فراریلامبورگینی

مقایسه قوی‌ترین سوپراسپرت‌های هیبریدی ایتالیا، فراری SF90 یا لامبورگینی روئلتو؟

فراری SF90 رقیب مستقیم سوپراسپرت جدید لامبورگینی روئلتو خواهد بود و در این مطلب قصد داریم مشخصات و ویژگی‌های این دو سوپرکار را باهم مقایسه کنیم.

چندی پیش پس از مدت‌ها انتظار سرانجام لامبورگینی از جانشین مدل افسانه‌ای اونتادور با نام روئلتو رونمایی کرد. این خودرو به دلیل نوع قوای محرکه، حدود قیمت و شرایط کلی در بازار و سبد محصولات لامبورگینی، با اولین خودرویی که مقایسه می‌شود فراری SF90 است. این سوپراسپرت هیبریدی اهل مارانلو هرچند حدود چهار سال پیش معرفی شده اما تا به امروز رقیب درخوری نداشته و یکه‌تاز بازار بوده است اما آیا روئلتو می‌تواند به این دوران پایان دهد و SF90 را به چالشی جدی بکشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال در ادامه این دو سوپراسپرت هیبریدی ایتالیایی را باهم مقایسه می‌کنیم.

طراحی بیرونی

می‌توان گفت روئلتو و SF90 در طراحی نقطهٔ مقابل یکدیگر هستند زیرا درحالی‌که فراری ظاهری ساده‌تر و آرام‌تر دارد، لامبورگینی مثل دیگر ساخته‌های این شرکت نمایی تهاجمی و خشن را ارائه کرده است. روئلتو در جلو با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های Y شکلی که از سیان الهام گرفته، حتی نسبت به سلف خود یعنی اونتادور هم بسیار تهاجمی‌تر شده است. این سبک طراحی در عقب پرچم‌دار لامبورگینی هم ادامه پیدا کرده و در اینجا نیز شاهد چراغ‌های Y شکل و سر اگزوزهای بزرگی هستیم که از بین آن‌ها بیرون آمده است. از سوی دیگر، فراری در اینجا با چراغ‌های کوچک و سر اگزوزهای دایره‌ای، نمای ساده‌تری دارد هرچند که دیفیوزر بزرگ کمی هیجان را به عقب SF90 اضافه کرده است؛ بنابراین، انتخاب خودروی جذاب‌تر از بین این دو به سلیقهٔ افراد بازمی‌گردد زیرا برخی ظاهر سادهٔ فراری را ترجیح می‌دهند و برخی به طراحی تهاجمی و شلوغ روئلتو علاقه دارند.

قوای محرکه

هرچند دو خودرو از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی با سه موتور الکتریکی استفاده می‌کنند و قدرتی نزدیک به هم دارند اما هستهٔ اصلی قوای محرکهٔ آن‌ها کاملاً باهم متفاوت است زیرا روئلتو همچنان به سنت سوپرکارهای پرچم‌دار لامبورگینی پایبند مانده و از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند درحالی‌که در سینهٔ SF90 موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است. پیشرانهٔ لامبورگینی نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور ۶.۵ لیتری اونتادور است که در اینجا به‌تنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۴ لیتری فراری هم نسخهٔ تکامل‌یافته‌ای از پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی F8 تریبوتو با توربوشارژرهای جدید، سرسیلندر متفاوت و قطر سیلندرهای بزرگ‌تر است که خروجی را به ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.

در هردو خودرو سه موتور الکتریکی پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که دوتا از آن‌ها در جلو نصب شده و به چرخ‌های جلو بدون نیاز به اتصال فیزیکی با پیشرانهٔ بنزینی نیرو می‌دهد. موتور الکتریکی سوم اما در فراری بین گیربکس و پیشرانهٔ بنزینی نصب شده درحالی‌که لامبورگینی این موتور را داخل گیربکس ادغام کرده است. با وجود این تفاوت‌ها، مجموع خروجی قوای محرکه با ۱۰۱۵ اسب بخار در لامبورگینی و ۱۰۰۰ اسب بخاری در فراری، بسیار نزدیک به هم است. همچنین در هردو سوپراسپرت انتقال نیرو توسط گیربکس‌های هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. بااین‌حال، هرچند هردو خودرو قابلیت پیمایش تمام الکتریکی دارند اما روئلتو به خاطر باطری کوچک‌تر ۳.۸ کیلووات ساعتی، تنها می‌تواند ۱۰ کیلومتر را در این حالت طی کند درحالی‌که برد تمام الکتریکی فراری با باطری ۷.۹ کیلووات ساعتی، ۲۵ کیلومتر است.

پرفورمنس

صرف‌نظر از میزان برد تمام الکتریکی که شاید در سوپراسپرت‌هایی مثل این چندان اهمیت نداشته باشد، لامبورگینی از لحاظ قدرت قوای محرکه کاملاً در حد فراری است اما چیزی که می‌تواند برای پرچم‌دار جدید سنت آگاتا مشکل‌ساز شود، وزن سنگین است. لامبورگینی وزن خشک روئلتو را ۱۷۷۲ کیلوگرم اعلام کرده که ۲۰۰ کیلوگرم از SF90 با وزن خشک ۱۵۷۰ کیلوگرم بیشتر بوده و این اختلاف در دنیای سوپراسپرت‌ها رقم بسیار زیادی است. درهرحال، لامبورگینی شتاب صفرتاصد روئلتو را ۲.۵ ثانیه و شتاب صفر تا دویست کیلومتر را زیر ۷ ثانیه اعلام کرده که روی کاغذ کاملاً با SF90 برابر است ولی تا این دو خودرو در دنیای واقعی رودرروی هم آزمایش نشوند نمی‌توانیم قضاوت دقیقی در این رابطه داشته باشیم.

آینده

درحالی‌که روئلتو تازه معرفی شده، از عمر SF90 حدود چهار سال گذشته و فراری هم‌اکنون در حال کار روی نسخهٔ پیست محور آن است. این نسخه که هنوز نامش مشخص نیست، در حال آزمایش دیده شده و احتمالاً طی سال جاری شاهد معرفی آن خواهیم بود. نسخهٔ جدید SF90 با قدرت بیشتر و آیرودینامیک بهتر، کار را برای روئلتو سخت خواهد کرد. البته لامبورگینی هم با نسخهٔ سوپرولوچه به فراری پاسخ خواهد داد ولی احتمالاً چند سالی با دیدن این نسخه فاصله داریم.

مشخصات فنی

فراری SF90

لامبورگینی روئلتو

پیشرانه بنزینی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۵ لیتری V12
موتور الکتریکی سه واحد سه واحد
قدرت پیشرانهٔ بنزینی ۷۸۰ اسب بخار ۸۲۵ اسب بخار
گشتاور پیشرانهٔ بنزینی ۸۰۰ نیوتن متر ۷۲۵ نیوتن متر
مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۲.۵ ثانیه ۲.۵ ثانیه
شتاب صفر تا ۲۰۰ ۶.۷ ثانیه زیر ۷ ثانیه
باطری ۷.۹ کیلووات ساعت ۳.۸ کیلووات ساعت
برد تمام الکتریکی ۲۵ کیلومتر ۱۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن خشک ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم
طول ۴,۷۱۰ میلی‌متر ۴,۹۴۷ میلی‌متر
عرض ۱,۹۷۲ میلی‌متر ۲,۰۳۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۱۸۶ میلی‌متر ۱,۱۶۰ میلی‌متر

 

با توجه به مواردی که بیان شد شما کدام‌یک از این دو سوپراسپرت هیبریدی ایتالیایی را انتخاب می‌کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    روی کاغذ فراری سریعتره
    ظاهرشم ساده تره که من بیشتر دوس دارم
    انتخاب من فراری

    موافقم 66
    مخالفم 56
    1. BMWghini

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      کی گفته سریع تره؟
      روئلتو هم تو حداکثر سرعت هم تو قدرت برنده هست
      شتابهاشون هم دقیقا یکیه
      همچنین اعداد لامبورگینی محافظه کارانه هم هستش و قطعا سریع تره

      موافقم 35
      مخالفم 49
      1. وی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (375 ديدگاه)

        قدرتش فقط 15تا بیشتره و دویست کیلو سنگین تره بنا براین احتمالا کند تره و اینکه فراری هم محافظه کارانه اعلام کرده چرا فقط لامبو؟

        موافقم 30
        مخالفم 9
        1. Amir

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          فراری اگه محافظ کارانه اعلام کرده پس چرا توی چهار سال نتونسته سریعتر از اعلام ها باشه

          موافقم 19
          مخالفم 9
    2. Siyavash

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (802 ديدگاه)

      بسیار منطقی👌

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. Shirko

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باید یه نسخه از اوراکان رو برقی می کردن تا sf90 ، بااون مقایسه می شد نه با روئلتو .

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        دقیقا
        ظاهر اس اف ۹۰ بیشتر به هوراکان میخوره
        مخصوصا که ۸ سیلندر هم هست
        واقعا از لحاظ ابهت و بزرگ جثه بودن،پرچمدار لامبورگینی قلدر تره
        آخه کدوم بدسلیقه یی توی این سگمنت ظاهر ساده رو انتخاب میکنه؟!
        مگه داریم در مورد سدان های خانوادگی حرف میزنیم؟؟!
        پسر اینجا مرکز میدان جنگه
        اینجا همه تا دندااااان خنجر بدست درگیر همن…

        موافقم 12
        مخالفم 15
        1. Hamidreza

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (329 ديدگاه)

          لامبورگینی روئلتو باید با جانشین فراری ۸۱۲ مقایسه بشه…
          ۱۲ سیلندر های هیبرید باید باهم مقایسه بشن …
          این دو پرچمدار کمپانیشون هستن…!
          جانشین هوراکان خیلی راحت میتونه با sf90 مقایسه بشه…
          البته همین هوراکان پرفومانته هم خیلی سریعه…

          موافقم 8
          مخالفم 7
    4. Reza Waffen SS

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      لامبورگینی روئلتو

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. R@min

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    رقیب اصلی SF90 از مجموعه فولکس پورشه GT2RS هست، باید منتظر سوگلی موند تا دید تکنولوژی سطح بالاتری از SF90 نشون میده یا نه.

    موافقم 36
    مخالفم 17
    1. Si

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (527 ديدگاه)

      داش همین نسل الانش هم که مال چند سال پیشه خودش اوج تکنولوژی هست چه برسه نسل جدیدش بیاد پورشه شوخی نداره تو بحث بهترین پرفورمنس

      موافقم 28
      مخالفم 3
    2. وی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      gt2rs پیست محوره بنابراین با نسخه پیست محور sf90رقیبه

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        همین sf90 هم از تمام محصولات حاضر سریع تره. احتمالا داره نسخه sv مجوز تردد نگیره.

        موافقم 16
        مخالفم 3
      2. F

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        یه جوری میفرمایید پورشه پیست محوره که انگار فراری نسخه اصلاح شده بر پایه پیکاپ هست. جفتشون چکیده ای از توانایی های شرکت سازندشون هست، درضمن اینکه ظاهر خودرو های پورشه با اسپویلر و سیستم آیرودینامیک فعال عجیب تر شده که دلیل بر پیست محور نبودن فراری نمیشه، فراری وقتی 488 پیستا رو معرفی کرد خبری از این وینگ و اسپویلر هیولا نبود، ولی مخصوص پیست توسعه داده شده بود و نسبت به GTB توانایی بیشتری داشت.

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. وی

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          درسته بعضی ماشین ها با اینکه عنوان پیست محور ندارن تو پیستم خیلی توانمند هستن ولی یه سوال اگه این پیست محوره پس اونکه قراره بیاد واحتمالا اسمش sf90pistaهست چیه؟

        2. F

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (223 ديدگاه)

          هر ماشینی می‌تونه پیست محور باشه الان هندا سیویک تایپ R پیست محوره ، اونی که شما میفرمایید فکر کنم منظورتون مخصوص پیست باشه، یعنی اونایی که مجوز تردد ندارن، مثل استون مارتین والکری نسخه AMR که با اون کیت هاردکور برای دانفورس اجازه تردد در شهر نداره، اگه منظورتون جز اینه که فکر کنم یکمی درمورد صفت پیست محور زیاده روی کردید و خیلی خاص دونستیدش.

        3. وی

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (375 ديدگاه)

          ببینید فراری 458 رو ساخت و بعد 458 اسپشیاله که بهبود هایی داده شده بود برای عملکرد بهتر درپیست یا مثلا 488 و 488 پیستا که همون اسپشیاله و پیستا هم مجوز تردد در شهر داشتن حالا قراره یه مدل پیستا برای sf90بیاد

      3. محمدهادی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        ۹۱۱ درسته ماشین توانمندیه
        اما از لحاظ قد و ارتفاع و عرض به فراری نمیخوره
        حسم اینو میگه
        شایدم بوخوره!

        موافقم 7
        مخالفم 1
    3. JDM سابق

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (709 ديدگاه)

      داداش gt2rs سوپرکاره SF90 هایپرکاره
      gt2rs جدید رقیب مک لارن 750s میشه که هنوز جفتشون رونمایی نشده
      باید منتظر هایپرکاره جدید پورشه موند تا ببینیم چی تو چنته داره

      موافقم 1
      مخالفم 6
      1. R@min

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        کی گفته sf هایپر کاره ؟؟؟ یه سوپر اسپرت پلاگین هیبرید هست نسل جدید سوپراسپرت ها. gt2rs این نسل قراره هیبریدی شه و قوی ترین محصول فولکس هم خواهد بود. هایپر کار فراری میشه جانشین لافراری که دو سه سال عرضه میشه.

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. JDM سابق

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (709 ديدگاه)

          رفیق ماشینی که تمام المان های پرفورمنس رو داشته باشه باشه 1000 اسب بخار داشته باشه پس اسمش چیه؟
          حرف شما هم درباره نسخه هایبرید gt2rs که قراره ۲۰۲۶ بیاد درسته ولی قدرتش بالا۷۰۰ تا( بین ۷۰۰ تا ۸۰۰) قراره باشه چطور یه ماشین در طی تکامل یک نسل بالای۳۰۰ اسب اضافه میکنه!! فقط یک‌بار این اتفاق واسه gt2rs افتاده
          موقعی که میخواستن سریRS از GT2 رونمایی کنن
          نسل قبلی GT2۴۷۰ اسب بود
          نسل جدید GT حدوده ۵۲۰ تا بود (دقیقش یادم نی)
          همون نسل هم تازه سری RS رونمایی شد ۶۱۰ اسب قدرت داشت
          این اتفاق بین نسل۹۹۶ و ۹۹۷ افتاد

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. R@min

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          معنی هایپر کار یعنی محصولی که حد نهایی تکنولوژی و پرفورمنس روز رو ارتقا بده !!! قرار نیست که هر چی هزار اسب برسونیم بشه هایپرکار اینطوری که همه ماسل های آمریکایی که با یه سوپرشارژ میرن رو ۱۵۰۰ اسب پس هایپر کار هستن نه؟ راجب sf هم این ماشین در برابر تکنولوژی لافراری و سیستم های فرمول ۱ که روش داشت هیچی نیست و در واقع نسخه ارتقا یافته ۴۸۸ پیستا هست با ورژن ساده شده سیستم های پلاگین لافراری. sf یه آپدیت فنی و شروع کار فراری برای محصولات پلاگین و الکتریکی هست‌.

          راجب پورشه هم قرار نیست صرفا برسه به هزار اسب شایدم برسه اصلا بعید نیست مخصوصا که همه رقبا رو هزار اسب بستن، سیستم پلاگین هم صرفا برای اضافه کردن قدرت نیست بلکه نیروی کمکی برای حذف تاخیر توربو، عملکرد سریع تر گیربکس و تقویت گشتاور تو دورهای پایین هست.

          موافقم 13
  3. corvette

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    با احترام به فراری من لامبورگینی رو انتخاب میکنم و چند دلیل دارم
    ۱. قیافه بهتر ( از نظر من )
    ۲. طراحی داخلی بهتر
    ۳. موتور ۱۲ سیلندر

    و من اطمینان دارم . اعداد اعلامی از سوی لامبورگینی کمی محافظه کارانه هستن . و این ماشین اعدا بهتری میتونه ثبت کنه.

    و به دلیل ورود به دوران هایبرید و الکتریکی . اکثر محصولات سنگین وزن میشوند . و این ایراد به لامبو نیست .این یه کار خوب از فراری هستش که ماشینش با اینکه هایبریده ولی سبکه

    اگه عملکرد لامبو خوب باشه که مطمئنم خوبه .
    از وزنش میشه چشم پوشی کرد

    موافقم 49
    مخالفم 24
    1. R

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      سبکی فراری به خاطر موتور کم حجمشه فقط همین علت افزایش وزن لامبو فقط موتور دوازده سیلندره

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. فقط انگلستان

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        پس ابعاد بزرگتر لامبورگینی چی‌؟

        موافقم 14
        1. R

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          موتور حرف اول و میزنه تو وزن ابعاد تاثیر کمی داره که با فیبر کربن کردن بخش جلویی جبران شده

          موافقم 13
          مخالفم 2
      2. فقط انگلستان

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        ابعاد بزرگتر فقط بدنه که نیست کل کابین رو هم شامل میشه.

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. R@min

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      این عقب موندگی هست و ایراد، یه سوپراسپرت یا محصول ۶۰۰ هزاردلاری نباید این وزن رو داشته باشه.

      دیدم اینجا سه چهار نفر میگن بخاطر موتورشه !!! که واقعا مایه تاسفه که حتی اطلاعات دم دستی رو هم نگاه نمی کنن. موتور این لامبو ۲۱۸ کیلو هست و موتورهای توربو و حتی تنفس طبیعی ۸ و ۶ سیلندر وزنی بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ کیلو دارن.

      مشکل وزن تکنولوژی سطح پایین الکتریکی هست همین.

      موافقم 14
      مخالفم 12
      1. Sobhan

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (422 ديدگاه)

        به بوگاتی هم همینو میگی

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. R@min

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          بنظرم شما دو تا از ماشین حرف نزنین بهتره همون فورزاتونو بازی کنین یا بیشتر مطالعه داشته باشین پرت و پلا تفت ندین. وزن بالا تعادل بالا !!!! بوگاتی هم سنگینه !!!! وضع کاربر سایتو باش راجب چی حرف می زنه. باید بشینی واسه اینا کلاس فیزیک اول دبیرستان بزاری.

          موافقم 11
          مخالفم 3
      2. R

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        از نظر شما ایراده هیشکی به وزنش گیر نداده فعلا که با ۲۰۰ کیلو وزن بیشتر شتاب برابری داره بوگاتی هم وزنش زیاده ولی هیشکی به گردشم نمیرسه اتفاقا وزن بیشتر یعنی تعادل بالا

        موافقم 3
        مخالفم 11
      3. R

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        خوبه مهندسی راننده ای چیزی نیستی با این سطح معلومات و کتاب خوندنت نمیخوندی چی میشد!!!

        1. R@min

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2052 ديدگاه)

          نمی خوندم عین تو می شدم دیگه وزن بالا تعادل بالا !!!! خود مهندسای لامبو ببینن سر ب بیابون میزارن.

      4. R

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        نیازی نیست این قضیه رو بهت ثابت کنم با همون معلوماتت خوش باش

    3. محمدهادی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      آها راستی!
      ‌آقا چرا داخل فراری انقد ضایع ست؟
      انگار از ماشینای دهه نوده!!

      موافقم 4
      مخالفم 8
  4. سبحان

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    من ترجیح میدم منتظر مک‌لارن هیبرید رده بالا بمونم
    وزن این خودرو ها زیاده
    جادوی کاهش وزن مک‌لارن به نظرم من ارزشش رو داره

    موافقم 28
    مخالفم 13
  5. حسین

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقد سلطان sf90🤩

    موافقم 31
    مخالفم 23
    1. محمدهادی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      فراری فقط یک سلطاااان داشت و اونهم فراری انزو بود
      و البته کمی هم F50 و F40Lm

      موافقم 4
      مخالفم 6
  6. مازیار

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    احتمال اینکه لامبو عملکرد میدانی بهتر از فراری داشته باشه صفر هست

    موافقم 44
    مخالفم 25
    1. BMWghini

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      روئلتو هم تو حداکثر سرعت هم تو قدرت برنده هست
      شتابهاشون هم دقیقا یکیه
      همچنین اعداد لامبورگینی محافظه کارانه هم هستش و قطعا سریع تره

      موافقم 22
      مخالفم 20
      1. مازیار

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        به نظرم حداکثر سرعت حداقل اهمیت رو داره
        نتیجه قدرت رو هم باید به عمل دید که زیاد طول نمی کشه

        موافقم 17
        مخالفم 1
      2. محمدهادی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        همچنین در ظاهر مخوف داشتن یک سوپرکار هم برنده ست

        موافقم 3
        مخالفم 3
  7. Tesla

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    با توجه به شناختی که از لامبورگینی دارم ( ترکیب تکنولوژی آلمانی و همر ایتالیایی ) ، قطعا شتاب سریع تری نسبت به sf90 داره مگر اینکه نسخه اسپشیاله sf90 رونمایی بشه که در این صورت کار برای گاو وحشی سنت آگتا سخت میشه

    موافقم 23
    مخالفم 22
  8. ARMAN سابق

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    انتخابم لامبو به دلیل موتور V12

    موافقم 20
    مخالفم 10
  9. مردیم از خوشی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    برد الکتریکی 10 کیلومتر

    واقعا کمه ، و اصلا کاربردی نیست حداقلش باید مثل فراری 25 تا می بود

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. BMWghini

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (159 ديدگاه)

      قراره باهاش بری مسافرت؟
      برد ماشین در اینجا اهمیت کمی داره

      موافقم 14
      مخالفم 18
      1. مردیم از خوشی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        نه کسی قرار نیست بره مسافرت ولی حداقل باید بشه مسیر های درون شهری را با یک بار شارژ راحت طی کرد

        موافقم 9
        مخالفم 6
      2. LAMBORGHINI

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        دوست عزیز عکس پروفایلت رو تغییر بده ، ممکن که اشتباه پیش بیاد

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. Sobhan

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (422 ديدگاه)

      اصلا برد الکتریکی این ماشین ها مهم نیست حتی واسه خریدار ها 🙌

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. مردیم از خوشی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        بخاطر اون موتور های الکتریکی و باتری گند خورده تو وزن خودرو ! آیا قرار نیست حداقل استفاده ای ازش بشه ؟

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Sobhan

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (422 ديدگاه)

          دارن شتاب ماشین و قدرت ماشین رو بیشتر میکنن چه استفاده ای دیگه ای میخوای بکنی ،مگه ماشین خوانوادگی یا تمام برقی خریدی ، خریداری این ماشین هیچ وقت این ماشین هارو نمی‌زنن رو حالا الکتریکی و رانندگی کنند

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. مردیم از خوشی

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          اول از همه شما خریدارش نیستی که ما این اطمینان میگی خریداران این موضوع براشون اصلا مهم نیست
          و اون قدرت اضافه هم به دلیل اون سنگینی مقدار زیادیش از بین میره و تاثیرش چندان زیاد نیست

          موافقم 5
          مخالفم 3
    3. فرشاد

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      فقط واسه شتاب بیشتره
      آخه کی صدای ویز ویز رو به صدای یهV12اونم یه،V12اروپایی بخصوص لامبو ترجیح بده

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        فقط یک دیوانه ی از عشششق بی خبر…
        اون قطعا که من نیستم

        موافقم 4
        مخالفم 2
  10. مهدی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    احتمالا نه تو پیست نه تو مسیر مستقیم نه تو لذت رانندگی و هندلینگ این لامبو نتونه حریف sf بشه . بلاخره این ۲۰۰ کیلو همه جا خودشو نشون میده. ضمن اینکه از نظر من نمای جلو لامبو جذابتره اما به همون نسبت نمای عقب و کابین فراری زیبار و هارمونیک تر

    موافقم 21
    مخالفم 11
  11. Yasin

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فراری بخاطر وزن خیلی کمتر و داشتن توئین توربو در درگ‌ها پیروزه

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. ❤ ب ت bugatti

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      ۴۰۰ متر یا ۸۰۰ متر

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. Hamilton1970

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    منتظر درخشش گاو وحشی سنت‌آگاتا و اسب سرکش مارانلو در پیست ها هستیم❤️🤍💚

    موافقم 8
    مخالفم 0
  13. R

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    بعضی جاها گشتاور فراری رو ۹۶۰ مینویسن کدومش درسته بالاخره

  14. imanenzo

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    صد در صد sf90 ظاهر زیبا تر به علاوه وزن کمتر.با احترام به دوستداران لامبورگینی به نظرم این زشت‌ترین لامبورگینی تاریخه

    موافقم 8
    مخالفم 19
  15. Scuderia Ferrari

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    SF90 استراداله مثل شمشیر دولبه هست
    هم در خط مستقیم سریعه هم در پیست
    نسخه ویژه هم تو راهه که تیر خلاص رو بزنه

    روئلتو فعلاً با اون V12 خودش کشته مرده زیاد داره
    تا زمان تست و بررسی کامل هم نمیشه نظر قطعی داد
    ولی میشه حدس زد که در خط مستقیم سریع تر از فراری باشه و در پیست قافیه رو ببازه به رقیب سنتی و دیرینه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  16. Ehsan

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    لامبو خیلی عالیه واقعا خوشحالم که جانشین به این خوبی معرفی کرد و طراحیش عالیه ولی چیزی که اثبات شدس اینه که فراری سلطان بی چون و چرای سوپر اسپرت ها بوده و هست و خواهد بود

    موافقم 14
    مخالفم 4
  17. Sobhan

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    تا تست نشه نمیشه نظر داد ،ولی خب انتخوابم لامبورگینی قیافه بهتر قدرت بیشتر موتور v12 که میشه صدای بهتر نهایت سرعت بیشتر 🙌

    موافقم 12
    مخالفم 8
  18. JDM سابق

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تا موقعی که روبروی هم قرار نگیرن نمیشه نظر قطعی داد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  19. Amirmohammad

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    کابین فراری رو نگاه کنین دوستان،معنای واقعی هنر رو میبینین،واقعا سخته توصیف کردنش. بی نظیره اسب سرکش

    موافقم 7
    مخالفم 9
  20. امیرعلی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قطعاً فراری به خاطر شتاب اولیه و ظاهر ساده ،
    و اینکه فراری برند با ارزش تری است نسبت به لامبو و دیگر سوپر اسپورت ها و هایپر کارها

    موافقم 5
    مخالفم 10
  21. سوشیانت

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3513 ديدگاه)

    هر دو شاهکار هستن ولی انتخابم لامبورگینی چون هم قدرت بیشتری داره هم حداکثر سرعت بیشتر شتاب جفتشون هم یکیه

    موافقم 8
    مخالفم 7
  22. وی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    لامبورگینی با کلی هیجان و انتظار جانشین اونتادور رو داد ولی فراری 4 سال پیش همون پرفورمنس رو داره واین خیلی جای حرف داره ولی شاید تقصیر لامبو نباشه چون sf90 غولی هست که حتی پورش و مکلارن هم اون زمان چیزی برای رقابت باهاش نداشتن
    به هرحال جذابیت اصلی لامبورگینی صدا و ظاهرشه و بنظرم ظاهرش کمی بهتر از فراریه و نمای داخلی فراری بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 6
  23. Royal Driver

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    معلومه برتری کامل با SF90 هست. مهندسی فراری همیشه برتر از لامبورگینی بوده.

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. محمدهادی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      ببینیم بلاخاره گیربکس دوکلاچه با روح و جان لامبوها چکار میکنه…

      موافقم 3
      مخالفم 3
  24. یوسف

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    انتخاب من طراحی لامبورگینی
    موتور و تکنولوژی فراری
    درواقع لامبوراری
    چی می شد….
    طراحی اطاق و کابین لامبورگینی چند سال جلوست و موتور و تکنولوژی فراری چند سال جلوتره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  25. همایون

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    من اگه پولشو داشتم قطعا انتخابم لامبو بود بخاطر موتور دوازده سیلندر و طراحی داخلی زیباترش و اینکه خودم کلا زیاد طرفدار فراری نیستم.اما تو درگ احتمالا فراری برنده بشه کلا به نظرم باید قبول کنیم که sf90 یه اسطوره هست که چهارسال پیش عرضه شده ولی دوتا رقیب جدیدش از لامبو و استون مارتین تازه سال بعد تو بازار حاضر میشن ولی بازم جفتشون خیلی سنگینتر هستن ازش!!!!یعنی مهندسهای رقیب قشنگ فرصت داشتن یه فراری رو بخرن و همه جوره آزمایشش کنن یه رقیب براش بسازن که کاملا ازش برتر باشه حالا نمیگم که اونا حتما هدفشون از ساخت خودروشون رقابت با sf90 بوده و واقعا آزمایشش هم کردن ولی این یه مثال واسه بیان عظمت sf90هستش من انتخابم استون یا لامبو هست ولی آدم باید جانب انصاف رو رعایت کنه حتی اگه از رقیبش اصلا خوشش نیاد همونطور که بارها گفتم تو سالهای اخیر متاسفانه m5کاملا برتر از E63sبوده اینجاهم میگم sf90 یه اسطورست که از جفت رقیباش که اسم بردم بهتره با اینکه سالها پیش طراحی و ساخته شده.محصول دیگه ای از فراری که چنین قابلیتی رو داشت 458بود که اونم تو کلاسش واقعا برتری مطلق داشت نسبت به لامبو و مکلارن ولی بعد که ۴۸۸ اومد مکلارن با ۷۲۰ گوی سبقت رو تو این کلاس ربود و هنوزم با ۷۶۵ برتر از رقباست جالبه زمان معرفی نسل جدید هونداnsx، شرکت هوندا ادعا کرد که فراری ۴۵۸ رو کاملا ازمایش کرد و رقیبی براش توسعه داده که از تمام جهات ازش سرتره ولی گذر زمان ثابت کرد اصلا هوندا در حد ۴۵۸ نبود

    موافقم 6
    مخالفم 4
  26. ❤ ب ت bugatti

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    قطعا لامبورگینی

    موافقم 6
    مخالفم 3
  27. Ali

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فراری ماشین عالیه بدون شک
    ولی
    حتی بدون داشتن یه دلیل انتخاب لامبوست

    انتخاب اونیه که ببینیش بگی
    یس همینو میخوام

    موافقم 8
    مخالفم 4
  28. ❤ ب ت bugatti

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    نقل فراری سریعتره چون نه فقط وزن و قدرت در سرعت نقش دارن بلکه انتقال هوا و قدرت و اصتحکاک در سرعت اثر دارن
    امیدوارم جایگزین هوراکان رقیب برابر لافراری باشه

  29. blackwing

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    تو این مورد نظر من روی لامبو هست به چند دلیل : موتور دوازده سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی هم خیلی با ارزشه و هم صدای فوق‌العاده‌ای تولید میکنه ، لامبورگینی ماشین بزرگ تری هست و از نظر ابعاد ۲۰ سانت کشیده‌تر و چند سانت پهن‌تر هست که جذابیت خیلی بیشتری بهش میده ، ظاهر لامبو جذاب تر و خشن تره که قطعاً بین ماشین‌های دیگه متمایز‌تر هست ، شروع قیمت بیشتری داره و این باعث میشه در آینده ارزشمندتر هم بشه…
    قطعاً اگر بجای SF90 ، فراری 812 کامپتیزیونه بود من فراری رو انتخاب میکردم چون هیچ چیز نمیتونه جای یک گرند تورر موتور جلو ۱۲ سیلندر فراری رو بگیره ! ✌🏼✋🏼

    موافقم 4
    مخالفم 3
  30. LAMBORGHINI

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فقط لامبورگینی روئلتو

    موافقم 10
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا