روئلتو بهعنوان پرچمدار جدید لامبورگینی، علاوه بر سوپراسپرت همسطح خود از فراری، به مصاف سوپرکار هیبریدی ضعیفتر مارانلو هم رفته است.
فراری ۲۹۶ در اصل رقیب جانشین هوراکان محسوب میشود که اواخر مردادماه با نام تمراریو رونمایی خواهد شد ولی حالا فرزند ارشد لامبورگینی در برابر بچه فراری صفآرایی کرده است. ۲۹۶ به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. روئلتو اما با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی، بسیار قویتر از رقیب مارانلویی است.
این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که برخلاف ۲۹۶، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. همچنین روئلتو با قیمت ۶۰۸ هزار دلاری، نزدیک دو برابر فراری شش سیلندر ۳۴۲ هزار دلاری قیمت دارد. با وجود همهٔ این برتریها، پرچمدار سنت آگاتا در درگ اول با اختلاف چند سانتیمتر پیروز شد و هردو خودرو زمان ۱۰.۲ ثانیه را ثبت کردند. در درگ دوم، فراری که با رانندگی مت واتسون شروع کندتری داشت، پس از ۱۰.۴ ثانیه به خط پایان رسید و بازنده شد اما در درگ سوم، با اینکه هردو ماشین تایم ۱۰.۳ ثانیه را ثبت کردند، ۲۹۶ با اختلاف جزئی جلوتر بود.
روئلتو اساساً در دو درگ از این سه درگ برنده شد اما با توجه به اختلاف قدرت و قیمت دو خودرو، این پیروزیها چندان ارزشمند نیستند. همچنین فراری در مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز هم لامبورگینی را مغلوب کرد. حالا که فرزند کوچک فراری از خجالت رقیب سنتی درآمد، نوبت به مسابقه با SF90 مخوف رسید یعنی خودرویی که مثل روئلتو، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد، از سه موتور الکتریکی استفاده میکند و چهارچرخ محرک است هرچند که بجای موتور V12 تنفس طبیعی، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند. قیمت پایهٔ ۵۲۸ هزار دلاری SF90 هم بسیار به روئلتو نزدیکتر است.
با توجه به عملکرد لامبورگینی V12 در برابر سوپرکار پایهٔ فراری، مشخص بود که روئلتو در برابر SF90 نمیتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و در هر چهار درگی که بین دو خودرو انجام شد شکست خورد. بهترین زمان فراری در این درگها ۹.۸ ثانیه و بهترین زمان لامبورگینی ۱۰.۱ ثانیه بود. بین این دو سوپراسپرت حتی درگی در حالت تمام الکتریکی هم برگزار شد که بازهم فراری با زمان ۱۸ ثانیه، لامبورگینی را با ۱۹.۱ ثانیه مغلوب کرد. این در حالی بود که بهجز درگ اول، در تمام مسابقات بعدی دو نفر داخل SF90 نشسته بودند که باعث افزایش وزن میشد.
این مسابقات نشان داد که فراری SF90 پس از پنج سال هنوز هیولایی شکستناپذیر است و شورلت کوروت ZR1 زمانی که اواخر سال آینده راهی بازار شود، کار سختی پیش رو خواهد داشت. همچنین باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تمراریو با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی و ۹۰۰ اسب بخار قدرت میتواند آبروی لامبورگینی را بخرد یا نه.
مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | فراری ۲۹۶ GTB | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۴۷۰ کیلوگرم | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۲۸,۷۶۴ دلار | ۳۴۲,۲۰۵ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
دیجی
۸ مرداد ۱۴۰۳شورلت کوروت ZR1 شایدبتونه روئلتو شکست بده ولی دربرابرفراری SF90 استراداله باید زانو بزنه
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳ولی سخت ترین انتخاب ممکن بین این سه تاس هر آن ممکنه یکیشو انتخاب کنی به اون یکی دل ببازی من خدایی نمیتونم از بین روئلتو اس اف ۹۰ انتخاب کنم حتی اگه اس اف ۹۰ رو انتخاب کنم باز حرصشو میخورم چرا زیبایی روئلتو رو انتخاب نکردم اگه روئلتو رو انتخاب کنم حرص میخورم چرا اس اف رو انتخاب نکردم
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳امیر جان …
با این که لامبو سلطانه واسه خودش ، اما مایل ها ، از SF90 عقب تره …
به GTB 296 نگاه می کنی که توی آلمان تست کرده تاپ ان ال ، با خودت میگی دیگه رو دست این ماشین نیست …
موشکه …
بعد SF 90 رو که تست میکنه ، تازه معنی هیولا برات جا می یفته …
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳منم صرفا طراحی لامبو رو دوست دارم
هنوزم هیچ طراحی برام جذاب تر از اونتادور نشده
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳اونتادرو به غایت ، زیباست که بماند …
اما زمانی که گالاردو با اون جادوی طراحی اش اومد ، غوغایی به پا کرد …
هنوز هم از نمای جلو و نمای جانبی ، ماشینی متناسب تر و زیبا تر از گالاردو ، من به چشم ندیدم …
لامصب از خود بهشت نقاشی شده ، افتاد وسط دل عاشقان سوپراسپرت های ایتالیایی …
هر چند نمای عقبش اصلا قابل دفاع نیست …
اما برای من زیباترین دورانه …
https://images.unsplash.com/photo-1686440706407-17ab9d4578ed?q=80&w=1632&auto=format&fit=crop&ixlib=rb-4.0.3&ixid=M3wxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHx8fA%3D%3D
https://cdn.classic-trader.com/I/images/1920_1920_inset/vehicle_ad_standard_image_f6592dc583fad27472864aeb2cbd1720.jpg
https://cdn.classic-trader.com/I/images/1920_1920_inset/vehicle_ad_standard_image_753c68da3a92496210d749f308570e97.jpg
https://cdn.classic-trader.com/I/images/1920_1920_inset/vehicle_ad_standard_image_f7654211841ab3cae07a76180ff1cecc.jpg
https://static0.carbuzzimages.com/wordpress/wp-content/uploads/gallery-images/original/587000/0/587052.jpg
https://prezentokracja.pl/media/catalog/product/optimized/9/0/90b8f2e926deb8bb8eb47fe0e7894d46/gallardo-jazda-na-torze-prezent_1.jpg
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳مگه میشه عاشق گایاردو و اونتادور و همین طور انزو لافراری اس اف ۹۰ نشد مگه اینکه یا علی نوا باشی یا کور!!!
آریا
۸ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی رئولتو فکر کنم مال یه ایرانی بود چون پشتش چشم نظر زده بودن😂
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا فراری باید زانو بزنه چون کوروت به دلیل اینکه موتور برقی نداره پس خبری هم از گشتاور بالا در لحظه شروع حرکت نیست و با این حال تایم ۹.۷ میزنه
B
۸ مرداد ۱۴۰۳اون تایم ۹.۷ باید دید براحتی بدست میاد یا نه
حمیدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳وقتی خواستن با sf90 تست کنن یادت نره بهشون بگی انواع چسب ها با خودشون بیارن که ۹.۷ بزنه🤪😁. البته بازم به ۹.۳ sf90 نمیرسه 😂
https://fastestlaps.com/models/ferrari-sf90-stradale
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳واقعا خسته نباشه فراری با ۴ تا موتور ۹.۳ زده البته باید بگم این عدد ۹.۷ رو خود شورولت گفته در حالی که فراری عددی رو اعلام نکرده وگرنه شرایط آب و هوایی روی هر ماشینی تاثیر میذاره نمونش همینجا که ۹.۸ زده فراری و تازه حداکثر سرعتش هم ۳۴۰ هست در حالی که شورولت ۳۴۵ قدرتش هم که کمتره🤣
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳آهان راستی اگر منظورت از چسب دیمونه متاسفانه باید بگم که فراری با انواع چسب هم ۸.۹ نمیزنه😔
حمیدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳مهم اینه ۵ سال پیش ماشینی ساخته که بعد از این همه وقت هنوز کسی حریفش نشده حتی با قدرت های بیشتر. نمونش همین روئلتو و همون شاهکارتون 🤪. جالبه که شرایط اب و هوایی باعث میشه ی ماشین از اعلامی کارخونه سریعتر باشه ولی برای یکسری ماشینا باعث کند شدنشون میشه و باید لاستیکشون رو به اسفالت جوش داد و چسب کرد که بازم حریف رقباشون نشن 😂 در مورد تاپ اسپید هم که بارها مدرک دادم که فراری تاپ اسپیدش خیلی بیشتر از اعلامی کارخونه هست ولی چه کنم که نرود میخ اهنین بر سنگ😉
بی خیال اسم 2
۸ مرداد ۱۴۰۳سوشی جهت اطلاعت فراری اس اف نود ماله ساله 2019 هست
کوروت زی آر وان ماله امساله
5 سال اختلاف تکنولوژی هست ولی فراری اینقدر خوبه که کوروت زی آر وان امسال با فراری 5 سال پیش مقایسه می شه
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳کدوم مدارک؟! من با مدرک دارم میگم ۸.۹۱ زده اون وقت شما ها میگین فراری سریع تر از چیزی هست که خود فراری میگه؟! چجوری ماشین فراری رو قبول دارین ولی حرف خود فراری نه؟!😐🤦♂️ در ضمن اتفاقا اینکه کوروت داره با ماشینی مقایسه میشه که سه تا موتور برقی هم داره خودش نشون میده که شورولت یه لول از فراری بالاتره اگر شورولت از موتور برقی هم اسفتاده کرده بود اون موقع میتونستی بگی بعد ۵ سال نه زمانی که شورولت کلا مسیر متفاوتی رو رفته
بی خیال اسم 2
۸ مرداد ۱۴۰۳(کدوم مدارک؟! من با مدرک دارم میگم ۸.۹۱ زده اون وقت شما ها میگین فراری سریع تر از چیزی هست که خود فراری میگه؟! چجوری ماشین فراری رو قبول دارین ولی حرف خود فراری نه؟!😐🤦♂️ در ضمن اتفاقا اینکه کوروت داره با ماشینی مقایسه میشه که سه تا موتور برقی هم داره خودش نشون میده که شورولت یه لول از فراری بالاتره اگر شورولت از موتور برقی هم اسفتاده کرده بود اون موقع میتونستی بگی بعد ۵ سال نه زمانی که شورولت کلا مسیر متفاوتی رو رفته)
سوشیانت داداش تو تست های جی ام برای زی ار وان فراری اس اف نود دیده شده
معیار جی ام برای زی آر وان اس اف نوده تو چی حرف می زنی خخخخ
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۳بی خیال اسم خود فراری تسلا رو بررسی میکنه بررسی رقبا یه چیز کاملا طبیعیه ولی چیزی الان مشخصه اینه که هممون میدونیم معمولا ماشینی که سیستم هیبرید داره قدرت خیلی بیشتری از یک ماشین درون سوز داره اما شورولت انقدر تواناییش بالاست که بدون این سیستم قدرت بیشتری گرفت در ضمن sf90 xx که جدید تره هم باز قدرت پایین تری داره
Mr wrong
۸ مرداد ۱۴۰۳فراری جلو کوروت زانو بزنه؟به خود مدیران برند کوروت اینو بگی از ساختمان دفتر پرتت میکنن پایین
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳یعنی حتی سهامدار فراری هم انقدر تعصب نداره😐😂
HELLO.BROTHERS
۸ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی فراموش نکنیم که انجینش تنفس طبیعی و نه توربو داره و نه سوپر شارژ،و این که لامبورگینی صدای زیبا و دلنشینی داره که که هیچکدوم از دوتا فراری توربو شارژ ندارن،موتور ۱۲ سیلندر در قبال ۶ و ۸ سیلندر یه چیز دیگست،اصن تو یه دنیای دیگه موتور تنفس طبیعی ۱۲سیلندر اونم ۶۵۰۰ سی سی.
B
۸ مرداد ۱۴۰۳۴ تا سیلندر بیشتر و صدای بلندتر و توربو نداشتن و حجم و موتور و … برتری های ساختگیه پرفورمنس مهمه که دیدیم روئلتو در حد gtb تک دفه با ۸۰ درصد قیمت بالاتر خوب پیدوشه خریداراشو لامبو
BlackWing
۸ مرداد ۱۴۰۳اون روزی که ZR1 بیاد SF90 رو بزنه قیافه شماها دیدن داره
حمیدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳روئلتو هم قرار بود sf90 رو بزنه ولی دید ازین خبرا نیست 😁 zr1 نهایتا در حد مدل پرفورمنس ۲۹۶ باشه نه بیشتر 😉
BlackWing
۸ مرداد ۱۴۰۳روئلتو چوب وزنش رو خورد ، شورولت مثل داج نیست بیاد اعداد غیر واقعی بده ، نسخه بدون پیج آیرو ZTK پوست اینا رو میکنه ، فقط خودمم میخوام ببینم لانچ کنترل ZR1 چطوری عمل میکنه ولی میدونم تو درگ میتونه ۹.۷ بزنه حداقل
B
۸ مرداد ۱۴۰۳اگه zr1 بتونه sf90 رو بزنه دیگه بهم ثابت میشه اروپایی ها به آمریکا نمیرسن در خودروسازی
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳بلک وینگ خیلی مشتاقم اون روز رو ببینم واقعا.
اگر اس اف 90 رو هم بزنه، میان میگن هنر کرده ماشین چند سال پیش فراری رو زده، کلا بهونه زیاده خداروشکر.
باید نسل بعد اس اف 90 یا همون جا نشینش رو بزنه تا ساکت شن.
بی خیال اسم 2
۸ مرداد ۱۴۰۳باشه یه نذری بده تا فراری اس اف نود جدید رو بزنه
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳Taha Ayoobi
ZR1 همین مدل ۲۰۱۹ رو بزنه برای ما کفایت میکنه مدل ۲۰۲۵ پیشکش
BlackWing
اگه نتونه بزنه قیافه شما بیشتر دیدنیه چون میگن ماشین ۱۰۶۴ اسب بخاری و ۱۱۱۲ نیوتن متری از یه ماشین ۹۸۶ اسبی با ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور شکست خورد
Mr wrong
۸ مرداد ۱۴۰۳داداش دشمن خونی ش نتونست با مدل پرچمدار حال حاضرش از پس مدل میانرده ش بر بیاد بعد کوروت؟؟؟
BlackWing
۸ مرداد ۱۴۰۳فراری
ویدئوی شتابگیری ZR1 رو بارها و بارها دیدم ، اگر با پکیج ZTK که داون فورس خیلی زیادی داره همچین راهی میره ، قطعاً نسخههای بدون آیرو راه بیشتری میرن و کاملاً حس میکنم کمتر از SF90 راه نمیره !
نکته جالب اینه که این ZR1 تو تمام بخشهایی که جنرال موتورز داشت تستش میکرد در کنار یه SF90 دیده میشد ، یعنی معیار شورولت SF90 بود
راستی در خصوص جمله شما اصلاح میکنم :
۹۸۶ اسبی که “جفت دیفرانسیل داره و از ۳تا موتور برقی” به صورت کمکی استفاده میکنه 🫱🏼🫲🏽
BlackWing
۸ مرداد ۱۴۰۳چرا که نه ؟
دنیای ماشین پر از سوپرایزه
Amir Machine
۸ مرداد ۱۴۰۳Scuderia Ferrari
کوروت ZR1 بعید بنظر میاد بتونه SF90 رو بزنه به چند دلیل
اولیش وزن
اختلاف قدرت دو ماشین فقط 78 اسب بخاره که یعنی کاملاً همسطح هستن اما فراری حداقل 100 کیلو سبکتره که اختلاف بزرگیه، البته برخلاف روئلتو با قیمت 600 هزار دلاری، بخاطر وزن سنگینتر نمیشه به کوروت خرده گرفت چون ماشینی که قراره زیر 200 هزار دلار قیمت داشته باشه نمیتونه به اندازه فراری نیم میلبون دلاری از فیبر کربن و متریال سبک استفاده کنه
مورد بعدی سیستم AWD هست که فراری داره و کوروت نداره و برتری مهمیه، اونم نه AWD سنتی با میل گاردان بلکه AWD برقی
و مورد بعدی گشتاور و قدرت فوری سه موتور برقی هست. اون گشتاوری که نوشتی فقط مال موتور بنزینیه، فراری مجموع گشتاور رو اعلام نکرده اما گشتاور موتورهای برقی رو که جمع بزنیم به عدد 435 نیوتن متر میرسیم که این یعنی مجموع گشتاور SF90 قطعاً مثل کوروت بالای 1100 نیوتن متره با این تفاوت که 435 نیوتن متر از این گشتاور و 200 اسب بخار از کل قدرت بصورت فوری ارائه میشه
درنتیجه، هرچند GM گفته 400 متر رو زیر 9.7 میزنه اما SF90 در بهترین حالت تایم 9.3 و 9.4 هم داشته
Mohammad
۸ مرداد ۱۴۰۳بلک وینگ
اگه نتونه بزنه چی ؟
رقابت با فراری آرزوی خیلیاس
Mohammad
۹ مرداد ۱۴۰۳موتور فراری sf روی مدل های مختلفی بوده البته با حجم کمتر ولی طبیعتا همون موتوره ساختار مهندسی این موتور برای سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ هست ، فقط رو این نسخه توربو شده
فراری نیازی به اثبات نداره ، چقد جلوئه که ماشینای ساخت ۲۰۲۴ باهاش مقایسه میشن و ارزوی رقابت باهاش رو دارن
و هنوز هم بی رقیب خواهد ماند ،ماشین هیبریدی با اون باتری ها روی وزن ۱.۵ برای سال ۲۰۱۸یک اعجوبه مهندسیه ،این وزن برای بنزینی هام آرزوست
HFball
۸ مرداد ۱۴۰۳آمریکایی هیچوقت زانو نمیزنه شک نکن ZR1 از روش رد میشه بهش ایمان دارم
BlackWing
۸ مرداد ۱۴۰۳امیر
اینو در نظر بگیریم که فشار بوست توربوهای ZR1 بیشتر از فراریه و ضریب درگ مدل استاندارد در حد فراریه
من به یک چیز اعتقاد دارم اونم اینه که شورولت عدد الکی اعلام نمیکنه ، در مورد Z51 گفت شتابش ۲.۹ ثانیهست ، همه باهاش کمتر ثبت کردن
در مورد E-Ray گفت ۴۰۰ متر وسط ۱۰ ثانیه ، باهاش ۱۰.۴ ثبت کردن
Amir Machine
۸ مرداد ۱۴۰۳منم نمیگم نمیتونه تایم 9.7 بزنه اما این تایم رو تو شرایط ایدهآل میتونه بزنه و SF90 هم تو شرایط ایدهآل تایم 9.3 زده، پس درنتیجه به احتمال زیاد در شرایط برابر ZR1 نتونه حریف SF90 بشه
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳Amir Machine
دم شما گرم که منطقی ترین حرفو زدی ، واقع بین بودی و عشقتون به آمریکایی ها چشمتون رو نبست
من از همین جا اعلام میکنم اگه کوروت ZR1 بتونه SF90 استراداله رو شکست بده دیگه تو پدال نظر ندم و اگه برعکس شد همه اونایی که گفتن ZR1 میزنه دیگه کامنت نزارن و سایت رو خلوت کنن برای اونایی که منطقی تر نظر میدن
ایشالا همه تنشون سالم و دلشون خوش باشه و این کل کل ها در کمال احترام ادامه داشته باشه
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز از کجا میدونی فراری تو شرایط ایده آل ۹.۳ میزنه موقعی میتونی همچین حرفی بزنی که خود فراری گفته باشه ۹.۳ در ضمن معیار های دیگه ای هم وجود داره که شورولت بی شک بهتره مثل قدرت و سرعت
دیجی
۸ مرداد ۱۴۰۳اینایی که دیس لایک زدن صبر می کنیم می بینیم اقتدار این فراری اندکی صبر سحر نزدیک است
دیجی
۸ مرداد ۱۴۰۳آخرین کلام یه عشق زیبای ایتالیایی میرزه به ۱۰۰تا مهاجر پولداره امریکایی
آرش
۸ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی تنها در بخش زیبایی از فراری برتره وگرنه تکنولوژی رو به فراری باخته.
amir
۸ مرداد ۱۴۰۳خیلی وقته همین طوره طراحی لامبو در برخی مدل ها بهتره ولی در زمینه تکنولوژی عقب تره
Mr wrong
۸ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا در زیبایی لامبورگینی که شکی نیست ولی زیبایی فراری جور دیگه اییه .موندگار تر و مینیمال تره بدون زرق و برق و افراط
Huracan Performante
۸ مرداد ۱۴۰۳من واقعا نا امید شدم از روولتو. این ماشین ظاهرش خوب هست، ولی انگار نه انگار ۱۰۱۵ اسب قدرت داره. بنظرم روولتو اصلا جایگزین خوبی برای اونتادور نیست. درسته از اونتادور سریعتره، ولی رقیب اصلیش رو نتونست بزنه. در حالی که svj تو درگ ۸۱۲ رو زد که اصلی ترین رقیبش بود. اونتادور زمانی که اومد جز سریعترین ماشین ها بود. تنها نکته مثبت روولتو نسبت به اونتادور گیربکسشه. همین. روولتو واقعا ضعیفترین ماشین ۱۰۰۰ اسبی دنیاس. از m3 ۱۰۰۰ اسبی که باخت. از تسلا پلد باخت. از فراری ۶ سیلندر هم داشت میباخت.
لامبورگینی باید یه فکر اساسی برای وزن این ماشین بکنه.
امیدوارم جانشین هوراکان با اینکه v10 نیست ولی با قدرت توربو بتونه از پس ۲۹۶ و … بر بیاد.
من لامبو فنم ولی از روولتو واقعا نا امید شدم.
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳احتیاجی نبود SF90 استراداله بیاد
296GTB خودش بزرگی میکنه 👑👑
این هنوز اولشه و فراری ۲۰۲۵ ترسناک تر میشه
جانشین SF90 استراداله و نسخه ویژه 296GTB تو راهن
HELLO.BROTHERS
۸ مرداد ۱۴۰۳ترسناک میشه🤣🤣🤣🤣خنده داره واقعا،دوتا فراری ها توربوشارژر هستن،توربوشارژر بودن هنر نیست،اگه این لامبورگینی ۱۲ سیلندر هم توربوشارژر بود هردوتاشونو میکرد تو قوطی،منطق هم خوب چیزیه،توربوشارژر چیزی که امروزه زیاد هست،هنر نیست،هنر تنفس طبیعی با صدای خفن و زیبا هستش که تن آدم رو میلرزاند،کسی که این لامبو رو میخره این قدر با صداش حال میکنه که به چیز های دیگه احتیاج نداره.
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳تبریک میگم شما تست صدای اگزوز رو برنده شدین
در انتظار رقیب بزرگ تری هستیم ….
corvette
۸ مرداد ۱۴۰۳اسکودریا فراری
فکر کنم استون مارتین والهلا
بتونه بالاخره یه حرکتی درمقابل اس اف۹۰ بزنه
HELLO.BROTHERS
۸ مرداد ۱۴۰۳👏👏👏👏👏👏👏
Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳چی میگی برادر من مگه کسی لامبورگینی رو مجبور کرده از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده کنه؟
اگر تنفس طبیعی هنره و اوج مهندسی، پس چرا لامبو برای اوروس و جانشین هوراکان یعنی تمراریو از پیشرانه توربو استفاده میکنه
چرا انقدر استانداردهای دوگانه دارید؟
ماشینی که باید بخاطر استفاده گسترده از فیبرکربن، در شاسی و بدنه، سبکتر باشه، ۲۰۰ کیلو سنگینتر از رقیب مستقیمش شده که شاسی و بدنه تمام فلزی داره درحالی که پک باتری لامبو نصف sf90 هستش و سبکتره.
همه این موارد رو بذار کنار هم بعدش بگو کدوم هنره
پوریا چالش
۹ مرداد ۱۴۰۳لامبورکینی محدودیت داره و تو چ فراری فنی هستی ک نمیدونی سبک کار لامبورگینی رو هر مدل ده سال چیزی ک ما ب چشم دیدیم و ثابت شدس لامبورگینی یک محدودیت مستقیم از مدیران داره اونم بخاطر پورش چون پورشه یکی از اصلی ترین زیر مجموعه ها هست اگر امروز روئلتو وزنشو کم میکرد پس مدل s و svj لامبورگینی فقط باید رو ظاهر کار کنه ن کم کردن با باتری سبک با تکنلوژی بالا تر ادم کور باشه اما متعصب نباشه البته فراری اینقدر خفن هست ک بشه ستایشش کرد ب قول اقا وحید دین دوم مردم فراری😎 لامبورگینی روئلتو
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳HELLO.BROTHERS
دقیقاً همونایی که در جواب من گفتی رو فراری بهترش داره
V12 NA 6500CC با صدای گوش نواز و دلنشین
دیگه حرفی حدیثی ؟؟؟؟
corvette عزیز
کاملاً با شما موافقم
والهالا بزرگ ترین رقیب SF90 استراداله هست و میتونه فراری رو به چالش بکشه
باید تا اواخر ۲۰۲۵ صبر کنیم ….
Mr wrong
۸ مرداد ۱۴۰۳روئلتو برا زمین زدن اس اف ۹۰ بود که نتیجه این شد
دگ فک نکنم حتی تو کلاس جانشینش هم قرار بگیره چ برسه به رقیب
فقط انگلستان
۸ مرداد ۱۴۰۳جالبه که یه دوستی میگه خودروهای اروپایی الکی گرون هستن و پشت چرم و چوب و کیفیت بالا قایم شدن
بله آمریکایی فن عزیز این ها خودرو درجه یک هستن نه اون اسباب بازی های آمریکایی با کابین پلاستیکی.
HELLO.BROTHERS
۸ مرداد ۱۴۰۳هر کدوم جای خودش،اون آمریکایی هم با قیمت پایین و لذت زیاد به آمریکایی ها حال میده.
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳توی خیلی از مدل ها واقعا قیمت الکی بالایی دارن در برابر آمریکایی ها.
اسباب بازی آمریکایی🤣
قبل از نوشتن چند لحظه فکر کنید شاید فهمیدید دارید چی مینویسید.
B
۸ مرداد ۱۴۰۳جالبه که سما انقدر راحت اسپم میکنید و رخ عقاب گرفتید
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳فعلا که کادیلاک با اون همه چرم و کیفیت ساخت بالا و دست ساز و… نشون داد که اروپایی ها اسباب بازی هستن آمریکایی ها جایی که نیاز باشه کیفیت رو میبرن بالا نه مثل اروپایی ها که وقتی بحث پرفورمنس میشه و کم میارن بجاش متریال رو ارتقا میدن😂
فقط انگلستان
۸ مرداد ۱۴۰۳کیفیت متریال کادیلاک در مقابل خودروهای فوق لوکسی مثل آئودی یا مازراتی خیلی پایین تره.
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳کی گفته آئودی و مازراتی فوق لوکسن؟!😂 ماشینی فوق لوکسه که تماما دست ساز باشه در حالی که کادیلاک این ویژگی رو داره ولی آئودی و مازراتی نه
Alimopar
۸ مرداد ۱۴۰۳رو سپر عقب لامبورگینی برچسب چشم نظر زدن فکر کنم یه رگه ایرانی داره صاحبش
B
۸ مرداد ۱۴۰۳یونانی الاصله یانی که همون راننده لامبو هست
eternal
۸ مرداد ۱۴۰۳sf90 که فعلا بی رقیب مونده ولی انتظار این عملکرد رو از gtb نداشتم وزن کم به راحتی کمبود اسب بخار رو جبران می کنه
hosen
۸ مرداد ۱۴۰۳عجب هیولایی این 296 gtb!
با 6 تا سیلندر کمتر، 3 و نیم لیتر حجم کمتر، حدود 200 اسب قدرت کمتر و از همه مهمتر اینکه دف عقب بود تونست روئلتو رو یه لقمه چپ کنه!
تنها چیزی که از روئلتو خوشم اومد اون غرش بی نظیر انجین 6.5 لیتری دوازده سیلندرشه.
BMW
۸ مرداد ۱۴۰۳لعنت به این لامبو🔥🔥و صداش
SFXSuperFast
۸ مرداد ۱۴۰۳قیافه ماشینا رو نگاه :/
نامتناسب، شلوغ، خطوطی که به هیچی ختم نمیشن، بالچهها و دریچههای زیادی ک به قول گوردون موری تاثیری رو پرفورمنس ندارن و فقط برای جلب توجهن، اگزوزها و چراغای زشت و…
فکر کن از آونتادور الپی۷۰۰ و لافراری رسیدیم به روئولتو و اساف۹۰
(حتی تو نامگذاری هم پسرفت کردن)
یه خبرنگار تحلیلی باید یه مستند بسازه با عنوان«سقوط امپراطوری رم: چگونه طراحی ایتالیایی افول کرد»
تو بقیه مدلها هم همینه
از اف۱۲ رسیدیم به ۸۱۲ و ۱۲سیلندری
از ۴۵۸ و ۴۸۸ به اف۸ و ۲۵۶
از گالاردو به اوراکان
.
ولی لامبورگینی باید بیشتر تلاش کنه
یه فراری که مدل ۴سال پیشه و قیمتش نصفشه ازش سریعتره
شکست مفتضحانه به این میگنا
اساف۹۰ که همرده قیمتیشه رقیب مستقیمشه
با اینکه ۵سال زودتر معرفی شد باز جوری ازش سریعتر بود که انگار ماشینای دو رده متفاوتن
اختلاف ۹۱۱ و کیمن هم ایجور نیست!
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳طراحی فراری ، الان 15 ساله که قربانی پرفورمنس شده …
بهتر بگم زیبایی شناسی محصولات فراری …
من با کاراکتر SF90 الان دارم ارتباط برقرار میکنم …
به شخصه از اینکه چهره ، فضایی تر بشه اما ماشین پرواز کنه ، هیچ گلایه ای ندارم …
دوران F430 و سپرهای گرد و تخم مرغی گذشت …
هزار سوم ، هزاره مدیریت کردن رفتار پیکره ماشین ( مدول الاستیسیته ) در سرعت های بالای 340 کیلومتر هست …
تولید دانفورس کافی ، همون قدری مهمه که عبور جریان هوا برای خنک کاری …
دیگه جایی برای نچرال بودن لب و دهن و چشم و ابروش ، باقی نمی مونه …
وقتی مهندس ها میگن می خواهیم به این اعداد و ضرایب برسیم ، طراح ها باید از ایده آل های زیبایی شناسی شون ، کوتاه بیان …
همیشه فرم در خدمت محتوی بوده و هست …
ایده آل اینه که فرم / محتوی ، همزمان ، در خدمت تعادل باشند تا نظم برقرار باشه که من اون رو هنوز در ساخته های بشر ، روی کره زمین به چشم ندیدم …
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ مرداد ۱۴۰۳عزیزان به این درگهای مسخره استناد نکنید چه چیزی تو این مزحکه استاندارد بود که سند باشه این درگ.بی شک لامبو تایم زیر ۱۰ میزنه باید تو پیست درگ بیاد لامبو درسته دو دفه ولی بازم هرزگردیش زیاده.اصلا اون دوتا فراری عددی نیستم در مقابل این هیولا.شما چجوری انجین حجیم تنفس طبیعی رو با اون دو مقایسه میکنید این رو بدونید یکی از مهمترین موارد در یه ماشین اسپرت صوتیه که از اگزوز و موتور خارج میشه.
حمیدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳نمردیم و فهمیدیم هرزگردی ماشین دو دف از ماشین دف عقب بیشتره 😂😂 این حجم از فشار نسبت به فراری کم نظیره 😂😂
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳یه سوال دارم الان فراری اصن ماشین درون سوزی داره که بتونه نزدیک c8 zr1 بشه🤔😂
Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت
دوست عزیز در اینکه کوروت c8zr1 ماشین بسیار قابل احترام با مشخصات شگفت انگیز هست شکی نیست. اما شماهم اجازه بده یه تست بشه که بعدا مثل قضیه چلنجر ۱٫۶۶ ثانیه ای تحقیر نشی.
ضمنا کوروتی که شما هنوز نیومده داری کری میخونی برامون به ازای هر اسب داره ۱۹۷ لیتر قدرت میگیره که با sf90 برابره. متوجه هستی sf90 که ۵ سال پیش معرفی شده
در کل زیاد شلوغش نکن حاجی
حمیدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳بزار لاستیکش به اسفالت بخوره بعد اسطوره سازی کن سوشی جون 😂😂😂😂 فراری سوپرکار بنزینی خالص نداره چون اروپا برخلاف امریکا قوانین الایندگی سفت و سختی وضع کرده که دست و پای همه رو داره میبنده و کمپانی ها مجبورن که یا کلا الکتریکی بشن مثل جاگوار یا پلاگین هایبرید بشن یا کلا نسازن. حالا برو با منبع الودگی جدیدتون با مصرف سوخت صدی ۳۰ خوش باش و توی توهمی که توش فراری نمیتونه ماشین هزار اسبی بنزینی خالص بسازه بمون 😂
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳فراری جان.
اون قضیه 1.66 رسیدن بهش سخته، وگرنه سوشی لینکش رو فرستاده و همه دیدیم.
شاید یه نقطه ضعف باشه که هرکسی نمیتونه این تایم رو بزنه، و این بر میگرده به ماسل کار بودن ماشین و انتقال قدرت ضعیف تر نسبت به بقیه ماشین ها که دوای دردش همون آسفالت چسبناک پیسته که از هرزگردی جلوگیری کنه.
بی خیال اسم 2
۸ مرداد ۱۴۰۳(فراری جان.
اون قضیه 1.66 رسیدن بهش سخته، وگرنه سوشی لینکش رو فرستاده و همه دیدیم.
شاید یه نقطه ضعف باشه که هرکسی نمیتونه این تایم رو بزنه، و این بر میگرده به ماسل کار بودن ماشین و انتقال قدرت ضعیف تر نسبت به بقیه ماشین ها که دوای دردش همون آسفالت چسبناک پیسته که از هرزگردی جلوگیری کنه.)
نگو سخت بگو نشدنی
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا من فقط تحقیر شدن هیتر ها رو دیدم که هیچ مدرکی برای رد کردن حرف دوج نداشتن در ضمن همینکه کوروت بدون هیچ موتور برقی قدرت بیشتری از فراری sf90 گرفته و تاپ اسپیدی داره که فراری تاحالا همچین چیزی ندیده نشون میده که شورولت یه لول از فراری بالاتره
پدال چزا کامنت من پاک شد؟!
حمیدرضا
۱۲ مهر ۱۴۰۳اره ی لول بالاتره بخاطر همینه برای ماشین ساختن میرن ماشینای ی لول پایینترشون رو میخرن و کپی میکنن ازش😂😂😂
imanenzo
۸ مرداد ۱۴۰۳بعضی از نظرات مرغ پخته رو هم به خنده میندازه،برادر من تنفس طبیعیهعوضش حجم موتور بالاتر و تعداد سیلندر بالاتر داره،خیلی خندهداره که کمپانی کوچیکی مثل لامبورگینی رو با فراری بزرگ مقایسه کرد
B
۸ مرداد ۱۴۰۳اینکه هرزگردی لامبو بیشتره که خاک تو سر لامبو پس با اون ماشین ساختنش 😂
Amir
۹ مرداد ۱۴۰۳ناراحتی بیا تو بساز
Dead man95
۸ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی حتی اگه اگه از لحاظ عملکرد هم بهتر از فراری باشه
از لحاظ وجهه برند و هویت قرن ها از فراری عقب تره
درگ آخرین مدل لامبورگینی در مقابل مدل قبلی فراری چون فراری هنوز رقیب مستقیم روئلتو رو نیاورده
اسپشیاله
۸ مرداد ۱۴۰۳دیگه تنها چیزی که برای فنای لمبو مونده اینه که بگن صدای بهتری داره و فراری بخاطر توربو برده دیگه یادشون نمیاد اوروس تورو به پوروسانگوئه تنفسی طبیعی باخت
sinasvj
۸ مرداد ۱۴۰۳شماها یه فکری به حال اون فراری هاچبکتون باشید که قراره رونمایی بشه از اون فراری کبیری که من تا قبل اس اف نود ستایشش میکردم چی مونده دقیقا؟ نه طراحیا گیرا و با روح مونده توشون نه صداشون فراری این ویژگیارو نداشته باشه فراری نیست قبول کن همونطوری که من قبول کردم روئلتو یه عقبگرد بوده نسبت به اونتادور
amirmohammadja79
۹ مرداد ۱۴۰۳روئلتو رو با اونتادور پایه مقایسه کن نه اونتادور svj
sinasvj
۹ مرداد ۱۴۰۳همون موقع هم نسخه ال پی هفتصد اونتادور وقتی رونمایی شد کلی مردمو به وجد آورد هم طراحی هم سواری و هم فنی ولی این جدیده عملا هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد که مردم به وجد بیان
JDM سابق
۸ مرداد ۱۴۰۳لامبورگینی سنگینه
از گیربکس مزخرف اونتادور و سیستم AWD تورک وکتورینگ و گاردون اضافی خلاص شدن
دچار منجلاب موتور ریدیال و اکشیال و باطری اضافی شدن، قطعاً خودشون هم به این نتیجه رسیدن چون
تو این دوره زمونه خیلی سخته بخوای اصالت ظاهری پرفورمنس در بالاترین حد و لذت ناب تنفس طبیعی هم زمان داشته باشی
amirmohammadja79
۹ مرداد ۱۴۰۳عزیزم گیربکس روئلتو کاملا متفاوت با اونتادور هست و از اون گیربکس قدیمی دیگه استفاده نمیکنن
تفاوت روئلتو و sf90 تو دوتا چیزه که اول سنگین تر بودن روئلتو بخاطر ۱۲ سیلندر بودنش(البته نه همهی دلیلش)
دوم توربو بودن موتور sf90 که شتاب فوقالعادهایی بهش میده
پایین تر هم عرض کردم لامبو از ماشین هاش چندتا نسخه میده بیرون (s, sv, svj)و حد نهایی ماشین رو برای نسخهی svj نگه میداره
صبور باشید و منتظر نسخهی svj بمونید اون موقع درگی برابر خواهیم داشت
اتفاقا فکر میکنم اون موقع جانشین لافراری هم بیرون بیاد و درگ این دو عالی میشه
اون موقع میشه قضاوت کرد که لامبو نتونسته به فراری برسه یا تونسته فراری رو شکست بده
JDM سابق
۱۰ مرداد ۱۴۰۳عزیز من تمام چیزهایی که گفتید منم گفتم
درباب گیربکس عرض کردم
(از گیربکس مزخرف اونتادور و سیستم AWD تورک وکتورینگ و گاردون اضافی خلاص شدن)
درباب موتور هم گفتم
(تو این دوره زمونه خیلی سخته بخوای اصالت ظاهری پرفورمنس در بالاترین حد و لذت ناب تنفس طبیعی هم زمان داشته باشی)
درباره نسخه ها و ورژن های دیگه لامبورگینی هم باید بگم فراری F250 هم در حال تست هست و فکر نکنم بتونه دربرابر F250 کاری بکنه
فراری برگ برنده اش اینکه انحصاراً رو سوپرکار کار میکنه آقا بالاسری هم نداره ده درصد سهامش مال پیرو فراری هست ۶۵ هم عمومی هست کمتر از ۲۵ درصدش هم متعلق به هولدینگ اکسور هست، مشکلات مالی آنچنانی هم نداره حاشیه سودش هم بالاست
ولی لامبورگینی آقا بالاسرش فولکسه واسه صرفه جویی یسری قطعات مشترک هم با بقیه برند هاش داره مثل هوراکان و مرحوم R8.
پورشه هم انواع مختلف کتگوری رو داره که باید رو اونا هم تمرکز و سرمایه گذاری کنه مثل سدان ها و برقی ها، کامپکت ها وSUV و…
از طرفی مک لارن و داریم که اونم تخصصی کار میکنه اما بسیار دچار بحران مالی میشه این اواخر هم رفت دست بحرینیها
برگ برنده فراری اینکه کاملاً تو کلاس سوپرکار ها دستش بازه و بسیار متمرکزه
GMA
۸ مرداد ۱۴۰۳جالب بود، روئلتو که پرچمدار لامبو هست با این همه ادعا به زور تونست از پس 296 با نصف قیمت بر بیاد
فراری نشون داد همچنان خیلی جلوتر از لامبو هست در زمینه پرفورمنس
با معرفی SF90 XX که این فاصله دو چندان شد
sinasvj
۸ مرداد ۱۴۰۳انتظار داشتم یهو وسط درگ یه آیونیک ۵ یا ای وی ۶ جی تی ظاهر بشه
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳😂😂😂😂😂
حمیدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳😂😂😂😂😂
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳نمی فهمم وقتی فراری از بدو تولدش تا امروز ، همیشه حرف اول و آخر رو زده ، این برتری واضح تکنولوژی و تزریق سرمایه و عملکردش رو چرا بعضی از دوستان لامبو فن قبول نمی کنند ؟
ورای رقابت درون مرزی که از 100 سال پیش بین مازراتی و فراری و لامبورگینی بوده ، امروز که مزراتی رفته کنار چرا به جایگاه های اول و دوم برای فراری و لامبورگینی رضایت نمی دید و به رقابت برون مرزی با انگلیسی ها و آمریکایی ها نمی پردازید !!!
ما هممون عاشق لامبورگینی هستیم و می دونیم تافته جدا بافته است و بی نظیر ، اما همزمان باید واقع بین هم باشیم …
فراری با نبوغ به دنیا اومده ، و به نبوغ هرگز نمی شه رسید …
این بحث فراری بهتره یا لامبورگینی 70 ساله که جوابش مشخصه …
به جای لذت بردن از تاخت و تاز اسب رقصان مارانلو ، انرژی تون رو صرف کل کل های بیهوده می کنید …
کثرت گرایی ، همیشه توان رو تحلیل می بره و باعث شکست میشه …
دیگه بعد از 70 سال برتری ، این مسأله باید حل شده باشه که توی این دنیا ، اوورال ، هیچ کس به گرد فراری هم نمی رسه …
انشالاه دیگه ، مگر در اون دنیا …
B
۸ مرداد ۱۴۰۳داداش چرا مسئله رو ملی میکنی کاربرا مگه اینالیایی هستن اینطوری میگی 😂 صرفا طرفدار یه برندن
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳مسئله رو ملی نمی کنم ، میگم به جای کوبیدن همدیگه ( در حالی که هر دو شاهکار هستن ) ، از هر دو شون لذت ببرید …
چه نیازی به تخریب لامبو یا فراری هست در حالی که غیر از ایتالیا کسی تا حالا از این شاهکارها نساخته …
وقتی من فراری فن ، لامبو رو مسخره کنم یا برعکس ، بعضی از دیگران ، ممکنه خوشحال بشن …
انرژی که باید صرف بحث با دیگران بشه ، داره صرف بحث با غیر دیگران ، میشه …
LAMBORGHINI
۸ مرداد ۱۴۰۳طرفداران فراری زیاد پرو نشن
همین روئلتو داخل این سایت تایم 9/8 زده
که خیلی از فراری 296 بیشتر
بجز اون SF90 نزدیک 200 کیلو سبک تر از لامبو هست
لامبورگینی هم توربو نیست مثل SF90
و منتظره لامبورگینی تمراریو هم باشین که مچ فراری 296 رو به راحتی میخابونه
Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳بزرگوار، sf90 هم تایم ۹.۳ زده و شتاب ۲ ثانیه ثبت کرده. ۲۹۶ هم تایم ۹.۸ زده و سریعترین ماشین دیفرانسیل عقب موتور ترند با شتاب ۲.۳ ثانیه ای بوده.
ضمنا وقتی میگیم لامبو از فراری عقب تره دقیقا همینه که نمیتونه با حجم عظیمی از فیبرکربن، ماشینی سبکتر از رقیب مستقیمش تولید کنه حالا شما داری روی ضعف لامبو مانور میدی که کند بودنش رو توجیه کنی؟ این تف سربالاس داداچ
مسی
۸ مرداد ۱۴۰۳تلاش بی فایدس
پر روو تر از فراری زاده نخواهد شد
LAMBORGHINI
۸ مرداد ۱۴۰۳امید وارم یک روز داخل پست درگ با رانندگان حرفه ای روئلتو و SF90 مسابقه بدن
بعد میفهمیم کی کیو لح میکنه
Scuderia Ferrari
۸ مرداد ۱۴۰۳حالا این درگ به کنار ، یکی نیست این بنده خدا سوشیانت رو از خواب بیدار کنه و از رویاهای شیرینش فاصله بگیره تا واقعیت ها رو بهتر ببینه
دیگه دنبال چه می گردین ، فراری خودشو جدا کرده رفته
مدیران لامبورگینی تو خلوت خودشون فراری رو برتر میدونن حالا شما مدافع حقوق لامبورگینی شدین
قسمت جالب ماجرا اینجاست که آمریکایی بازهای سایت دارن طرف لامبورگینی رو میگیرن و چند روز دیگه تو مقایسه با کوروت تا جایی که بتونن از خجالت لامبورگینی در میان 😂😂
R
۸ مرداد ۱۴۰۳شما طرفدارای فراری مثل آمریکایی باز ها بسیار متعصبید
رضا تاجی
۸ مرداد ۱۴۰۳من نمیدونم بعضی ها از فراری و غیره ایراد میگیرن طوری کامنت میزارن انگار یه چهارتا سوپر ماشین تو خونه شون پارک شده ؟
در ضمن فراری احتیاجی به نظرات ما که فقط فیلم و عکسشو میبینیم نداره
چیزی که تو فیلم مشخص بود لامبو حریف فراری ها نشد خصوصا تو تعویض دنده دستی با ۲۹۶
امیرعلی
۸ مرداد ۱۴۰۳لامبو الکی گرونه و هیچوقت تو درگ ها پیروز نشده،،،، به نظر من بره با 405 درگ بندازه که بعید میدونم پیروز بشه ،،،😂😂😂 فراری هویت سوپر اسپرت هاست ،،،،،💪💪💪💪
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳یعنی هرچی دعوا و بحث هست بخاطر این مش واتسونه.
معلوم نیست چجوری درگ میذاره که همرو میندازه به جون هم.
مهدی
۸ مرداد ۱۴۰۳من فکر میکنم کوروت zr1 در بهترین شرایط خودش بتونه با ۲۹۶ رقابت کنه که احتمالش کمه اما در این در هر صورت هر کدوم جایگاه خودشون رو دارن
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳بله بله zr1 رقیب ماشینی هست که قدرتش ۴ رقمی نشده😂 البته از کسی که دنبال مصرف سوخت در خودرو های سوپر اسپرته غیر از این انتظار نمیره
مهدی
۹ مرداد ۱۴۰۳فرزندم واسه من شخصا مصرف سوخت مهم نیست ولی برای اداره مالیات مهمه. واسه اون شهروند اروپایی و آمریکایی هم مهمه که سه ماه یک بار مالیات خودرو میده n دلار رو خرج یه ماشین ۱۵۰ هزارتایی کنه یا ۵۰۰ تایی . نمیدونم واست قابل درک بود یا نه
حمیدرضا
۲۹ آبان ۱۴۰۳سریع بودن به فاکتورهای خیلی مهمتری بستگی داره و صرفا از روی ۴ تا عدد نمیشه ۴ رقمی مورد نظر رو برتر دونست. همونطور که توی فیلم شاهد بودیم
Siyavash
۸ مرداد ۱۴۰۳روز اولم گفتم لامبورگینی نمیتونه جلو sf90 کاری از پیش ببره ..الکی فقط گنده کردن اینو..
R
۸ مرداد ۱۴۰۳خب خب خب
What exactly haappend?
تو درگ ۲۹۶ رو ریوولتو برد توی رولینگ هم با اختلاف زیاد لولش کرد به غیر از حالت دستی که حساب نیس چون عملکرد راننده ها متفاوته و دور موتور هم تو بهترین حالت خودش نیست معیار همون حالت اتوماتیکه تازه یانی بعد این درگا گفت ماشینو تو حالت کورسا نذاشته تو حالت هیبرید بوده که برای درگ نیست
اما چرا نتونست اس اف ۹۰ رو ببره؟ به دودلیل اولی وزن بالا دومی تنفس طبیعی بودن که حجم بالای موتور درواقع وزنشو زیاد کرده ولی با این حال نیم ثانیه اختلاف داره که جای تحسین داره هممون میدونیم ماشین تویین توربو شتاب ثانویه بالاتری داره همون عاملی که ۲۹۶ رو به ریوولتو نزدیک میکرد و اختلاف کمی داشتن
اما درکل اگه نگا کنیم رقبای هم تراز لامبورگینی ازش پایین تر بودن. چه درگ چه سرعت چه پیست. برید تو همین سایت هس نگا کنید درگ آونتادور با ۸۱۲ و هوراکان پرفورمانته با ۴۵۸ اسپشیاله
تو نوربرگرینگ هم که اسمی از فراری نیست یعنی نمیتونه رکورد بزنه وگرنه گوش فلکو کر کرده بود
منابع مالی فراری خیلی زیاده و زود به زود نسل عوض میکنه و مدلای بیشتری داره
میشه گفت لامبورگینی هنوز برای اس اف ۹۰ رقیب نساخته وقتی اون موتورو به دوتا توربو مجهز کنه اس اف ۹۰ که سهله جانشینش هم به گردش نمیرسن
ابوالفضل
۸ مرداد ۱۴۰۳۲۹۶ که انقدر اذیت کرد لامبو رو
گفتم sf90 قراره یه لقمه اش کنه
با ۲۹۶چه تو درگ چه رولینگ برابر بودن
اما با sf هرچی مود عوض کرد فایده نداشت
چه پرفورمنسی داره این فراری
amirmohammadja79
۹ مرداد ۱۴۰۳دوستان لطفا به این دقت کنید فراری از ماشینش یک نسخه میده بیرون برعکس لامبو ک نسخه های s , sv و svj تولید میکنه و حد نهایی اون مدل ماشین توی نسخهی svj هست و این روئلتو تازه نسخهی اولیه هست حتی s هم نیست!
تا موقعی ک نسخهس svj از روئلتو بیاد بیرون جانشین لافراری هم میاد بیرون احتمالا اون موقع یه درگ برابر خواهیم داشت چه از نظر پرفورمنس چه از نظر سال رونمایی ماشین
پوریا چالش
۹ مرداد ۱۴۰۳تا جایی ک ب یاد دارم همیشه ب فراری احترام دارم و داشتم ب عنوان یه لامبورگینی فن و لامبورگینی. فن ما هیچجوره بدگو فراری نبودیم و نیستیم ولی تمام کامت های فراری فن های عزیز کاملا نشون دهدنده تعصب رو فراری هست هرچند ارزش.تعصب کشیدن هم داره واقعا دیگه فراری هست ولی واقعا لامبورگینی جوری تو دل مردم جا گرفته ک نمیشه خرابش کرد عمرا مگر اون دنیا فک کنم تو اول ویدئو طراحی روئلتو از بس زیبا بود دوستان تحمل دیدنش ندارن 🤣😃درسته ک کنده اما دیگه حس 405ب ادم دست نمیده ک با دست صندلی ها بالا پایه بشه
پوریا چالش
۹ مرداد ۱۴۰۳بدون فکر کردن انتخابمه روئلتو جانشین برحق اونتادور بزرگ ت