فراریلامبورگینی

درگ 800 متر لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 استو فیورانو

در مسابقهٔ درگ ۸۰۰ متری آیا لامبورگینی روئلتو حریف فراری SF90 با پکیج استو فیورانو که نزدیک به ۴۰ کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال دارد خواهد شد؟

تاکنون لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 چند بار در مسابقات درگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند که نتیجهٔ همهٔ آن‌ها شکست برای گاو خشمگین سنت آگاتا بوده است. پرچم‌دار لامبورگینی اما که نمی‌خواهد برچسب بازنده بر پیشانی داشته باشد، برای انتقام، فراری را دوباره به مبارزه دعوت کرده است. اهالی مارانلو نیز برای دفاع از پیروزی‌های قبلی خود، این بار SF90 را در نسخهٔ استو فیورانو به میدان فرستاده‌اند. این نسخه نزدیک به ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر است و وزن خودرو را با مایعات به ۱۷۴۵ کیلوگرم می‌رساند. البته این پکیج قیمت SF90 را به بیش از ۷۰۰ هزار دلار می‌رساند که باعث می‌شود حتی از روئلتو هم گران‌تر باشد.

SF90 استو فیورانو در قوای محرکه اما تفاوتی با نسخهٔ استاندارد ندارد و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند. در سمت دیگر، روئلتو هم قوای محرکه‌ای پلاگین‌هیبریدی با سه موتور الکتریکی دارد که با خروجی ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت، بسیار به رقیب نزدیک است ولی قلب بنزینی لامبورگینی کاملاً با فراری تفاوت دارد زیرا مردان سنت آگاتا همچنان به نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی وفادار مانده‌اند. بااین‌حال، روئلتو با وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از SF90 استو فیورانو سنگین‌تر است که این اضافه‌وزن قطعاً روی پرفورمنس خودرو تأثیر منفی می‌گذارد.

حال بیایید ببینیم این دو سوپرکار هیبریدی جذاب ایتالیایی در مسیر ۸۰۰ متر در فرودگاهی در فلوریدا چگونه عمل می‌کنند. پس از سه مسابقهٔ هیجان‌انگیز، فراری دو برد به دست آورد درحالی‌که لامبورگینی فقط در یک مسابقه برنده شد که آن‌هم به لطف کمی زودتر آغاز کردن حرکت به دست آمد؛ بنابراین، پرچم‌دار سنت آگاتا بازهم نتوانست ناکامی‌های خود در برابر سوپرکار پنج سال پیش مارانلو را جبران کند و درنتیجه، باید فراری SF90 را پیروز قاطعانهٔ این رقابت چندباره بدانیم.

مقایسه مشخصات فنی

فراری SF90 استراداله لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۴۵ کیلوگرم ۱۹۶۵ کیلوگرم
قیمت ۷۲۰ هزار دلار ۶۸۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (616 ديدگاه)

    حالا واسه همین چُس صَدُم ثانیه چه دعواهایی میخواد بشه بین فن تینیجای فراری و لامبو😂شُل کن بابا،دلار داره میشه صد،فردا روز همین اینترنتم نداری بخوای با عکساشون حال کنی🤣

    موافقم 144
    مخالفم 16
    1. سهیل

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (229 ديدگاه)

      داداش میلیونها دلار میدن واسه همین چس ثانیه. پراید نیست که. 😂😂😂 برای همین مقدار ثانیه کلی جایزه و افتخار و قهرمانی بدست اومده

      موافقم 63
      مخالفم 12
      1. SMS

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (660 ديدگاه)

        دوستان فراری چند تا اسم رو ماشیناش با بهانه های مختلف می زاره ، مثل پلاس ماست
        استراداله ، استو فیورانو و…

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. بهنام

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      🤣🤣 ای گفتی.

      موافقم 17
      مخالفم 7
    3. آریا

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (237 ديدگاه)

      برد برده چه یک ثانیه چه ده ثانیه

      موافقم 21
      مخالفم 13
  2. حسین خوانساری

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فراری وزن کمتری داره و بخاطر داشتن توربو طبیعی هست زودتر دور میگیره موتور و تاخیر کمتری داره در شتابگیری و پاسخ به پدال گاز

    موافقم 28
    مخالفم 14
    1. B

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (974 ديدگاه)

      جان تاخیر کمتر در پاسخ به پدال گاز !! ضعف اصلی توربو رو برعکس تبدیل به نقطه قوت کردیش😂

      موافقم 27
      مخالفم 4
      1. Hairy wrinkled saggy balls

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (691 ديدگاه)

        البته بنده خدا منظورش این بود که توربو اجازه میده در دور های پایین تر به حداکثر گشت اور برسه و نمودار دور-گشتاور بعد اون ثابت بمونه
        تاخیر در پدال گاز یه بحث جداست که مربوط به بحث الانمون نیست چون ازونجایی که در هر دو ماشین از لانچ کنترل استفاده شده دور موتور قبل شروع به حرکت به حد ایده الی رسیده و تاخیر پدال تو چشم نیست
        هرچند اینا ماشین چینی یا اکونومی نیستن که لگ توربو داشته باشن و مطمئن باش یه ذره هم احساس نمیشه

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. آریا

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (237 ديدگاه)

      داشتم برعکس گفتی که توربو تاخیر داره تنفس طبیعی زود به فشار پدال گاز پاسخ میده
      بعدشم رئولتو هایبرید هست

      موافقم 11
      مخالفم 4
  3. Aranmilan

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    روئلتو اصلا جانشین خوبی واسه اونتادور نبود

    موافقم 25
    مخالفم 17
  4. V.m

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اختلاف فراری با روئلتو فقط به اندازه یه ماشین بود این چیزی از لامبو کم نمیکنه در حالی که نه توربو داره نه سبکتر از فراری

    موافقم 35
    مخالفم 15
  5. Siyavash

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (983 ديدگاه)

    داداش تایم هایه این کانال زیاد معتبر نیس..قسم میخورم این روئلتو رو یه تقویت کوچیک کرده ..چون ۱ماه پیش همین روئلتو رو با همین sf90 آوردن دقیقا همین راننده ها بودن که sf90 با اختلاف برنده شد ولی الان دقیقا پا به پا حرکت کردن…

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. مهدی

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1780 ديدگاه)

      ارتباطی به تقویت و این چیزا نداره. ماشین با ماشین متفاوت هست شما دوتا رووئلتو یا دوتا sf پیدا نمیکنی که رو داینو قدرت یکسان بدن و این تفاوت‌ها تو هر موتور پیستونی طبیعی هست چون کمپرس سیلندرها هیچوقت دقیق مشابه هم نمیشه

      موافقم 19
      مخالفم 3
  6. Scuderia Ferrari

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4086 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه مکلارن رو که دست کرد تو سوراخ زنبور و آتشی به راه انداخت که هم خودش سوخت و هم بقیه رو
    این SF90 استراداله همه رو از دم تیغ میگذرونه و بعد از ۵ سال بی رقیب بودن وقتشه نفسی تازه کنه

    دوتا درگ جدید هم برگزار کرده و تایکان توربو GT در carwow و مکلارن سنا در Top Gear رو مورد عنایت قرار داده

    موافقم 34
    مخالفم 11
    1. الف.ی

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1800 ديدگاه)

      مکلارن کِی دست تو سوراخ زنبور کرد تو چه آتیشی سوخت دقیقا؟
      با سنا رکورد همه جا رو زد
      و در تمام این مدت فراری چه پاسخی برای سنا داشت؟
      سبد محصولات فراری و مکلارن کاملا متفاوته
      با این حال به جز mp4 12c و آرتورا هیچ نسخه ای از مکلارن نیست که مدلی از فراری بخواد بسوزونتش!

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4086 ديدگاه)

        همه سوال های شما در یک مدل خلاصه میشه :
        Ferrari SF90 Stradale
        حالا شما تاب دیدن موفقیت های فراری رو نداری اون بحثش جداست و این موضوع رو خیلی وقته متوجه شدم
        فعلاً فراری در اوج هست و بهتره خودتو زیاد درگیر نکنی چون برای اعصابت خوب نیست

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. الف.ی

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1800 ديدگاه)

          وقتی از میزان تعصب یک فراری فن انتقاد میکنی:

          فراری هم هر موقع مثل بقیه شرکتا ماشیناشو آورد تو پیستای مختلف تایم رسمی زد، اون موقع میشه بحث کرد
          سنا حدود ۱ سال خورده‌ای زودتر از SF90 معرفی شد و با ۲۰۰ اسب بخار کمتر، رکورد همه‌جا رو زد

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. Ferrari

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1964 ديدگاه)

          الف.ی
          دوست عزیز نمیشه شما هر خزعبلی رو مطرح کنی و به جوابی که بهت میدن بگی تعصب یک فراری فن. این بیشتر جهالت یه هیتر هست عزیزم
          دوما کار بررگ این هست که رانندها یا مجلات دیگه با اون ماشین تو پیستها تایم بزنن. کما اینکه همون سنا رو هم مکلارن نبرد تو پیستهای دیگه که تایم بزنه.
          حالا تایم پیست میخوای، مدل مورد نظرت از فراری رو بگو من تایمهای پیست اون مدل رو برات بفرستم.

          موافقم 6
          مخالفم 4
        3. الف.ی

          ۱۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1800 ديدگاه)

          نه خب حلقه اول مشکل رو شما شکل میدید که من جواب میدم
          دوستتون گفتن مکلارن تو آتیش سوخت
          من عرض کردم کدوم آتیش دقیقا؟
          جواب دادن من چشم ندارم موفقیت فراری رو ببینم
          این چه ربطی به سوال من داشت؟😂
          من کاری به شما دو دوست عزیز ندارم ولی در جریانی که خیلی از رفقای فراری فن شما معتقدن کوروت Z06 صرفا کپی از روی فراری 458 هست؟
          حرفی داریم از این خزعبل تر؟

          در مورد تایم هم بله میدونم تایم های زیادی در پیستای مختلف ثبت شده اما فراری بیشتر تو پیست فیورانو تایم میزنه و اعتقادی به نوربرگ رینگ یا رکورد های رسمی در پیست های دیگه نداره
          یدونه 296 gtb با 830 اسب تایم 6:58 تو نوربرگ رینگ زد که لامبورگینی قبلا هم با هوراکان پرفورمنته هم با اونتادور svj زده بود
          چنین موفقیتی اگر نصیب فراری شده بود طرفداراش خشتک برا هویت و اعتبار لامبورگینی نمیذاشتن!!!
          مکلارن سنا در دوره رکوردشکنی خودش خودروی بسیار خبرسازی بود
          SF90 رکورد کجا رو شکسته مثلا که دوستمون میگن پاسخ فراری بود و من چشم ندارم موفقیت فراری رو ببینم؟
          پس بله بپذیرید یا نپذیرید شما طرفداران متصعبی هستید و اگر من این تعصب به روی شما میارم، من هیتر فراری نیستم
          آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست

          موافقم 10
          مخالفم 3
        4. Ferrari

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1964 ديدگاه)

          اولا المانی فن ها هم هستن که سر قضیه کوروت خیلی فشاری شدن و از فراری مایه گذاشتن. مثل اینکه خوب دقت نمیکنی به اینکه کی در این مورد اظهار نظر میکنه.
          دوما برات بهتر بود بحث لپتایم های لامبورهارو پیش نکشی ولی حالا که اینکارو کردی بهتره بدونی اسپرت اتو هم با پرفورمانته و هم ۴۸۸ pista در نوربرگرینگ تایم زده که لامبو تایم 7:08 رو ثبت کرده و فراری هم 7:00 رو ثبت کرد که پرفورمانته ۸ ثانیه کندتر بود.
          https://fastestlaps.com/comparisons/13u42faic42i
          این هم سایر تایمهایی که این دو ماشین در پیستهای مشترک ثبت کردن که 488 پیستا پرفورمانته رو له کرده.

          https://fastestlaps.com/models/ferrari-sf90-stradale

          https://fastestlaps.com/tracks/autocar-dry-handling-track

          https://fastestlaps.com/tracks/mortefontaine
          این هم سایر تایمهایی که فراری ها ثبت کردن

          مقایسه لپتهایم های لامبورگینی اونتادور sv و فراری ۴۸۸gtb
          https://fastestlaps.com/comparisons/7f8lo7rj163z

          تایمهای 488gtb و هوراکانlp610-4:
          https://fastestlaps.com/comparisons/gvoe9o1efs35

          دوستداری لپتایم های مدلهای مختلف فراری و مکلارن رو هم برات بفرستم؟ فکر کنم خیلی ناامید بشی وقتی ببینی حتی ۷۵۰s در بیشتر پیستها از ۴۸۸پیستا کندتر بوده
          حتی مدل پیست محور 765lt
          https://fastestlaps.com/comparisons/ogk7rgejgi93
          امیدوارم برات کافی باشه و سعی کن دست از هیت دادن بیخودی برداری. برای خودت بهتره

          موافقم 6
          مخالفم 4
        5. الف.ی

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1800 ديدگاه)

          خودم میدونم وضعیت لپتایم ها رو
          قبلا تو همین سایت گفته بودم تمام مدل های 488 از تمام مدل های هوراکان سریعترن
          عرضم تفاوت دیدگاه دو دسته طرفدار لامبورگینی و فراری بود گویا اشتباه برداشت کردی
          به هر حال اختلاف اونقدری نیست در بعضی پیست ها بعضا نسخه هوراکان سریعتر بوده
          https://fastestlaps.com/comparisons/13u42faic42i
          با 80 اسب بخار قدرت کمتر و وزن بیشتر
          در ضمن پرفورمنته قبلا رسمی 6:52 ثبت کرده شما چرا به 7:08 استناد میکنی؟

          مکلارن 750s رقیب 488 pista نیست
          در واقع 720s که دو سال بعدتر معرفی شد شاید رقیب 488 gtb بود که خب gtb توسط 720 له میشه:
          https://fastestlaps.com/comparisons/52b5sivukld7

          رقیب پیستا 765lt هست و کلا توی دو تا پیست ازشون لپتایم مشترک موجوده
          میدونستید توی همون سایت خبرش هست سنا از SF90 سریعتر بوده؟ :) البته میگن پیست زمان تایم زدن فراری خیس بوده خودم فیلمشو ندیدم
          لافراری هم از P1 و 918 کندتر بود و این داستان ادامه داره
          https://fastestlaps.com/comparisons/clhgnagk4eze

          از نظر علمی بررسی کنیم اکثرا خودروهای فراری ترمزهای کمی ضعیف تر از نسخه های رقیب دارن و همچنین شتاب جانبی کمتری تحمل میکنن ولی از اونطرف با تکیه بر موتور نیرومند اسب بخار بیشتری دارن. به همین دلیله که بعضی وقتا مشاهده میشه خودرویی با اسب بخار کمتر از فراری لپتایم بهتری ثبت کرده

          حالا کاری نداریم به قول خراسانی این ماشینا چندتا آهن پاره 4 چرخن. تصاویر ببینید لذت ببرید. هر شرکتی با نقاط ضعف و قوت خاص خودش
          دیگه پادشاه خودروسازی و زیبایی و پرفورمنس و اصالت و فرمول یک و … کجا بود:)
          مشکل من با این یه تیکه آخر تو ذهن فراری فناست
          روز شما به خیر و خوشی خدانگهدار تا بحث بعدی

          موافقم 5
          مخالفم 2
        6. R

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1241 ديدگاه)

          تا شما دوتا دارید بحث میکنید بگم پاگانی هوایرا بی سی همه مک لارن ها و فراری ها و لامبورگینی ها و پورشه ها و مرسدس هارو لوله کرده تو پیستایی که تایم زده!

        7. Ferrari

          ۱۳ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1964 ديدگاه)

          خودت میدونی لپتایمهارو؟ اگه میدونی چرا داستان سرایی میکنی؟ از ۸-۹ پیستی که دوتا ماشین تایم زدن هوراکان دو یا سه تا پیست سریعتر بوده بقیه موارد رو باخته ضمن اینکه یادت نره 488gtb بیش از ۳۰ جایزه بین المللی از مجلات و سایتهای معتبر خودروریی دریافت کرده، از جایزه برترین طراحی red dot و ifdesign بگیر تا برترین پیشرانه برای ۴ سال متوالی و عناوین سوپر اسپرت سال در اکثر نشریات معروف.
          در ادامه خیلی ناشیانه ۴۸۸رو با مکلارن ۷۲۰ مقایسه کردی که دو سال بعد از ۴۸۸ معرفی شد و سوپر اسپرت چشمگیر اون دوران بود ولی اصلا دوست نداری که پیستا رو با ۷۵۰s مقایسه کنم. بگو دقیقا چرا؟
          چرا در مقایسه هات زمان معرفی دوتا ماشین رو در نظر نمیگیری؟ یعنی بعد از ۵ سال پرچمدار حال حاضر مکلارن نباید و نمیتونه با 488 پیستا مقایسه بشه؟ چطور برای مقایسه مکلارن سنا و sf90 که اختلافشون یکسال هم نبود، این فاصله زمانی رو مطرح کردی اما به نفعت نیست بگی 488 بیش از ۲ سال اختلاف زمانی با ۷۲۰s داشته؟
          خب من الان فراری 296gtb رو با لامبورگینی هوراکان sto که یکی از پیست محورترین محصولات لامبو هست مقایسه میکنم و لینک لپتایمهای این دوتا ماشین رو هم میفرستم تا ببینی چطور یه سوپر اسپرت شهری، یه سوپر اسپرت پیست محور رو تو پیست های مختلف له میکنه
          https://fastestlaps.com/comparisons/dd1rmz89desl
          تو همین لینک هم به مسافت ترمز گیری و شتاب جانبی دوتا ماشین دقت کن حرفتو پس بگیر که فراری ترمز های ضعیف و شتاب جانبی کمی داره. اتفاقا برعکس. محصولات فراری یکی از قویترین سیستم های ترمز رو دارن منتها این سیستم ترمز حس خوبی رو به رانندهایی که تست کردن این ماشینها و منتقل نکرده و این موضوع چندین بار در موتور ترند مطرح شده( البته فقط هم توسط موتور ترند مطرح میشه)
          درمورد لافراری و رقبا هم باید بگم، اتفاقا علیرغم اینکه اندکی کندتر از رقبا بوده اما بهترین هایپر اسپرت زمان خودش بود میتونی خودت سرچ کنی و به حرف من برسی.
          در اخر گفتی چرا من تایم ۷:۰۸ ثانیه لامبورگینی رو مطرح کردم بجای ۶:۵۲. چون معتبر تره چون معلوم نیست لامبورگینی تو چه شرایطی اون تایم رو ثبت کرده. نه فقط لامبو بلکه هر برندی که خودشون ماشین مورد نظرشون رو اونجا تست کردن و تایم زدن.
          ماشنی که اونجا بهترین تایمش زو ثبت میکنه، همونی نیست که به دست مشتری میرسه، چون برای دو سه لپ میشه به راحتی قوانین الایندگی رو نقض کرد و با دستکاری ecu مقداری افزایش قدرت داد یا سیستم تعلیق رو سفت تر کرد. در غیر این صورت ۱۶ ثانیه اختلاف زمانی اصلا توجیه نداره. ضمنا این مقایسه کاملا درسته هر دو ماشین هم توسط یک راننده از مجله اسپرت اتو المانی انجام شده.

          موافقم 3
          مخالفم 2
  7. nima.jdm

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    روئلتو هم ۱۲ سیلندره هم قیمتش پایین تره
    ببخشیدا ولی واقعا مگه کسی عقل نداشته باشه فراری رو به این ترجیح بده

    موافقم 16
    مخالفم 28
    1. B

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (974 ديدگاه)

      Sf90 پایه قیمت کمتر بازم لامبو رو میزنه ببخشد بابت ناامید کردنت

      موافقم 19
      مخالفم 11
    2. خوزستان-پلاک اروند

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      برو به داتسونت برس.

      موافقم 7
      مخالفم 5
  8. JaMsHiD-B

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3120 ديدگاه)

    SF90 همه رو سوراخ سوراخ کرده🔥

    موافقم 22
    مخالفم 5
  9. Galant.VR4(JDM)

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1432 ديدگاه)

    خسته نباشید رقبا
    بعد 5 سال اومدین درگ هنوزم حریفش نشدین
    جدا از اون شکست دادن sf90 دیگه ارزشی نداره
    مثل این میمونه نیسان gtr رو بعد از 16 سال بیای تو درگ با این همه تکنولوژی های بروز شکست بدی

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. پوریا svj

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (358 ديدگاه)

    فراریع صداش بدک نیس ولی صدا توربو مثل رادیو هست هیچی v12 نمیشه صدای گاو وحشی میده لاموبع

    موافقم 3
    مخالفم 7
  11. پوریا svj

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (358 ديدگاه)

    هردو از یه سستو المنتو 600اسبی عقب میفتن اگر تو پیست باش دیگر هیچ

    موافقم 2
    مخالفم 12
  12. بدون تعصب

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هردو ماشین واقعاً عالی هستند و انتخاب بین اونا سلیقه‌ای هست.
    من که خودم فراری رو ترجیح میدم چون از طراحیش خوشم میاد نه که بگم طراحی لامبو خوب نیست نه طراحی اون هم عالیه اما من sf90 رو خیلی دوست دارم.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. بهروز

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    جدا از سرعت و پرفورمنس یه چیزی عرض کنم؟! من طرفدار فراری بودم و هستم و خواهم بود. درسته که برند فراری پرستیژ بالاتری داره ولی باید اعتراف کنم که از حق نگذریم چون وقتی درهای لامبورگینی میره بالا، دخترهای خوشگل موشگل جذب ماشین میشن و اگر شما صاحب ماشین باشید نون شما توی روغنه. درهای این مدل از فراری معمولی هستند.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. m

      ۱۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      یعنی نوع باز شدن در روی دخترا اینقدر تاثیر داره

      موافقم 2
      مخالفم 4
  14. M power

    ۱۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (468 ديدگاه)

    فراری

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. مهدی جعفری بوئینی

    ۱۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۲۰ کیلو سبک تر و موتور توربو. خوب معلومه که سریع تر میشه. این که دیگه افتخاری نداره. حالا این ویژگی‌ها را لامبورگینی یا فراری یا هر ماشین دیگه ای تو این کلاس داشته باشه خوب نتیجه معلومه. من نمی دونم چرا بحث بیهوده می کنیم. ۱ کیلوگرم هم در سرعت تاثیر داره . توربو هم که باشه موتور که دیگه هیچ.

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. علیرضا

      ۱۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      V8روباV12یکی میدونی یا 970اسب رو با 1015اسب یکی میدونی درسته وزن بالایی داره ولی فکر کنم هیمنا کافی باشن براش

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. R

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1241 ديدگاه)

        اولا ۹۷۰ نه و ۱۰۰۰ بعدشم ۱۵ اسب چیزی نی مقابل دویست کیلو وزن و بدون بای توربو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا