نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: قلب سرخ ایتالیا دوباره با سوپر اسپرت جدیدش به تپش افتاد؛ محصول جدید فراری که نه F70 نام دارد و نه F150 ، بعد از تست های خیابانی و همچنین بعد از پشت سرگذاشتن اولین طرح های پیشنهادی خود حالا برای از پای درآوردن بزرگانی مانند لامبورگینی Veneno و مک لارن P1 راهی میدان شده . . .
LaFerrari نام این محصول جدید است که پیشرانه V12 آن با حجم دقیق 6262cc قادر به تولید بیش از ۷۸۸ اسب بخار قدرت در دور ۹,۰۰۰ به همراه ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۶,۷۵۰ بوده؛ البته در کنار این پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر نیز برای LaFerrari مهیا شده تا این هیولای ایتالیایی در مجموع قدرتی معادل ۹۵۰ اسب بخار را در دور ۹,۲۵۰ در اختیار راننده قرار دهد.
قدرت تولیدی موتور که با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود، شتاب صفرتا صد LaFerrari را به کمتر از ۳.۰ ثانیه، صفر تا ۲۰۰ را به ۷.۰ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ را نیز به ۱۵.۰ ثانیه میرساند؛ حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود. سیستم HY-KERS این خودرو ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشته که حدود ۶۲ کیلوگرم آن ناشی از وزن باطری هاست؛ این باطری ها در صورتی که به تمام قدرت تولیدی موتور نیازی نباشد توسط پیشرانه شارژ شده که بخشی از این شارژ به کمک سیستم بازیابی انرژی ترمز تامین می شود.
[jwplayer config=”Video Player” mediaid=”۳۵۵۵۲″]LaFerrari خودرویی است که طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل ۴۷۰۲ و ۱۹۹۲ و ۱۱۱۶ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲۶۶۵ میلیمتر می رسد. ۴۱% وزن ۱,۲۵۵ کیلوگرمی این خودرو بر روی محوری جلو و مابقی آن نیز بر محور عقب تقسیم شده؛ تعلیق جلویی آن دوجناغی و در عقب از نوع چند بازویی است. حالا سری هم به سایز رینگ و لاستیک های LaFerrari بزنیم؛ برای رینگ های ۱۹ اینچی آن در جلو تایرهای ۲۶۵/۳۰ و برای رینگ های ۲۰ اینچی آن در عقب تایرهای ۳۴۵/۳۰ آماده شده؛ قطر دیسک های ترمز کربن سرامیکی آن نیز که توسط برمبو ساخته شده ۳۹۸ میلیمتر در جلو و ۳۸۰ میلیمتر در عقب است.
فراری قیمت پایه ای LaFerrari را ۱.۳ میلیون یورو یا معادل حدود ۱.۷ میلیون دلار اعلام کرده و قرارست تنها ۴۹۹ دستگاه از آن در اختیار مشتریان ثروتمند فراری قرار گیرد و جالبتر اینکه اکثر آنها از مدت ها قبل پیش فروش شده اند! هنوز زمان دقیق تحویل خودروها مشخص نشده اما به احتمال فراوان اولین نسخه های LaFerrari تا قبل از زمستان ۲۰۱۳ در خیابان ها دیده می شود.
نیما
۱۶ اسفند ۱۳۹۱رو غول بودنش اصلا حرفی نیست
اما نمیدونم چرا فراری پلتفورم ماشینش همش یک شکله
تغییر اساسی نمیده
البته همه سوپر اسپرتها همینن
نمیدونم چرا
Arash66
۱۶ اسفند ۱۳۹۱طراحی با اممضای برند یعنی همین دیگه، فراری با طرای خاص فراری و …
slr722
۱۶ اسفند ۱۳۹۱یه استرس عجیبی گرفتم…
میترسم از P1 بهتر باشه…
ولی نه نه نمیتونه…
محسن
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲نظر من اینه:شاید فکر میکنه اگه پلت فرم رو به کلی تغییر بده از اصل می افته و شاید دلیل دیگه اینه
که میترسه بازار رو از دست بده برای همین ریسک نمیکنه.
علی
۱۸ فروردین ۱۳۹۳کی گفته همه سپر اسپرت ها اینجورین مثلا لامبورگینی
ماشیناش همه با فرق دارن
البته خودرو های پورشه امازارتی هم طرح های مشابهی
دارند
M@$oOD
۱۶ اسفند ۱۳۹۱واقعا زیباست …
ماهان
۱۶ اسفند ۱۳۹۱اتومبیل بسیار زیبا وشکیلی هست ولی تو ایران کارایی نداره !!!
enzo
۱۶ اسفند ۱۳۹۱حرف نداره. وااقعا ترکوند
ابوالفضل
۱۶ اسفند ۱۳۹۱اخ اخ بیا همشو پیش خرید کردن رفت…حالا چه خاکی بریزم سرم…درگیر خرید پراید شدم اینو یادم رفت.ای بابا
میثم
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ننه ی منم توی روستا یه دونه پیش خرید کردهًً! پولی نیست که 1.7 میلیون
دلامونته
۱۶ اسفند ۱۳۹۱فراری مثل همیشه زیباست و طراحی خاص خودشو داره، ولی من نمیفهمم سوپر اسپرت را چه به موتور الکتریکی، وقتی طرف میاد چند صد هزار دلار پول میده که با صفر تا صده 3 ثانیه حال بکنه دیگه موتور الکتریکی را می خواد چیکار؟
نوید
۱۶ اسفند ۱۳۹۱شما دلیل وجود این موتورهای الکتریکی رو میدونی؟
شما مشخصه گشتاور سرعت یک موتور الکتریکی رو با یک موتور احتراق داخلی مقایسه کنی کاملا متوجه میشی که 0 تا 200 کیلومتر این ماشین چرا زیر 7 ثانیه هست. ;)
پژمان
۲۳ مرداد ۱۳۹۲لافراری صفر تا صدش 2.8 ثانیه است و موتور اصلیش بنزینیه و موتور برقی به بنزینیش کمک میکنه که مصرف سوخت را پایین میاره و الودگی کمتری هم داره به این میگن نهایت تکنولوژی
Infinite
۱۶ اسفند ۱۳۹۱LaFerrari بهتره یا Veneno؟؟
کسانی که میگن فراری موافق رو بزنند.
و کسانی که که میگن لامبورگینی مخالف رو بزنند.
من که میگم واقعا هر دو فوق العاده اند.
hamid
۱۶ اسفند ۱۳۹۱نسبت به مدل های پیشین واقعا ار لحاظ قدرت و سرعت وشتاب صفر تا صد پیشرفت داشته است.
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱بچه ها میدنید چرا اینا اینقدر گرونند 1-چون به تولید انبوه نمیرسند 2-این شرکتا تکنولوژی اینده شونا ابتدا روی ای خودروها پیاده میکنن و بعد از چند سال میبرند رو خودروها دیگه در اصل پول تحقیقاتشونا از مشتری های پولدار میگیرن نه از مردم عادی به طور مثال شما f12 فراری را نگاه کنید با قدرت 730 اسب بخار قیمت پایه اش 330 هزار دلاره چون دیگه تکنولوژایش به تولید انبوه رسیده و سایت فراری اونا میفروشه 3-فقط بخاطر اینکه مشتریا ثروتمند بخرند میگند خاصه شما چند ساله دیگه ببیند همین تکنولوژیا روی ظاهر دیگه میفروشند به طور مثال شما لامبورگینی رنتون ببینید چند سال پیش زدند ازنظر قدرت پایین تر از اوانتادوره ولی اون سال بالای 1 میلیون دلار فروختند و اسم خاص بودنا روش گذاشتن ولی الان اوانتادور با قدرت بیشتر و تقریبا با همون ظاهر 375 هزار دلار به فروش میرسه چون به تولید انبوه رسیده….. با تشکر
SIAMAK
۱۶ اسفند ۱۳۹۱میشه اون شخصی که به کامنت اول و دوم آنلایک داده ابراز وجود کنه و دلیلشو بگه؟
گاهی اوقات مخالفت با حقیقت خرد خود طرف رو زیر سوال میبره
افراد بی منطق در مقام قضاوت قرار نگیرن خواهشا
انزو
۱۶ اسفند ۱۳۹۱محمد آقا بحث تولید انبوه این ماشینا یخورده فرق میکنه
فراری معمولا هر 10 سال میاد یه مدل لیمیتد ادیشن مثل انزو یا همین جانشینش معرفی میکنه و به هیچ عنوان هم در تیراژ بالاتر تولید نمیشه به خاطر حفظ خاص بودنش و اینکه flagship و یجورایی ویترین کمپانی هستن این مدلا و حتی برای خود کمپانی و طرفدارا هم ارزش بالاتری دارن نسبت به سایر محصولات پس طبیعیه قیمت بالاتری داشته باشن
ضمنا فراری همیشه فراریه .لامبو یا مکلارن هم همینطور مدل عادی وجود نداره محصولاتشون یا خاص هستن یا خیلی خاص و به همین ترتیب مشتریانشون هم یا پولدارن ویا خیلی پولدار پس از آدم عادی هیچ پولی گرفته نمیشه چون هیچ مدلی واسش وجود نداره برای خرید
330 هزار دلار پولی نیست که یه آدم عادی حتی تو یه کشوری مثل سوییس بابت خرید ماشینی مثل f12 بتونه بپردازه یا مثلا 375هزارتا برای اونتادور حالا هزینه های نگهداریش به کنار
F12 یا اونتادور فقط در مقایسه با رونتون یا انزو تا حدی تولید انبوه محسوب میشن وگرنه تیراژ تولید اونها هم در برابرمثلا bmw m3 یا مرسدس e class خیلی پایینتره و خاص محسوب میشن
این حرفی مه شما میزنی در مورد مثلا تویوتا،لکسوس ،فورد، GMو امثالهم درسته چون اینا تو کلاس متوسط شهری هم ماشین با قیمت مناسب فشر متوسط (منظورم ایران نیست طبیعتاً) تولید میکنن و گاها میان مدل خاص و با تکنولوژی فراتر از مدلهای معمول تولید میکنن
A
۱۷ اسفند ۱۳۹۱1-ارتفاع سقفش یخورده زیاده.باید بگم سقفشو بیارن پایین تر.
2-اصولا این گونه خودروها در خیابان و روی زمین هم کاربردی داره؟ اگه حتی تویه یه اتوبانه خلوت هم بشه 350 به بالا رفت من خودم یکیشو میخوام!!
a
۲۴ اسفند ۱۳۹۱من اسم “آتش” رو برای این ماشین انتخاب میکنم(به عکس اول توجه کنید). “لا فراری” کیلویی چند!!
REZA3303
۱۷ اسفند ۱۳۹۱واقعاً بینظیره
انزو
۱۷ اسفند ۱۳۹۱بازهم فراری دنیای سوپر اسپرت ها رو چند قدم برد جلو
کاری که انزو در زمان خودش کرد و حالا جانشینش باید در این دوره جدید بکنه
هدف فراری کاهش اختلاف فرمول یک با سوپر خودروهای شهریه و هرروز داره بیشتر از تکنولوژی این رشته ورزشی-مهندسی در خودروهای شهریش استفاده میکنه
نمونش همین موتور الکتریکی و سیستم kers که از فرمول یک وارد خودروها شهری شده یا نسل قبل که با انزو گیربکسی مشابه گیربکس فرمول یک رو وارد خودروهای شهری کرد وخیلی دیگه از پیشرفت های ایرودینامیکی
حتی در طراحیش هم از F1 الهام گرفته
ارزش این ماشین خیلی بیشتر از اینهاست که فقط به رکوردها ، تایمای شتاب و سرعتی که داره توجه بشه.
مثل رقیب قدرش P1 و پورشه 918
اینها آینده خودروهای هایپر هستند
مهدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۱من موندم فراری چرا نمی خواد رکورد بوگاتی بزنه؟همیشه شتابش روی 3 هست…:(
پژمان
۲۳ مرداد ۱۳۹۲لافراری شتاب 0 تا 100 ش 2.8 و 0 تا 200 ش 6.9 و 0 تا 300 ش 15 ثانیه ست یعنی سریعتر از بوگاتیه در حالی که لافراری توربوشارژر نداره 16 تا سیلندر نداره و حجم موتورشم 8 لیتر نیست این یعنی نهایت تکنولوژی
بی نام
۲۱ اسفند ۱۳۹۱من تو ایران با پیکان هم میتونم 120 تا برم مگه مغز خر خوردم به خاطر چیش باید اینو بخرم
تو ایران فقط پیکان
امیرمهدی
۵ فروردین ۱۳۹۲میخوام گریه کنم.افسردگی شدید گرفتم
سلیمی
۲۰ فروردین ۱۳۹۲این ماشین یک شاهکاره!
Mohammad XX
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲فراری نوآوری های فوق العاده ای تو طراحی این ماشین به کار برده.
آیرودینامیکش که بی نظیره (ضریب درگش حدود 3 هست)
تو طراحی بیرونیش هم مثل همیشه نشونه هایی از مدل های قبلی فراری دیده میشه. مثل نوار سیاه پشت و اطراف بدنه که از F40 و F50 گرفته شده. سقفش شبیه 612 P4/5 هستش و چراغاشم که مثل مدل های سالهای اخیر فراریه.
واقعا باشکوهه
melika
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲آخخخخ افسوس !!کاش این ماشین مال من بود اون وقت فقط با عشقم میرفتم گردشو عشقو حال فقط با اون.آه ه ه ه
ایمان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ای خدااااا این فراری نقطه ضعفه منه!!
اخه چقدر یه کمپانی میتونه شاخ باشه
حسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲فراری یعنی بهترین
شایان شهبازی
۱۲ خرداد ۱۳۹۲این ماشین دنیای منه عشق منه جون منه من دیونه ی این ماشینم خاطر خاشم
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲فراری هر وقت یه مدل جدید میزنه همه رو انگشت به دهن میکنه.
پژمان
۲۳ مرداد ۱۳۹۲شما در لافراری نهایت زیبایی , پیشرفت و تکنولوژی را میبینید ماشین 12 سیلندر 6.3 لیتری و بدون توربوشارژر و بدون سوپرشارژر و بدون تقویت همچین رکوردهایی رو داره شتاب 0 تا 100 2.8 و 0 تا 200 6.9 و 0 تا 300 15 ثانیه
amir.t.
۲۷ آبان ۱۳۹۲عجبببببببببببببببببببببببببببببببببب….
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۲خوبه ولی به اسپانو نمی رسه!!
فراری
۲۹ اسفند ۱۳۹۲منو فراری هردوجیگریم امااین کجاو آن کجا؛منو فراری هردوفراری هستیم امااین کجاو آن کجا؛منوفراری هردوسرخیم اماسرخی ماکجاو آن کجا؛بووووووس برای همه ی عشقه فراری ها؛پرچم بالا
رضا
۱۸ آذر ۱۳۹۳فقط بوگاتی ویرون.
وحید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳من عاشق سیستم الکترونیه حرفه ایشم چون با قدرت کمتر بودن ماشیناش بازم حریف قدرشو له میکنه.مثل بنز sl65 amg که 458 ترکوندش.زنده باد فراری.