فراریلامبورگینی

درگ سوپراسپرت‌های هیبرید، لامبورگینی روئلتو در برابر فراری 296 و SF90

روئلتو به‌عنوان پرچم‌دار جدید لامبورگینی، علاوه بر سوپراسپرت هم‌سطح خود از فراری، به مصاف سوپرکار هیبریدی ضعیف‌تر مارانلو هم رفته است.

فراری ۲۹۶ در اصل رقیب جانشین هوراکان محسوب می‌شود که اواخر مردادماه با نام تمراریو رونمایی خواهد شد ولی حالا فرزند ارشد لامبورگینی در برابر بچه فراری صف‌آرایی کرده است. ۲۹۶ به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. روئلتو اما با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی، بسیار قوی‌تر از رقیب مارانلویی است.

این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برخلاف ۲۹۶، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. همچنین روئلتو با قیمت ۶۰۸ هزار دلاری، نزدیک دو برابر فراری شش سیلندر ۳۴۲ هزار دلاری قیمت دارد. با وجود همهٔ این برتری‌ها، پرچم‌دار سنت آگاتا در درگ اول با اختلاف چند سانتی‌متر پیروز شد و هردو خودرو زمان ۱۰.۲ ثانیه را ثبت کردند. در درگ دوم، فراری که با رانندگی مت واتسون شروع کندتری داشت، پس از ۱۰.۴ ثانیه به خط پایان رسید و بازنده شد اما در درگ سوم، با اینکه هردو ماشین تایم ۱۰.۳ ثانیه را ثبت کردند، ۲۹۶ با اختلاف جزئی جلوتر بود.

روئلتو اساساً در دو درگ از این سه درگ برنده شد اما با توجه به اختلاف قدرت و قیمت دو خودرو، این پیروزی‌ها چندان ارزشمند نیستند. همچنین فراری در مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز هم لامبورگینی را مغلوب کرد. حالا که فرزند کوچک فراری از خجالت رقیب سنتی درآمد، نوبت به مسابقه با SF90 مخوف رسید یعنی خودرویی که مثل روئلتو، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد، از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند و چهارچرخ محرک است هرچند که بجای موتور V12 تنفس طبیعی، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. قیمت پایهٔ ۵۲۸ هزار دلاری SF90 هم بسیار به روئلتو نزدیک‌تر است.

با توجه به عملکرد لامبورگینی V12 در برابر سوپرکار پایهٔ فراری، مشخص بود که روئلتو در برابر SF90 نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و در هر چهار درگی که بین دو خودرو انجام شد شکست خورد. بهترین زمان فراری در این درگ‌ها ۹.۸ ثانیه و بهترین زمان لامبورگینی ۱۰.۱ ثانیه بود. بین این دو سوپراسپرت حتی درگی در حالت تمام الکتریکی هم برگزار شد که بازهم فراری با زمان ۱۸ ثانیه، لامبورگینی را با ۱۹.۱ ثانیه مغلوب کرد. این در حالی بود که به‌جز درگ اول، در تمام مسابقات بعدی دو نفر داخل SF90 نشسته بودند که باعث افزایش وزن می‌شد.

این مسابقات نشان داد که فراری SF90 پس از پنج سال هنوز هیولایی شکست‌ناپذیر است و شورلت کوروت ZR1 زمانی که اواخر سال آینده راهی بازار شود، کار سختی پیش رو خواهد داشت. همچنین باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تمراریو با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی و ۹۰۰ اسب بخار قدرت می‌تواند آبروی لامبورگینی را بخرد یا نه.

مشخصات فنی

فراری SF90 استراداله فراری ۲۹۶ GTB لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۲۸,۷۶۴ دلار ۳۴۲,۲۰۵ دلار ۶۰۸,۳۵۸ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    و باز فراری!
    الحق کلمه امپراتور برازنده این ماشین هستش!
    اسب سرکش و رام نشدنی مارانلو❤️

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4761 ديدگاه)

      داشتم در مورد فراری SF90 XX میخوندم، دیدم چه ترسناکه.

      موافقم 14
  2. پادشاه مک‌لارن 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    درگ هیچ وقت خوب بودن ماشین رو ثابت نمیکنه باید داخل پیست مسابقه باهم کل بندازن

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. علی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    درگ های این چنینی …. خخخخ
    درضمن لامبو ۲۰۰ کلیو سنگین هست. فکر کنم نگارنده متوجه اهمیت این همه وزن نیست. درحالی که. توی درگ های تنگاتنگ حتی ۱۰ کیلو هم تاثیر داره چون اختلاف یک صدم ثانیه یا یک دهم ثانیه عددی آنی در لحظه هست

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. Bhh

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فراری

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا