فراری

فراری امسال تولید کراس‌اوور پوروسانگوئه را آغاز خواهد کرد

فراری تولید کراس‌اوور پوروسانگوئه را امسال آغاز می‌کند و آن را اوایل سال آینده به خریداران تحویل خواهد داد. در حال حاضر حدود سه سال و نیم از زمانی که فراری اعلام کرد وارد بازار شاسی‌بلندها می‌شود می‌گذرد و هنوز رقیبی برای لامبورگینی اوروس و آستون‌مارتین DBX معرفی نکرده است. این شرکت همچنین کماکان مشخصات اصلی کراس‌اوور خود را مخفی نگه داشته ولی در طول انتشار نتایج مالی سال ۲۰۲۱ خود اعلام کرده است که عرضهٔ آن نزدیک است.

در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از پروتوتایپ‌های پوروسانگوئه در حال آزمایش رؤیت شده‌اند و تصاویر جاسوسی به‌طور واضح نشان می‌دهند که این خودرو مثل اوروس و DBX شکل معمول یک شاسی‌بلند را نخواهد داشت بلکه بیشتر شبیه یک GC4Lusso قدبلند خواهد بود. به غیر از شکل کلی پوروسانگوئه اما اطلاعات بسیار کمی در مورد طراحی آن در دست است زیرا اکثر پروتوتایپ‌های آن از ترکیبی از قطعات مختلف فراری و مازراتی استفاده می‌کردند و نمونه‌های اخیر هم به شدت با پوشش‌های استتاری پنهان شده‌اند

در حال حاضر پیشرانه‌های مختلفی برای پوروسانگوئه پیش‌بینی می‌شود. گزینهٔ اول همان قوای محرکهٔ هیبریدی ۳ لیتری V6 توئین توربوی سوپرکار جدید ۲۹۶ GTB است. این قوای محرکه مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و اگر بدون هیچ تغییری به پوروسانگوئه منتقل شود، به‌راحتی آن را به قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیا تبدیل خواهد کرد. اگر پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 به‌تنهایی و بدون سیستم هیبریدی روی این خودرو نصب شود نیز همچنان ۶۶۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت که آن را بالاتر از اوروس قرار می‌دهد.

با توجه به گزارش‌های دیگر، احتمال استفاده از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی سوپرکار SF90 استراداله بدون موتورهای الکتریکی هم در پوروسانگوئه وجود دارد درحالی‌که حتی برخی به استفاده از موتور V12 تنفس طبیعی هم اشاره کرده‌اند هرچند که این احتمال بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بالاخره نفهمیدم پورسانگ یا پوروسانگوئه؟ 😐
    یه جوری استتار کردن که انگار هر تیکه اش مال یه ماشینه و در کل یه شوتینگ بریک شده، ولی فراری زیرک تر از این حرفاست مطمئنم بسیار زیبا خواهد بود

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اگزوزو

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. Ferrari

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    ماشینی که جی لنو باید بخره به زودی معرفی میشه 😅😂

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. ehsan fa

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      جی لنو یه حرفی زد وگرنه کل کاراژ و مجموعه ش اندازه gto 250 ارزش معنوی نداره مالی هم به زور

      موافقم 8
      مخالفم 11
  3. hummer

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    به به اگه صدای یه v12 زیر کاپوت این بیاد میشه عشق دنیا رو کرد
    مثل یک بستنی شیرین و خنک در هوای گرم و در کنار ساحل

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. GMA

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      به هیچ وجه امکان نداره با V12 ساخته بشه
      فراری داره از رو سوپرکار هاش حذف میکنه اونوقت رو SUV بزاره؟

      موافقم 22
      مخالفم 1
  4. کافر مقدس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    سرطان کراس اوور فقط یقه مکلارن رو نگرفته تا اینجا

    موافقم 24
    مخالفم 13
    1. 1123

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      مکلارن هم پول توسعه نداره وگرنه با کله میرفت سراغش

      موافقم 35
      مخالفم 3
      1. H

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        فراری اگه چاره داشت نمیرفت
        لامبو اسیر سیاست های فولکس شده
        مک لارن هم وقتی میتونه یه هایپرکار پیست محور توسعه بده که رکورد خیلی از پیست ها رو بزنه قطعا یه کراس اوور در حد اوروس زدن یا بالاتر براش کاری نداره …
        اما این با ذات مک لارن و حتی فراری و لامبورگینی در تضاده … البته که چاره ای نیست!
        مک لارن هم بزودی میره سراغش و اتفاقا من بعنوان یک دوستدار مک لارن خیلی خوشحال میشم چون میتونه توی این زمینه هم حرفی برای گفتن داشته باشه!

        موافقم 15
        مخالفم 9
        1. 1123

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          هایپرکار پیست محور رو که از صفر توسعه نداده ( مثلا مرسدس و استون کارشون رو از صفر شروع کردن) مکلارن سنا ( و همه ماشیناش) از همون شاسی و موتور 570 اس استفاده میکنن، منتقدین این حرکت مکلارن رو تحسین میکنن چون باعث صرفه جویی در هزینه ها میشه
          وضعیت مالی مکلارن خیلی مناسب نیست و در حال حاضر بهیچ وجه توانایی توسعه محصول کاملا جدید رو نداره تنها در صورتی ممکنه که یا فولکس واگن یا گروه بزرگ دیگه ای مکلارن ( یا حداقل بخشی ازش) رو بخره بهش پلتفرم و … بده

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. ehsan fa

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1949 ديدگاه)

          آقا یا خانم H جوری داری درباره ساختن شاسی بلند حرف میزنی انگار میخوان گاری بسازن ، دلیل اینکه لامبو خیلی زود تونست شاسی بلند بسازه اینکه فولکس ، آئودی رو مجبور کرد فناوری و علم ساخت شاسی بلند Q8 رو در اختیار لامبو بزاره ، اوروس همون Q8هست با تنظیمات لامبورگینی ، مکلارن تا دیروز داشت تعطیل میشد پولش کجا بود شاسی بلند بسازه

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          احسان گل کیو ۸ بعد لامبورگینی ساخته شد 😶

        4. سعید.۱۳۵۸

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (49 ديدگاه)

          به باور من مِک لارن هرگز کراس اوور یا همون نیم شاسی نمی سازه همونطور که استون مارتین نمیسازه همونطور که پاگانی نمیسازه همونطور که بوگاتی نمیسازه و همونطور که کونیک زگ نمیسازه

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Nima

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      همین شاسى بلند ها عزیز خیلى از کمپانى هاى بزرگ رو نجات دادن!
      نمونش DBX براى استون مارتین.

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. سعید.۱۳۵۸

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (49 ديدگاه)

        شما یعنی DBS کوپه ی استون مارتین رو کراس اوور میدونید ؟؟؟ !!! ؟؟؟ یک کوپه خیلی دوست دارم بدونم چطور کراس اوور شده ؟؟؟
        شگفتا . . .
        و از اون شگفت آفرین تر اینه که چطور ۲۰ نفر این سخن نقض رو لایک کردن

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. سعید.۱۳۵۸

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (49 ديدگاه)

        عزیز بزرگوار عذر میخام چون اشتباه از حقیر بود و بنده dbx رو متأسفانه dbs خوندم ؛
        باز هم عذرخواهی میکنم

  5. حسین

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    حالا اینو میشه خرید یا نه؟
    یا از اون خاص هاست که پوستتو میکنند تا بت بدهند.

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Muty

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      شما پولات را آماده کن !!!
      من برات میخرررم

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. AMIR / ARMI

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه زمانی سوپر اسپورت ساز ها هر دفعه که یه ماشین معرفی میکردن اعداد و ارقام هی بزرگ تر و بهتر میشد
    تا جایی که اسم ماشین هارو از خروجی فوق‌العاده موتورشون نام گذاری میکردن
    الان قرار این هاچبک فراری با این اسم کره ای چیکار بکنه
    آخرش هم مت واتسون وقتی اس پلاد خودش تحویل بگیره باهاش درگ میزاره و فراری شرمنده میشه
    و ما باز باید حرف های فراری فن هارو تا یه مدت زیر هر پست تسلا تحمل کنیم
    ولی به خدا تقصیر تسلا نیست سوپر اسپورت ساز ها پیشرفت نکردن
    یه فراری یا هر کدوم دیگه به هر قیمتی که شده باید سریع ترین باشه

    موافقم 12
    مخالفم 29
    1. محمد امین

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      برای حداکثر سرعت در خط مستقیم و شتاب یه محدودیتی وجود داره ، بقیه برند های سوپراسپرت سازی به سمت این محدودیت با آهستگی حرکت میکردن تا بتونن هر بار چیز جدید رو نمایش بدن ، مثلا همون سال ۲۰۱۳ هم شتاب کمتر از ۲ ثانایه ممکن بود ، ولی با این طرفند و حرکت آهسته تر میشه مدل های جدید رو جذاب تر کرد و چیز های بیشتری برای رونمایی داشته باشن و جای ارتقا هم وجود داشته باشه
      تسلا که اومده روی اس پلاد شتاب ۲ ثانیه ای گذاشته ، خب در نسل بعد میخواد چه کار کنه ، چه قدر میخواد شتابش رو کمتر کنه ، نکنه میخواد به شتاب صفر تا صد نیم ثانیه ای برسه…‌، هیچ راه ارتقایی برای شتاب این ماشین وجود نداره و ته تهش بن‌بست هست ، ولی سوپرکارها راجب چیز های زیادی صحبت میکنن و شتاب فقط یک نکته اش هست ، نکات بسیار زیادی برای ارتقا وجود داره و هیچ وقت پایان پزیر نیست

      موافقم 24
      مخالفم 5
      1. AMIR / ARMI

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اصلا موافق نیستم اگه کمپانی الان بتونه شتاب دو ثانیه به خودرو هاش بیاره این کار می‌کنه و ذره ای وقت کشی نمیکنه
        موضوع صرفا شتاب ۰ تا ۱۰۰ نیست
        در نسخه های بعدی مدل اس شتاب ثانویه بهتر میشه تا ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به زیر 5 ثانیه بیاد و همین قضیه باز خودش نشون میده
        علم ثابت نیست و همواره داره راه حل هایی برای افزایش کشش خودرو و چسبندگی ابداع میشه
        اگه کمپانی مثل فراری نتونه در ضمینه اعداد و ارقام بهتر از بقیه باشه
        یکی مثل من پیدا میشه زیرسوالش ببره
        هرچند دیگه اون دورانی که فراری در صدر بود از همه لحاظ آمار و ارقام و مشخصات و…
        خیلی وقت گذشته و از فراری فقط رنگ قرمزش به یاد مونده
        یه زمانی کمپانی های کوچک با الگوبرداری از فراری فیبر کربن به کابین هاشون میاوردن
        الان صفحه نمایش های بزرگ با الگو برداری از تسلا به کابین هاشون اضافه میکنن

        موافقم 6
        مخالفم 24
        1. ADAK

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          تسلا غیر از صفحه نمایش های بزرگ که اونم عاریه گرفته
          هر تیکه از خودرو را از یه ماشینی گرفته و سر هم کرده…

          من از ایلان ماسک و مجموعه هاش خوشم میاد. ولی چیزی که هست گروه تسلا خیلی راه داره تا به جایگاهی مثل بنز و… برسه
          میخوای قبول کنین یا نه ! تسلا در ابتدای راهه خودروسازیه و غیر از صفحه نمایش های گنده اش، مسائل فنی خودروهاش داغونه…
          تعصب نداشته باش دوست عزیز
          خوده ایلان ماسک هم تو کتابش میگه…
          پیشنهاد میکنم کتابش رو بخونن

          موافقم 4
          مخالفم 5
    2. AMIN (M.A.S)

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اونقدر درباره تسلا و تاثیر گشتاور بزرگ و فوریش با دوستان Elmiraj و Silent بحث کردیم و مثال اوردیم که باور کنید دیگه حوصلش نیست و واقعا ناامید کنندس که هنوزم با تسلا دوست ها سر عدد و رقم بحث داریم
      اما یه چیزی
      اسم کره ای؟؟؟؟!!!(باور نمیکنید چندبار کامنتشونو خوندم ببینم خطای دید داشتم یا واقعا همچین چیزی نوشتن!!)
      این حتی از تسلا فن ها هم بعید بود
      واژه Purosangue یه کلمه ایتالیایی به معنی خالص و اصیله و البته تا جایی که میدونم فقط به اسب اصیل اطلاق میشه
      و در انگلیسی واژه Purebred و Thoroughbred هم معادل Purosangue هستن(البته تروبرد یک نوع نژاد اسب هم هست اما بعضی وقتا وقتی میخوان بگن اسب اصیل از واژه تروبرد هم استفاده میکنن)

      نکته دوم چیزی که شما بهش میگی سرعت درواقع شتاب هست
      و با تاپ اسپید 320KPHتسلا از سوپرکارهای رده بالا خیلی عقب تره
      یک طرفدار فراری از 2 یا 3دهم ثانیه شتاب کمتر ناراحت نمیشه چون میدونه هندلینگ SF90فرسنگ ها جلوتره
      اما طرفدار تسلا از همین 0.3ثانیه کوه میسازه

      درنهایت این طرفداران برند های ((خودروسازی)) هستن که باید تخریب شخصیت و علایقشون توسط تسلا فن هارو تحمل کنن
      اصلا تسلا S Plaid چه ربطی به کراس اوور هاو سوپرلوکس هایی مثل رولزرویس داره؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. محمد امین

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        امین جان کاملا درست میگی
        تازه مدل اس پلاد هم تاپ اسپید کمتر از ۲۷۰ رو داره و گفتن قراره با آپدیت نرم افزاری و از اینجور چیزها تا ۳۲۰ تا بره که هنوز حتی نزدیکش هم نشده درصورتی که در مشخصاتش نوشته تاپ اسپید ۲۰۰ مایل و این در حال حاضر ممکن نیست
        ویدئو تایم زدن اس پلاد در نوربرگ موجود هست که نهایت سرعتش حدود ۲۶۷ تا هست

  7. ماکان

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سلام . با اینکه قبول دارم این مورد را که شاید بیشتر بهتر بود که برند های سوپر اسپرت ساز خودروهای شاسی بلند نسازند ، اما در هر صورت بگویم که به اعتقاد من بیشتر بهتره که هر نوع خودروسازی از خودش حد اقل یک خودروی شاسی بلند هم داشته باشد ، که اگر مثلاً برخی افراد واجب خواستند که یک شاسی بلند داشته باشند اما از یک برند سوپر اسپرت ساز باشد ، بتوانند آن را برای خودشان بدست بیاورند .

  8. امیرعلی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    من فراری رو درک نمیکنم
    از یک طرف میاد مشتری ها رو تا سر حد مرگ محدود میکنه و برای خرید فراری براشون شرط میذاره که این باعث از دست دادن مشتری هاش میشه
    از یک طرف دیگه میاد کراس اوور می‌سازه برای جذب مشتری و گند میزنه به اصالت ش
    خب اگه یکم مثل آدم رفتار کنید مشتری فرار نمیکنه که الان مجبور باشید با ساخت کراس اوور همون مشتری رو مجذوب کنید
    واقعا از مدیر های ایتالیایی بدم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. HamiD

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      مشتری رو محدود نمیکنن …
      فقط توی فروش خودرو های تولید محدود و خاص شرط میذارن چون اگه مشتری های ثابتشون رو حفظ کنن نیازی ندارن که برن دنبال مشتری جدید! هر چی بسازن و هر قیمتی روش بزارن فروش میره … مشتری ثابت هم ماشین رو نگه میداره و چند سال بعد با سود زیاد میفروشه!
      در ضمن خب منم اگه مشتری ثابت فراری بودم و مثلا یه مونزا اس پی 2 میخواستم و یکی که تا حالا فراری نداشته میخرید ولی به من نمیرسید ناراحت میشدم … پس با این روش فروش فراری هم مشتری راضی هم فراری راضی …
      نمیدونم هنوز این قانون که لامبو داشته باشی نمیتونی فراری بخری هست یا نه (که البته بعیده باشه چون غیر منطقی هست !)
      در ضمن یه شرط مزخرف فراری اینه که سنت باید بالا 40 باشه که واقعا مسخرست !!! واقعاااااااااا مسخره! شاید تنها قانون مزخرفش همین باشه … خب یکی عاشق فراریه مشتری ثابت هم هست دوست داره یه فراری خاص بخره چرا نتونه؟! نمیفهمم واقعا … البته یادتون باشه همیشه استثنایی وجود داره …

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Ferrari

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        این قانون سن بالای ۴۰ سال و اینکه مشتری نباید لامبورگینی داشته باشه وجود نداره. کیمی رایکونن چندسال پیش یه فراری f12 tdf خرید یکی دوسال پیش هم لامبورگینی اوروس یک سال قبل هم فراری ماشین فرمول یک sf71h که کیمی باهاش مسابقه امریکا ۲۰۱۸ رو برده بود بهش هدیه داد.
        همیلتون هم از قدیم مشتری فراری بوده و مالک یک دستگاه لافراری هست ولی سوپراسپرت های دیگه رو هم خریده سنش هم زیر ۴۰ ساله

  9. میثم

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نباید وارد این بازی کثیف کراس سازی میشد
    برای خودروسازی با تولید محدود، پرستیژ برند، از سود دوره‌ای مهمتره

    موافقم 2
    مخالفم 4
  10. مازیار

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    امیدوارم مثل این رندر لبخندش به بزرگی لبخند جولیا رابرتز نباشه

  11. 1123

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    دوستان همونطور که مستحزرید این کراس اوور یا SUV نیست این FUV هستش

  12. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    Beautiful dancing horse❤❤

  13. سعید.۱۳۵۸

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بعید به نظر میرسه مِک لارن و اَستون مارتین و پاگانی و بوگاتی و کونیک زِگ کراس اوور بسازن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا