فراری

LaFerrari ؛ هیولای جدید فراری [ویدئو]

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: قلب سرخ ایتالیا دوباره با سوپر اسپرت جدیدش به تپش افتاد؛ محصول جدید فراری که نه F70 نام دارد و نه F150 ، بعد از تست های خیابانی و همچنین بعد از پشت سرگذاشتن اولین طرح های پیشنهادی خود حالا برای از پای درآوردن بزرگانی مانند لامبورگینی Veneno و مک لارن P1 راهی میدان شده . . .

Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014

LaFerrari نام این محصول جدید است که پیشرانه V12 آن با حجم دقیق 6262cc قادر به تولید بیش از ۷۸۸ اسب بخار قدرت در دور ۹,۰۰۰ به همراه ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۶,۷۵۰ بوده؛ البته در کنار این پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر نیز برای LaFerrari مهیا شده تا این هیولای ایتالیایی در مجموع قدرتی معادل ۹۵۰ اسب بخار را در دور ۹,۲۵۰ در اختیار راننده قرار دهد.

Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari rear
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
2013 LaFerrari
۲۰۱۳ LaFerrari

 

 

 

 

 

قدرت تولیدی موتور که با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود، شتاب صفرتا صد LaFerrari را به کمتر از ۳.۰ ثانیه، صفر تا ۲۰۰ را به ۷.۰ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ را نیز به ۱۵.۰ ثانیه میرساند؛ حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود. سیستم HY-KERS این خودرو ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشته که حدود ۶۲ کیلوگرم آن ناشی از وزن باطری هاست؛ این باطری ها در صورتی که به تمام قدرت تولیدی موتور نیازی نباشد توسط پیشرانه شارژ شده که بخشی از این شارژ به کمک سیستم بازیابی انرژی ترمز تامین می شود.

[jwplayer config=”Video Player” mediaid=”۳۵۵۵۲″]

LaFerrari خودرویی است که طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل ۴۷۰۲ و ۱۹۹۲ و ۱۱۱۶ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲۶۶۵ میلیمتر می رسد. ۴۱% وزن ۱,۲۵۵ کیلوگرمی این خودرو بر روی محوری جلو و مابقی آن نیز بر محور عقب تقسیم شده؛ تعلیق جلویی آن دوجناغی و در عقب از نوع چند بازویی است. حالا سری هم به سایز رینگ و لاستیک های LaFerrari بزنیم؛ برای رینگ های ۱۹ اینچی آن در جلو تایرهای ۲۶۵/۳۰ و برای رینگ های ۲۰ اینچی آن در عقب تایرهای ۳۴۵/۳۰ آماده شده؛ قطر دیسک های ترمز کربن سرامیکی آن نیز که توسط برمبو ساخته شده ۳۹۸ میلیمتر در جلو و ۳۸۰ میلیمتر در عقب است.

فراری قیمت پایه ای LaFerrari را ۱.۳ میلیون یورو یا معادل حدود ۱.۷ میلیون دلار اعلام کرده و قرارست تنها ۴۹۹ دستگاه از آن در اختیار مشتریان ثروتمند فراری قرار گیرد و جالبتر اینکه اکثر آنها از مدت ها قبل پیش فروش شده اند! هنوز زمان دقیق تحویل خودروها مشخص نشده اما به احتمال فراوان اولین نسخه های  LaFerrari تا قبل از زمستان ۲۰۱۳ در خیابان ها دیده می شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    رو غول بودنش اصلا حرفی نیست
    اما نمیدونم چرا فراری پلتفورم ماشینش همش یک شکله
    تغییر اساسی نمیده
    البته همه سوپر اسپرتها همینن
    نمیدونم چرا

    1. Arash66

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (433 ديدگاه)

      طراحی با اممضای برند یعنی همین دیگه، فراری با طرای خاص فراری و …

      1. slr722

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        یه استرس عجیبی گرفتم…

        میترسم از P1 بهتر باشه…

        ولی نه نه نمیتونه…

    2. محسن

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نظر من اینه:شاید فکر میکنه اگه پلت فرم رو به کلی تغییر بده از اصل می افته و شاید دلیل دیگه اینه
      که میترسه بازار رو از دست بده برای همین ریسک نمیکنه.

    3. علی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      کی گفته همه سپر اسپرت ها اینجورین مثلا لامبورگینی
      ماشیناش همه با فرق دارن
      البته خودرو های پورشه امازارتی هم طرح های مشابهی
      دارند

  2. M@$oOD

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعا زیباست …

  3. ماهان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اتومبیل بسیار زیبا وشکیلی هست ولی تو ایران کارایی نداره !!!

  4. enzo

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    حرف نداره. وااقعا ترکوند

  5. ابوالفضل

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اخ اخ بیا همشو پیش خرید کردن رفت…حالا چه خاکی بریزم سرم…درگیر خرید پراید شدم اینو یادم رفت.ای بابا

  6. میثم

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ننه ی منم توی روستا یه دونه پیش خرید کردهًً! پولی نیست که 1.7 میلیون

  7. دلامونته

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (274 ديدگاه)

    فراری مثل همیشه زیباست و طراحی خاص خودشو داره، ولی من نمیفهمم سوپر اسپرت را چه به موتور الکتریکی، وقتی طرف میاد چند صد هزار دلار پول میده که با صفر تا صده 3 ثانیه حال بکنه دیگه موتور الکتریکی را می خواد چیکار؟

    1. نوید

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      شما دلیل وجود این موتورهای الکتریکی رو میدونی؟
      شما مشخصه گشتاور سرعت یک موتور الکتریکی رو با یک موتور احتراق داخلی مقایسه کنی کاملا متوجه میشی که 0 تا 200 کیلومتر این ماشین چرا زیر 7 ثانیه هست. ;)

    2. پژمان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (296 ديدگاه)

      لافراری صفر تا صدش 2.8 ثانیه است و موتور اصلیش بنزینیه و موتور برقی به بنزینیش کمک میکنه که مصرف سوخت را پایین میاره و الودگی کمتری هم داره به این میگن نهایت تکنولوژی

  8. Infinite

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    LaFerrari بهتره یا Veneno؟؟
    کسانی که میگن فراری موافق رو بزنند.
    و کسانی که که میگن لامبورگینی مخالف رو بزنند.
    من که میگم واقعا هر دو فوق العاده اند.

  9. hamid

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نسبت به مدل های پیشین واقعا ار لحاظ قدرت و سرعت وشتاب صفر تا صد پیشرفت داشته است.

  10. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بچه ها میدنید چرا اینا اینقدر گرونند 1-چون به تولید انبوه نمیرسند 2-این شرکتا تکنولوژی اینده شونا ابتدا روی ای خودروها پیاده میکنن و بعد از چند سال میبرند رو خودروها دیگه در اصل پول تحقیقاتشونا از مشتری های پولدار میگیرن نه از مردم عادی به طور مثال شما f12 فراری را نگاه کنید با قدرت 730 اسب بخار قیمت پایه اش 330 هزار دلاره چون دیگه تکنولوژایش به تولید انبوه رسیده و سایت فراری اونا میفروشه 3-فقط بخاطر اینکه مشتریا ثروتمند بخرند میگند خاصه شما چند ساله دیگه ببیند همین تکنولوژیا روی ظاهر دیگه میفروشند به طور مثال شما لامبورگینی رنتون ببینید چند سال پیش زدند ازنظر قدرت پایین تر از اوانتادوره ولی اون سال بالای 1 میلیون دلار فروختند و اسم خاص بودنا روش گذاشتن ولی الان اوانتادور با قدرت بیشتر و تقریبا با همون ظاهر 375 هزار دلار به فروش میرسه چون به تولید انبوه رسیده….. با تشکر

  11. SIAMAK

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میشه اون شخصی که به کامنت اول و دوم آنلایک داده ابراز وجود کنه و دلیلشو بگه؟
    گاهی اوقات مخالفت با حقیقت خرد خود طرف رو زیر سوال میبره
    افراد بی منطق در مقام قضاوت قرار نگیرن خواهشا

  12. انزو

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    محمد آقا بحث تولید انبوه این ماشینا یخورده فرق میکنه
    فراری معمولا هر 10 سال میاد یه مدل لیمیتد ادیشن مثل انزو یا همین جانشینش معرفی میکنه و به هیچ عنوان هم در تیراژ بالاتر تولید نمیشه به خاطر حفظ خاص بودنش و اینکه flagship و یجورایی ویترین کمپانی هستن این مدلا و حتی برای خود کمپانی و طرفدارا هم ارزش بالاتری دارن نسبت به سایر محصولات پس طبیعیه قیمت بالاتری داشته باشن

    ضمنا فراری همیشه فراریه .لامبو یا مکلارن هم همینطور مدل عادی وجود نداره محصولاتشون یا خاص هستن یا خیلی خاص و به همین ترتیب مشتریانشون هم یا پولدارن ویا خیلی پولدار پس از آدم عادی هیچ پولی گرفته نمیشه چون هیچ مدلی واسش وجود نداره برای خرید
    330 هزار دلار پولی نیست که یه آدم عادی حتی تو یه کشوری مثل سوییس بابت خرید ماشینی مثل f12 بتونه بپردازه یا مثلا 375هزارتا برای اونتادور حالا هزینه های نگهداریش به کنار

    F12 یا اونتادور فقط در مقایسه با رونتون یا انزو تا حدی تولید انبوه محسوب میشن وگرنه تیراژ تولید اونها هم در برابرمثلا bmw m3 یا مرسدس e class خیلی پایینتره و خاص محسوب میشن

    این حرفی مه شما میزنی در مورد مثلا تویوتا،لکسوس ،فورد، GMو امثالهم درسته چون اینا تو کلاس متوسط شهری هم ماشین با قیمت مناسب فشر متوسط (منظورم ایران نیست طبیعتاً) تولید میکنن و گاها میان مدل خاص و با تکنولوژی فراتر از مدلهای معمول تولید میکنن

  13. A

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    1-ارتفاع سقفش یخورده زیاده.باید بگم سقفشو بیارن پایین تر.
    2-اصولا این گونه خودروها در خیابان و روی زمین هم کاربردی داره؟ اگه حتی تویه یه اتوبانه خلوت هم بشه 350 به بالا رفت من خودم یکیشو میخوام!!

    1. a

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من اسم “آتش” رو برای این ماشین انتخاب میکنم(به عکس اول توجه کنید). “لا فراری” کیلویی چند!!

  14. REZA3303

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعاً بینظیره

  15. انزو

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    بازهم فراری دنیای سوپر اسپرت ها رو چند قدم برد جلو
    کاری که انزو در زمان خودش کرد و حالا جانشینش باید در این دوره جدید بکنه
    هدف فراری کاهش اختلاف فرمول یک با سوپر خودروهای شهریه و هرروز داره بیشتر از تکنولوژی این رشته ورزشی-مهندسی در خودروهای شهریش استفاده میکنه
    نمونش همین موتور الکتریکی و سیستم kers که از فرمول یک وارد خودروها شهری شده یا نسل قبل که با انزو گیربکسی مشابه گیربکس فرمول یک رو وارد خودروهای شهری کرد وخیلی دیگه از پیشرفت های ایرودینامیکی

    حتی در طراحیش هم از F1 الهام گرفته

    ارزش این ماشین خیلی بیشتر از اینهاست که فقط به رکوردها ، تایمای شتاب و سرعتی که داره توجه بشه.
    مثل رقیب قدرش P1 و پورشه 918
    اینها آینده خودروهای هایپر هستند

  16. مهدی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم فراری چرا نمی خواد رکورد بوگاتی بزنه؟همیشه شتابش روی 3 هست…:(

    1. پژمان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (296 ديدگاه)

      لافراری شتاب 0 تا 100 ش 2.8 و 0 تا 200 ش 6.9 و 0 تا 300 ش 15 ثانیه ست یعنی سریعتر از بوگاتیه در حالی که لافراری توربوشارژر نداره 16 تا سیلندر نداره و حجم موتورشم 8 لیتر نیست این یعنی نهایت تکنولوژی

  17. بی نام

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تو ایران با پیکان هم میتونم 120 تا برم مگه مغز خر خوردم به خاطر چیش باید اینو بخرم
    تو ایران فقط پیکان

  18. امیرمهدی

    ۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام گریه کنم.افسردگی شدید گرفتم

  19. سلیمی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    این ماشین یک شاهکاره!

  20. Mohammad XX

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    فراری نوآوری های فوق العاده ای تو طراحی این ماشین به کار برده.
    آیرودینامیکش که بی نظیره (ضریب درگش حدود 3 هست)
    تو طراحی بیرونیش هم مثل همیشه نشونه هایی از مدل های قبلی فراری دیده میشه. مثل نوار سیاه پشت و اطراف بدنه که از F40 و F50 گرفته شده. سقفش شبیه 612 P4/5 هستش و چراغاشم که مثل مدل های سالهای اخیر فراریه.
    واقعا باشکوهه

  21. melika

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخخخخ افسوس !!کاش این ماشین مال من بود اون وقت فقط با عشقم میرفتم گردشو عشقو حال فقط با اون.آه ه ه ه

  22. ایمان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ای خدااااا این فراری نقطه ضعفه منه!!

    اخه چقدر یه کمپانی میتونه شاخ باشه

  23. حسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فراری یعنی بهترین

  24. شایان شهبازی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین دنیای منه عشق منه جون منه من دیونه ی این ماشینم خاطر خاشم

  25. حسین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فراری هر وقت یه مدل جدید میزنه همه رو انگشت به دهن میکنه.

  26. پژمان

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    شما در لافراری نهایت زیبایی , پیشرفت و تکنولوژی را میبینید ماشین 12 سیلندر 6.3 لیتری و بدون توربوشارژر و بدون سوپرشارژر و بدون تقویت همچین رکوردهایی رو داره شتاب 0 تا 100 2.8 و 0 تا 200 6.9 و 0 تا 300 15 ثانیه

  27. amir.t.

    ۲۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    عجبببببببببببببببببببببببببببببببببب….

  28. علی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوبه ولی به اسپانو نمی رسه!!

  29. فراری

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منو فراری هردوجیگریم امااین کجاو آن کجا؛منو فراری هردوفراری هستیم امااین کجاو آن کجا؛منوفراری هردوسرخیم اماسرخی ماکجاو آن کجا؛بووووووس برای همه ی عشقه فراری ها؛پرچم بالا

    1. رضا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فقط بوگاتی ویرون.

  30. وحید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من عاشق سیستم الکترونیه حرفه ایشم چون با قدرت کمتر بودن ماشیناش بازم حریف قدرشو له میکنه.مثل بنز sl65 amg که 458 ترکوندش.زنده باد فراری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا