در مسابقهٔ درگ ۸۰۰ متری آیا لامبورگینی روئلتو حریف فراری SF90 با پکیج استو فیورانو که نزدیک به ۴۰ کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال دارد خواهد شد؟
تاکنون لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 چند بار در مسابقات درگ به مصاف یکدیگر رفتهاند که نتیجهٔ همهٔ آنها شکست برای گاو خشمگین سنت آگاتا بوده است. پرچمدار لامبورگینی اما که نمیخواهد برچسب بازنده بر پیشانی داشته باشد، برای انتقام، فراری را دوباره به مبارزه دعوت کرده است. اهالی مارانلو نیز برای دفاع از پیروزیهای قبلی خود، این بار SF90 را در نسخهٔ استو فیورانو به میدان فرستادهاند. این نسخه نزدیک به ۴۰ کیلوگرم سبکتر است و وزن خودرو را با مایعات به ۱۷۴۵ کیلوگرم میرساند. البته این پکیج قیمت SF90 را به بیش از ۷۰۰ هزار دلار میرساند که باعث میشود حتی از روئلتو هم گرانتر باشد.
SF90 استو فیورانو در قوای محرکه اما تفاوتی با نسخهٔ استاندارد ندارد و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهند. در سمت دیگر، روئلتو هم قوای محرکهای پلاگینهیبریدی با سه موتور الکتریکی دارد که با خروجی ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت، بسیار به رقیب نزدیک است ولی قلب بنزینی لامبورگینی کاملاً با فراری تفاوت دارد زیرا مردان سنت آگاتا همچنان به نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی وفادار ماندهاند. بااینحال، روئلتو با وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم، بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از SF90 استو فیورانو سنگینتر است که این اضافهوزن قطعاً روی پرفورمنس خودرو تأثیر منفی میگذارد.
حال بیایید ببینیم این دو سوپرکار هیبریدی جذاب ایتالیایی در مسیر ۸۰۰ متر در فرودگاهی در فلوریدا چگونه عمل میکنند. پس از سه مسابقهٔ هیجانانگیز، فراری دو برد به دست آورد درحالیکه لامبورگینی فقط در یک مسابقه برنده شد که آنهم به لطف کمی زودتر آغاز کردن حرکت به دست آمد؛ بنابراین، پرچمدار سنت آگاتا بازهم نتوانست ناکامیهای خود در برابر سوپرکار پنج سال پیش مارانلو را جبران کند و درنتیجه، باید فراری SF90 را پیروز قاطعانهٔ این رقابت چندباره بدانیم.
مقایسه مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۷۲۰ هزار دلار | ۶۸۳ هزار دلار |
Joker
۱۰ دی ۱۴۰۳حالا واسه همین چُس صَدُم ثانیه چه دعواهایی میخواد بشه بین فن تینیجای فراری و لامبو😂شُل کن بابا،دلار داره میشه صد،فردا روز همین اینترنتم نداری بخوای با عکساشون حال کنی🤣
سهیل
۱۰ دی ۱۴۰۳داداش میلیونها دلار میدن واسه همین چس ثانیه. پراید نیست که. 😂😂😂 برای همین مقدار ثانیه کلی جایزه و افتخار و قهرمانی بدست اومده
SMS
۱۰ دی ۱۴۰۳دوستان فراری چند تا اسم رو ماشیناش با بهانه های مختلف می زاره ، مثل پلاس ماست
استراداله ، استو فیورانو و…
بهنام
۱۰ دی ۱۴۰۳🤣🤣 ای گفتی.
آریا
۱۰ دی ۱۴۰۳برد برده چه یک ثانیه چه ده ثانیه
حسین خوانساری
۱۰ دی ۱۴۰۳فراری وزن کمتری داره و بخاطر داشتن توربو طبیعی هست زودتر دور میگیره موتور و تاخیر کمتری داره در شتابگیری و پاسخ به پدال گاز
B
۱۰ دی ۱۴۰۳جان تاخیر کمتر در پاسخ به پدال گاز !! ضعف اصلی توربو رو برعکس تبدیل به نقطه قوت کردیش😂
Hairy wrinkled saggy balls
۱۰ دی ۱۴۰۳البته بنده خدا منظورش این بود که توربو اجازه میده در دور های پایین تر به حداکثر گشت اور برسه و نمودار دور-گشتاور بعد اون ثابت بمونه
تاخیر در پدال گاز یه بحث جداست که مربوط به بحث الانمون نیست چون ازونجایی که در هر دو ماشین از لانچ کنترل استفاده شده دور موتور قبل شروع به حرکت به حد ایده الی رسیده و تاخیر پدال تو چشم نیست
هرچند اینا ماشین چینی یا اکونومی نیستن که لگ توربو داشته باشن و مطمئن باش یه ذره هم احساس نمیشه
آریا
۱۰ دی ۱۴۰۳داشتم برعکس گفتی که توربو تاخیر داره تنفس طبیعی زود به فشار پدال گاز پاسخ میده
بعدشم رئولتو هایبرید هست
Aranmilan
۱۰ دی ۱۴۰۳روئلتو اصلا جانشین خوبی واسه اونتادور نبود
V.m
۱۰ دی ۱۴۰۳اختلاف فراری با روئلتو فقط به اندازه یه ماشین بود این چیزی از لامبو کم نمیکنه در حالی که نه توربو داره نه سبکتر از فراری
Siyavash
۱۰ دی ۱۴۰۳داداش تایم هایه این کانال زیاد معتبر نیس..قسم میخورم این روئلتو رو یه تقویت کوچیک کرده ..چون ۱ماه پیش همین روئلتو رو با همین sf90 آوردن دقیقا همین راننده ها بودن که sf90 با اختلاف برنده شد ولی الان دقیقا پا به پا حرکت کردن…
مهدی
۱۰ دی ۱۴۰۳ارتباطی به تقویت و این چیزا نداره. ماشین با ماشین متفاوت هست شما دوتا رووئلتو یا دوتا sf پیدا نمیکنی که رو داینو قدرت یکسان بدن و این تفاوتها تو هر موتور پیستونی طبیعی هست چون کمپرس سیلندرها هیچوقت دقیق مشابه هم نمیشه
Scuderia Ferrari
۱۰ دی ۱۴۰۳خدا لعنت کنه مکلارن رو که دست کرد تو سوراخ زنبور و آتشی به راه انداخت که هم خودش سوخت و هم بقیه رو
این SF90 استراداله همه رو از دم تیغ میگذرونه و بعد از ۵ سال بی رقیب بودن وقتشه نفسی تازه کنه
دوتا درگ جدید هم برگزار کرده و تایکان توربو GT در carwow و مکلارن سنا در Top Gear رو مورد عنایت قرار داده
الف.ی
۱۰ دی ۱۴۰۳مکلارن کِی دست تو سوراخ زنبور کرد تو چه آتیشی سوخت دقیقا؟
با سنا رکورد همه جا رو زد
و در تمام این مدت فراری چه پاسخی برای سنا داشت؟
سبد محصولات فراری و مکلارن کاملا متفاوته
با این حال به جز mp4 12c و آرتورا هیچ نسخه ای از مکلارن نیست که مدلی از فراری بخواد بسوزونتش!
Scuderia Ferrari
۱۰ دی ۱۴۰۳همه سوال های شما در یک مدل خلاصه میشه :
Ferrari SF90 Stradale
حالا شما تاب دیدن موفقیت های فراری رو نداری اون بحثش جداست و این موضوع رو خیلی وقته متوجه شدم
فعلاً فراری در اوج هست و بهتره خودتو زیاد درگیر نکنی چون برای اعصابت خوب نیست
الف.ی
۱۱ دی ۱۴۰۳وقتی از میزان تعصب یک فراری فن انتقاد میکنی:
فراری هم هر موقع مثل بقیه شرکتا ماشیناشو آورد تو پیستای مختلف تایم رسمی زد، اون موقع میشه بحث کرد
سنا حدود ۱ سال خوردهای زودتر از SF90 معرفی شد و با ۲۰۰ اسب بخار کمتر، رکورد همهجا رو زد
Ferrari
۱۱ دی ۱۴۰۳الف.ی
دوست عزیز نمیشه شما هر خزعبلی رو مطرح کنی و به جوابی که بهت میدن بگی تعصب یک فراری فن. این بیشتر جهالت یه هیتر هست عزیزم
دوما کار بررگ این هست که رانندها یا مجلات دیگه با اون ماشین تو پیستها تایم بزنن. کما اینکه همون سنا رو هم مکلارن نبرد تو پیستهای دیگه که تایم بزنه.
حالا تایم پیست میخوای، مدل مورد نظرت از فراری رو بگو من تایمهای پیست اون مدل رو برات بفرستم.
الف.ی
۱۱ دی ۱۴۰۳نه خب حلقه اول مشکل رو شما شکل میدید که من جواب میدم
دوستتون گفتن مکلارن تو آتیش سوخت
من عرض کردم کدوم آتیش دقیقا؟
جواب دادن من چشم ندارم موفقیت فراری رو ببینم
این چه ربطی به سوال من داشت؟😂
من کاری به شما دو دوست عزیز ندارم ولی در جریانی که خیلی از رفقای فراری فن شما معتقدن کوروت Z06 صرفا کپی از روی فراری 458 هست؟
حرفی داریم از این خزعبل تر؟
در مورد تایم هم بله میدونم تایم های زیادی در پیستای مختلف ثبت شده اما فراری بیشتر تو پیست فیورانو تایم میزنه و اعتقادی به نوربرگ رینگ یا رکورد های رسمی در پیست های دیگه نداره
یدونه 296 gtb با 830 اسب تایم 6:58 تو نوربرگ رینگ زد که لامبورگینی قبلا هم با هوراکان پرفورمنته هم با اونتادور svj زده بود
چنین موفقیتی اگر نصیب فراری شده بود طرفداراش خشتک برا هویت و اعتبار لامبورگینی نمیذاشتن!!!
مکلارن سنا در دوره رکوردشکنی خودش خودروی بسیار خبرسازی بود
SF90 رکورد کجا رو شکسته مثلا که دوستمون میگن پاسخ فراری بود و من چشم ندارم موفقیت فراری رو ببینم؟
پس بله بپذیرید یا نپذیرید شما طرفداران متصعبی هستید و اگر من این تعصب به روی شما میارم، من هیتر فراری نیستم
آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست
Ferrari
۱۲ دی ۱۴۰۳اولا المانی فن ها هم هستن که سر قضیه کوروت خیلی فشاری شدن و از فراری مایه گذاشتن. مثل اینکه خوب دقت نمیکنی به اینکه کی در این مورد اظهار نظر میکنه.
دوما برات بهتر بود بحث لپتایم های لامبورهارو پیش نکشی ولی حالا که اینکارو کردی بهتره بدونی اسپرت اتو هم با پرفورمانته و هم ۴۸۸ pista در نوربرگرینگ تایم زده که لامبو تایم 7:08 رو ثبت کرده و فراری هم 7:00 رو ثبت کرد که پرفورمانته ۸ ثانیه کندتر بود.
https://fastestlaps.com/comparisons/13u42faic42i
این هم سایر تایمهایی که این دو ماشین در پیستهای مشترک ثبت کردن که 488 پیستا پرفورمانته رو له کرده.
https://fastestlaps.com/models/ferrari-sf90-stradale
https://fastestlaps.com/tracks/autocar-dry-handling-track
https://fastestlaps.com/tracks/mortefontaine
این هم سایر تایمهایی که فراری ها ثبت کردن
مقایسه لپتهایم های لامبورگینی اونتادور sv و فراری ۴۸۸gtb
https://fastestlaps.com/comparisons/7f8lo7rj163z
تایمهای 488gtb و هوراکانlp610-4:
https://fastestlaps.com/comparisons/gvoe9o1efs35
دوستداری لپتایم های مدلهای مختلف فراری و مکلارن رو هم برات بفرستم؟ فکر کنم خیلی ناامید بشی وقتی ببینی حتی ۷۵۰s در بیشتر پیستها از ۴۸۸پیستا کندتر بوده
حتی مدل پیست محور 765lt
https://fastestlaps.com/comparisons/ogk7rgejgi93
امیدوارم برات کافی باشه و سعی کن دست از هیت دادن بیخودی برداری. برای خودت بهتره
الف.ی
۱۲ دی ۱۴۰۳خودم میدونم وضعیت لپتایم ها رو
قبلا تو همین سایت گفته بودم تمام مدل های 488 از تمام مدل های هوراکان سریعترن
عرضم تفاوت دیدگاه دو دسته طرفدار لامبورگینی و فراری بود گویا اشتباه برداشت کردی
به هر حال اختلاف اونقدری نیست در بعضی پیست ها بعضا نسخه هوراکان سریعتر بوده
https://fastestlaps.com/comparisons/13u42faic42i
با 80 اسب بخار قدرت کمتر و وزن بیشتر
در ضمن پرفورمنته قبلا رسمی 6:52 ثبت کرده شما چرا به 7:08 استناد میکنی؟
مکلارن 750s رقیب 488 pista نیست
در واقع 720s که دو سال بعدتر معرفی شد شاید رقیب 488 gtb بود که خب gtb توسط 720 له میشه:
https://fastestlaps.com/comparisons/52b5sivukld7
رقیب پیستا 765lt هست و کلا توی دو تا پیست ازشون لپتایم مشترک موجوده
میدونستید توی همون سایت خبرش هست سنا از SF90 سریعتر بوده؟ :) البته میگن پیست زمان تایم زدن فراری خیس بوده خودم فیلمشو ندیدم
لافراری هم از P1 و 918 کندتر بود و این داستان ادامه داره
https://fastestlaps.com/comparisons/clhgnagk4eze
از نظر علمی بررسی کنیم اکثرا خودروهای فراری ترمزهای کمی ضعیف تر از نسخه های رقیب دارن و همچنین شتاب جانبی کمتری تحمل میکنن ولی از اونطرف با تکیه بر موتور نیرومند اسب بخار بیشتری دارن. به همین دلیله که بعضی وقتا مشاهده میشه خودرویی با اسب بخار کمتر از فراری لپتایم بهتری ثبت کرده
حالا کاری نداریم به قول خراسانی این ماشینا چندتا آهن پاره 4 چرخن. تصاویر ببینید لذت ببرید. هر شرکتی با نقاط ضعف و قوت خاص خودش
دیگه پادشاه خودروسازی و زیبایی و پرفورمنس و اصالت و فرمول یک و … کجا بود:)
مشکل من با این یه تیکه آخر تو ذهن فراری فناست
روز شما به خیر و خوشی خدانگهدار تا بحث بعدی
R
۱۲ دی ۱۴۰۳تا شما دوتا دارید بحث میکنید بگم پاگانی هوایرا بی سی همه مک لارن ها و فراری ها و لامبورگینی ها و پورشه ها و مرسدس هارو لوله کرده تو پیستایی که تایم زده!
Ferrari
۱۳ دی ۱۴۰۳خودت میدونی لپتایمهارو؟ اگه میدونی چرا داستان سرایی میکنی؟ از ۸-۹ پیستی که دوتا ماشین تایم زدن هوراکان دو یا سه تا پیست سریعتر بوده بقیه موارد رو باخته ضمن اینکه یادت نره 488gtb بیش از ۳۰ جایزه بین المللی از مجلات و سایتهای معتبر خودروریی دریافت کرده، از جایزه برترین طراحی red dot و ifdesign بگیر تا برترین پیشرانه برای ۴ سال متوالی و عناوین سوپر اسپرت سال در اکثر نشریات معروف.
در ادامه خیلی ناشیانه ۴۸۸رو با مکلارن ۷۲۰ مقایسه کردی که دو سال بعد از ۴۸۸ معرفی شد و سوپر اسپرت چشمگیر اون دوران بود ولی اصلا دوست نداری که پیستا رو با ۷۵۰s مقایسه کنم. بگو دقیقا چرا؟
چرا در مقایسه هات زمان معرفی دوتا ماشین رو در نظر نمیگیری؟ یعنی بعد از ۵ سال پرچمدار حال حاضر مکلارن نباید و نمیتونه با 488 پیستا مقایسه بشه؟ چطور برای مقایسه مکلارن سنا و sf90 که اختلافشون یکسال هم نبود، این فاصله زمانی رو مطرح کردی اما به نفعت نیست بگی 488 بیش از ۲ سال اختلاف زمانی با ۷۲۰s داشته؟
خب من الان فراری 296gtb رو با لامبورگینی هوراکان sto که یکی از پیست محورترین محصولات لامبو هست مقایسه میکنم و لینک لپتایمهای این دوتا ماشین رو هم میفرستم تا ببینی چطور یه سوپر اسپرت شهری، یه سوپر اسپرت پیست محور رو تو پیست های مختلف له میکنه
https://fastestlaps.com/comparisons/dd1rmz89desl
تو همین لینک هم به مسافت ترمز گیری و شتاب جانبی دوتا ماشین دقت کن حرفتو پس بگیر که فراری ترمز های ضعیف و شتاب جانبی کمی داره. اتفاقا برعکس. محصولات فراری یکی از قویترین سیستم های ترمز رو دارن منتها این سیستم ترمز حس خوبی رو به رانندهایی که تست کردن این ماشینها و منتقل نکرده و این موضوع چندین بار در موتور ترند مطرح شده( البته فقط هم توسط موتور ترند مطرح میشه)
درمورد لافراری و رقبا هم باید بگم، اتفاقا علیرغم اینکه اندکی کندتر از رقبا بوده اما بهترین هایپر اسپرت زمان خودش بود میتونی خودت سرچ کنی و به حرف من برسی.
در اخر گفتی چرا من تایم ۷:۰۸ ثانیه لامبورگینی رو مطرح کردم بجای ۶:۵۲. چون معتبر تره چون معلوم نیست لامبورگینی تو چه شرایطی اون تایم رو ثبت کرده. نه فقط لامبو بلکه هر برندی که خودشون ماشین مورد نظرشون رو اونجا تست کردن و تایم زدن.
ماشنی که اونجا بهترین تایمش زو ثبت میکنه، همونی نیست که به دست مشتری میرسه، چون برای دو سه لپ میشه به راحتی قوانین الایندگی رو نقض کرد و با دستکاری ecu مقداری افزایش قدرت داد یا سیستم تعلیق رو سفت تر کرد. در غیر این صورت ۱۶ ثانیه اختلاف زمانی اصلا توجیه نداره. ضمنا این مقایسه کاملا درسته هر دو ماشین هم توسط یک راننده از مجله اسپرت اتو المانی انجام شده.
nima.jdm
۱۰ دی ۱۴۰۳روئلتو هم ۱۲ سیلندره هم قیمتش پایین تره
ببخشیدا ولی واقعا مگه کسی عقل نداشته باشه فراری رو به این ترجیح بده
B
۱۰ دی ۱۴۰۳Sf90 پایه قیمت کمتر بازم لامبو رو میزنه ببخشد بابت ناامید کردنت
خوزستان-پلاک اروند
۱۰ دی ۱۴۰۳برو به داتسونت برس.
JaMsHiD-B
۱۰ دی ۱۴۰۳SF90 همه رو سوراخ سوراخ کرده🔥
Galant.VR4(JDM)
۱۰ دی ۱۴۰۳خسته نباشید رقبا
بعد 5 سال اومدین درگ هنوزم حریفش نشدین
جدا از اون شکست دادن sf90 دیگه ارزشی نداره
مثل این میمونه نیسان gtr رو بعد از 16 سال بیای تو درگ با این همه تکنولوژی های بروز شکست بدی
پوریا svj
۱۰ دی ۱۴۰۳فراریع صداش بدک نیس ولی صدا توربو مثل رادیو هست هیچی v12 نمیشه صدای گاو وحشی میده لاموبع
پوریا svj
۱۰ دی ۱۴۰۳هردو از یه سستو المنتو 600اسبی عقب میفتن اگر تو پیست باش دیگر هیچ
بدون تعصب
۱۰ دی ۱۴۰۳هردو ماشین واقعاً عالی هستند و انتخاب بین اونا سلیقهای هست.
من که خودم فراری رو ترجیح میدم چون از طراحیش خوشم میاد نه که بگم طراحی لامبو خوب نیست نه طراحی اون هم عالیه اما من sf90 رو خیلی دوست دارم.
بهروز
۱۰ دی ۱۴۰۳جدا از سرعت و پرفورمنس یه چیزی عرض کنم؟! من طرفدار فراری بودم و هستم و خواهم بود. درسته که برند فراری پرستیژ بالاتری داره ولی باید اعتراف کنم که از حق نگذریم چون وقتی درهای لامبورگینی میره بالا، دخترهای خوشگل موشگل جذب ماشین میشن و اگر شما صاحب ماشین باشید نون شما توی روغنه. درهای این مدل از فراری معمولی هستند.
m
۱۰ دی ۱۴۰۳یعنی نوع باز شدن در روی دخترا اینقدر تاثیر داره
M power
۱۰ دی ۱۴۰۳فراری
مهدی جعفری بوئینی
۱۱ دی ۱۴۰۳۲۲۰ کیلو سبک تر و موتور توربو. خوب معلومه که سریع تر میشه. این که دیگه افتخاری نداره. حالا این ویژگیها را لامبورگینی یا فراری یا هر ماشین دیگه ای تو این کلاس داشته باشه خوب نتیجه معلومه. من نمی دونم چرا بحث بیهوده می کنیم. ۱ کیلوگرم هم در سرعت تاثیر داره . توربو هم که باشه موتور که دیگه هیچ.
علیرضا
۱۱ دی ۱۴۰۳V8روباV12یکی میدونی یا 970اسب رو با 1015اسب یکی میدونی درسته وزن بالایی داره ولی فکر کنم هیمنا کافی باشن براش
R
۱۲ دی ۱۴۰۳اولا ۹۷۰ نه و ۱۰۰۰ بعدشم ۱۵ اسب چیزی نی مقابل دویست کیلو وزن و بدون بای توربو