آخرین خودروی فرمول یک با رانندگی مایکل شوماخر مشهور حراج میشود. شوماخر با این خودرو توانست در ۵ مسابقه پیروز شده و از رکورد آیرتون سنا عبور کند.
معمولاً فرصت خرید یک خودروی فرمول یک واقعی خیلی مهیا نمیشود اما هماکنون شانس در خانه کلکسیونرهای ثروتمند را زده است. حراجی RM ساتبیز در حال فروش یکی از موفقترین خودروهای فرمول یک مایکل شوماخر یعنی فراری ۲۴۸ سال ۲۰۰۶ است. شوماخر با این خودرو به ۵ پیروزی از جمله در گرندپری های آمریکا، اروپا و آلمان دست یافت.
او همچنین توانست با خودروی موردبحث دو بار عنوان نایبقهرمانی، چهار رکورد سریعترین لپ و سه پل پوزیشن را کسب کند. خودروی شاسی شماره ۲۵۴ فراری با رانندگی شوماخر به رکورد جدیدی در سال ۲۰۰۶ دست یافت و آن هم عبور از تعداد پل پوزیشن های آیرتون سنا مشهور بود. فراری ۲۴۸ اولین خودروی فرمول یک ۸ سیلندر شرکت از سال ۱۹۶۴ به بعد بود و پشت سر راننده قرار داشت. این نیروگاه ۲.۴ لیتری در ابتدا ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما خروجی آن تا پایان فصل به ۷۸۵ اسب بخار افزایش یافت.
مالک فعلی در دسامبر ۲۰۰۷ خودرو را از تیم فراری خریداری کرده و یک سال بعد نیز تأییدیه کتاب قرمز کلاسیک این خودروساز را دریافت نموده است. در این کتاب اصالت قطعات و شمارههای شاسی و دیگر بخشها تائید شده است. حراجی RM ساتبیز اشارهای به قیمت فروش تخمینی نکرده هرچند خریداران میتوانند از چند روز دیگر بیعانه خود جهت شرکت در حراجی را واریز نمایند.
بهنام
۲ آبان ۱۴۰۳به این میگن یه حراج خوب ، یه خرید خوب و یک سرمایهگذاری بی برو برگرد.
خودروی فرمول یک فراری زیر پای مایکل شوماخر افسانه ای . حقیقتا به خریدارش حسودیم شد .
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳داداش ماکتشو بخر چون خودشو بخری اولا دست دومه دوما نمی تونی هیجا باهاش رانندگی کنی
یک ماکت اروجینال نو نو ترتمیز و زرق برق دار بخر به خودت هدیه بده بقیه پولتم صرف هزینه های دیگه کن یا ماشین واقعی بخر هروز باهاش برو دور دور
رضامندی
۲ آبان ۱۴۰۳علی هرچی دست دوم باشه از نظر تو غیر قابل خریده اما از نظر ما اینجوری نیست تو صفر سوار شو و مارو با این استوک های زیبا تنها بزار، ( این کامنت متعلق به کسیه که ماشین مدل 52 سوار میشه )
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳مدل ۵۲ اگه از صفری دست خودت باشه شما صاحب یک گنج خودرویی هستی اما اگه ماشین ۱۴۰۲ دست دوم باشه رنگ لعاب اصلیش رفته و بقولی میشه تو قیافه ماشین سردی گرمی روزگارو که کشیده رو دید.
من به همه اونایی که میخوان پارس ۷۰۰ & ۸۰۰ تومنی کم کار بخرن پیشنهاد می کنم کوئیک و سهند و رانا پلاس TU5+ صفر خشک بخر به اونایی که میخوان سایپا سراتو دنده ایی ملیاردی بخرن دست کارکرده بخرن رانا پلاس ۶ دنده صفر خشک بخرن
صفر سواری پز دادن با مدل ماشینت نیست لذت سواری راننده است یک مدل پایین سوار شین اما صفر
واسه همینه کسی سوناتای کارکرده نمیخره بجاش سدان چینی صفر میخره
ماشین بازی ۱۰۰ تا مرحله داره یک مرحله اش صفر بودنه
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳وقتی زیر ماشین صفر دراز می کشی حتی لوله اگزوزش مثل آینه اس و برق میزنه من خودم عاشق اینم یک ماشین ۷۰ ۸۰ ساله صفر کیلومتر تو پارکینک داشته باشم که لوله اگزوزاش مثل ستاره از نویی بدرخشه
رضامندی
۲ آبان ۱۴۰۳علی جان حرف های شما برای کسی هست که کلکسیونره یا اینکه دنبال ماشینی هست بزاره گوشه پارکینگش و تا نسل های بعد خودش به عنوان میراث باقی بمونه که طبیعتاً باید اندازه ماشین صفر وارداتی پول بده برای اون آنتیک کلاسیک، اما کسی مثل من که ماشین کلاسیک رو به صفر ایرانی اونم برای استفاده روزمره ترجیحش داده قضیه یکم فرق میکنه ! ماشین بنز E کلاس W115 یا همون بنز معماری هست با سند دست چهارم، ( صاحب چهارمش هستم ) وقتی خریدم 210 هزارتا کارکرد داشت و الان رسیده به 336 هزار کارکرد، ماشین درحد کارکرد و سال تولیدش ظاهر خوبی داره رسیدگی هاشو به موقع انجام دادم اون رنگ رفتگی و کهنگی هم که شما میگی تو همه ماشین های کلاسیک ارزون قیمت پیدا میشه ! وقتی خریدم یه دست رنگ بهش زدم صندلی های جدید براش سفارش دادم، تودوزیشو نو کردم و یک سری قطعات فنی رو تعویض کردم، موتورش هم پارسال بعد از 26 سال باز شد و تعمیر اساسی انجام دادم، ماشین درحال حاضر مثل دسته گل، تمیز و سرحال بدون کم و کسری آماده مسافرت هست. قیمتشم زیاد نیست نمونه های این ماشین با این کارکرد تو دیوار بین 200 الی 350 میلیون هست.
خلاصه بگم ماشین مثل آدم نیست فرتوت بشه سنش بره بالا دیگه قدرت سابقشو نداشته باشه و توانایی هاشو از دست بده.
ماشین با اورحال، بازسازی، تعمیرات و نگهداری به موقع مثل روز اول کارخونه برات کار میکنه ماشین قدیمی و جدید هم نداره از قدیم گفتن ماشین اندازه خونه خرج داره.
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳شما مرسدسبنز خریدی که کیفیت رنگ آلمانی رو تجربه کنی وقتی ماشینتون رنگ کردیدر واقع خرابش کردی
مرسدس بنز خریدی که فرق پارچه آلمانی ساخت بنزو با بقیه روکش صندلی های بازار احساس کنی وقتی صندلیشو عوض کردی اون بنز واقعی نیست بنز فیکه
منم بنز کلاسیک داشتم تجربه دارم از روهوا حرف نمی زنم
رضامندی
۲ آبان ۱۴۰۳علی آقا من دنبال اصالت و کلکسیون بازی نیستم، من دنبال سواری خوب، استفاده روزمره و کیفیت بالا نسبت به بودجه ای که دارم هستم.
شما هم یه در رابطه با مبحث بازسازی تحقیق کنید و طرز فکر رو عوض کنید. من حتی اگه 1 میلیارد هم پول داشته باشم بجای خرید ماشین چینی صفر کیلومتر میرم شورولت کامارو نسل 2 مدل 1975 میخرم حالا یا کاردار یا بازسازی شده.
مصطفی
۱۱ آبان ۱۴۰۳داداش این ماشین ارزش نو یا دسته دوم بودنشو نداره بحث این ماشین اینه ک ارزش اسم شوماخر روشه
ممد ژانگولر
۲ آبان ۱۴۰۳بهترین سرمایه گذاری کلکسیونی همینه . آدمها میان و میرن ولی ماشینهاشون تو موزه ها میمونه . برای سلامتیه مایکل شوماخر صلوات الله…..
SMS
۲ آبان ۱۴۰۳الان خود مایکل میاد می خردش
Kiarash
۲ آبان ۱۴۰۳مایکل شوماخر افسانه ای 👏💯🇩🇪🏎
amirkhanzadeh
۲ آبان ۱۴۰۳مایکل دوست داشتنی هست
ولی من اگر قرار بود. این خودروی فرمول 1 رو بخرم فقط بخاطر این می خردیمش که توسط فراری ساخته شده
hosen
۲ آبان ۱۴۰۳خوشبحال کسی که قراره مالکش بشه
این ماشین مال زمانی که ماشین های فرمول یک صدای بی نظیری داشتن.
JaMsHiD_R1988
۳ آبان ۱۴۰۳این پولا از کجا میاد؟
همایون
۳ آبان ۱۴۰۳اونموقع فکر میکردیم آئرودینامیک و طراحی اینا آخر پیچیدگی هستش و ته علم اینجاست ولی وقتی خودروهای فرمول الان رو باهاشون مقایسه کنی میفهمی چقدر نسبت به امروزیها ساده هستن