فراری

چرا مجری و کلکسیونر مشهور، جی لنو، یک فراری هم در گاراژ خود ندارد؟

«جِی لنو» یک مجری مشهور هالیوود است که علاقه فراوانی به خودروها و موتورسیکلت‌ها دارد. از بیکر الکتریک تا مک‌لارن F1، لنو مالک گستره وسیعی از خودورهاست؛ با این حال یک برند هیچ‌گاه پای خود را در میان خودروهای او باز نکرده است: فراری!

لنو به تجربه خرید یک فراری علاقه‌ای ندارد. لنو نمی‌خواهد برای مالکیت یک فراری پرچمدار و خاص، چندین فراری معمولی بخرد و مدت زیادی هم در صف منتظر بماند. او تا این حد از این کار واهمه دارد که آن را این‌گونه توصیف می‌کند:

مثل این می‌ماند برخی بچه پولدارها برای کتک‌خوردن به آدم‌های قوی‌تر از خود پول بدهند تا آن‌ها را بزنند. در آخر هم بگویند خیلی خوب بود! من اینگونه نیستم.

لنو فراری را دوست دارد، اما خریدنش را نه!

این انزجار لنو از سیستم فروش فراری به معنی تنفر او از این برند ایتالیایی نیست:

فراری‌ها خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند. به‌تازگی SF90 را دیدم. مسئله اینجاست که هیچگاه چانی‌زنی با فروشندگان را دوست نداشتم.

لنو سپس شروع به تعریف‌کردن از تجربه خوبش در خرید خودرو از برندهای دیگر می‌گوید. مک‌لارن که یکی از برندهای محبوب اوست، یکبار به او پیشنهاد داد بسته ۲۰ هزاردلاری کربنی ترمزگیری را خریداری نکند؛ تنها و تنها به این دلیل که به سبک رانندگی لنو همخوانی نداشت. آن‌ها همچنین قدرت خروجی مک‌لارن MP4-12C او را از ۵۹۲ به ۶۱۷ اسب بخار رسانده‌اند، آن هم به‌صورت رایگان!

لنو از پورشه هم تجربه خوبی را به یاد دارد. برای مثال، برای تحویل مدل کاررا GT خود حتی نیاز به حضور در نمایندگی هم نداشت. پورشه خودروی خود را با یک کاپشن، یک کتاب درباره مدل کاررا GT و برخی اقلام دیگر تحویل لنو داد. فروشنده به این‌ها بسنده نکرده و چند تکنسین مکانیک هم به‌همراه خودرو نزد لنو فرستاد تا او را راهنمایی کنند.

شما دارید پول بیش‌از اندازه خرج می‌کنید. باید طوری با شما رفتار کنند که حس مشتری‌بودن به شما دست دهد.

از دید بسیاری، بحث با دیدگاه لنو به‌عنوان یک خودرو دوست حرفه‌ای کمی دشوار و تا حدودی غیرممکن است. نظر شما در این‌باره چیست؟! آیا سیستم فروش خودروی فراری باعث محبوبیت کمتر این برند می‌شود یا آن را خاص‌تر می‌کند؟!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. 1123

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    همینه، هرکسی نمیتونه فراری داشه باشه
    با این سیاست خیلی حال میکنم قشنگ حضور انزو حس میشه

    موافقم 27
    مخالفم 114
    1. ممد ژانگولر

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      داداش من بحث داشتن یا نداشتن نیست

      من خودم عاشق فراری هستم

      ولی غرور بیش از حد هم حدی داره

      مشتری در همه جای دنیا باید روی تخم چشمات بذاری

      حالا اینکه این بابا هم خودش نچسبه بگذریم ولی خوش مرامی در هر شرایطی بازخورد مثبت داشته

      موافقم 76
      مخالفم 9
      1. جناب ایکس

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        انزو فروچیو ۲۵۰ جی تی

        موافقم 12
        مخالفم 4
    2. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      کاملا با نظر لنو موافقم و درست هم میگه

      موافقم 61
      مخالفم 6
    3. OMID

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      اتفاقا این داستان بیشتر منفیه
      واسه کسایی که پتانسیل خرج کردن بیشتر از لنو دارن این مشکلات نیست این داستانا فقط مال عشق ماشینای کمتر پولداره
      سلطان برونئی بیشتر از ۴۵۰ تا فراری داره خیلی هاشون هم کاستوم واسه خودش ساختن و کلا یکی ازش هست
      اهمیتی هم به ماشین ها نمی‌ده از بس زیادن خیلی هاشون همونجا توی پارکینگ بدون رسیدگی دارن میپوسن و حتی به خاطر رطوبت از داخل کپک میزنن
      منتها چون زیاد میخره هیچ اهمیتی نداره
      اصلا هم مهم نیست که ریشه پولش از غارت نفت مردم برونئی میاد
      اره این مسخره بازی ها مخصوص کمتر پولداراس

      موافقم 29
      مخالفم 11
      1. محمد

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        به نظرم حیف یه آدم مثل سلطان بروئنی رئیس اون کشور غنی باشه .
        اونا هنوز به سیستم هزار سال پیش دارن میرن جلو

        موافقم 12
        مخالفم 7
        1. مانی

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          ۱۰۰۰ بسیار بسیار نوتر از ۱۴۰۰ هست
          به فکر خودت باش برادر

          موافقم 15
          مخالفم 3
    4. Regra loaded

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      اسپم
      ببخشید چرا از فروشنده ها در دبی یا جای شبیه به دبی خرید نمیکنه؟

    5. ehsan fa

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      دوستان دارین بحث بیخود میکنید ، چکیده قانون فراری اینکه اگه فراری کلکسیونی که سود چند برابری داره رو میخوای ، باید قبلش فراری معمولی بخری تا شرکت هم سود بکنه وگرنه بشینی یه گوشه ۳ ۴ سال یکبار که محصول کلکسیونی میاد یکدفعه حمله بکنی بخری و فراری معمولی رو دست کارخونه بمونه. ایشون چون فراری معمولی نمیخرن پس بهش فراری کلکسیونی به قیمت کارخونه نمیفروشن ، و ایشون هم نمیخواد از بازار آزاد گرونتر بخره

      موافقم 17
      مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    بهرحال اینم روش فراریه که بنظر من به داشتنش می ارزه

    موافقم 17
    مخالفم 27
    1. مازیار

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      دوستان سهام عمومی که نیست تا کسی
      حق نداشته باشه در واگذاریش تبعیض قائل بشه
      فروش کالایی طبق شرایطی از طرف بخشی خصوصی هست
      نه فروشنده اجباری به خرید داره نه خریدار

      موافقم 14
      مخالفم 3
  3. Carbonado Aventador

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    فراری بعضی اوقات شورشو درمیاره..
    علی بخردی هم یه لایو داشت درمورد این داستان های فراری..
    .
    گاهی وقتا وسواس زیاد؛ باعث تنفر دیگران میشه!!

    موافقم 54
    مخالفم 7
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      در واقع‌ میگفت برای اینکه از فراری یک ماشین خاص داشته باشی باید از ۴۵۸ و ۴۸۸ و sf90 و ۸۱۲ سوپر فست و همه مدل هاشو بخری تا تازه بتونی بیایی توی‌لیست یک ماشین خاص!!!!
      در واقعا میگفت برای اینکه یک ماشین خاص از فراری داشته‌ باشی باید توب بِتیغَنِت!!!!!!!! و منم از این کارا خوشم نمیاد

      موافقم 30
      مخالفم 3
      1. Ferrari

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        دوست عزیز شما داری زیادروی میکنی. و چشم بسته نظر میدین.
        اولا جی لنو حرف بیخود زده فراری همیشه با مشتریان محترمانه برخورد کرده دوما این شیوه فروش دستور شخص انزو فراری بود.
        انزو فراری دو تا قانون جالب داشت اول اینکه همیشه یکی کمتر از نیاز بازار باید فراری تولید بشه اگر یک نگاه به تعداد تولید f50، انزو لافراری،599 gto و اپرتا بندازید متوجه میشید ودلیلش هم این بود که مشتری بدونه ماشین خاصی رو صاحب شده
        دوم اینکه فراری های خاص به افرادی فروخته بشه که ارزش محصول رو درک کنن و قدرشو بدونن برای همین درمورد مشتریان تحقیق میشه. چند سال پیش خبری منتشر شد که یک عرب ثروتمند با رولزرویس یونجه یا کاه جابه جا میکرده. خب ببینید با این حرکت احمقانه چه صدمه ای به ارزش یک برند میزنه.
        اما فراری قانون دیگه ای هم داره و اون قانون فروختن ماشینهای تولید محدود و خاص با ارزش کلکسیونی بالا به مشتریان وفادار هست. شماها به این حرکت میگید توهین یا غرور ولی اسم اینکار قدردانی از مشتریان وفادار برند هست. چرا مانی خوشبین باید مالک یکی از ۴۹۹ دستگاه از لافراری بشه ولی شخصی که مشتری اکثر ماشینهای فراری بوده اونم نه فقط بخاطر خریدن مدلهای تولید محدود هایپر کلاس بلکه بخاطر علاقه به برند و لذتی که از رانندگی با مداهای دیگر فراری میبره از داشتن این ماشین خاص بی بهره باشه؟ منم باشم این مشتری زو در اولویت قرار میدم نه کسی که دنبال داشتن یک فراری کلکسیونی یرای پز دادن و بیشتر دیده شدنه و در اخر به قیمت بالاتر بفروشه و سودشو ببره.
        این ماشینهای خاص و کلکسیونی به مشتریان وفادار فروخته میشه تا یک تشکر و قدردانی از حمایت‌هاشون باشه

        موافقم 12
        مخالفم 15
        1. حسین

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          چی؟
          فراری همیشه با مشتریان خوب برخورد کرده؟
          پس فرچیو لامبورگینی مشتری نبود که مسخرش کرد و توهین بهش کرد اونم فقط برای یه انتقاد.

          موافقم 15
          مخالفم 6
        2. حسین

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          اگه مثلا چند سال چندسال یه فراری بخره و بعد چنتا بشه بعد بره یه خاصش رو بخره زیاد بد به‌نظر نمیرسه.ولی اینکه بیاد ج
          چندتا فراری بخره تا یه خاصش رو بهش بدن مثل چاپیدن میمونه.اینجوری انگار مشتری ارزشش میاد پایین.

          موافقم 11
          مخالفم 1
        3. Ferrari

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          دوست عزیز شما متوجه نشدی من چی نوشتم.
          اتفاقا مشتری که خیلی پولدار هم هست باید بفهمه که به واسطه ثروتمند بودنش نمیتونه فقط دست روی فراری های کلکسیونی و تولید محدود بذاره درحالی که مشتری فراری نیست. متوجه بشید این جور ماشینها قیمتشون بالا میره و چرا شودش باید تو جیب ادمی بره که وفاداری نسبت به برند نداره درحالی که کلی مشتری و عشق فراری هستن که ماشینهاشو میخرن؟
          با همه اینها فراری هر سال داره رکورد فروش میشکنه.
          شما فرض کن طرفدار فراری هستی و اکثر مدلهاشو خریدی، حالا قبول میکنید فراری نثلا دیتونا sp3 رو معرفی کنه و شماراقدام به خرید کنی ولی بهت بگن ما همشو به امثال جی لنو فروختیم؟
          اصلا میدونستید فراری وقتی مدلهای کلکسیونی تولید میکنه، قبل از معرفی کردن، با مشتریان وفادار برند تماس میگیرن که ماشین رو میخرن یا نه؟ اگر اونها نخوان ماشین رو بخرن، شخص دیگری که طالب ماشین هست رو جایگزین میکنن

          موافقم 11
          مخالفم 2
    2. 1123

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      با وجود همین تنفر افراد و بدون کراس اوور داره از بقیه بیشر میفروشه امسالم که رکورد زده
      توی موتور اسپرت هم امسال بیشتر جایزه هارو 488 درو کرده و قراره سال 2023 هم وارد کلاس LMH بشه
      توی F1 به جایگاه سوم رسیدن و اخباری ضد و نقیض مبنی بر رقابتی بودنش در صدر جدول منتشر شدن
      تو بحث عملکرد خودرو های شهری هم اس اف 90 و اف 8 و 812نسبت به رقبا خیلی خوب عمل میکنن از 296 جی تی بی خبری ندارم ولی احتمال میدم اونهم فوق العاده باشه، روما و پورتوفینو هم که بیشتر گرندتورر هستن تا ماشین عملکرد محور
      تنها مشکل امسال فراری sp3 که علیرغم ظاهر رترو و انجین فوق العاده صرفا یه نسخه ارتقا یافته از لافراری هست
      و حتی تصور رقابتش با امسال ولکری و سنا توی پیست سخته
      تنها چیزی که فراری کم داره چیزی مثل ولکری یا T50 یا مرسدس AMG1 هست که بتونه خودشو توی بحث هایپرکار پیست محور هم نشون بده، امیدوارم با الهام از خودروی لمانز 2023 ش همچین آرزویی رو برآورده کنه

      موافقم 12
      مخالفم 10
      1. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        وقتی با زور به این فروش برسی،ارزشی داره؟
        پدال لطفا منتشر کن.

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. 1123

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          هرکسی نخواد میتونه نخره، زوری در کار نیست

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Kov

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (173 ديدگاه)

          فراری توی سریع بودن در حال حاضر هیچ جایگاهی ندارد . رکورد هایی مثل ۰تا۱۰۰، نوربرگ رینگ ، و یک چهارم مایل یا ۴۰۰ متر . و برای مثال در نوربرگ رینگ نتونسته به محدوده ی زیر ۷ دقیقه دست پیدا کند.

  4. بردیا

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    نمیگم فراری ماشینای بدی داره، ولی از اول یه حسی نسبت بهش داشتم که انگا زیادی قلدر هست و این زیاد خوب نیست مخصوصا تو عرصه ی لوکس فروشی چون اون فردی که پول داره یه فراری بخره میتونه بجای فراری یه ماشین لوکس دیگه بخره پس شما باید بهش احترام بذارید تا از اینکه یه فراری خریده پشیمون نشه ولی کلا فراری برعکس مشتری مداری هست !!

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. جناب ایکس

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      ینظرم بخاطر اینه که فراری به اندازه کافی مشتری خاص داره و لازم نمیدونه که بای مشتری بیشتر، افرادی بیشتری رو جذب کنه، متشیناش همون اول همش فروش میرن

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. Ferrari

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      دوست عزیز، اتفاقا چون فراری مشتری مدار هست اینکارهارو میکنه
      ماشینهای خاص فراری برای مشتریان وفادار هست تا از خاصترین محصول برند فراری و ارزش کلکسیونی که بعدها این ماشینها پیدا میکنن لذت ببره
      هر ادم معروف و ثروتمندی که سرو کله‌ش پیدا میشه که نباید بتونه لافراری یا دیتونا sp3 بخره
      مثلا مانی خوشبین زمانی که برای خرید مکلارن P1 اقدام کرد، میخواست لافراری هم بخره اما فراری بهش نفروخت چون مشتری فراری نبود

      موافقم 5
      مخالفم 7
    3. حسین

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      آره.منم دوستش دارم اما یه تنفری هم دلم ازش دارم.
      از شخص انزو فراری هم شدیدا متنفرم.آقای لامبورگینی میاد انتقاد می کنه بهش،انزو فراری مسخرش می‌کنه و توهین می‌کنه بهش.این وقتاییپوزه‌ی انزو فراری به خاک مالیده شد،من خیلی خوشحال میشم.الانم که شرکت فراری با زور ماشین میفروشد.
      مغرور می‌رود بالای کوه ‌ همه‌را کوچک می‌بیند اما غافل از آن که مردم هم آن را کوچک می‌بینند.
      کاربر فراری،شما هم بنظرم ماستمالی نکن.

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. 1123

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        لامبو تو چه زمینه ای از فراری بهتره؟؟
        کلا سه تا ماشین و سبد محصولاتش هست دوتاش آئودی ان
        با کراس اوور هنوز به آمار فروش فراری نرسیده
        در ضمن ماشینی که مثل 458 بنچمارک بیشتر کمپانی ها باشه هم نداره
        موتور اسپرت که …
        تو ارزش بالا داشتن هم که 250 GTO گویاست
        پس دوباره ازتون میپرسم تو چه موردی لمبوح از فراری بهتره؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ارشیاSVJ

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1750 ديدگاه)

          اول اینکه لامبورگینی فقط یه ماشینش برای شرکتای دیگس که اونم اوروس
          دوم اینکه درسته لامبورگینی کراس اوور داره اما از اون طرف ماشینای تولیدی فراری(روما پورتوفینو ۸۱۲ f8 sf90 ۲۹۶gtb ) دقیقا دوبرابر لامبورگینین. که این مطمئنم ۴۰۰۰ دستگاه فروش بیشتر فراریو تضمین میکنه.
          که البته پورسانگ که بیاد احتمالا فروش افزایش شدیدی پیدا میکنه.تا حدود ۶۰ یا ۷۰ درصد.

      2. Ferrari

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        دوست عزیز شما که نمیخوای بفهمی رو دیگه نمیشه کاری کرد. فقط میتونم بگم ناراحتی فراری نخر عزیزم

  5. new RAMIN

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بعضی قوانین فراری هنگام خرید خیلی خوبه. مثل=
    زیر 40 سال اجازه خرید نداری/قبل خرید رزومه و سابقه شما برسی میشود/نباید از فراری خود جهت تبلیغ دیگر خودرو ها استفاده کنید/اگر کار خلافی انجام دهید (خلاف قوانین و خلاف مقررات فراری) به لیست سیاه خواهید رفت و به شما خودرویی نخواهیم فروخت/کارمندهای فراری اجازه داشتن فراری ندارن(هرچند به نظرم اصلا نیازی نیست چون هرروز مشغول دیدن فراری هستن برای همین به نظرم قانون خوبی هست)

    اما برخی قوانینش که سبب میشه خیلی ها فراری تو گاراژشون نداشته باشن خیلی زیاده! مثل= درصورت نیاز میتوانیم فراری شما را مجدد از شما بخریم/ باید در تمام مراسم های فراری حضور داشته باشید/ باید با فراری در ارتباط باشید/قبل خرید مدل جدید قبلش باید یه فراری داشته باشید!😐(مثلا فراری های قدیمی)/اجازه خرید خودروهای خاص و تولید محدود فراری رو ندارید مگر اینکه 5مدل فراری بروز داشته باشید/ اجازه داشتن لامبورگینی ندارید/

    .

    ((لنو از پورشه هم تجربه خوبی را به یاد دارد. برای مثال، برای تحویل مدل کاررا GT خود حتی نیاز به حضور در نمایندگی هم نداشت. پورشه خودروی خود را با یک کاپشن، یک کتاب درباره مدل کاررا GT و برخی اقلام دیگر تحویل لنو داد. فروشنده به این‌ها بسنده نکرده و چند تکنسین مکانیک هم به‌همراه خودرو نزد لنو فرستاد تا او را راهنمایی کنند.))

    علی بخردی 2 هفته پیش پورشه 911 توربو اس رو تحویل گرفت پیشنهاد میکنم ببینید جالبه.پورشه وقتی ماشینو تحویل میده اکسسوری هم تحویلت میده که خودش مجموعا یهPS5قیمت داره! خودشون هم میارن دمه منزل تحویل میدن (هم ماشینو هم اکسسوری رو) البته علی بخردی رفت نمایندگی تحویل گرفت.

    ((مک‌لارن که یکی از برندهای محبوب اوست، یکبار به او پیشنهاد داد بسته ۲۰ هزاردلاری کربنی ترمزگیری را خریداری نکند؛ تنها و تنها به این دلیل که به سبک رانندگی لنو همخوانی نداشت. آن‌ها همچنین قدرت خروجی مک‌لارن MP4-12C او را از ۵۹۲ به ۶۱۷ اسب بخار رسانده‌اند، آن هم به‌صورت رایگان!))

    جلل خالق!😐 عجب!😶

    موافقم 32
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اینکه نباید لامبورگینی داشته باشی رو درست میگی؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. جناب ایکس

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      یه سوال، اونایی که تو کلکسیونشون لامبورگینی دارن فراری هم دارن چی؟ چطوری باهم دارن؟ یعنی مثلا لامبوهه زه اسم زنشه مثلا؟

      موافقم 11
    3. حسین

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      با زور و چاپیدن ماشین میده دست مردم.الان یعنی لامبورگینی خیلی بده که نباید داشته باشن؟
      لامبورگینی هوراکان شده بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ برای راننده و فراری اف هشت شده رتبه‌ی ششم که از کوروت و کیمن و gt500شلبی هم پایینتره.بابا تستاروسا توی درگ با کونتاچ باخت.
      بعضیا میان ماستمالی می‌کنند که اینا احترام به مشتریه.خب یه سوال:آیا فرچیو لامبورگینی مشتری نبود که بخاطر انتقاد مسخرش کرد و توهین کرد بهش؟
      همین فورد رو یادتونه که پوزه‌ی فراری رو به خاک مالوند؟
      مغرور مثل کسیه که میرود بالای کوه و همه رو کوچیک میبینه غافل ازینکه مردم هم از پایین اون رو کوچیک میدونند.
      تو چنین شرایطی به فراری میگم:بچه بیا پایین.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. Farzad

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کلکسیونی که توش فراری نباشه انگار ناقصه .
    برای اینکه صاحب یک فراری بشی باید غرور خودت رو زیر پا بزاری چون غرور فراری بالاتر از غرور توئه .
    کمپانی فراری حتی درخواست بعضی پادشاهان برای خرید مدل های تولید محدود رو رد کرده چون قبلا مشتری فراری نبودن ، اما به مشتری های وفادارش نه نمیگه .
    یه شخصیتی مدیرارشد بازاریابی فراری بود ( نمیدونم الان هم هست یا نه ) به اسم انریکو گالیرا که بهش لقب دکتر نه داده بودن چون به همه نه میگفت ؛ خوب حق هم داشت چون تولیدات فراری محدوده و همه ثروتمندان و کلکسیونرهای دنیا هم خواهانش هستن .

    موافقم 18
    مخالفم 42
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      هیچ وقت یک شرکت خودروساز رو بالاتر از خودت نبین!!
      تهش اهن و کربن و منیزیم هست دیگه…
      یعنی چی * برای اینکه صاحب یک فراری بشی باید غرور خودت رو زیر پا بزاری چون غرور فراری بالاتر از غرور توئه *
      این حرفت واقعا مَ سخره هست

      موافقم 47
      مخالفم 8
      1. Farzad

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        وقتی معنی حرف کسی رو درک نمیکنیم دلیل نمیشه بگیم حرفش مسخره هست .
        فراری مثل یک داف هست مثل یک معشوقه که بدست آوردنش برای هیچکس ساده نیست اما ارزششو داره .

        موافقم 12
        مخالفم 35
    2. کافر مقدس

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      از یه ماشین چه قدیسی ساختی برای خودت !!!!! کم مونده بگه فراری بالاتر از تاریخ بشر و تمدن !

      دیکتاتور های تاریخ که دیگه اسم ش کلکسیونر نیست . یه جور میگن فراری شایسته هرکسی نیست انگار سلاطین سرقت نفت شخص خاصی هستن

      کمپانی باید مثل مرسدس و کادیلاک و پورشه و امثال اعهم باشه هم سطح کیفی و فنی دارن هم برای عموم قشر ها قابل خریداری ـه . وعلا بوگاتی و رولزرویس هم هستن که خریدار سالی 10 کیلومتر هم سوار نمیشه میذارن یه گوشه که سال بعد گرونتر بفروشن

      مکلارن الان پرفرنسی در حد و بعضا بیشتر از فراری ارائه میده و کسی هم ازش قدیس نمیسازه

      موافقم 44
      مخالفم 10
      1. Farzad

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        من فقط یک طرفدار فراری هستم همین و همیشه هم سعی میکنم حقیقت رو بگم ( برعکس شما ) .
        صلاح کار خویش هم خسروان دانند همه کمپانی ها نمیتونن مثل هم باشن ، فراری پرستیژ خاص و فلسفه خودش رو داره بحث پرفوررررررمنس و درگ این چیزای سطحی هم نیست که کی بهتره .

        موافقم 11
        مخالفم 29
        1. کافر مقدس

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1635 ديدگاه)

          فلسفه و پرستیژ فقط واژه های ساخت ذهن خودته . وعلا امثال دزد های نفتی روسیه و چین و اعراب بگیر تا ممد گلزار هم ثابت میکنن که فراری همچین شخص براش مهم نیست و بیشتر به پول و هایپ کردن مشتری ها فکر میکنه با این روش

          الان برو سایت های خارجی فراری بخر و مالک های دست اول ش همچین آدمای خفنی نیستن شهروند عادی ن . پس یعنی فراری چرا این به فلسفه ش عمل نکرد و به آدمای عادی ماشین فروخته اگه فراری برای آدمای خاص این دنیاست !

          https://preowned.ferrari.com/en-US/r/north-america/used-ferrari/usa/rfc
          شما فن هستی و ما هم از فن انتظار منطق نداریم با این حرفا دلخوش باش

          موافقم 14
          مخالفم 4
        2. Farzad

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          من کی گفتم فراری صاحبانش افراد خفنی هستن ؟! کامنت هامو بدون اینکه اصل مطلبو بگیری جواب نده ، منو باش دارم با یه کشور باز از عشق به ماشین و فراری و این چیزا صحبت میکنم 🤦‍♂️

          موافقم 5
          مخالفم 9
        3. حسین

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          بعضیا پرستیژ براشون مهمه.

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. جناب ایکس

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        شما که از آمریکا و خودروهاش یه چیزی‌فراتر از قدیس ساختی

        موافقم 6
        مخالفم 16
    3. محمد امین

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اقا فرزاد کاملا درست میگن ، فراری سالانه حدود ۱۰ هزار ماشین میسازه و بنابراین نمیتونه هرکس که اومد بهش یه ماشین بفروشه و باید هوای مشتری های سابقش رو داشته باشه
      تازه ماشین های خاص که خیلی کم تولید میشن و قضیه خودش رو داره
      اگر این روش اشتباهی بود مطمئنا الان ارزش سهام فراری پنج برابر مکلارن و لامبو و ….نبود
      کسایی که از مدیریت و سیاست فروش چیزی نمی‌دونن لطفا بحث الکی راه نندازن
      اگه فراری غرور داره خب درست هم هست ، پرافتخارترین برند مسابقه ای هستن ، توی ۵ سال گذشته فقط فراری ۴۸۸ gt3 ، حدود ۱۰۷ قهرمانی جهان به دست آورده، توی این پنج سال ، مجموع کل قهرمانی های تمام ماشین های gt3 آنقدر نیست
      اگر بخوای کل تاریخ فراری رو در نظر بگیری که توش گم میشن بقیه
      و اینکه با خرید خودرویی مثل فراری و لامبورگینی یه سبک زندکی میخری
      و اینکه فراری روی ماشین های خودش حساس هست ، دقیقا مثل مادری که روی بچه هاش حساسیت داره ، یادمه یه بار یه نفر که با لافراری تصادف کرده بود رو در دادگاه محکوم کردن ، لین یعنی فراری برای ماشین هاش و هتر دستش ارزش میزاره
      جناب کافر مقدس ، معمولا بین فراری فن ها و فراری یه عشق انسانی هست و از حرف های مثل حرف های تو خوششون نمیاد ، پس لطفآ جایی دیگه نگو و تکرار نکن

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. Farzad

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        دقیقا محمد امین جان 👌

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        آیا افتخاراتش پورشه و لامبورگینی بیشتره؟ فراری باید به خودش سوزن بزنه تا بادش خالی شه.
        من به فاری میگم:بچه بیا پایین سرمون درد گرفت.

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. 1123

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          انگار هیتر فراری هستید
          از لامبورگینی که با اختلاف بالاتره، از پورشه هم و لمانز افتخارات کمتری داره ولی بجاش 16 تا قهرمانی F1 داره که بیشتر از عر تیم دیگه ای هست، حرف F1 شد لمبورگینی هم یزمانی حضور داشت میپرسی بهترین رده ش چند بوده؟ هفتم
          ازون گذشته اگه همین غرور فراری نبود لمبورگینی الان تراکتور میساخت بجای پورشه کاین تزئین شده

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. ارشیاSVJ

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1750 ديدگاه)

          لامبورگینی افتخار موتوراسپرتش کجا بود
          یه اسکادراکورسه که اونم کار خاصی انجام نمیده
          جدا خیلی مسخرسا لامبورگینی باید یه فکری به حال مسابقاتش بکنه.

    4. abdi_mahdi

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      خب مگه پورشه و مکلارن غرور ندارن؟ چرا فقط فراری اینطور عمل میکنه؟!

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. Farzad

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        چون رو آثار هنریش وسواس شدیدی داره و خب منطقی هم هست .

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. حسین

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          بیخود کرده وسواس داره.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        2. جناب ایکس

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          حسین هیتر فراریه همه بدونن، شما کی هستی حسین که بخوای در باره فراری تصمیم بگیری که بیخود کرده یا نه،😒😒😒
          اصن به شما‌ چه، خوشت نمیاد حرف نزن

      2. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        هیچکس نباید غرور داشته باشه.

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. جناب ایکس

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          میدونی بدتر از غرور چیه؟ تعصب الکی

    5. حسین

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      هیچکس نباید غرور داشته باشه.
      یه سوال:اون ۵ تا ماشین یه جا رو می‌خوای چیکار.
      زشته واقعا.داداش مشتریا دشمنت که نیستن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. HAMID

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    رفتار لنو کاملا درسته. آدم نباید بخاطر یه برند خاص شان خودشو زیر سوال ببره.

    موافقم 38
    مخالفم 3
  8. حمید

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    همین داستان تو دنیای ساعت های لوکس هم صادقه ، با این پول کذایی که میگیرن ، ثبت نام خیلی سخت ، اخر ۷ سال باید تو نوبت بعضی مدل های پتک فیلیپ بمونی !
    که به نظرم توهین به مشتریه

    موافقم 12
    1. مازیار

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      حمیدجان در مورد برند پتک فیلیپ علت اینه که کمپانی در بعضی موارد بیشتر از چند ده عدد در سال تولید نداره و حتی نمونه هایی با تولید زیر ده عدد هم هست که طبیعیه زمان تحویل چند ساله بهش میخوره

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. MC20

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      مگه پاتک فیلیپ رو میشناسی که میگی با نوبت و انتظار . . . ساعت فروختن توهینه ؟؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 3
    3. Arshia m3csl

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (64 ديدگاه)

      همه ساعت ساز های لوکس این شکلی نیستن برایتلینگ و ای دبلیو سی و امگا و رولکس و هابلوت و کارتیر همچین کاری نمیکنن فقط برای مدل های خیلی خاص و تولید محدود ساعت هاشون همچین کاری میکنن

      1. MC20

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        به در میگم که دیوار بشنوه . . . پاتک فیلیپ مال مردم دنیا نیست . . . مال 13 خانواده مشخص روی کره خاکی هست . . . نه هفت میلیارد نفر بقیه . . . شاید دوستان ندونن ، ولی دست بر قضا پاتک فیلیپ رو از ما بد ترون . . . ابتدا فقط برای خودشون ساختن . . . و قرار نبود همه گیر بشه ولی ناگزیر شد . . . بماند . . . در ردیف بعد از اعضای اون 13 خانواده ی نحس . . . دست پادشاهان و شاهزاده ها و خانواده های اونها و وابستگان بهش میرسه . . . در ردیف بعد (یک ردیف پایین تر ) دست روسای جمهور و نخست وزیران و وابستگانشون بهش میرسه . . . در ردیف پایین تر دست ورزشکاران نابغه و لیدر و هنرمندان خودی و آشنا و لیدر ، بهش میرسه . . . در ردیف های بعدی دست میلیاردرها و میلیونر ها و نوابغ صنعت و آدم های خاص . . . مثل برگزیدگان جشنواره ها و جوایز بین المللی . . . بهش میرسه و در نهایت می رسیم به ما آدم های معمولی . . . حالا حساب کنید یک شرکتی که مقتدرترین و ارزشمندترین برند در دنیای ساعت دست ساز سوییسی هست ، با تولید بسیار محدود سالانه که همیشه هم بیشتر برای از مابدترون ، ساعت ساخته و برای چند سال آینده سفارش ها شو گرفته . . . آیا اصلا منه نوعی رو میشناسه که بخواد به من ، با در انتظار گذاشتنم برای فروش ، توهین کنه ؟؟؟

  9. akrh78

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    اینکه زیادی خودشونو میگیرن نه، اصلا خوب نیست. حالا فراری هستی یا هرکی
    این رفتار تازه به دوران رسیده های بیشتری رو به سمت فراری میکشه که میخوان با یه ماشین اسم و رسمی به هم بزنن
    یه مثل معروفی هم هست که میگه: شما اگر میخواین کسی بشین فراری میخرین ولی اگر کسی باشین لامبورگینی میخرین

    البته اگر اشتباه نکنم به همیلتون علیرغم نداشتن nتا فراری، لافراری فروختن

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      دقیقا مصداق همین جمله رو یادم نیست ولی یکی از بزرگان اتوموبیل میگفت : وقتی فراری میخری که میخواهی کسی بشی ،،، وقتی لامبورگینی میخری که کسی شدی

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. 1123

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      اگر کسی نباشین فراری بهتون ماشین نمیده
      و جمله تون برعکس میشه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  10. Philipp

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    اگه یدونه لامبو داشته باشه کار تمومه نمیتونه فراری بخره

    موافقم 14
  11. Philipp

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یه سوالی که برام میش اومده اینه که آیا برای خرید فراری های قدیمی توسط مالک قدیمی باز هم باید این کاغذ بازی های طولانی فراری رو انجام داد یا نه
    یا اون محدودیت ها هم سرجاشونن یا نه

    موافقم 10
    1. Philipp

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      میش😂

      پیش منظورمه

  12. Khosrow

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    شلوغش نکن لنو / برو دوبی هر مدل از فراری رو میخوای بخر / فدات هم میشن ..

    موافقم 7
    مخالفم 5
  13. محمد امین

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    اول از همه ، این بابا داره یه سری حرف های الکی میزنه
    کسی که شرایط خرید فراری رو داشته باشه خیلی راحت میخره و کسی هم که نداشته باشه بهش خیلی محترمانه نه میگن ، قرار نیست کسی کتک بخوره و نه قراره شأن کسی پایین بیاد
    نکته ی بعد این هست که خیلی از این شرایط بولد رسانه ای هستن ، این حرف های که میگن اگر لامبو داشته باشی بهت فراری نمیدن یا باید بالای ۴۰ سالت باشه کاملا الکی هست ، هیچ مدرک موثقی وجود نداره که بگه فراری در سال ۲۰۲۲ اگر لامبو داشته باشی بهت ماشین نمی‌فروشه
    نکته ی سوم هم این هست که چرا جی لنو که نمیتونه فراری نو بخره، چرا فراری های کلاسیک رو نمیخره … مگه نمیگه فراری دوست داره ….، مگر اونجا هم قراره شرط شروط براش بزارن….
    همش یه سری بازی های رسانه ای هست و مهم تر از همه، ملیت جی لنو جواب اصلی مسأله هست
    فراری همیشه میگه برای ما مهم میست چند تا ماشین می‌فروشیم، مهم این هست که ماشین ها رو به چه کسی می‌فروشیم
    یه اثر هنری رو باید به کسی داد که ازش خوب مواظبت کنه
    این حقیقت بحث هست ، حالا هر کس میخواد دیسلایک بده ، قبلش به سوالاتی که من پرسیدم یه جواب منطقی بده

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. Philipp

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      امین جان شما که فن فراری
      بگو دقیقا کل این قوانین که هم ایشون هم جناب مانی خوشبین باهاش مشکل دارن چیه
      و فرضا برای خرید فراری انزو از یک مالک باز هم این قوانین هستن یا نیستن

      1. محمد امین

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        در ول توی بازار دست تو ، ممنوعیت و شرایط خاصی برای خرید فراری وجود نداره ، تنها چیزی که مهم این هست که بتونی از ماشین خوب مراقبت بکنی و آسیب های عمدی بهش نرسونی ، مخصوصا مدل های خاص
        در خرید ماشین های نو ، یه سری شرایط وجود داره که اکثر مردم دارنش ، ولی چیزی که مهم هست این هست که فراری اولویت بندی میکنه، مثلا اگر مشتری خاصی از محصولی مثل دایتونا سفارش بده و توهم که یه ادم معمولی هستی سفارش بدی ، الویت اول با اون فرد هست
        معمولا مشتری های سابق فراری از اهمیت زیادی برخوردار هستن ، اونایی که ماشین های زیادی رو خریدن و فراری بهشون اطمینان زیادی داره از این نظر که هیچ آسیبی به ماشین وارد نمیکنن
        همینطور مشتری هایی که جزو کلاب ریسینگ فراری هستن هم از اهمیت زیادی برخوردار هستن
        تنها کاری که فراری میکنه الویت گزاری هست و اینکه شرایط نگهداری ماشین و مراقبت ازش به خوبی رعایت بشه
        کاری که به نظر من درسته ، ممکنه فراری به رایس یک کشور ماشین نفروشه ولی به یه فرد مورد اعتماد که هیج سمتی هم نداره و از مشتری های سابق هست با کمال‌ احترام ماشین بفروشه
        درواقع اکثر این شرط هایی که ماتی میگه واقعا غلط هستن و تاسف آور هست که داره راست راست دروغ میگه
        یه زمانی که بین فراری و لامبورگینی جنگ بود و انزو زنده بود ، این شرط رو گداشت که کسایی که لامبو دارن فراری نخرن ، دقیقا لامبو هم این شرط رو داشت ، و بعد های خیلی زود برداشته شد
        و شرایط سنی هم که عملا مهم نیست، فقط کسایی که از اعتماد فراری برخوردار نیستن ، برای اینکه فراری خیالش راحت باشه که به ماشبن آسیب عمدی نمی‌رسانند، میگه بالای چهل سال باشن
        برای خرید نسخه های تولید زیاد تر، مثل f8 که عملا هیج چیز خاصی در کار نیست
        هیچ غرور خاصی هم وجود نداره و به هیج کس بی احترامی نمیشه
        این حرف های لنو هم دلایل خاصی داره و مربوط به نوع فروش فراری نیست

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. Philipp

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          خب پس اگه مشکل فقط اولویته چرا انقدر حاشا می کنن؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. محمد امین

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          واقعا بخش زیادیش جو رسانه ای هست

          موافقم 4
          مخالفم 1
  14. mohamadreza83

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    خب در مورد این کار های فراری کم و بیش هممون چیزایی شنیدیم …
    اما خب علت یابی اش یکم نیاز به تأمل داره …
    از نظر من شاید بتونیم دلیلش رو توی پیشینه تاریخی این برند پیدا کنیم .
    کلا توی صنعت خودرو اگه خیلی از دور بهش نیگا کنیم ؛ ۳ تا عنصر بیشتر وجود نداره :
    ۱.تولید کننده
    ۲.مصرف کننده
    ۳.اصالت و فلسفه و ذات تولید کننده
    مورد سوم از خیلی جهات میتونه تأثیر بپذیره و شکل بگیره ؛ مثل شرایط محیطی و اجتماعی و فرهنگی که کمپانی در اون حضور داره ؛ یا نحوه تفکرات موسس کمپانی یا خیلی عوامل دیگه که گفتنش از حوصله خارجه .
    و اما خود این عامل سوم هم مهم ترین فاکتور توی فرایند خرید و سوددهی شرکت هست ‌.
    یعنی همین اصالت هس که یک کمپانی رو از بقیه کمپانی ها تمییز میده و باعث میشه یه شخصیت و مکتب جداگانه نسبت به دیگران پیدا کنه و از اونطرف کسانی که خط فکری اونها با این فلسفه همخونی داره به سمتش جذب بشن و به اصطلاح فن اون برند شده و از روی علاقه شروع به خرید کنند …
    اما اصالت فراری رو از همون روز اول که تأسیس شد میشه توی شخصیت و درونیات خود انزو فراری دید( همونطور هم که اولش گفتم اصالت کمپانی میتونه از خط فکری مؤسس برند شکل بگیره ): شخصی متکبر و بسیار اهل رقابت و اغلب عصبانی که به کسی محل نمیزاشت و این دقیقا توی رگ های فراری رخنه کرده و اصلاا نمیونه از ش رهایی پیدا کنه ( دور شدن از این سنت ها شاید ضربه ای سخت بهش وارد کنه …)
    از طرفی اگ یکم به صنعت خودرو نیگا بندازیم ؛ کمپانی هایی بوده اند که از اون اصالت اولیه اشان فاصله گرفتن و دیگ تا ابد خاموش شدند ؛ مثل پونتیاک که بهترین مثال برای این مورد هست.
    مرحوم پونتیاک از زمانی که از ریشه های اصلیش فاصله گرفت ؛ دیگه هر روز خودش رو بیشتر از دیروز به افولش نزدیک تر میکرد . ( حالا بررسی دلایل اینکه چرا دوری از اصالت میتونه دکمه نابودی کمپانی رو بزنه ؛ خودش کلی جای بحث داره )
    شاید هم این اتفاق دوباره برای خودروساز محبوب من بیوک (‌خودم هم سالیان زیادی بیوک سوار بودم ) بیفته که متأسفانه اونم این روز ها خیلی حال و روز خوشی نداره ..
    این رفتار های متکبرانه و به ظاهر مزخرف فراری هم از نظر من لازمه ی بقا و سودآوری و جزئی جدا ناپذیر از تاریخ و اصالت این برند هس .
    البته ناگفته نمونه زیرپا گذاشتن اصالت در صورت که در جهت پاسخ به خواسته جامعه مصرف کننده باشه ؛ ضرر و زیان که هیچ ؛ بلکه سوددهی رو هم از طریق افزایش خانواده مشتری به دنبال داره ..
    مثل همین اس یو وی زدن لامبو و فراری و پورشه که در پاسخ به تب اس یو وی سواری مردم هس و میبینبم که لامبو چ حالی میکنه از زدن پول به جیبش با فروش اوروس …
    بقول یک جمله معروف توی زیست شناسی : جانداری که نتواند با محیط سازش کند ؛ محکوم به فناست …
    کمپانی هم که نتونه به خواسته مشتری های خودش پاسخ بده و باهاشون تعامل کنه ؛ هرگز نمیتونه به حیات خودش ادامه بده .‌‌.‌

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. mohamadreza83

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    خب در مورد این کار های فراری کم و بیش هممون چیزایی شنیدیم …
    اما خب علت یابی اش یکم نیاز به تأمل داره …
    از نظر من شاید بتونیم دلیلش رو توی پیشینه تاریخی این برند پیدا کنیم .
    کلا توی صنعت خودرو اگه خیلی از دور بهش نیگا کنیم ؛ ۳ تا عنصر بیشتر وجود نداره :
    ۱.تولید کننده
    ۲.مصرف کننده
    ۳.اصالت و فلسفه و ذات تولید کننده
    مورد سوم از خیلی جهات میتونه تأثیر بپذیره و شکل بگیره ؛ مثل شرایط محیطی و اجتماعی و فرهنگی که کمپانی در اون حضور داره ؛ یا نحوه تفکرات موسس کمپانی یا خیلی عوامل دیگه که گفتنش از حوصله خارجه .
    و اما خود این عامل سوم هم مهم ترین فاکتور توی فرایند خرید و سوددهی شرکت هست ‌.
    یعنی همین اصالت هس که یک کمپانی رو از بقیه کمپانی ها تمییز میده و باعث میشه یه شخصیت و مکتب جداگانه نسبت به دیگران پیدا کنه و از اونطرف کسانی که خط فکری اونها با این فلسفه همخونی داره به سمتش جذب بشن و به اصطلاح فن اون برند شده و از روی علاقه شروع به خرید کنند …
    اما اصالت فراری رو از همون روز اول که تأسیس شد میشه توی شخصیت و درونیات خود انزو فراری دید( همونطور هم که اولش گفتم اصالت کمپانی میتونه از خط فکری مؤسس برند شکل بگیره ): شخصی متکبر و بسیار اهل رقابت و اغلب عصبانی که به کسی محل نمیزاشت و این دقیقا توی رگ های فراری رخنه کرده و اصلاا نمیونه از ش رهایی پیدا کنه ( دور شدن از این سنت ها شاید ضربه ای سخت بهش وارد کنه …)
    از طرفی اگ یکم به صنعت خودرو نیگا بندازیم ؛ کمپانی هایی بوده اند که از اون اصالت اولیه اشان فاصله گرفتن و دیگ تا ابد خاموش شدند ؛ مثل پونتیاک که بهترین مثال برای این مورد هست.
    مرحوم پونتیاک از زمانی که از ریشه های اصلیش فاصله گرفت ؛ دیگه هر روز خودش رو بیشتر از دیروز به افولش نزدیک تر میکرد . ( حالا بررسی دلایل اینکه چرا دوری از اصالت میتونه دکمه نابودی کمپانی رو بزنه ؛ خودش کلی جای بحث داره )
    شاید هم این اتفاق دوباره برای خودروساز محبوب من بیوک (‌خودم هم سالیان زیادی بیوک سوار بودم ) بیفته که متأسفانه اونم این روز ها خیلی حال و روز خوشی نداره ..
    این رفتار های متکبرانه و به ظاهر مزخرف فراری هم از نظر من لازمه ی بقا و سودآوری و جزئی جدا ناپذیر از تاریخ و اصالت این برند هس .
    البته ناگفته نمونه زیرپا گذاشتن اصالت در صورت که در جهت پاسخ به خواسته جامعه مصرف کننده باشه ؛ ضرر و زیان که هیچ ؛ بلکه سوددهی رو هم از طریق افزایش خانواده مشتری به دنبال داره ..
    مثل همین اس یو وی زدن لامبو و فراری و پورشه که در پاسخ به تب اس یو وی سواری مردم هس و میبینبم که لامبو چ حالی میکنه از زدن پول به جیبش با فروش اوروس …
    بقول یک جمله معروف توی زیست شناسی : جانداری که نتواند با محیط سازش کند ؛ محکوم به فناست …
    کمپانی هم که نتونه به خواسته مشتری های خودش پاسخ بده و باهاشون تعامل کنه ؛ هرگز نمیتونه به حیات خودش ادامه بده و این یک امر ثابت شدس …

  16. علی جردن

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (417 ديدگاه)

    برم فروشگاه چیپس بخرم رفتار که سهله از طرز نگاه فروشنده خوشم نیاد حس کنم عمدی داره خوب رفتار نمی کنه از همون لحظه دیگه از اون فروشگاه خرید نمی کنم. حق می دم مشتری های مزاحم هم میاد مغازه شاید ظرفیت مغز فروشنده نکشه و یا حتی بدتر شاید فروشنده مشکلات خانوادگی داشته باشه اون هفته اعصابش ضعیف باشه ولی بهرحال باید فروشنده بدونه که یک فروشنده است اگه حوصله و خوشرویی نداره مغازه رو باز نکنه انگار جنس نداره وقتی خوش رویی نداره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  17. بهنام

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (904 ديدگاه)

    تو برو همون مک لارن بخر .اون شرکت هم دیده داره ورشکست میشه میاد با خواهش و تمنا بهت ماشین میده وگرنه اگه فراری میخواست به امثال تو ماشین بده که دیگه فراری نبود یه چیزی بود مثل همون مک لارن.بگو من افتخار مالکیت یک فراری رو نداشتم چون فراری منو کوچک تر از یک مالک فراری میدید.

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. جناب ایکس

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      “بگو من افتخار مالکیت یک فراری رو نداشتم چون فراری منو کوچک تر از یک مالک فراری میدید”
      حق👌👌👌🌷🌷🌷

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        حالا انگار مالکیت فراری چی هست.

        موافقم 1
        مخالفم 6
    2. Hamid

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      اوکب داداش
      یه طور میگی برو همون مک لارن رو بخر انگار روزی ۴۰۰ تا مک لارن زیر دستت خرید و فروش میشه!

      در ضمن وضع مک لارن یه چند وقتیه بد شده که با این وجود خودت دیدی تو متن اشاره شده که ۲۰ هزار تا بیشتر خرج نکنه … به این میگن عین گاوشیرده به مشتری نگاه نکردن …

      موافقم 3
      مخالفم 1
  18. حسین

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    اسب رقصان مارنانلو داره با زور و یه جورایی چاپیدن ماشین میفروشه که سقط نمی‌کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Ferrari

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      شما نخر. از قدیم گفتن سزای گرون فروش نخریدنه.

      1. حسین

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        حتما فراری نو نمیخرم.فکر کن یه درصد بخرم.قدیمیشم نمیخرم.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  19. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی واضحه این قضیه شما اگه بخوای یه فراری با تولید روتین بخری هیچ مشکلی نیست شاید فقط زمان انتظارت بیشتر باشه خوب اینهم معقوله چون وقتی تولید ده هزار باشه اما درخواست بسیار بسیار بیشتر باشه خوب طبیعی که اولویت با مشتریان وفادار باشه به همین دلیل ماشین های فراری رو شما میتونی بعد از یکسال با قیمت بیشتر به همون نمایندگی که خریدی بفروشی ( این موضوع برای اکثر مدلهای فراری صادقه) و حالا میرسیم به مدلهای خاص و تولید محدود فراری ، اگه شما یه سرچی درباره ی مثلا 200 خودرو ی با ارزش تاریخ توی حراجی ها میبینید که فراری با اختلاف خیلی زیاد بیشترین مدل رو داره خوب فراری با این سبک فروش سعی میکنه اگه قراره کسی سودی از داشتن یه مدل خاص ببره اون شخص مشتری وفادار و عاشق فراری باشه نه هر دلال یا پولداری که فقط میخواد سرمایه گذاری با اطمینان بالا داشته باشه و اگه منطقی باشیم این دقیقا مشتری مداری و جلوگیری از سودجویی دلال ها ست

  20. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در ضمن فراری مدل های تولیدیش رو که گرونتر نمیده یا مثلا نمیاد بگه هرکی پول بیشتر داشت و پول بیشتری داد به اون میفروشیم میگه اگه یه مدل خاص میخوای که قطعا توی زمان ارزشش بیشتر میشه باید عاشق فراری باشی نه یه دلال و سودجو و تنها راه اطمینان از این موضوع داشتن چند مدل فراری هست ( کسی که چند مدل فراری داره احتمال خیلی بیشتری داره که یه عاشق فراری باشه تا کسی که تا حالا فراری نداشته). این موضوع ربطی به غرور و نگاه از بالا به پایین نداره فقط یه راهه که غربالگری کنه احتمال سود بردن برای عاشقانش ( همونهایی که بیشتری سود رو به فراری میدن) بیشتر از نفرات دیگه باشه و این بیشتر یه بده بستون دو طرفست و اصل مشتری مداری و حفظ مشتریان همیشگیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا