سوپرکارهای هیبریدی فراری و لامبورگینی با حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، مشخصاتی بسیار نزدیک به هم دارند اما در دنیای واقعی کدامیک سریعتر است؟
روئلتو انقلابی برای لامبورگینی محسوب میشود زیرا به کل جهان ماشین نشان داد که این برند چگونه وارد عصر الکتریکیسازی خواهد شد. از همان زمان معرفی روئلتو، منتظر دیدن رویارویی آن با رقیب مستقیمش یعنی فراری SF90 استراداله بودیم و حالا سرانجام پرچمدار جدید سنت آگاتا به دست مت واتسون رسیده تا در برابر اسب سرکش مارانلو صفآرایی کند. در این جمع اما پورشه ۹۱۸ هم حضور دارد تا همهچیز هیجانانگیزتر شود.
برخلاف دو رقیب دیگر، در سینهٔ روئلتو همچنان یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 قرار گرفته است که بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما سه موتور الکتریکی که دوتا در جلو و یکی در عقب نصب شده، مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور میرساند. پیشرانهٔ V12 به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است و نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر SF90 را داریم که در سال ۲۰۱۹ بهعنوان اولین محصول پلاگینهیبریدی فراری معرفی شد. SF90 هم مثل روئلتو سه موتور الکتریکی دارد که شامل دوتا در جلو و یکی در عقب میشود اما در کنار این موتورها یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است.
مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود؛ بنابراین، SF90 و روئلتو از لحاظ مشخصات بسیار به هم نزدیک هستند اما چیزی که این دو را از هم متمایز میکند وزن است زیرا لامبورگینی با ۱۷۷۲ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از فراری ۱۵۷۰ کیلوگرمی سنگینتر است. در آخر هم به پورشه ۹۱۸ میرسیم که توسط یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را به هردو محور تحویل میدهد. این خودرو با وزن ۱۶۷۴ کیلوگرم بین دو سوپرکار ایتالیایی قرار میگیرد.
ما نتیجهٔ این مسابقهٔ جذاب را لو نمیدهیم تا خودتان ویدئو را تماشا کنید و از نبرد این سه سوپرکار هیبریدی لذت ببرید اما فقط این را بگوییم که پورشه در برابر SF90 و روئلتو حرفی چندانی برای گفتن ندارد و رقابت اصلی در این ویدئو بین فراری و لامبورگینی است.
مقایسه مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | لامبورگینی روئلتو | پورشه ۹۱۸ اسپایدر | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی | ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۰۰۰ | ۱۰۱۵ | ۸۸۷ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۸۰۰ | ۱۰۶۲ | ۱۲۸۰ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۵۷۰ | ۱۷۷۲ | ۱۶۷۴ |
قیمت (دلار) | ۵۲۸,۷۶۴ | ۶۰۸,۳۵۸ | – |
BMW
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط لذت داره🔥😎
AMIR
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین درگ بود فقط ای کاش جای پورشه ۹۱۸یه موتور الکتریکی دیگه ای بود
پورشه هم مقام خودشو داره فقط سه تا الکتریکی کنار هم عالی میشدم❤️
مجید
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳درگ چیه، همین جمع انشا… نوربرگرین برن ببینیم نتیجه چی میشه.
مازیار
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳همین نتیجه ای که اینجا دیدی میشه
امیررضا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳اوووفففف صدای پیشرانه V12 روئلتو محححشره. غرش بلند و بینظیری داره.
نتیجه این درگ نشون میده که چقدر وزن توی فیزیک خودرو نقش فوقالعاده بالایی داره. البته پیشرانه SF90 بخاطر توربوشارژ بودن پانچ بیشتری داره و رفته رفته موتور جون میگیره.
پورشه هم که همیشه هست و تکنولوژی 10 سال پیش پورشه نشون میده چه غولیه
sadra gholmai
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی بنظرم صدای اونتادور بهتر بود
ولی بازم بین این سه ماشین لامبورگینی انتخاب کنه
علی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی ۲۰۲ کیلو گرم وزن بیشتری داره. ولی بازم سریع ترین هست
علی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبورگینی قطعه به قطعه این ماشین رو عشق ساخته
بقدری خاص و جذابه شبیه هیچ ماشین دیگه ای نیس از دیدنش آدم هیجان میگیره انگار از آسمان اومده چقدر میتونه یه ماشین ناززززز باشه
واقعا خدا گونه است
علی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳روئلتو چطور ممکنه با ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر. بازم سریعتر هست
Amir
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی ۲۰۰کیلو از sf90 سنگین تری ولی باز به زور میزنت😏
M power
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط و فقط فراری