ساز چینی تازه به دوران رسیده!)
ای کاش سایپا و ایران خودرو هم10درصد همین پلاستیک ساز خط تولید و توانایی تولید خودرو داشتن.80سال از دنیا عقبیم…
https://www.youtube.com/watch?v=1lXsuF9rGcg
همونطور که در لینک مشخصه و خانومه میگه و با چشم میشه دید تنها کارخونه تو کل کره زمین که95درصد تمام اتوماته و مهندسا فقط نظارت میکنن و ربات ماشینو میسازه از الف تا ی فقط این برند هست.حتی بستن چرخ بستن پیچ مهره صندلی کار ربات هست فقط کارگرا نظارت میکنن.عجب پلاستیک ساز جالبی!دیگر پلاستیک سازان جهان هم یاد بگیرن بد نیستا…
درخصوص تازه به دوران رسیده هم باید بگم فورد پروف جنابالی هم یه زمانی تازه به دوران رسیده بود و امپریال وکرایسلر پروفایل من هم یه زمانی تازه به دوران رسیده بودن(1926)لکسس هم یه زمانی تازه به دوران رسیده بود(1989) جنسیس هم یه زمانی تازه به دوران رسیده بود و تسلا هم یه زمانی تازه به دوران رسیده بود کونیگزگ هم یه زمانی تازه به دوران رسیده بود. همین لامبورگینی هم یه زمانی تراکتور میساخت و تازه به دوران رسیده بود…تازه به دوران رسیده زیاد داشتیم…
JDM lover
۶ مرداد ۱۴۰۱ببخشید کاربر imperial
شما همون new ramin قدیمی هستین درسته ؟؟؟
چون اون هم تعداد کامنتاش همین حدود بود و چند وقت پیش هم چند باری درباره کرایسلر امپریال صحبت کرده بود
ضمنا اینکه مثل ایشون کامنتاتون طولانی و معمولا لینک دار هستن
رضا
۶ مرداد ۱۴۰۱دوستان شما برید پستای قدیمی رو ببینید تعداد کامنتای new Ramin عدد ۲۳۳۹ عه که دقیقا با imperial برابره از لینک گذاشتن و حمایت از چینی مینیا و کامنت های تومار شکل مشخصه imperial=new Ramin 🤣🤣
تا روشن سازی دیگر بدرود
Clean energy (سلام فرمانده)
۶ مرداد ۱۴۰۱ایمپریال
آیا همه اینا رو هم میتونن به فراری برسن؟
تنذ نگو داداش
تازه به دوران رسیده زیاد داشتیم😂
آیا اون تازه به دوران رسیده ها زمان خودشون با بزرگان مقایسه میشدن؟
نه دا نه
هیچوقت یه چینی فراری نمیشه
اصالت هم با اینجور چیزا بدس نمیاد دا
imperial
۶ مرداد ۱۴۰۱(آیا اون تازه به دوران رسیده ها زمان خودشون با بزرگان مقایسه میشدن؟)
امپریال برندی بود از همون اول هدفش فقط رولزرویس و بنتلی بود.90سال پیش خودشو رقیب اونا و کادیلاک ولینکلن دوزنبرگ و… میدونست تا دهه 50 و 60. بعد 1973 اوضاع خراب شد. همچنین جنسیس برندی بود از همون اول با لکسس بنز بیمر مقایسه میشد.
لکسس همون اول سال 1989 با بیمر و بنز مقایسه شد تازه از اونا بهتر بود.لامبورگینی که رقیب اصلیش فراری هست هم وزن وطن هم هستن.
(هیچوقت یه چینی فراری نمیشه)
همونطور که هیچوقت امپریال رولزرویس نشدGMCفورد نشد تویوتا نیسان نشد، چینی هم فراری نخواهد شد…هرکی خودشه
https://www.instagram.com/p/CgPLmmHKIAt/
https://www.instagram.com/p/Cek8py_JQmH/
https://www.instagram.com/p/CeI4vf0Jawy/
ویدئو بسیار کوتاهن دیدنشون اصلا خالی از لطف نیست.بله عزیزم جناب clean energy هرکسی خودشه قرار نیست یکی دیگه باشه
imperial
۶ مرداد ۱۴۰۱(لامبورگینی که رقیب اصلیش فراری هست هم وزن وطن هم هستن.)
هم وزن!!؟؟ جلل خالق😐اصلاح کننده گوشی یه چی همینجوری آورد. هم وطن خالی منظورم بود.
Clean energy (سلام فرمانده)
۷ مرداد ۱۴۰۱ایمپریال
نه داش نع
الان مثلا جنسیس
زمان خودش مقایسه میشد
ولی در سطحشون بود؟ نه دا
بعدشم خوبه خودت گفتی
بحث من اینه فراری نباید با چینی مقایسه بشع
باز با باز کبوتر با کبوتر
Moon
۶ مرداد ۱۴۰۱این دوستمون ماشین پلاگین هایبرید رو با ماشین تمام برقی اشتباه گرفته بهتره بره یه نگاهی به تایکان بندازه تا مفهوم هیجان انگیز بودن , دینامیک رو بهتر درک کنه الکتریکی ها یه مشت ماشین بی روح با گشتاور لحظه ای که فقط به درد درگ ۴۰۰ متر (نه بیشترمثلا اگه ۶۰۰ متر بشه یه باخت مفتضحانه رقم میزنند) می خورند , هستند تو بهتره فعلا رو اوانسی که دولت ایتالیا بهت داده خوب تمرکز کنی تا بهترین خودروهای درونسوز جهان رو خلق کنی تا یه یادگاری خوب از خودت به جا بزاری آقای بندتو ویگنا
مازیار
۶ مرداد ۱۴۰۱با وارد شدن فراری و پورشه و مک لارن به عرصه سوپراسپرت برقی، کار صاحب خودش رو پیدا میکنه و رقابت تازه جدی میشه
AMIR / ARMI
۶ مرداد ۱۴۰۱ولی به نظر من در بهترین حالت باتری هارو باید از یه شرکت دیگه مثل تسلا بگیرن
چون شرکت کوچیکی مثل اینا نمیتونه باتری بسازه !
پورت و سیستم شارژ خیلی چیز های دیگه بماند
اون موقع سوپر اسپورت ساز ها صرفا پوکه ماشین میسازن و این سودی براشون نداره
بزرگ تر های این صنعت که فورد بنز فلکس بقیه باشن جلوی تسلا حرفی نداشتن ببینیم کوچیکه تر ها میخوان چیکار بکنن
مازیار
۶ مرداد ۱۴۰۱منظور من صرفا پرفورمنس بود
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱تو هر نظرت باید تسلا رو توش به گنجونی
بهزاد
۶ مرداد ۱۴۰۱سلطان مگه تسلا باتری ساخته که شما به اون اشاره فرمودی!
باتری های پلاگین همین فراری ها ساخت SK کره هست.
هیچ جایی غیر از آسیای شرق باتری تولید نمیکنه تا در آینده ببینیم اوضاع چطور پیش میره.
AMIR / ARMI
۶ مرداد ۱۴۰۱خبر داری با این اطلاعاتت ت*ر میزنی به همون یه ذره جو خوب سایت
اره تسلا باتری میسازه میخوای فیلم خط تولیدش رو توی یوتوب ببین
یا بزار کار برات راحت بکنم
youtu.be/lKX8YJHKTgE
تازه یه چیزی رو هم نمیدونی تسلا باتری های 4680 توسعه داد و داره میسازدتش میخوای یه سرج بکن 4680 battery ببین چی ها برات میاره
AMIR / ARMI
۶ مرداد ۱۴۰۱هیچ جایی غیر شرق آسیا باتری نمیسازن ؟؟ گیگا نوادا برات سلام داره مهندس
بهزاد
۷ مرداد ۱۴۰۱سلطان در دقیقه ۱:۴۰ همین ویدئو نمیبینی کارمندان پاناسونیک مشغول تولید سلولهای باتری هستند!
سلولهای باتری یا همان باتری های قلمی که در فیلم مشاهده میکنی ساخت پاناسونیک در کنار گیگافکتوری هستند.
تسلا تا بدین جا حتی یدونه باتری هم نساخته و همگی ساخت پاناسونیک هستند و اون سلولها میره در خطوط مونتاژ برای ساخت پک های باتری.
باتری ۴۶۸۰ بصورت ۱۰۰ درصدی توسط پاناسونیک توسعه یافته و اینقدر جفنگیات نشر نکنید و اگر تسلا بتونه باتری بسازه دیگه کاری با شرکت های دیگه نداره!
در حال حاضر شرکت غربی در زمینه تولید باتری نداریم و اگر فردا GM اومد از باتریهاش صحبت کرد بدانید که سلولها ساخت LG هست یا اگر استلانتیس اومد از مشخصات صحبت کرد باز هم بدان سلولها ساخت سامسونگ هست.
چند ساله شما و هم رنگ هاتون هزاران کامنت در مورد باتری منتشر کردید که اکثرا اکاذیب بوده و معلوم نیست چه جایزه ای در این جریان وجود داره که ول کن نیستید.
پدرام
۶ مرداد ۱۴۰۱هیچ ماشین الکتریکی نمی تواند به جذابیت هایپرکارهای فسیلی باشد از نظر لذت رانندگی شتاب رو کاری ندارم همین بیصدایی در دراز مدت خسته کننده میشه حتی اگه شما شتاب ماشینت 1 ثانیه باشه اما در مقابل ماشین سوخت فسیلی شتاب 4 هم داشته باشی لذت رانندگی بیشتری می بری البته بحث محیط زیست و این داستان ها یه چیز دیگه است که اونم تا زمانی که از انرژی های پاک مثل خورشید استفاده نشه آسیب به محیط زیست رو داره
Scuderia Ferrari
۶ مرداد ۱۴۰۱برای فراری و تیفوسی ها مهم ترین کار ، حفظ ستون و شخصیت خاص فراری هست
یعنی V12 تنفس طبیعی و در رده های پایین تر V8 و V6
فراری نباید مثل تسلا و ریماک عمل کنه و از اصل قضیه یعنی هندلینگ ناب خودش دور بشه
فراری باید بدونه که خانه و جولانگاه اصلیش پیست مسابقه هست نه مسیر ۴۰۰ متر !!
Porsche 911
۸ مرداد ۱۴۰۱دقیقا
ارکان اصلی فراری اون انجین های V12 تنفس طبیعی و خوش صدا و بقیه انجین های شاهکار این ابر خودرو ساز هست
به امید اینکه این رکن های اصلی فراری توی این سیل الکتریکی سازی غرق نشن و باز هم برامون غرش کنن
فراری همیشه کار هاش رو به بهترین نحوه انجام داده و قطعا در الکتریکی سازی موفق خواهد شد
به امید موفقیت روز افزون این اسب سرکش
Si
۶ مرداد ۱۴۰۱“همه آرزو دارند که یک فراری را برانند و این اصلی ترین هدف من بود” “انزو فراری”
فراری چیز بد نمیسازه
JDM lover
۶ مرداد ۱۴۰۱روزی که فراری مدل الکتریکی بده بیرون ، یکی از غمناک ترین روز ها بین ماشینبازا خواهد بود
Elemento
۶ مرداد ۱۴۰۱انزو اگر زنده بود احتمالا یک برند دیگه با نام مجزای برای خودروهای الکتریکیش ایجاد میکرد، نمیگم ماشین برقی نمیساخت چون صنعت آینده دار و پول سازیه، ولی چیزی که ازش میشه مطمئن بود، انزو هرگز فراری که به جای موتور غران احتراقی، آرمیچر داشته باشه، نمیساخت.
نوید AJ
۶ مرداد ۱۴۰۱بهتره به جا این کری خونیا روی دوتا مورد کار کنن، یکی کیفیت محصولاتش، یکی هم برخورد با مشتری.
Mr Naftalin az roghan abad
۶ مرداد ۱۴۰۱یک شعارو به فراری و مدیرعاملش توی فضای مجازی گفتم خیلی خوششون اومد.. ولی میشنوم قراره الکتریکی سازی بشه خیلی ناراحت شدم…
به کمپانی فراری اینو گفتم
بقیه کمپانی ها میگن ماشینه که به موتور نیاز داره
ولی، فراری اینطوره: این موتوره که به ماشین نیاز داره!
اینو فراری فنا همیشه بگین هرجا. هعی من یک تستاروسا با یک سوپرفست ، یک فراری انزو و لافراری، حتی ۴۵۸ ایتالیا ، اف۴۰، دوست دارم یک کلکسیون از اینا داشته باشم. ولی توی ایران ما پراید به زور گیرمون میاد چه برسه به اینا!
مهدی
۷ مرداد ۱۴۰۱“فراری” تافته جدابافته صنعت خودرو
Alan.r
۷ مرداد ۱۴۰۱خودروی الکتریکی و هیجاااان!!!
ماشینی که صدا نداره هیجانش کجا بود؟