فراری SF90 رقیب مستقیم سوپراسپرت جدید لامبورگینی روئلتو خواهد بود و در این مطلب قصد داریم مشخصات و ویژگیهای این دو سوپرکار را باهم مقایسه کنیم.
چندی پیش پس از مدتها انتظار سرانجام لامبورگینی از جانشین مدل افسانهای اونتادور با نام روئلتو رونمایی کرد. این خودرو به دلیل نوع قوای محرکه، حدود قیمت و شرایط کلی در بازار و سبد محصولات لامبورگینی، با اولین خودرویی که مقایسه میشود فراری SF90 است. این سوپراسپرت هیبریدی اهل مارانلو هرچند حدود چهار سال پیش معرفی شده اما تا به امروز رقیب درخوری نداشته و یکهتاز بازار بوده است اما آیا روئلتو میتواند به این دوران پایان دهد و SF90 را به چالشی جدی بکشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در ادامه این دو سوپراسپرت هیبریدی ایتالیایی را باهم مقایسه میکنیم.
طراحی بیرونی
میتوان گفت روئلتو و SF90 در طراحی نقطهٔ مقابل یکدیگر هستند زیرا درحالیکه فراری ظاهری سادهتر و آرامتر دارد، لامبورگینی مثل دیگر ساختههای این شرکت نمایی تهاجمی و خشن را ارائه کرده است. روئلتو در جلو با ورودیهای هوای بزرگ و چراغهای Y شکلی که از سیان الهام گرفته، حتی نسبت به سلف خود یعنی اونتادور هم بسیار تهاجمیتر شده است. این سبک طراحی در عقب پرچمدار لامبورگینی هم ادامه پیدا کرده و در اینجا نیز شاهد چراغهای Y شکل و سر اگزوزهای بزرگی هستیم که از بین آنها بیرون آمده است. از سوی دیگر، فراری در اینجا با چراغهای کوچک و سر اگزوزهای دایرهای، نمای سادهتری دارد هرچند که دیفیوزر بزرگ کمی هیجان را به عقب SF90 اضافه کرده است؛ بنابراین، انتخاب خودروی جذابتر از بین این دو به سلیقهٔ افراد بازمیگردد زیرا برخی ظاهر سادهٔ فراری را ترجیح میدهند و برخی به طراحی تهاجمی و شلوغ روئلتو علاقه دارند.
قوای محرکه
هرچند دو خودرو از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی با سه موتور الکتریکی استفاده میکنند و قدرتی نزدیک به هم دارند اما هستهٔ اصلی قوای محرکهٔ آنها کاملاً باهم متفاوت است زیرا روئلتو همچنان به سنت سوپرکارهای پرچمدار لامبورگینی پایبند مانده و از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده میکند درحالیکه در سینهٔ SF90 موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است. پیشرانهٔ لامبورگینی نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور ۶.۵ لیتری اونتادور است که در اینجا بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور ۴ لیتری فراری هم نسخهٔ تکاملیافتهای از پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی F8 تریبوتو با توربوشارژرهای جدید، سرسیلندر متفاوت و قطر سیلندرهای بزرگتر است که خروجی را به ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.
در هردو خودرو سه موتور الکتریکی پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که دوتا از آنها در جلو نصب شده و به چرخهای جلو بدون نیاز به اتصال فیزیکی با پیشرانهٔ بنزینی نیرو میدهد. موتور الکتریکی سوم اما در فراری بین گیربکس و پیشرانهٔ بنزینی نصب شده درحالیکه لامبورگینی این موتور را داخل گیربکس ادغام کرده است. با وجود این تفاوتها، مجموع خروجی قوای محرکه با ۱۰۱۵ اسب بخار در لامبورگینی و ۱۰۰۰ اسب بخاری در فراری، بسیار نزدیک به هم است. همچنین در هردو سوپراسپرت انتقال نیرو توسط گیربکسهای هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد. بااینحال، هرچند هردو خودرو قابلیت پیمایش تمام الکتریکی دارند اما روئلتو به خاطر باطری کوچکتر ۳.۸ کیلووات ساعتی، تنها میتواند ۱۰ کیلومتر را در این حالت طی کند درحالیکه برد تمام الکتریکی فراری با باطری ۷.۹ کیلووات ساعتی، ۲۵ کیلومتر است.
پرفورمنس
صرفنظر از میزان برد تمام الکتریکی که شاید در سوپراسپرتهایی مثل این چندان اهمیت نداشته باشد، لامبورگینی از لحاظ قدرت قوای محرکه کاملاً در حد فراری است اما چیزی که میتواند برای پرچمدار جدید سنت آگاتا مشکلساز شود، وزن سنگین است. لامبورگینی وزن خشک روئلتو را ۱۷۷۲ کیلوگرم اعلام کرده که ۲۰۰ کیلوگرم از SF90 با وزن خشک ۱۵۷۰ کیلوگرم بیشتر بوده و این اختلاف در دنیای سوپراسپرتها رقم بسیار زیادی است. درهرحال، لامبورگینی شتاب صفرتاصد روئلتو را ۲.۵ ثانیه و شتاب صفر تا دویست کیلومتر را زیر ۷ ثانیه اعلام کرده که روی کاغذ کاملاً با SF90 برابر است ولی تا این دو خودرو در دنیای واقعی رودرروی هم آزمایش نشوند نمیتوانیم قضاوت دقیقی در این رابطه داشته باشیم.
آینده
درحالیکه روئلتو تازه معرفی شده، از عمر SF90 حدود چهار سال گذشته و فراری هماکنون در حال کار روی نسخهٔ پیست محور آن است. این نسخه که هنوز نامش مشخص نیست، در حال آزمایش دیده شده و احتمالاً طی سال جاری شاهد معرفی آن خواهیم بود. نسخهٔ جدید SF90 با قدرت بیشتر و آیرودینامیک بهتر، کار را برای روئلتو سخت خواهد کرد. البته لامبورگینی هم با نسخهٔ سوپرولوچه به فراری پاسخ خواهد داد ولی احتمالاً چند سالی با دیدن این نسخه فاصله داریم.
مشخصات فنی
فراری SF90 | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه بنزینی | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 |
موتور الکتریکی | سه واحد | سه واحد |
قدرت پیشرانهٔ بنزینی | ۷۸۰ اسب بخار | ۸۲۵ اسب بخار |
گشتاور پیشرانهٔ بنزینی | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۲۵ نیوتن متر |
مجموع قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ | ۲.۵ ثانیه | ۲.۵ ثانیه |
شتاب صفر تا ۲۰۰ | ۶.۷ ثانیه | زیر ۷ ثانیه |
باطری | ۷.۹ کیلووات ساعت | ۳.۸ کیلووات ساعت |
برد تمام الکتریکی | ۲۵ کیلومتر | ۱۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت | ۳۵۰ کیلومتر/ساعت |
وزن خشک | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۱۰ میلیمتر | ۴,۹۴۷ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۷۲ میلیمتر | ۲,۰۳۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۱۸۶ میلیمتر | ۱,۱۶۰ میلیمتر |
احمدرضا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲روی کاغذ فراری سریعتره
ظاهرشم ساده تره که من بیشتر دوس دارم
انتخاب من فراری
BMWghini
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کی گفته سریع تره؟
روئلتو هم تو حداکثر سرعت هم تو قدرت برنده هست
شتابهاشون هم دقیقا یکیه
همچنین اعداد لامبورگینی محافظه کارانه هم هستش و قطعا سریع تره
وی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قدرتش فقط 15تا بیشتره و دویست کیلو سنگین تره بنا براین احتمالا کند تره و اینکه فراری هم محافظه کارانه اعلام کرده چرا فقط لامبو؟
Amir
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فراری اگه محافظ کارانه اعلام کرده پس چرا توی چهار سال نتونسته سریعتر از اعلام ها باشه
Siyavash
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بسیار منطقی👌
Shirko
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲باید یه نسخه از اوراکان رو برقی می کردن تا sf90 ، بااون مقایسه می شد نه با روئلتو .
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا
ظاهر اس اف ۹۰ بیشتر به هوراکان میخوره
مخصوصا که ۸ سیلندر هم هست
واقعا از لحاظ ابهت و بزرگ جثه بودن،پرچمدار لامبورگینی قلدر تره
آخه کدوم بدسلیقه یی توی این سگمنت ظاهر ساده رو انتخاب میکنه؟!
مگه داریم در مورد سدان های خانوادگی حرف میزنیم؟؟!
پسر اینجا مرکز میدان جنگه
اینجا همه تا دندااااان خنجر بدست درگیر همن…
Hamidreza
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲لامبورگینی روئلتو باید با جانشین فراری ۸۱۲ مقایسه بشه…
۱۲ سیلندر های هیبرید باید باهم مقایسه بشن …
این دو پرچمدار کمپانیشون هستن…!
جانشین هوراکان خیلی راحت میتونه با sf90 مقایسه بشه…
البته همین هوراکان پرفومانته هم خیلی سریعه…
Reza Waffen SS
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲لامبورگینی روئلتو
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲رقیب اصلی SF90 از مجموعه فولکس پورشه GT2RS هست، باید منتظر سوگلی موند تا دید تکنولوژی سطح بالاتری از SF90 نشون میده یا نه.
Si
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲داش همین نسل الانش هم که مال چند سال پیشه خودش اوج تکنولوژی هست چه برسه نسل جدیدش بیاد پورشه شوخی نداره تو بحث بهترین پرفورمنس
وی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲gt2rs پیست محوره بنابراین با نسخه پیست محور sf90رقیبه
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲همین sf90 هم از تمام محصولات حاضر سریع تره. احتمالا داره نسخه sv مجوز تردد نگیره.
F
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲یه جوری میفرمایید پورشه پیست محوره که انگار فراری نسخه اصلاح شده بر پایه پیکاپ هست. جفتشون چکیده ای از توانایی های شرکت سازندشون هست، درضمن اینکه ظاهر خودرو های پورشه با اسپویلر و سیستم آیرودینامیک فعال عجیب تر شده که دلیل بر پیست محور نبودن فراری نمیشه، فراری وقتی 488 پیستا رو معرفی کرد خبری از این وینگ و اسپویلر هیولا نبود، ولی مخصوص پیست توسعه داده شده بود و نسبت به GTB توانایی بیشتری داشت.
وی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲درسته بعضی ماشین ها با اینکه عنوان پیست محور ندارن تو پیستم خیلی توانمند هستن ولی یه سوال اگه این پیست محوره پس اونکه قراره بیاد واحتمالا اسمش sf90pistaهست چیه؟
F
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲هر ماشینی میتونه پیست محور باشه الان هندا سیویک تایپ R پیست محوره ، اونی که شما میفرمایید فکر کنم منظورتون مخصوص پیست باشه، یعنی اونایی که مجوز تردد ندارن، مثل استون مارتین والکری نسخه AMR که با اون کیت هاردکور برای دانفورس اجازه تردد در شهر نداره، اگه منظورتون جز اینه که فکر کنم یکمی درمورد صفت پیست محور زیاده روی کردید و خیلی خاص دونستیدش.
وی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ببینید فراری 458 رو ساخت و بعد 458 اسپشیاله که بهبود هایی داده شده بود برای عملکرد بهتر درپیست یا مثلا 488 و 488 پیستا که همون اسپشیاله و پیستا هم مجوز تردد در شهر داشتن حالا قراره یه مدل پیستا برای sf90بیاد
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲۹۱۱ درسته ماشین توانمندیه
اما از لحاظ قد و ارتفاع و عرض به فراری نمیخوره
حسم اینو میگه
شایدم بوخوره!
JDM سابق
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش gt2rs سوپرکاره SF90 هایپرکاره
gt2rs جدید رقیب مک لارن 750s میشه که هنوز جفتشون رونمایی نشده
باید منتظر هایپرکاره جدید پورشه موند تا ببینیم چی تو چنته داره
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کی گفته sf هایپر کاره ؟؟؟ یه سوپر اسپرت پلاگین هیبرید هست نسل جدید سوپراسپرت ها. gt2rs این نسل قراره هیبریدی شه و قوی ترین محصول فولکس هم خواهد بود. هایپر کار فراری میشه جانشین لافراری که دو سه سال عرضه میشه.
JDM سابق
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲رفیق ماشینی که تمام المان های پرفورمنس رو داشته باشه باشه 1000 اسب بخار داشته باشه پس اسمش چیه؟
حرف شما هم درباره نسخه هایبرید gt2rs که قراره ۲۰۲۶ بیاد درسته ولی قدرتش بالا۷۰۰ تا( بین ۷۰۰ تا ۸۰۰) قراره باشه چطور یه ماشین در طی تکامل یک نسل بالای۳۰۰ اسب اضافه میکنه!! فقط یکبار این اتفاق واسه gt2rs افتاده
موقعی که میخواستن سریRS از GT2 رونمایی کنن
نسل قبلی GT2۴۷۰ اسب بود
نسل جدید GT حدوده ۵۲۰ تا بود (دقیقش یادم نی)
همون نسل هم تازه سری RS رونمایی شد ۶۱۰ اسب قدرت داشت
این اتفاق بین نسل۹۹۶ و ۹۹۷ افتاد
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲معنی هایپر کار یعنی محصولی که حد نهایی تکنولوژی و پرفورمنس روز رو ارتقا بده !!! قرار نیست که هر چی هزار اسب برسونیم بشه هایپرکار اینطوری که همه ماسل های آمریکایی که با یه سوپرشارژ میرن رو ۱۵۰۰ اسب پس هایپر کار هستن نه؟ راجب sf هم این ماشین در برابر تکنولوژی لافراری و سیستم های فرمول ۱ که روش داشت هیچی نیست و در واقع نسخه ارتقا یافته ۴۸۸ پیستا هست با ورژن ساده شده سیستم های پلاگین لافراری. sf یه آپدیت فنی و شروع کار فراری برای محصولات پلاگین و الکتریکی هست.
راجب پورشه هم قرار نیست صرفا برسه به هزار اسب شایدم برسه اصلا بعید نیست مخصوصا که همه رقبا رو هزار اسب بستن، سیستم پلاگین هم صرفا برای اضافه کردن قدرت نیست بلکه نیروی کمکی برای حذف تاخیر توربو، عملکرد سریع تر گیربکس و تقویت گشتاور تو دورهای پایین هست.
corvette
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با احترام به فراری من لامبورگینی رو انتخاب میکنم و چند دلیل دارم
۱. قیافه بهتر ( از نظر من )
۲. طراحی داخلی بهتر
۳. موتور ۱۲ سیلندر
و من اطمینان دارم . اعداد اعلامی از سوی لامبورگینی کمی محافظه کارانه هستن . و این ماشین اعدا بهتری میتونه ثبت کنه.
و به دلیل ورود به دوران هایبرید و الکتریکی . اکثر محصولات سنگین وزن میشوند . و این ایراد به لامبو نیست .این یه کار خوب از فراری هستش که ماشینش با اینکه هایبریده ولی سبکه
اگه عملکرد لامبو خوب باشه که مطمئنم خوبه .
از وزنش میشه چشم پوشی کرد
R
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سبکی فراری به خاطر موتور کم حجمشه فقط همین علت افزایش وزن لامبو فقط موتور دوازده سیلندره
فقط انگلستان
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲پس ابعاد بزرگتر لامبورگینی چی؟
R
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور حرف اول و میزنه تو وزن ابعاد تاثیر کمی داره که با فیبر کربن کردن بخش جلویی جبران شده
فقط انگلستان
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ابعاد بزرگتر فقط بدنه که نیست کل کابین رو هم شامل میشه.
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲این عقب موندگی هست و ایراد، یه سوپراسپرت یا محصول ۶۰۰ هزاردلاری نباید این وزن رو داشته باشه.
دیدم اینجا سه چهار نفر میگن بخاطر موتورشه !!! که واقعا مایه تاسفه که حتی اطلاعات دم دستی رو هم نگاه نمی کنن. موتور این لامبو ۲۱۸ کیلو هست و موتورهای توربو و حتی تنفس طبیعی ۸ و ۶ سیلندر وزنی بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ کیلو دارن.
مشکل وزن تکنولوژی سطح پایین الکتریکی هست همین.
Sobhan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲به بوگاتی هم همینو میگی
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بنظرم شما دو تا از ماشین حرف نزنین بهتره همون فورزاتونو بازی کنین یا بیشتر مطالعه داشته باشین پرت و پلا تفت ندین. وزن بالا تعادل بالا !!!! بوگاتی هم سنگینه !!!! وضع کاربر سایتو باش راجب چی حرف می زنه. باید بشینی واسه اینا کلاس فیزیک اول دبیرستان بزاری.
R
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲از نظر شما ایراده هیشکی به وزنش گیر نداده فعلا که با ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر شتاب برابری داره بوگاتی هم وزنش زیاده ولی هیشکی به گردشم نمیرسه اتفاقا وزن بیشتر یعنی تعادل بالا
R
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خوبه مهندسی راننده ای چیزی نیستی با این سطح معلومات و کتاب خوندنت نمیخوندی چی میشد!!!
R@min
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲نمی خوندم عین تو می شدم دیگه وزن بالا تعادل بالا !!!! خود مهندسای لامبو ببینن سر ب بیابون میزارن.
R
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نیازی نیست این قضیه رو بهت ثابت کنم با همون معلوماتت خوش باش
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲آها راستی!
آقا چرا داخل فراری انقد ضایع ست؟
انگار از ماشینای دهه نوده!!
سبحان
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲من ترجیح میدم منتظر مکلارن هیبرید رده بالا بمونم
وزن این خودرو ها زیاده
جادوی کاهش وزن مکلارن به نظرم من ارزشش رو داره
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فقد سلطان sf90🤩
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فراری فقط یک سلطاااان داشت و اونهم فراری انزو بود
و البته کمی هم F50 و F40Lm
مازیار
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲احتمال اینکه لامبو عملکرد میدانی بهتر از فراری داشته باشه صفر هست
BMWghini
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲روئلتو هم تو حداکثر سرعت هم تو قدرت برنده هست
شتابهاشون هم دقیقا یکیه
همچنین اعداد لامبورگینی محافظه کارانه هم هستش و قطعا سریع تره
مازیار
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظرم حداکثر سرعت حداقل اهمیت رو داره
نتیجه قدرت رو هم باید به عمل دید که زیاد طول نمی کشه
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲همچنین در ظاهر مخوف داشتن یک سوپرکار هم برنده ست
Tesla
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با توجه به شناختی که از لامبورگینی دارم ( ترکیب تکنولوژی آلمانی و همر ایتالیایی ) ، قطعا شتاب سریع تری نسبت به sf90 داره مگر اینکه نسخه اسپشیاله sf90 رونمایی بشه که در این صورت کار برای گاو وحشی سنت آگتا سخت میشه
ARMAN سابق
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲انتخابم لامبو به دلیل موتور V12
مردیم از خوشی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲برد الکتریکی 10 کیلومتر
واقعا کمه ، و اصلا کاربردی نیست حداقلش باید مثل فراری 25 تا می بود
BMWghini
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قراره باهاش بری مسافرت؟
برد ماشین در اینجا اهمیت کمی داره
مردیم از خوشی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲نه کسی قرار نیست بره مسافرت ولی حداقل باید بشه مسیر های درون شهری را با یک بار شارژ راحت طی کرد
LAMBORGHINI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست عزیز عکس پروفایلت رو تغییر بده ، ممکن که اشتباه پیش بیاد
Sobhan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا برد الکتریکی این ماشین ها مهم نیست حتی واسه خریدار ها 🙌
مردیم از خوشی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بخاطر اون موتور های الکتریکی و باتری گند خورده تو وزن خودرو ! آیا قرار نیست حداقل استفاده ای ازش بشه ؟
Sobhan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دارن شتاب ماشین و قدرت ماشین رو بیشتر میکنن چه استفاده ای دیگه ای میخوای بکنی ،مگه ماشین خوانوادگی یا تمام برقی خریدی ، خریداری این ماشین هیچ وقت این ماشین هارو نمیزنن رو حالا الکتریکی و رانندگی کنند
مردیم از خوشی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اول از همه شما خریدارش نیستی که ما این اطمینان میگی خریداران این موضوع براشون اصلا مهم نیست
و اون قدرت اضافه هم به دلیل اون سنگینی مقدار زیادیش از بین میره و تاثیرش چندان زیاد نیست
فرشاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط واسه شتاب بیشتره
آخه کی صدای ویز ویز رو به صدای یهV12اونم یه،V12اروپایی بخصوص لامبو ترجیح بده
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط یک دیوانه ی از عشششق بی خبر…
اون قطعا که من نیستم
مهدی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲احتمالا نه تو پیست نه تو مسیر مستقیم نه تو لذت رانندگی و هندلینگ این لامبو نتونه حریف sf بشه . بلاخره این ۲۰۰ کیلو همه جا خودشو نشون میده. ضمن اینکه از نظر من نمای جلو لامبو جذابتره اما به همون نسبت نمای عقب و کابین فراری زیبار و هارمونیک تر
Yasin
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فراری بخاطر وزن خیلی کمتر و داشتن توئین توربو در درگها پیروزه
❤ ب ت bugatti
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲۴۰۰ متر یا ۸۰۰ متر
Hamilton1970
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظر درخشش گاو وحشی سنتآگاتا و اسب سرکش مارانلو در پیست ها هستیم❤️🤍💚
R
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بعضی جاها گشتاور فراری رو ۹۶۰ مینویسن کدومش درسته بالاخره
imanenzo
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲صد در صد sf90 ظاهر زیبا تر به علاوه وزن کمتر.با احترام به دوستداران لامبورگینی به نظرم این زشتترین لامبورگینی تاریخه
Scuderia Ferrari
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲SF90 استراداله مثل شمشیر دولبه هست
هم در خط مستقیم سریعه هم در پیست
نسخه ویژه هم تو راهه که تیر خلاص رو بزنه
روئلتو فعلاً با اون V12 خودش کشته مرده زیاد داره
تا زمان تست و بررسی کامل هم نمیشه نظر قطعی داد
ولی میشه حدس زد که در خط مستقیم سریع تر از فراری باشه و در پیست قافیه رو ببازه به رقیب سنتی و دیرینه
Ehsan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲لامبو خیلی عالیه واقعا خوشحالم که جانشین به این خوبی معرفی کرد و طراحیش عالیه ولی چیزی که اثبات شدس اینه که فراری سلطان بی چون و چرای سوپر اسپرت ها بوده و هست و خواهد بود
Sobhan
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲تا تست نشه نمیشه نظر داد ،ولی خب انتخوابم لامبورگینی قیافه بهتر قدرت بیشتر موتور v12 که میشه صدای بهتر نهایت سرعت بیشتر 🙌
JDM سابق
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲تا موقعی که روبروی هم قرار نگیرن نمیشه نظر قطعی داد
Amirmohammad
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کابین فراری رو نگاه کنین دوستان،معنای واقعی هنر رو میبینین،واقعا سخته توصیف کردنش. بی نظیره اسب سرکش
امیرعلی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قطعاً فراری به خاطر شتاب اولیه و ظاهر ساده ،
و اینکه فراری برند با ارزش تری است نسبت به لامبو و دیگر سوپر اسپورت ها و هایپر کارها
سوشیانت
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲هر دو شاهکار هستن ولی انتخابم لامبورگینی چون هم قدرت بیشتری داره هم حداکثر سرعت بیشتر شتاب جفتشون هم یکیه
وی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲لامبورگینی با کلی هیجان و انتظار جانشین اونتادور رو داد ولی فراری 4 سال پیش همون پرفورمنس رو داره واین خیلی جای حرف داره ولی شاید تقصیر لامبو نباشه چون sf90 غولی هست که حتی پورش و مکلارن هم اون زمان چیزی برای رقابت باهاش نداشتن
به هرحال جذابیت اصلی لامبورگینی صدا و ظاهرشه و بنظرم ظاهرش کمی بهتر از فراریه و نمای داخلی فراری بهتره
Royal Driver
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲معلومه برتری کامل با SF90 هست. مهندسی فراری همیشه برتر از لامبورگینی بوده.
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ببینیم بلاخاره گیربکس دوکلاچه با روح و جان لامبوها چکار میکنه…
یوسف
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲انتخاب من طراحی لامبورگینی
موتور و تکنولوژی فراری
درواقع لامبوراری
چی می شد….
طراحی اطاق و کابین لامبورگینی چند سال جلوست و موتور و تکنولوژی فراری چند سال جلوتره
همایون
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲من اگه پولشو داشتم قطعا انتخابم لامبو بود بخاطر موتور دوازده سیلندر و طراحی داخلی زیباترش و اینکه خودم کلا زیاد طرفدار فراری نیستم.اما تو درگ احتمالا فراری برنده بشه کلا به نظرم باید قبول کنیم که sf90 یه اسطوره هست که چهارسال پیش عرضه شده ولی دوتا رقیب جدیدش از لامبو و استون مارتین تازه سال بعد تو بازار حاضر میشن ولی بازم جفتشون خیلی سنگینتر هستن ازش!!!!یعنی مهندسهای رقیب قشنگ فرصت داشتن یه فراری رو بخرن و همه جوره آزمایشش کنن یه رقیب براش بسازن که کاملا ازش برتر باشه حالا نمیگم که اونا حتما هدفشون از ساخت خودروشون رقابت با sf90 بوده و واقعا آزمایشش هم کردن ولی این یه مثال واسه بیان عظمت sf90هستش من انتخابم استون یا لامبو هست ولی آدم باید جانب انصاف رو رعایت کنه حتی اگه از رقیبش اصلا خوشش نیاد همونطور که بارها گفتم تو سالهای اخیر متاسفانه m5کاملا برتر از E63sبوده اینجاهم میگم sf90 یه اسطورست که از جفت رقیباش که اسم بردم بهتره با اینکه سالها پیش طراحی و ساخته شده.محصول دیگه ای از فراری که چنین قابلیتی رو داشت 458بود که اونم تو کلاسش واقعا برتری مطلق داشت نسبت به لامبو و مکلارن ولی بعد که ۴۸۸ اومد مکلارن با ۷۲۰ گوی سبقت رو تو این کلاس ربود و هنوزم با ۷۶۵ برتر از رقباست جالبه زمان معرفی نسل جدید هونداnsx، شرکت هوندا ادعا کرد که فراری ۴۵۸ رو کاملا ازمایش کرد و رقیبی براش توسعه داده که از تمام جهات ازش سرتره ولی گذر زمان ثابت کرد اصلا هوندا در حد ۴۵۸ نبود
❤ ب ت bugatti
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قطعا لامبورگینی
Ali
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فراری ماشین عالیه بدون شک
ولی
حتی بدون داشتن یه دلیل انتخاب لامبوست
انتخاب اونیه که ببینیش بگی
یس همینو میخوام
❤ ب ت bugatti
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲نقل فراری سریعتره چون نه فقط وزن و قدرت در سرعت نقش دارن بلکه انتقال هوا و قدرت و اصتحکاک در سرعت اثر دارن
امیدوارم جایگزین هوراکان رقیب برابر لافراری باشه
blackwing
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲تو این مورد نظر من روی لامبو هست به چند دلیل : موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی هم خیلی با ارزشه و هم صدای فوقالعادهای تولید میکنه ، لامبورگینی ماشین بزرگ تری هست و از نظر ابعاد ۲۰ سانت کشیدهتر و چند سانت پهنتر هست که جذابیت خیلی بیشتری بهش میده ، ظاهر لامبو جذاب تر و خشن تره که قطعاً بین ماشینهای دیگه متمایزتر هست ، شروع قیمت بیشتری داره و این باعث میشه در آینده ارزشمندتر هم بشه…
قطعاً اگر بجای SF90 ، فراری 812 کامپتیزیونه بود من فراری رو انتخاب میکردم چون هیچ چیز نمیتونه جای یک گرند تورر موتور جلو ۱۲ سیلندر فراری رو بگیره ! ✌🏼✋🏼
LAMBORGHINI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط لامبورگینی روئلتو