شرکت نوویتک از پروژه جدید خود یعنی فراری 296GTB هیبرید رونمایی کرد. محصول تیون شده نوویتک هماکنون ۸۶۸ اسب بخار قدرت دارد و در بخشهای ظاهری نیز بهبودهای فراوانی را نشان میدهد.
296GTB جدیدترین نمونه از تبحر فراری در تزریق تکنولوژی فرمول یک خود به خودروهای پرفورمنس و جادهای است. از جمله این تکنولوژیها میتوان به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو با طراحی جدید و همچنین ژنراتور برقی MGU-K و پیشرانه نصب شده در پشت آن اشاره کرد. نوویتک نیز به عنوان یکی از شاخصترین تیونرهای دنیا اقدام به ارتقای محصول جذاب فراری کرده است. سیستم اگزوز پرفورمنس نوویتک در نسخههای متنوعی عرضه میشود و وجود کاتالیست های اسپرت و طراحی متفاوت باعث بهبود عبور گازها میشوند و این امر تضمین کننده تنفس بهتر پیشرانه خواهد بود. استفاده از سیستم اگزوز جدید باعث میشود قدرت پیشرانه فراری 296GTB نوویتک با بهبود ۳۸ واحدی به ۸۶۸ اسب بخار برسد. نوویتک میگوید در آینده بهبودهای دیگری را نیز برای این خودرو در نظر خواهد گرفت.
استودیوی طراحی نوویتک قبلاً قطعات پرفورمنس و جذاب را برای محصول اسپرت و پیشرانه وسط فراری تدارک دیده است. رینگهای پیشرفته نوویتک جزو شاخصترین قطعات در معرض دید هستند که با همکاری ووسن و در ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچی تولید میشوند. فنرهای اسپرت این تیونر نیز باعث میشود فراری یاد شده هندلینگ چابکتری داشته باشد. شرکت موردبحث همچنین برای کابین نیز تریم های سفارشی با جزئیات زیاد را ارائه میکند. اما اگر بخواهیم کمی بیشتر درباره سیستم اگزوز نوویتک صحبت کنیم باید بگوییم این سیستم از جنس فولاد ضدزنگ یا اینکونل بوده و دومی آلیاژی پیشرفته است که در فرمول یک نیز بکار میرود. به منظور بهبود دمای پیشرانه تمامی سیستمها دارای مدیریت گرمایی هستند. نوویتک به منظور بهبود حداکثری جریان گازهای خروجی کاتالیست های فلزی ۱۰۰ سلولی را نیز در نظر گرفته است. در کل باید گفت این تیونر با سیستم اگزوز خود ۳۸ اسب بخار بر خروجی پیشرانه میافزاید. نکته مهم دیگر به تولید صدایی پرطنین و گیرا مربوط میشود، صدایی که با سوپاپهای داخل اگزوز قابلکنترل خواهد بود.
خروجیهای اگزوز با قطر ۱۰۲ میلیمتر نیز بر جذابیتهای فراری 296GTB میافزایند. این خروجیهای اگزوز با یا بدون تریم کربنی عرضه میشوند. شایان ذکر است اگرچه فرایند توسعه قطعات آیرودینامیکی نوویتک برای این فراری ادامه دارد اما رینگهای متنوعی در دسترس خریداران خواهند بود. رینگهای یاد شده با همکاری وورسن به عنوان یکی از مشهورترین شرکتهای فعال در زمینه رینگ تولید میشوند. همچنین باید گفت فنرهای اسپرت نوویتک ارتفاع خودرو را تا ۳۵ میلیمتر پایینتر میآورند. این تغییر نهتنها تأثیر مثبتی روی ظاهر فراری 296GTB دارد بلکه هندلینگ آن را نیز بهبود میبخشد. البته سیستم لیفت بخش جلوی خودرو نیز برای تردد بهتر نصب شده است. این سیستم ارتفاع دماغه خودرو را حدود ۴۰ میلیمتر بالا میآورد.
Arian
۱ فروردین ۱۴۰۲نوویتک یک تیونر فوقالعاده هست. مثل بعضی مدل های منصوری خیلی اغراق آمیز نمیکنه ماشین رو.
فرشاد
۱ فروردین ۱۴۰۲بدنیس هرچی باشه اسم فراری رو یدک میکشه البته ظاهرش پرفورمنس مث همیشه عالیه
ولی بنظرمن این فراری ظاهرش گیرایی مث لافرای و پیستا و 458نداره
البته که ظاهر کاملا بحث سلیقه ای هس
SFXSuperFast
۳ فروردین ۱۴۰۲ظاهر چندان سلیقه ای نیست
اینو آدمای متعصب میگن فقط
کش قوس ها و خطوط طراحی زیبا و بجای لافراری کجا این کجا
حتی همون ۴۵۸ هم با طراحی مینیمالیستی و فرم بی نظیر بدنه خیلی زیباتره
Muty
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست عزیز نسخه های کارده ی لافراری الان 4-5 میلیون دلار خرید و فروش میشن
پیستا و اسپشیاله 458 هم با اینکه ماشین چند سال پیشن حدودای 1 قیمت میخورن
اصن قابل مقایسه نیستن با 296
Amin
۱ فروردین ۱۴۰۲فوقالعاده هست
بدون نیاز به توضیحات بیشتر
Aref
۱ فروردین ۱۴۰۲معرکه است
شاهرخ
۱ فروردین ۱۴۰۲اگه همینو منصوری زده بود کارشناسان میگفتن تر زده رنگشم آشغاله محضه
ولی حالا که نوویتک زده عااااااالیه
Mehdi
۱ فروردین ۱۴۰۲حتی همینکه میگند چرا دلالی میکنند میرند تو صف ماشین میخرند همان دلالی ماشین نوشتنا از حسادت
همین چشم و هم چشمی شدید از حسادت میاد ریشه اش حسادت
حسادت و بخل حل میشد خیلی چیزا پشت بندش میرفت از جامعه ولی خب همه فقط خودشان میبینند
علی
۱ فروردین ۱۴۰۲بابا هزار بارگفتیم و گوش نمیکنند ، دست به ظاهر Ferrari نزنین!! هر ماشینی را برین تیون کنین اما به شاه دست نزنین!! اما کو گوش شنوا؟!!!
Alan.r
۱ فروردین ۱۴۰۲منتظر دستور شما بودیم😐😐
Ferrari
۱ فروردین ۱۴۰۲منصوری یه زمانی کاراش خوب بود اما یه چند سالی هست گند میزنه تو هر محصول.
من کلا با تیونینگ مخالفم و اصلا از مدلهای تیون شده خوشم نمیاد اما تو همین دنیای تیونینگ، برندهایی که زیاد دست به ماشین نمیزنن و ظاهر ماشین رو با قطعات مختلف تغییر نمیدن خوشم میاد.
نوویتک جزو همین برندهاست. سالها پبش یه فراری f430 رو هم تیون کرده بودن و خیلی خوب بود
MC20
۱ فروردین ۱۴۰۲یکی میشه نوویتک که نه تیون ، که تیونینگ رو تدریس میکنه … با مینیمالیسم جادویی اش طرح رو به کمال میرسونه / به مفهوم زیبایی هویتی تازه می بخشه و همزمان شکوه مهندسی رو هم به رخ میکشه … یکی هم میشه یه تیونر ” جیغی ” با مانیفست ” هر چه شلوغ تر و بیشتر و پر رنگ تر و جیغ تر و چرمی تر ، بهتر ” … به سلیقه کودکان زیر 6 سال ، همیشه ماشین رو با دفتر نقاشی اشتباه می گیره و هی اتوود آرایش خلیجی میزنه … دور لوله اگزوز رو هم چرم می کشه و تا خورتش ، همه جا دیفیوزر و اسپلیتر و اسپویلر می بنده 🤦♂️ … سر آخر هم منتقدان حتی اروپایی اش محکوم به نادانی و حسودی میشوند در بخش کامنت های سایت پدال
کامبیز
۱ فروردین ۱۴۰۲واقعا فراری الهه خودروهای لوکس و باکیفیت در دنیا هست. لامصب انگار از یه دنیا دیگه اومدن، چکار میکنن این ایتالیاایها!!!
Hamilton1970
۲ فروردین ۱۴۰۲زنده باد اسب سرکش مارانلو❤️🤍💚
BMWghini
۲ فروردین ۱۴۰۲غذاش رو خورده دور دهنشو تمیز نکرده
ADAK
۱۴ فروردین ۱۴۰۲بی عیب
بی نقص
همه چی تمام ؛ فراری