فراری

فراری 296 GTB با تیونینگ منصوری، فیبر کربن فراوان با 870 اسب بخار!

منصوری در تیونینگ فراری ۲۹۶ GTB قدرت را به ۸۷۰ اسب بخار افزایش داده و در جای‌جای خودرو از قطعات فیبر کربنی استفاده کرده است.

منصوری در جدیدترین پروژهٔ تیونینگ خود سراغ فراری ۲۹۶ GTB رفته و آن را با لقب تمپستا معرفی کرده است. این کلمه در ایتالیایی به معنای طوفان است و هر بار که منصوری از آن استفاده می‌کند باید برای چیزی ماورایی آماده باشیم.

این تیونر با تیون ECU و استفاده از سیستم اگزوز اسپرت، مجموع خروجی قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۳ لیتری V6 توئین توربو را از ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور به ۸۷۰ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر افزایش داده است. با این کار، خودرو حالا ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ استاندارد سریع‌تر است.

علاوه بر افزایش نیرو اما منصوری برای این سوپراسپرت ایتالیایی گلگیرهای جلوی جدید با دریچهٔ هوا، رکاب‌های جانبی جدید و بال عقب عجیبی را هم تدارک دیده که همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. علاوه بر این، از این مادهٔ سبک‌وزن در ورودی هوای چراغ‌های جلو، قاب ورودی‌های هوای پایین، اسپلیتر، قاب آینه‌های جانبی، دهانهٔ ورودی‌های هوای جانبی، اطراف چراغ‌های عقب و حتی لوگوی فراری هم استفاده شده است.

به گفتهٔ منصوری، همهٔ این قطعات آیرودینامیکی هستند اما با وجود افزایش قدرت، حداکثر سرعت ۲۹۶ بدون تغییر باقی مانده و همچنان ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. بااین‌حال، چیزی که اهمیت دارد، جذب نگاه مردم با این قطعات جدید است. داخل خودرو با تودوزی چرمی زرد و تریم قرمزرنگ، حتی از این هم چشمگیرتر است. منصور قیمت این تیونینگ را اعلام نکرده است اما در خودرویی که بیش از ۳۳۸ هزار دلار قیمت دارد، قطعاً ارتقاء و تیونینگ هم گران تمام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ماکان

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید می خواستم بگویم که چقدر خوبه که انسان بتواند وقتی که برخی از مقاله ها را می خواند فقط در مورد سلیقه خودش و آن هم اینکه فقط بگوید مثلاً من این مدل یا این مدل ها از فلان برند را دوست دارم و جوری نباشه که بخواد سر بهتر یا بدتر بودن برندهای خودروسازی با کسی بحث کنه در صورتی که اینجور بحث ها که برخی ها بخواهند چیزی را به کسی تلقین کنند ، منفعتی که باید و شاید برای آنها ندارد . و از یک طرف هم غیر از برند هایی که قدمت طولانی دارند ، آن برندهای خارجی ای هم که قدمت شون نهایتاً 50سال هستش ، اگر هم که بیشتر طول نکشد ، می توانند حد اقل تا سال 2050 به اندازه مناسب کیفیت و اعتبار بدست بیاورند .

    موافقم 46
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2909 ديدگاه)

      دقیقا حرف دل ماست
      نمی‌دونم چرا برای ما ایرانی‌ها مهمه که دیگران باخودمون هم‌عقیده کنیم
      خودم باید روی این نکته کار کنم و نظرات دیگران برای خودشون رها کنم

      موافقم 54
      مخالفم 1
      1. ماکان

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (788 ديدگاه)

        ممنون

    2. Soroush

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (198 ديدگاه)

      👏🏻👏🏻👏🏻دقیقا

      1. ماکان

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (788 ديدگاه)

        ممنون از شما

  2. رضا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اولش بگم که میدونم سلیقه صاحب این ماشین این‌بودع که یک ماشین سوپر اسپورت رو بده که تقویت کنه.
    به شخصه اما کلن تیونینگ یه سوپر کار رو کاری تباه میدونم و حال نمیکنم باهاش. احساس میکنم تمام مهندسی و تلاشی که سازنده ماشین واس ساختش کرده رو داری زیر سوال میبری واس مثلن نیم ثانیه شتاب بیشتر. یا سر یه تغییر ظاهری قرار تر بخوره به ایرودینامیک‌ یا سایر پارامتر های رانندگی.
    تیونینگ واس ماشین های ساده و ارزون که جذابیت خاصی ندارن تو حالت عادی کار مورد پسنده.

    موافقم 23
    مخالفم 8
  3. blackwing

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    اوه اوه دارنده مدال “بد سلیقه ترین تیونر دنیا” اومد !!

    موافقم 11
    مخالفم 53
    1. نشناسی بهتره

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (501 ديدگاه)

      این که خیلی خوبه مگه چشه؟

      موافقم 11
      مخالفم 4
  4. Soroush

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    نسبت به خیلی از کارای دیگه منصوری جذابتر شده
    ولی بازم بدون تیونینگشو ترجیح میدم

    موافقم 16
  5. بهنام

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (905 ديدگاه)

    به شخصه دست زدن به ظاهر فراری اونهم با این غلظت رو نمی‌پسندم ولی ، خودروهایی که منصوری تیونینگ میکنه غیر از فراری واقعا در دنیای واقعی جذابن . من چند ویدیو از کارهای منصوری رو دیدم و واقعا با چیزی که تو عکس ها میبینیم زمین تا آسمون فرق دارن . من که به منصوری افتخار میکنیم.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2909 ديدگاه)

    برنده جایزه گوگولی‌ترین بال عقب تاریخ 🫠

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. Amir mohammad

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (108 ديدگاه)

      بال عقبش منو یاد ضحاک ماردوش انداخت
      بنظرم جالبه

    2. Cyber truck punk

      ۱۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (150 ديدگاه)

      اون بال های عقب رو از مدل مسابقه ای fxx k evo تقلید کرده.
      واقعا باعث افتخاره که پشت این برند یک فرد ایرانی وجود داره.

  7. JDM سابق

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تیونر باید فنی ماشین و اولویت قرار بده
    بین اینا فقط هنسی واقعاً اینکارو می‌کنه البته یه جاهایی خطا هایی هم کرده ولی خب در این مورد واقعا ابتکاره اس

    موافقم 1
    مخالفم 12
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    به نظر خودم می گم دم منصوری گرم فراری زیبا
    درست کرده اسپویلر عقب شبیه fxxشده‌

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. Ali Reza

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    فراری اجازه حتی برچسب زدن و تغییرات کوچیک رو به مالک نمیده و در صورت کوچکترین تغییری شکایت می‌کنه تو لیست سیاه خریداران قرار میده شخص رو!

    چطور منصوری فراری رو تیون میکنه؟!

  10. Siyavash

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (812 ديدگاه)

    منصوری تمان فراری هارو به یه شکل تیونینگ میکنه..به نظرم چیزه قشنگی شده ولی سوال اینجاست.ایا رویه دانفورس و آیرودینامیک ماشین هم تأثیری هم داشته این تیونینگ سنگین بدنه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا