فراری

نخستین سوپراسپرت برقی فراری تا سال 2025 معرفی خواهد شد

فراری با اعلام ورود خود به صنعت خودروهای برقی، به رقبای خود درباره حضور خودروسازان چینی هشدار داده است.

خطر هجوم محصولات چینی

مدیرعامل فراریی، «بندتو وینا»، در مصاحبه‌ای با رسانه بلومبرگ گفت:

از دید من زمان آن است که اروپا تکانی به خود بدهد.

با نزدیک شدن به زمان اعلام نتیجه نهایی تصمیم اتحادیه‌اروپا برای جریمه و اعلام تعرفه واردات برای محصولات چینی (که در زمینه صادرات از کمک‌هایی دولتی کشور خود استفاده کرده‌اند)، مدیرعامل سوپراسپرت‌سازی فراری می‌گوید که مردم به آن به دید یک جنگ نگاه می‌کنند اما به نظر او یک رقابت خوب است. در سوی دیگر این رقابت بازاری، چین هم اعلام کرده که در صورت اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا، برای خودروهای صادراتی آن‌ها به کشور خود ۲۵ درصد افزایش تعرفه را در نظر خواهد گرفت. این رقابت از جایی شروع شد که ریاست جمهوی ایالات‌متحده تعرفه واردات خودروهای چینی را که برایشان «تهدید اقتصادی ملی» به شمار می‌روند، ۱۰۰ درصد افزایش داد.

اگر فشار قیمت‌گذاری به رابطه میان چین و اروپا هم وارد شود، خودروسازانی چون پورشه، آئودی و لندروور که سهم بالایی از صادرات به این کشور را دارند، مستقیما تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت. فراری اما از آنجا که از تعرفه واردات خودرو به چین رضایت ندارد، حجم صادراتش را در کمتر از ۱۰ درصد نگه خواهد داشت.

چین برای فراری نیست. برای برندهای لوکس دیگر است. بازار چین هنوز بلوغ کافی را ندارد.

وینا در این مصاحبه تایید کرد که نخستین سوپراسپرت تمام برقی مارانلو تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهد شد؛ یعنی حدودا پاییز ۱۴۰۴. او مدعی شده که فرایند توسعه این خودرو طبق برنامه شرکت پیش می‌رود و مهندسان در بخش‌هایی جلوتر از برنامه حرکت می‌کنند. فراری برای دستیابی به هدف خود، یک کارخانه تولید محصولات برقی جدید را در خانه خود، مارانلو، بنیان نهاده است و در آن، روی ساخت پیشرانه‌های برقی، اینونتور و باتری مدل یادشده تمرکز خواهد کرد. به گفته وینا، این کارخانه تا ژوئن ۲۰۲۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

برند لوکس-اسپرت ایتالیایی امید دارد تا سال ۲۰۲۶، حدود ۶۰ درصد سود خود را از راه فروش محصولات هیبریدی به دست بیاورد. مدل‌های هیبریدی این برند هم‌اکنون شامل سوپراسپرت‌های SF90 استراداله و 296GTB می‌شود. فراری مدعی است که خودروی برقی‌اش از هر جهت منحصربه‌فرد خواهد بود و هم‌اکنون برخی مشتریان، علاقه خود را نسبت‌به خرید آن ابراز کرده‌اند.

آن‌ها منتظر خودروی سبز ما هستند.

نظر شما درباره فراری برقی چیست؟ اگر انزو فراری زنده بود، اجازه چنین تغییری را می‌داد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. A

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    هیچی جای فراری رو نمیگیره لوکس تا چه حد لعنتی حس نژاد برتر رو به آدم میده ولی یخورده لوسه برخلاف لامبورگینی.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      https://divar.ir/v/gZR95pY-?ref=android
      یه ماشین کمیاب پیدا کردم

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    با اینکه تو شیش هفت سال اخیر تلاشای زیادی واسه تشویق مردم دنیا به خریدن برقی انجام شده ولی هنوزم این ماشینا سهم خیلی کمی از بازار جهانی خودرو رو به خودشون اختصاص دادن و حتی چندتا از کمپانیای بزرگو مشهور دنیا سرمایه گذاری روی ماشینای برقی رو کاهش دادن

    موافقم 16
  3. Mr wrong

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    با روند برقی سازی،قراره چی تفاوت رو رقم بزنه؟اصلا مرز بین سوپر کار و سدان و وانت چیه وقتی همه ی شتاب زیر ۲ و قدرت های سه رقمی دارن و تمرکز شون روی درگه؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      فعلا همه توی تب و تاب کاذب شتاب اولیه هستن اما چند سال که بگذره تفاوت برندهای مطرح موتوراسپرت مشخص میشه

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. زیزیگولو

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      چندین بار گفتم که اگه یه زمانی همه ماشینا برقی بشن دیگه برند و مدل هیچ فرقی واسه من نخواهد داشت

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. پوریا چالش

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    چین برای فراری نیست. برای برندهای لوکس دیگر است. بازار چین هنوز بلوغ کافی را ندارد.تیکه سنگین فراری 😂به لامبو پورش

    موافقم 11
    مخالفم 2
  5. froG-driVer

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    نه دیگه توروخدا😭😭😭

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. پوریا چالش

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    فراری ک متور 12سیلندر 6.5نداره اصلا فراری نیس خیلی وقطه ک فراری دیگه روح اون فراری قدیمی رو نداره

    موافقم 3
    مخالفم 9
  7. کولول خودرو شناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    قطعا وقتی میگه ترس از شرکت های چینی بی وای دی یوان هانگ یو ۹ به فکرم میاد ولی خب متاسفانه باید باتری هاشو از خود بی وای دی بگیرن🥸.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. BlackWing

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    “چین برای فراری نیست. برای برندهای لوکس دیگر است. بازار چین هنوز بلوغ کافی را ندارد.“

    از صدتا فحش بدتر بود حرفش

    موافقم 15
  9. JaMsHiD

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2759 ديدگاه)

    فکر نکنم محدود کردن چین توسط ابر قدرت ها رقابت سالم باشه!؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. الف.ی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      ابرقدرت ها اصولا هر حرکت خودشون رو توجیه میکنن
      و با تبلیغات رسانه ای کاری میکنن که شما باور کنین کارشون درسته
      فرقی نداره کجای دنیا کجای تاریخ

  10. الف.ی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    چرا انزو اجازه این تغییرو نده؟
    یادتونه قبلا خودرو های برقی جذابیت صنعت خودرو بودن
    باحال بود که خودروی سبز تولید کنی
    ولی چیزی که الآن باعث تنفر همگانی شده، اینه که شورش در اومده
    دیگه کلا دارن همه چیزو بخاطر قوانین آلایندگی از بین میبرن
    از موتور درونسوز گرفته تا گیربکس دستی
    در واقع برق هیچوقت نباید صفر تا صد نیرو دهی به ماشین رو بر عهده میگرفت
    الکتریسیته باید در حد همون نیروی کمکی هیبریدی کنار موتور بنزینی باقی می‌موند
    یادتونه عصر طلایی هایپرکار های هیبرید؟ لافراری مکلارن P1 و پورشه ۹۱۸
    به نظر من سیاست مدارا با مداخله بی جاشون دارن سعی میکنن استفاده بشر از وسیله نقلیه رو فقط برای جابجایی از نقطه الف به ب محدود کنن
    اما صنعت خودروسازی هیچوقت اینطور نبوده و صرفا به جابجایی بسنده نکرده
    این صنعت همیشه به دنبال شکستن مرز های علم و هنر بوده و موفق هم عمل کرده
    حالا هم با داغ شدن بازار موتور های هیدروژنی درونسوز بعید نیست بساط برقی ها خیلی محدودتر بشه و برگردیم به دوران خوش گاز دادن به ماشین

    موافقم 7
    مخالفم 4
  11. جرمی کلارکسون

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    Pain 💔🚬

    موافقم 6
    مخالفم 2
  12. Mohammad

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    شتاب و هندلینگ رو همه دوست دارن
    ولی حداقل هیبریدی از برقی کامل بهتره
    چون وقتی گاز میدی حداقل یه صدای موتور از ماشین میاد ولی برقی چی
    و اینکه انزو اگه زنده بود عمرا میزاشت موتور بنزینی از ماشین حذف بشه ، خدابیامرز تا لحظه اخر برای سربلندی پرچم فراری تو مسابقات جنگید

    موافقم 8
    مخالفم 2
  13. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مهمترین نکته اینجا بود که خودرو سازان چینی که از دولت کمک میگیرن رو محدود کنیم.این یه جور نامردیه که چین انجام میده.من یه جا موندم که تولید تو چین اینجوریه که مثلا ارتش برات ماشین و سرباز می‌فرسته برای بار گیری و جا به جایی بعد هزینه رو دو سال بعد قسطی ازت پس میگیره.حتی از زندانیها بهره میبرن تا هزینه بیاد پایین.یا میبینیم نفت رو تقریبا مجانی از ایران میبرن ولی بقیه مجبورا تحریم رو رعایت کنند.یا کارخونه های چین اصلا براشون مهم نیست چقدر گاز گلخانه ای تولید میکنند و پاسخ گو نیستن ولی جای دیگه از این خبرا نیست پوستت رو میکنن.یا مثلا میبینیم گروهی مثل استلانتیس مجبور بود پول بده تسلا تا از سهمیه تولید بدون آلایندگیشون استفاده کنه.خلاصه چین کثیف بازی میکنه.مثال دیگه میزنم الان سوزوکی تو هر رده اراده کنه بهترین رو میسازه ولی نمیکنه چون محدودیت داره ولی یه چینی خیلی راحت تو بخش لوکس یا سوپر کار وارد میشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. 🤡

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    به خدا فراری و لامبورگینی زمینو گرم نمیکنن

    موافقم 4
    مخالفم 4
  15. Alireza

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    فراری با پورشه و لامبورگینی و … رقابت می‌کرد الان انقدر بدبخت شده که بیاد با شرکت های آشغاله چین رقابت کنه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. BMW

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    تا فراری و لامبو هست بقیه چی هستند😎👌

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا