فراریلامبورگینی

درگ لامبورگینی روئلتو و فراری SF90، نبرد با 1000 اسب بخار

سوپرکارهای هیبریدی فراری و لامبورگینی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، مشخصاتی بسیار نزدیک به هم دارند اما در دنیای واقعی کدام‌یک سریع‌تر است؟

بدون هیچ مقدمه‌ای بیایید سراغ بررسی مشخصات فنی دو خودرو برویم. لامبورگینی روئلتو همچنان به سنت‌ها پایبند مانده و از یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین سه موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی می‌کنند که دوتا در جلو و سومی در عقب قرار دارد. این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. در سمت دیگر، فراری SF90 هم سوپراسپرتی هیبریدی است و از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد ولی پیشرانهٔ بنزینی آن از نوع ۴ لیتری V8 توئین توربو است. این ترکیب مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

هرچند این دو سوپرکار از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند ولی در وزن تفاوت بزرگی دیده می‌شود زیرا درحالی‌که فراری ۱۷۸۵ کیلوگرم وزن دارد، لامبورگینی با وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم، بسیار سنگین‌تر است. مسابقهٔ بین این دو سوپراسپرت ایتالیایی، بجای مسافت ۴۰۰ متر معمول درگ، در ۸۰۰ متر برگزار می‌شود. در مسابقهٔ اول که از حالت سکون آغاز می‌شود. روئلتو مغلوب SF90 شد. پس‌ازاین، چند مسابقهٔ رولینگ انجام شد که بازهم فراری رقیب دیرینهٔ خود را مغلوب کرد و روئلتو هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

اعداد و ارقام این رقابت نشان می‌دهد که روئلتو ظرف ۲.۶۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ۴۰۰ متر را در ۹.۹۶ ثانیه طی کرد و پس از ۱۵.۵۲ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید. از سوی دیگر، SF90 برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۵۷ ثانیه، برای طی کردن ۴۰۰ متر به ۹.۷۱ ثانیه و برای پیمودن ۸۰۰ متر به ۱۵.۱۷ ثانیه زمان نیاز داشت. این اعداد بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین، همه‌چیز به سلیقهٔ خریدار بستگی دارد که یک V8 توئین توربو بخواهد یک نیروگاه V12 تنفس طبیعی را ترجیح دهد.

مقایسه مشخصات فنی

فراری SF90 استراداله لامبورگینی روئلتو
پیشرانه ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۸۵ کیلوگرم ۱۹۶۵ کیلوگرم
قیمت ۵۲۸,۷۶۴ دلار ۶۰۸,۳۵۸ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. Armin

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جوری بحث میکنید انگار یکی یدونه فراری لامبو تو خونه دارین

    موافقم 11
  2. پوریا چالش

    ۱۳ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (340 ديدگاه)

    کاش روئلتو هم مشکی مات بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. GTR

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گودزیلا کجایی…😅🇯🇵

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. شازده پخموی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ وقت ماشینهای تنفس طبیعی نمیتونن ماشینهای توربو رو شکست بدن. عجیب بعد از چندین سال هنوز لامبو نمی‌خواد توربو رو به ماشین خودش بیاره. البته واقعا شگفت انگیز که بتونی همپای یک ماشین توربو بتونی درگ کنی نهایت یکی دو ماشین عقب باشی این خیلی بزرگ

  5. Muty

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ولله این SF90 همون F80 با اون همه کپ کپه و دب دبه را میبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا