فروش فراری در سال ۲۰۲۳ با ۳.۳ درصد افزایش به ۱۳,۶۶۳ دستگاه رسیده که از این تعداد ۴۴ درصد به خودروهای هیبریدی اختصاص داشته است.
هرچند فراری با پیشرانههای تنفس طبیعی دور بالا به شهرت رسید اما به دلیل قوانین آلایندگی، این شرکت هم مجبور شده به سمت پیشرانههای توربوشارژ V6 و هیبریدی حرکت کند. بااینحال، آمار فروش سال ۲۰۲۳ نشان از استقبال بازار از مدلهای هیبریدی فراری دارد. فروش فراری طی سال گذشته با ۳.۳ درصد افزایش به ۱۳,۶۶۳ دستگاه رسیده که ۴۴ درصد از این فروش فقط به مدلهای هیبریدی اختصاص داشته و سهم مدلهای بنزینی خالص ۵۶ درصد بوده است. در سال ۲۰۲۳ فراری چهار مدل هیبریدی (۲۹۶ کوپه و اسپایدر و SF90 کوپه و اسپایدر) و شش مدل بنزینی خالص را به بازار عرضه کرده است.
سهم مدلهای هیبریدی از فروش فراری میتواند در آینده بیشتر شود زیرا قرار است بهزودی برای شاسیبلند پوروسانگوئه هم نسخهٔ هیبریدی ارائه شود. این خودرو هماکنون فقط با یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی تولید میشود. تولید پوروسانگوئه در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده و به یکی از عوامل اصلی رشد فروش فراری تبدیل شده است. بااینحال، به گفته فراری، تولید این شاسیبلند به ۲۰ درصد از کل ظرفیت تولید شرکت محدود خواهد بود. فراری در سال ۲۰۲۳ به تولید مدلهای F8 و پورتوفینو پایان داد و در عوض در سهماههٔ پایانی سال تحویل مدل جدید روما اسپایدر را آغاز کرد. این شرکت همچنین قصد دارد امسال سه خودروی جدید معرفی کند که احتمالاً جانشین مدلهای لافراری و ۸۱۲ سوپرفست به همراه یک مدل نامعلوم خواهد بود.
هایپرکار جدید فراری که جانشین لافراری خواهد بود، اواخر امسال رونمایی میشود درحالیکه به گفتهٔ فراری، در جانشین ۸۱۲ سوپرفست پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی حفظ خواهد شد. بااینوجود، این برند ایتالیایی به سمت الکتریکیسازی بیشتر سبد محصولات خود حرکت میکند و گام بعدی پس از عرضهٔ سوپراسپرتهای هیبریدی، ساخت یک خودروی تمام الکتریکی است که در اواخر سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. پیشبینی میشود تا پایان دههٔ جاری ۴۰ درصد از کل فروش فراری به مدلهای تمام الکتریکی، ۴۰ درصد به مدلهای هیبریدی و تنها ۲۰ درصد به مدلهای بنزینی خالص اختصاص داشته باشد. این در حالی است که لیست سفارشات فراری تا سال ۲۰۲۵ پر شده و سفارشات جدید در سال ۲۰۲۶ تحویل داده میشوند.
amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۲جانشین لافراری؟ ضربانم رفت بالا
مهرداد
۱۷ بهمن ۱۴۰۲امسال سال هایپرکار هاست قبلش بوگاتی جدید .ضربان بالاس سال ۲۰۲۴
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۲کرونا و تورم جهانی برای هر کسی نون نداشت ، برای ثروتمندان آبگوشت طلا بود و سرمایههاشون چند برابر و جمعیت جهانی معمولی هم با خرید کردنهاشون ثروتمندان را بزرگتر کردند که البته قشر فقیر و متوسط چیزی به زندگیش اضافه نمیشه ولی با خرج کردنهای یک دلار یک دلار ، کوهی از دلار به سمت شرکتهای بزرگ سرازیر شده و پولهای حاصله شده خریدن خودروهای میلیون دلاری که امروز دیگر خودروهای میلیون دلاری حتی به چشم هم نمیان چون جمعیت ثروتمندان زیاد شده و خریدهاشونم عادی جلوه داده میشه به سبب فضای مجازی ، حاصل ثروت این افراد شده خونهها و آپارتمان و برجهای سوپر لاکچری !!!
همه جای دنیا برای ورود ثروتمندان به کشورشون فرش قرمز پهن میکنند !
اما در کشور ما……آره،است!
البته او شُعار دادن اوستا هستیم!
Piero Ferrari
۱۷ بهمن ۱۴۰۲مردم پول از کجا میارن هر کدوم از فراری ها 500
هزار دلار قیمت داره . آمار خیلی خوبی هست
Dark Knight
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چند سال پیش یه جایی دیدم که هر یک ساعت ، یک میلیاردر جدید تو دنیا به وجود میاد ! و از طرفی خیلی از اینهایی که سوار فراری یا بقیه برند های سوپر لوکس میشن ، معمولا ماشین رو lease میکنن
Ahmad
۱۷ بهمن ۱۴۰۲وای خدا جانشین ۸۱۲ چی بشه با اون موتور ۱۲ سیلندر فکر کنم این بار رد لاین ۱۰ هزارتایی بزنه خدا کنه کنه تو طراحی شم سنگ تموم بزاره یه چیزی شبیه اف۱۲ در بیاره
Dark Knight
۱۷ بهمن ۱۴۰۲خیلی سوال ها در مورد اولین فراری برقی دارم ! مثلا فراری چطور میخواد وزن ماشین رو کنترل کنه ؟ ( چون فراری قطعا به فکر ساختن یه dragster نیست چون در این صورت هیچ فرقی با تسلا نداره پس برای عملکرد خوبی تو پیست باید وزن ماشین رو زیر ۲ تن نگه داره ) یا با چه تکنولوژی میخواد نبود صدای v12 رو جبران کنه ؟ یا اگر استقبال خوبی ازش بشه آیا پروژه سوخت های مصنوعی رو لغو میکنه و کلا برقی ساز میشه ؟ و خیلی دیگه از سوال ها که باید برای جوابشون تا ۲۰۲۶ صبر کرد
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲من کلا فراری خیلی دوست ندارم خودم، لامبورگینی رو بیشتر دوست دارم.
اصن تو مدل های فراری گُم میشم نمیفهمم چی به چیه.
ولی لافراری رو وقتی دیدم خیلی حال کردم
واقعا ظاهر فوقالعاده ای داره