سوپرکارهای هیبریدی فراری و لامبورگینی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، مشخصاتی بسیار نزدیک به هم دارند اما در دنیای واقعی کدامیک سریعتر است؟
بدون هیچ مقدمهای بیایید سراغ بررسی مشخصات فنی دو خودرو برویم. لامبورگینی روئلتو همچنان به سنتها پایبند مانده و از یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین سه موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی میکنند که دوتا در جلو و سومی در عقب قرار دارد. این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. در سمت دیگر، فراری SF90 هم سوپراسپرتی هیبریدی است و از سه موتور الکتریکی بهره میبرد ولی پیشرانهٔ بنزینی آن از نوع ۴ لیتری V8 توئین توربو است. این ترکیب مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
هرچند این دو سوپرکار از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند ولی در وزن تفاوت بزرگی دیده میشود زیرا درحالیکه فراری ۱۷۸۵ کیلوگرم وزن دارد، لامبورگینی با وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم، بسیار سنگینتر است. مسابقهٔ بین این دو سوپراسپرت ایتالیایی، بجای مسافت ۴۰۰ متر معمول درگ، در ۸۰۰ متر برگزار میشود. در مسابقهٔ اول که از حالت سکون آغاز میشود. روئلتو مغلوب SF90 شد. پسازاین، چند مسابقهٔ رولینگ انجام شد که بازهم فراری رقیب دیرینهٔ خود را مغلوب کرد و روئلتو هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
اعداد و ارقام این رقابت نشان میدهد که روئلتو ظرف ۲.۶۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ۴۰۰ متر را در ۹.۹۶ ثانیه طی کرد و پس از ۱۵.۵۲ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید. از سوی دیگر، SF90 برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۵۷ ثانیه، برای طی کردن ۴۰۰ متر به ۹.۷۱ ثانیه و برای پیمودن ۸۰۰ متر به ۱۵.۱۷ ثانیه زمان نیاز داشت. این اعداد بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین، همهچیز به سلیقهٔ خریدار بستگی دارد که یک V8 توئین توربو بخواهد یک نیروگاه V12 تنفس طبیعی را ترجیح دهد.
مقایسه مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۸۵ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲۸,۷۶۴ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
راستگو
۹ آبان ۱۴۰۳این رقیبی نبود ک با Sf90حرکت کنه
918عملکرد بهتری جلوی sf90بجای روئلتو داشت
ممد ژانگولر
۹ آبان ۱۴۰۳این ببو گلابی هر وقت پشت لامبو میشینه همین میشه. بجایی که به پدال گاز فشار بیاره به فرمون ماشین فشار میاره از عضلات آرنجش میشه فهمید . این بابا رو باید بذاریش تو باشگاه بدنسازی آخر شب دمبلارو بذاره سرجاش ی آب جارو هم بکنه به غیر از این به هیچ دردی نمیخوره.
جرمی کلارکسون
۹ آبان ۱۴۰۳بمولا 🤣🤣🤣🤣
همایون
۱۰ آبان ۱۴۰۳لامبو تا حالا تو هیچ درگی جلوی sf90 برنده نشده حتی جلو تسلا پلد هم باخته ولی فراری تسلا رو همیشه برده پس ربطی به راننده نداره.ولی بازم اگه خودم پولشو داشتم و بین این دوتا لامبو رو برمیداشتم چون کابین زیباتر و موتور دوازده سیلندرش ارزش چشمپوشی از یکم کندتر بودنش رو داره
Mr wrong
۱۰ آبان ۱۴۰۳مگ با رانندگی بقیه روئلتو تونسته sf90 بزنه که گیر دادی به رانندگی مجری معتبر ترین سازمان برگزار کننده درگ دنیا؟
آقا روئلتو نمیتونه فراری رو بزنه فهمش خیلی راحته
ممد ژانگولر
۱۰ آبان ۱۴۰۳داداش خود راننده بالای ی تن وزنشه در ثانی لامبو هم بالای ۲۰۰ کیلو سنگین تر بود . ضمنا نمیشه مال سوسنه
amirkhanzadeh
۹ آبان ۱۴۰۳هر دو عالی هستند
بشخصه از نبرد دیرینه این دو ابر خودروساز لذت می برم
hami
۹ آبان ۱۴۰۳Lamborghini … 2Ton : No thnx
Hairy wrinkled saggy balls
۹ آبان ۱۴۰۳2tons
Scuderia Ferrari
۹ آبان ۱۴۰۳بردهای تکراری و ادامه دار ….
Hairy wrinkled saggy balls
۹ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی هیچوقت حریف فراری نبوده
بنظرم مکلارن رقیب لایق تریه برای فراری چون از قدیم هم در اف وان هم در دنیای سوپراسپرت ها رقابت دارند
ولی لامبو برخلاف این دو مهندسی خودشو نداره و هرچی داره از فولکس واگنه
ماشیناش بیشتر جذابیت دارند تا عملکرد
Amir
۹ آبان ۱۴۰۳مطمئنا چیزی از تاریخ لامبورگینی نمی دونی😆
R
۹ آبان ۱۴۰۳اولین برد فراری
قبلیا که همش شکست بود
Ferrari
۱۰ آبان ۱۴۰۳اولین برد؟ 🤣🤣
R
۱۰ آبان ۱۴۰۳نه پس چندمین برد مهندس؟
۸۱۲ رو که آونتادور برده تازه رقیبش اف ۱۲ بود یعنی نسل بعدیشم برده و ۴۵۸ اسپشیال هم هوراکان پرفورمانته له کرده بود فیلماشم موجوده ندیدی برو تماشا کن
نگو که اف ۸ هوراکان رو برده منم میگم ریوولتو ۸۱۲ رو میبره هر ماشینو با رقیبش مقایسه کن
۲۹۶ هم رقیبش تمراریو که هنوز نیومده ببینیم
تو خواب و خیال سیر میکنی
حمیدرضا
۱۰ آبان ۱۴۰۳جناب R اگه قرار باشه تمراریو از ۲۹۶ سریعتر باشه پس روئلتو پرچمدار لامبورگینی نیست.
HamiD
۱۰ آبان ۱۴۰۳عجب
Mr wrong
۱۰ آبان ۱۴۰۳Sf90=پدرِ لامبورگینی
Scuderia Ferrari
۱۰ آبان ۱۴۰۳طرفداران لامبورگینی منتظر معجزه بودن که SF90 رو برای یکبار هم که شده شکست بدن ولی انتظار بی فایده هست
منتظر نسخه های S ، SV ، SVJ باشید که شاید بتونه با نسل قبل SF90 رقابت کنه چون نسل جدید این هیولا تو راهه
فراری همیشه چند قدم از رقبا جلوتره
Mr.porshe
۹ آبان ۱۴۰۳تفاوت 59ملیارد دلاری
این شرکتها اینجاها خودشو نشون میده
هیچ وقت به اندازه فراری نه نیرو داشتن نه پول
و نه افنخار
Ali
۹ آبان ۱۴۰۳وزن به قدرت برتر فراری و پرفورمنس برتر توی درگ
amirboss
۹ آبان ۱۴۰۳انتخاب واقعا سخته اما از اینکه فراری از برتری فنی نسبت به لامبو برخورداره بخاطر پایبند بودن لامبورگینی به رسومات گذشته خودش هست.
البته هیچ چیز لذت بخش تر از یه لامبورگینی 12سیلندر نیست.
وی
۹ آبان ۱۴۰۳چرا یه فراری 12سیلندر 😊
amirboss
۱۰ آبان ۱۴۰۳اگه اشتباه نکنم حدود بیست مدل فراری دوازده سیلندر داریم که دوبرابر مدلهای لامبورگینی دوازده سیلندر هست.
اما فراری میدونه از یه جایی به بعد برای ستاره شدن ناچاره دور سنت های گذشته خودش رو خط قرمز بکشه.
البته این اتفاق برای لامبورگینی هم افتاده چون برای بهتر شدن غیر از این راهی ندارن
پوریا
۱۳ آبان ۱۴۰۳سیان کونتاش دیابلو اونتادور مورسیه لاگو میورا 350 gt400gt اسپادا ایسلرو جارما ونوو کونتاش جدید سنتاریو sc18 sc20 scv12 روئلتو اینونسیبل آتنتیکا و شاسی بلند قدیمی LMA002
(Ali(chevynova
۹ آبان ۱۴۰۳یه تسلا ۱۰۰ هزار دلاری بیارید جفتشون رو شکست میده
JaMsHiD_R1988
۱۰ آبان ۱۴۰۳ما نفهمیدیم به صد سال پیش آمریکا با کاربرات چهار دهنه اش بنازیم یا به آلمیچراش
سپهر
۱۰ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/porsche/model-s-sf90-911-turbo-s-drag-race/
این ویدیو رو دوباره ببین …
حمیدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۳از کاربرات ۲۰ دهنه مایه بزار
Siyavash
۹ آبان ۱۴۰۳تفاوت ۵ سال اختلاف سن و تکنولوژی جدیدتر لامبو هم نتونست حریف فراری بشه..جفتشونم عالی هستن ولی خدایی sf90 یه چیز دیگس ….💯💯
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳لامبو مغلوب وزن بالای خودش میشه
وگرنه در عملکرد گیربکس و موتور بسیار نزدیک شده به فراری
خودروساز ها هنگام تولید محصولات جدید باید خیلی حواس شون به وزن نهایی کوفتی از پس باتری های سنگین باشه،وگرنه اینجوری مثل لامبو و بی ام و و مرسدس ضایع میشی
همه ی ۱۰۰۰ اسب نازنین ۱۲ سیلندر به فنا رفت
البته طنین صدای لامبو برتری فاحشی داره به ۶سیلندر های بیصدای فراری و پورشه
انصافا
Siyavash
۹ آبان ۱۴۰۳رئلتو هیچ وقت نمیتونه موفقیت اونتادور رو تکرار کنه یادمه اونتادور تا ۳ سالی هیچ حریف نتونستن براش رو کنن و همه رو شکست میداد ولی این روئلتو هنوز نیومده تقریبا از تمام رقیب هایه مستقیمش تویه درگ شکست خورده حتی از فراریGTB296 که اصلا رقیبش نیس…روئلتو باید ۶ سال پیش معرفی میشد نه الان…..
Siyavash
۹ آبان ۱۴۰۳رئلتو هیچ وقت نمیتونه موفقیت اونتادور رو تکرار کنه یادمه اونتادور تا ۳ سالی هیچ حریف نتونستن براش رو کنن و همه رو شکست میداد ولی این روئلتو هنوز نیومده تقریبا از تمام رقیب هایه مستقیمش تویه درگ شکست خورده حتی از فراریGTB296 که اصلا رقیبش نیس…روئلتو باید ۶ سال پیش یعنی تقریبا قبل sf90 معرفی میشد نه الان…..
hosen
۹ آبان ۱۴۰۳Sf90 واقعا شاهکار بی تکرار فراری بود واقعا رو دستش نیست.
I99
۹ آبان ۱۴۰۳قبلا بارها و بارها گفته شد . فراری ده سر و گردن بالاتر از لامبوئه و لامبو فنا عمدتا نوجوون و کم سن و سالن
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳من متوجه نمیشم چه ربطی به فن هاش داره
sinasvj
۹ آبان ۱۴۰۳از یه کاربر با تاریخچه سه کامنت نمیشه به دل گرفت (نوبه)🤝
I99
۹ آبان ۱۴۰۳برتری همه جانبه فراری بر لامبو کاملا بدیهیه
اینجا اما یه عده بچه سال هستند که به زور میخوان لامبو رو به فراری بچسبونن و حتی یه عدشون میگن بهتره !
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳اینکه خیلی سریع به بقیه میگی بچه سال نشون دهنده اینه که خودت یکی از اونایی و میخوای حجمه رو بندازی رو بقیه.
I99
۹ آبان ۱۴۰۳بچه سال نیستم . زمانی که تو نبودی و زیر هر پست الکی کامنت نمیزاشتی که دیدگاهت بره بالا ، من بودم و سایت رو میدیدم . با کمال اطمینان میگم لامبو فن ها بچه سالن
این که ظاهرا بهت برمیخوره نشان از بچه بودن توئه نه من :)
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳تویی که به قول خودت سایتو میدیدی و کامنت نمیذاشتی، باید بدونی من آمریکایی بازم،
برام مهم نیست در مورد لامبو چی میگی ولی از حرف زدنت کامل مشخصه بچه ای.
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳فک کنم تاثیرات وزنه بیشتر
چون با اختلاف کم اس اف جلو میوفتاد
🏆Lamborghini🏆
۹ آبان ۱۴۰۳باورم نمیشه لامبورگینی با این وزن تونست فرارب رو تو ۴۰۰ متر مغلوب کنه
واقعا شاهکار این V12
فراری ۲۰۰ کیلو سبک تره و توربو هم داره
از طراحی هم لامبورگینی بهتره
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۳توی ۴۰۰ متر لامبورگینی ۹.۹ و فراری ۹.۷ ثبت کرد. وقتی بدون خوندن متن و دیدن کلیپ صرفا از روی هیجان کامنت بزاری همین میشه
🏆Lamborghini🏆
۹ آبان ۱۴۰۳چرا فشاری شدی
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۳اونی که کل مطلب رو وارونه میبینه فشاریه نه من🤪
m
۹ آبان ۱۴۰۳فکر کنم نه درگ رو دیدین نه متن رو خوندین صرفا کامنت گذاشتین چون sf90 همونطور که قبلا هم دیدیم روئلتو روبرد
Galant.VR4(JDM)
۹ آبان ۱۴۰۳فراری که متعلق به ایتالیا نیست، ایتالیا متعلق به فراری هست ❤️🤍💚
لامبورگینی که واقعا چیزی کم نداره اما روئلتو اون جانشین یا محصولی نبود که بخواد اونقدر سروصدا کنه.
مثلا اونتادور رو آدم میدید وحشت میکرد.
SF90 ، پورشه 911 توربواس و کوروت C8 بهترین های زمان حال هستن
Absurd Hero
۹ آبان ۱۴۰۳وزن ها اشتباه نوشته شده
MOPAR
۹ آبان ۱۴۰۳فراری خدای مهندسیه، شما فقط مهندسی انتقال قدرتو ببین.. دوستان اختلاف وزن 150 کیلوییو میگن اما حجم کم انجین و تعداد کمتر سیلندر های فراریو نمیگن هر دو این مورد باعث افت کشش تو شتاب ثانویه میشن اما فراری خوب بلده مهندسی کنه
حسین دهمرد
۹ آبان ۱۴۰۳هنوزم پورشه رو ترجیح میدم
R
۹ آبان ۱۴۰۳بالاخره یه بار فراری برد 😅😅
۸۱۲ رو که آونتادور و ۴۵۸ اسپشیال هم هوراکان پرفورمانته له کرده بودن
hosen
۹ آبان ۱۴۰۳بالاخره یبار فراری برد؟ والا همیشه فراری میبره لامبو رو
R
۱۰ آبان ۱۴۰۳اون همیشه که میگی کجاست؟ لینک بده ببینم
حمیدرضا
۹ آبان ۱۴۰۳۲۹۶ به کل کمپانی لامبورگینی سلام میرسونه😂😂
پوریا
۱۳ آبان ۱۴۰۳کدوم فراری تایم تو پیست داره ک نزدیک هوراکان 300هزار دلاری باشه مدل پرفورمانته هوراکان کافیه تا کل فراری ها نابود کنه دیگه تمراریو بماند با اون طراحی بی نظیرش
حمیدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۳تا حرف از ۲۹۶ شد زدی جاده خاکی و تایم پیست؟🤪😂 اگه پای پیست باشه که هیچ لامبویی نمیتونه حریف فراری باشه. تایم های فراری و لامبورگینی توی پیست Top Gear گویای همه ماجراست🤪🤪
imanenzo
۹ آبان ۱۴۰۳لامبو هیچ وقت در حد فرا ی نبوده و نخواهد،پیشینه،اعتبار و افتخارات فراری کجا و لامبو کجا،لامبو اگر حمایت فولکس واگن نبود سالها قبل درش بسته میشد و این یه واقعیته.حالا یه عده عاشق طراحی و خطوط شکسته و ظاهرتهاجمی محصولات لامبو هستن نظرشون محترمه .از لحاظ تکنولوژی نه فقط از فراری حتی از مکلارن و پورشه هم عقبتره
I99
۹ آبان ۱۴۰۳دقیقا . کاملا مشخصه همه چی
اما خب یه عده نوجوون هستند و دلخوشیشون به اینه که از لامبو بت بسازن :)
R
۱۰ آبان ۱۴۰۳پیرمرد تو الان از فراری بت نساختی؟
پوریا
۱۳ آبان ۱۴۰۳مدل هایی لامبو تا قبل فلوکس میشه اسمشون رو بگی مگه میورا کونتاش و دیابلو همگی قبل فلوکس نیستن پس حرفت بدون یک درصد اطلاعات زدی
mrx
۹ آبان ۱۴۰۳نمی دونم چرا لامبورگینی گیر داده به تنفس طبیعی
بابا برید لامبورگینی تویین توربو رو ببینید که چه عملکردی داره بعد حرف بیخود بزنید
اگه لامبورگینی به توربو شارژ رو بیاره فراری که هیچ بوگاتی هم کم میاره جلوش
اگه بدونید که توربو شارژ چه گشتاوری به موتور میده
I99
۹ آبان ۱۴۰۳اگه و مگه و شاید و این مزخرفاتت رو بریز دور
مهم اینه خود کمپانی چی میکنه . بجای دیدن تیونر ها و خیال پردازی ، واقعیت ها رو ببین کاربر کم سن و سال و خوش خیال .
دوما برای یه خودروی پرفورمنس مهمتری فاکتورها قدرت ( اسب بخار ) ، وزن ، و تنظیمات شاسی و هندلینگ ماشینه . گشتاور بعد از همه ایناست
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳از نظر طراحی، ترکیب عقب اس اف تا جلوی روئلتو
Taha Ayoobi
۹ آبان ۱۴۰۳منظورم (با) بود به جای (تا)
M power
۱۰ آبان ۱۴۰۳من عاشق اون sf90قرمزه شدم
خیلی شاخ بود
ابوالفضل
۱۰ آبان ۱۴۰۳هر دو قابل احترام
ولی ندیده گفتم فراری میزنه
تو درگ فاصله اتوبوسی هم زد
عملکرد روئلتو خیلی خوب بود
ولی sf90 خیلی گردن کلفته
مقابلش قرار گرفتن کار هرکسی نیست
Mohrez
۱۰ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی رو با هیچ خودرو اسپرتی مقایسه نکنید.
راوی
۱۰ آبان ۱۴۰۳حالا غیر از شتاب بالاتر فراری
شرایط برای لامبورگینی وقتی بدتر میشه که توی جاده یا پیست بخواد از پیچ ها عبور کنه
اینکار برای فراری بخاطر تجربیات فرمول یک آسونتره
پرهام عطائی
۱۰ آبان ۱۴۰۳لامبو ۲۰۰ کیلو سنگینتره.فراری توربو داره و در نتیجه گشتاور بالاتر.تنها دلیلش این دوتاست
علی منصوری
۱۰ آبان ۱۴۰۳اوج پختگی تو این دوتا محصول برندهای جذاب فراری و لامبو میشه دید، مهم نیست نتیجه این دراگ و چنین چالشهای چیه، مهم سلیقه و مخاطب همیشگی این دو هیولاس
MADE IN USA
۱۱ آبان ۱۴۰۳اون یارو چرا اینقدر از عضلات دستش استفاده میکنه.یخورد۷ اون پای…..فشار بده
محمد
۱۱ آبان ۱۴۰۳بعضیا جوری تعصب میکشن که همه چی یعنی درگ.کل خودرو سازی به درگ خلاصه میشه انگار