منصوری بهعنوان تیونینگی بیپروا شناخته میشود اما گاه آنقدر در کارش زیادهروی میکند که بهسختی میتوان محصولاتش را زیبا نامید.
بگذارید همین ابتدای مطلب این را بگوییم که تکتک انتقادات ذهنیتان به خودروی تازه منصوری وارد است و ما هم هیچ تلاشی برای دفاع از منصوری نمیکنیم. پروسانگوئه به خودیخود خودرویی چشمنواز به شمار میرود اما کاری که منصوری با آن کرده، جلال و جبروت یک فراری را محو کرده و آن را به یک اسباببازی «هاتویلز» نزدیکتر کرده است. این خودرو که با نام «منصوری پوگناتور» رونمایی شده، یک بازسازی کامل بر پایه تنها شاسیبلند فراری به شمار میرود که از تجهیزات افراطی در بدنه بیرونی و کمی بهبودی فنی سود میبرد و برای آن دسته از مشتریان حاشیه خلیجفارس یا موناکو مناسب است که هیچ سلیقهای ندارند.
پوگناتور که نام خود را از واژه لاتین «Competitor» به معنای رقیب دریافت کرده است از یک کیت بدنه تماما جدید استفاده میکند که نهتنها اجزای فیبرکربنی تازهای را به فراری اضافه کرده بلکه پنلهای اصلی بدنه ان را هم با نمونهها فیبرکربنی منصوری جایگزین کرده است. بدنه اصلی با رنگی موسومبه «سرخ ورمیلیون» پوشیده شده تا به همه بفهماند این یک منصوری است نه یک فراری؛ طراحان تیونر آلمانی آنقدر روی این مسئله تاکید داشتهاند که تمام نشانهای اسب خروشان فراری را از بدنه و کابین پروسانگوئه حذف کردهاند و لوگوی M منصوری را به جای آن قرار دادهاند. همانطور که مشخص است، منصوری ظرافت و دقت را در طراحی پوگناتور کنار گذاشته است.
و اما بدنه بیرونی؛ جایی که تنها یک نگاه به آن باعث سردرد و میگرن خواهد شد! تجهیزات نمای جلوی خودرو، پروسانگوئه را به یک انسان پروتز کرده شبیه کرده است. سپر تماما بازسازی شده و حال با طاق چرخهای جدید، برآمده و بیمصرف یکی شده است. کاپوت پوگناتور هم بازسازی شده و اینبار از خطوط استخوانی اسپرت بیشتری سود میبرد. در نمای جانبی میتوان همان قطعات افزودنی بزرگ را اینبار را در ناحیه پنل جلوی درها، طاق چرخهای عقب، گلگیر جانبی و آینهبغلهای استخوانی دید.
نمای عقب پوگناتور هم به اندازه نمای جلو عجیب، شلوغ و کودکانه طراحی شده است؛ انگار طراحان منصوری نمیدانستند چه زمانی باید دست از طراحی بکشند یا شب قبل از طراحی، با یکدیگر بحثوجدل کردهاند! هواکش بلااستفاده پشت شیشهها، بال بزرگ سقفی، اسپویلر کوچک بالای چراغ، پنل زیر چراغها، سپر کاملا بازطراحی شده، سیستم اگزوز چهارگانه و دیفیوزر بزرگ جدید باعث شده تا پوگناتور شبیه خودروهای درون بازی جنونسرعت باشد.
رینگهای «Fc.5» این خودرو هم در اندازههای ۲۲ و ۲۳ اینچی، از جنس آلیاژ آهنگری شده و بهصورت کاملا یکپارچه تهیه شده است. منصوری برنامه دارد که از طرح رینگهای جدید دیگری هم برای پوگناتور رونمایی کند تا بتواند رنگبندی و تنوع را به این قسمت خودرو اضافه کند؛ اما سوال اینجاست که آیا این آپشن به بهبود عملکرد خودرو کمکی میکند یا منصوری میدانسته که خریدارانش نهایتا از دبیمارینا به سمت خانه خود میروند و استفاده خاصی از شاسیبلند خود ندارد؟ با این همه تیونر آلمانی تایرهای عملکرد بالا را هم بهعنوان یک آپشن درنظر گرفته است.
منصوری در خلق پوگناتور از ایجاد تغییر در شاسی و فنربندی خودداری کرده اما بهبودهایی در پیشرانه قدرتمند ایجاد کرده است. پروسانگوئه در حالت عادی از یک واحد ۶.۵ لیتری V12 با توان تولید ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور سود میبرد اما پوگناتور با تکیهبر تنظیمات تازه ECU، سیستم اگزوز جدید با فناوری کنترل سوپاپ و مبدل کاتالیستی اسپرت به مرز ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که با سوپراسپرتهای حالحاضر بازار برابری میکند.
کابین پوگناتور هم مانند بدنه بیرونی کاملا بازسازی شده اما میتواند نظر بسیاری را به خود جلب کند؛ چرا که منصوری برخلاف مدلهای دیگر خود، به سراغ رنگهای آزاردهنده فسفری نرفته و بهجای آن از چرم باکیفیت سفیدرنگ با دوخت سرخ پررنگ، قطعات فیبرکربنی روی داشبورد و نشانگذاری برند خود استفاده کرده است. از آنجا که این شاسیبلند اسپرت یک محصول لوکس هم به شمار میرود، تقریبا تمام اجزای داخلی با کیفیت بالا، دقت و جزئیات سرسامآور ساخته شدهاند. پدالهای زیر پای راننده هم با نمونههای آلومینیومی منصوری جایگزین شدهاند. منصوری به خریداران این مدل هم وعده داده که میتوانند تا جایی که ممکن است، بدنه خارجی و کابین را مطابق با سلیقه خود سفارشیسازی کنند.
هر چند هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است اما احتمال میرود که پول برای خریداران پوگناتور، فاکتوری حیاتی محسوب نشود. منصوری که بهخوبی به این مسئله واقف بوده است، پوگناتور را بهجای نمایشگاه خودرو در نمایشگاه قایقهای لوکس-تفریحی موناکو رونمایی کرد؛ جایی که خرید یک خودروی ۸۰۰ هزار دلاری هم در برابر خرید یک قایق چند میلیون دلاری، خریدی اقتصادی به چشم میرسد. نظر شما درباره پوگناتور چیست؟ چرا منصوری در طراحی خود تا این حد اغراقآمیزی میکند؟
رضا
۵ مهر ۱۴۰۳چگونه زیبایی یک خودرو را به گند بکشیم؟
منصوری کارشو بلده.
amirkhanzadeh
۵ مهر ۱۴۰۳قشنگ گند زده به فراری
شکایت قبل فراری براشون کم بود دوباره نیاز به شکایت دارند
کیان
۶ مهر ۱۴۰۳میخواستم بیام بگم من واقعا از اصل ماشین و ظاهر فابریکش بسیار بیشتر لذت میبردم، گقتم با هجمه عظیم انتقادات مواجه میشم، ولی دیدم شما کامنت اول اینو گفتی دیدم نه بابا، واقعا این ماشین و خراب کرده.
واقعا چرا یک ماشین با اصالت و زیبا رو به همچین چیزی تبدیل کنیم، شبیه تیون هایی شده که تو بازیهای ماشین بازی بچه میزنن برای ماشیناشون !!!
تیون مناطق محروم شده
احسان
۵ مهر ۱۴۰۳به نظرم به اندازه یک فراری زیبا نیست منصوری خیلی زیاد زیاد روی کرده
محمد
۵ مهر ۱۴۰۳من که خوشم اومد.
𝐀𝐥𝐢
۵ مهر ۱۴۰۳منصوری واقعا بعضی جاها زیادی شورشو درمیاره این یکی کارش خیلی بد از آب دروامده
علی Shelby
۵ مهر ۱۴۰۳انگار از فضا یا اینده اومده خیلی شلوغه انگار به فراریه همین طوری اومدن یه چیزی اضافه کردن
ولی من ازش خوشم اومده ولی نمیدونم چرا ازش خوشم اومده
شاید بخاطر قیافه عجیبشه
شاید بخاطر ابهتی که داره
علی Shelby
۷ مهر ۱۴۰۳شبیه ایرون من شده فقط تیکه های طلایی کم داره
تونی استارک باید یکی بخره
javad-bmw
۵ مهر ۱۴۰۳به معنی واقعی کلمه ، کثافت کشیده به فراری رفته
A.M
۵ مهر ۱۴۰۳transformers
Reza
۵ مهر ۱۴۰۳آره، ولی داخلش خیلی قشنگه👑
نانو
۵ مهر ۱۴۰۳تنها حالتی که از دیدن این ماشین میری ریرا میخری
OM.01
۵ مهر ۱۴۰۳یه دوره ابر قهرمان جان سینا و آرنولد و جکی بود ماشین ها هم واقعی مثل فراری F40 و لامبورگینی میورا و… بچه ها کارت بازی میکردن دوچرخه سواری میکردن
الان دیگه ابرقهرمانان پرواز میکنن بچه ها سرشون تو گوشیه طبیعتا ماشین ها هم باید یه جور دیگه باشه!
شرکت منصوری خودش به سلیقه خودش ماشین هاشو کاستوم نمیکنه به سفارش خریدار انجام میده و این محصول بازتاب ذهنیت خریداران هست.
اکثر محصولات منصوری برای یه مشت تازه یه دوران رسیده هست که میخوان ثروتشونو تو شبکات اجتماعی به نمایش بدن همین و بس.
نیو کار
۵ مهر ۱۴۰۳دم عید بوده منصوری دل نیومده اشغال های کارگاه بریزه دور وصل کرده به این بدبخت
دیجی
۵ مهر ۱۴۰۳وقتی مودبانه بدترین فحش های بدی به طراح فراری نتیجه این محصول میشه
JaMsHiD_R1988
۵ مهر ۱۴۰۳همین کارو با پارس انجام بدن تو ایران همه یه طوری تیونر رو میکوبن که طرف از کارش پشیمون بشه
ولی چون این ماشین یه فراری هست و توسط یه تیونر خارجی که تا حالا یه تیون تخصصی نکرده انجام شده که از نام تیونینگ فقط ظاهرش رو داره به به و چه چه میکنن
Chromstone3
۵ مهر ۱۴۰۳کاملا موافقم ، به معنای واقعی کلمه شلوغ ، آزاردهنده ، بسیار مبالغه آمیز و پریشون کنندهست .
AMANTE
۵ مهر ۱۴۰۳زیادی اغراق آمیز شده.
nikan
۵ مهر ۱۴۰۳الان اون عربی که اینو خریده میگه عجب ماشین خوشگلی خریدم؟
B
۵ مهر ۱۴۰۳منصوری بشکل عجیبی تو امارات طرفدار داره تقریبا هر ویدیو ای ببنی همیشه فروشنده ها ماشینای منصوری رو پشنهاد میکنن به خریداران
amin
۵ مهر ۱۴۰۳بسیار زشت🤢
Carl
۵ مهر ۱۴۰۳ظاهر زیبایی داره
بیش از حد رادیکال هست اما ذات تیونینگ همینه
چ بسا شاید سیاست منصوری این دفعه همین باشه ک فقط زیاده روی کنه
jaghori
۵ مهر ۱۴۰۳والا، حرف نابجایی هم نیست. گاهی شلوغ کاری بیش از حد، آزار دهنده میشود. ولی، خوب احتمالا منصوری مشتریانش را می شناسد و میداند که چطور پول بدست آورد.
راستی کسی محصولات منصوری رو توی ایرانی دیده؟
Amiro
۵ مهر ۱۴۰۳سلام من پورشه ماکان منصوری و همینطور bmw سری 7 منصوری یه چند تایی دیدم توی ایران که پلاک ملی هم بودن bmw ها زیاد کار خاصی نداشتن. کمی با فیبرکربن تزیین شدن و یه رینگ بزرگ تر از رینگ فابریک روشون انداختن با لگو فرمون شدن منصوری
ماکانه هم چیزی حقیه یه سرچ بزنید توی نت میتونید ببنید عکساشون رو
سهیل
۵ مهر ۱۴۰۳خصومت شخصی داشته با فراری
تحت پیگرد
۵ مهر ۱۴۰۳باز اساتید صافکار نقاش ایرانی با زیر شلواری شروع به انتقاد از منصوری کردند😂😂😂😂
JaMsHiD_R1988
۶ مهر ۱۴۰۳منصوری کار بالاتر از اینی که گفتی انجام داده؟
Amiro
۵ مهر ۱۴۰۳عجیب چیز حلالی شده دمش گرم من که کیف کردم
من که حاضرم بابت این جیگر تا 1.5 واسش پیاده کنم میرزه خدایی
Siyavash
۵ مهر ۱۴۰۳آخه منصوری مگه مجبوری..الان میخاید بگید سلیقه مشتری هست و این حرفا..عزیز من هر کسی باید یه سری قانون داشته باشه مثلا بگه من نمیتونم تویه طراحی بیرونی ماشین خیلی افراطی عمل کنم..به تیونینگ هایه جی پاور..باراباس.و غیره که حضور ذهن ندارم اسن ببرم نگاه کن ببین چقدر زیبا طراحی و تیونینگ میکنن..حتی محصولات منصوری از نظر قدرت چیز چشمگیری نشون نمیده..کاشکی هرچی زودتر به خودش بیاد نا سلامتی یه برند مشهور هست برا خودش
GRT
۵ مهر ۱۴۰۳اون وقت یه عده هستند میگن منصوری بهترین تیونر جهانه !
هیچ وقت از کارای منصوری خوشم نیومد علتشم اینه که خیلی فانتزی کار میکنه درحالیکه بعضی تیون های آلمانی و امریکایی رو آدم میبینه جیگرش حال میاد انقد که اصولی و تمیز و به اندازه کار کردن
اون تیکه از متن هم خیلی دقیق گفت . محصولات منصوری فقط به درد حوزه خلیج فارس و پولدارایی میخوره که بویی از سلیقه نبردن و به هر قیمتی میخان تو چشم باشن
علی جردن
۵ مهر ۱۴۰۳بنظرم بهتر بود ارتفاع خودرو بیشتر ازین می کرد و کیت حرفه ایی آفرود مخصوص منصوری روی این اسباب بازی اجرا می کرد
GRT
۵ مهر ۱۴۰۳از نمای جانبی انگار یه مزدا ۳ هاچبکه که توسط یه تیونر محلی ارتقا داده شده . سطح فراری رو در این حد تنزل داده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/09/Mansory-Pugnator-Ferrari-Purosangue-9-1024×683-1.webp
johnmarston
۵ مهر ۱۴۰۳باز جای شکرش باقیه تودوزیش فیروزه ای نیست
دیا
۵ مهر ۱۴۰۳نه این کار بلکه هیچکدام از کارهای منصوری زیبا نیست. انگار دادن لوکس فروشی سره کوچه ما هرچی داشته بهش چسپونده.
محمد
۵ مهر ۱۴۰۳اتفاقاً منصوری شرکتی هست که شناخت خیلی دقیقی از بازار و مشتری هاش داره خیلی از شیخ های جنوب خلیج فارس ، سلبریتی ها ، فوتبالیست ها و خواننده ها یا آدم های پولداری که مدل های فابریک این ماشین هارو دارن برای اینکه بین بقیه خاص تر و با سلیقه متمایز تر به نظر بیان این ماشین هارو انتخاب میکنن و منصوری هم استاد ساخت این ماشین هاست
.
۵ مهر ۱۴۰۳من از کارای هیچ تیونری خوشم نمیاد
همیشه اصالت واسم اصل بوده و حضور لوگوی اصلی خودروساز،روی بدنه خودرو
تیونر هم اگه قراره باشه….amg باشه یا m powerبی ام دبلیو….که همچنان لوگوی خودرو بدرخشه…