فراری

حضور فراری SF90 در گاراژ تیونینگ نوویتک

فراری SF90 استراداله شاید جانشین لافراری نباشد اما سریع ترین و گران‌ترین خودروی تولید سری این برند ایتالیایی است. اگر پرفورمنس، ظاهر و دینامیک سواری SF90 که در حد هایپرکارها می‌باشد برای شما کافی نیست می‌توانید سری به گاراژ نوویتک بزنید.

از آنجایی که این تیونر آلمانی اذعان داشته فعلاً در آغاز کار روی SF90 قرار دارد بنابراین در آینده آپشن های بیشتری برای پرفورمنس و گیرایی آن در نظر خواهد گرفت.

این خودرو در حالت استاندارد دارای پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو و سه واحد الکتریکی است. اگرچه نوویتک کاری با ۲۱۷ اسب بخار تولیدی سه پیشرانه الکتریکی نداشته اما خروجی نیروگاه درون‌سوز را بیشتر کرده است. به لطف اضافه کردن یک سیستم اگزوز پرفورمنس و کاتالیست های جدید، قدرت این پیشرانه از ۷۶۹ به ۸۰۲ اسب بخار رسیده است.

به این ترتیب SF90 نوویتک قدرت ترکیبی ۱۰۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۸ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو هم‌اکنون ۱۹ اسب بخار قدرت و ۵۸ نیوتون متر گشتاور بیشتری در دسترس مالک قرار می‌دهد. شاید این افزایش قدرت زیاد نباشد اما نوویتک می‌گوید در آینده پکیج‌های قدرت بیشتری را معرفی خواهد کرد. همچنین اگرچه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتی این خودرو تغییری نکرده و همان ۲.۵ ثانیه باقی مانده اما حداکثر سرعت آن بیشتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

از نظر طراحی باید گفت نوویتک تنها رینگ‌های SF90 را تغییر داده است. رینگ‌های ۱۰ پره NS 10 ووسن در ۷۲ رنگ مختلف قابل سفارش هستند. این تیونر در آینده نزدیک قطعات فیبر کربنی جایگزین برای نمونه‌های پلاستیکی را نیز معرفی خواهد کرد.

باید اذعان کرد SF90 در رنگ مشکی ابهت بالایی داشته و رینگ‌ها نیز تکمیل کننده آن هستند. کابین نیز با اضافه شدن آلکانترا و چرم اعلا اشرافیت بیشتری پیدا کرده است.

به لطف استفاده از فنرهای اسپورت نوویتک ارتفاع این سوپر اسپورت ایتالیایی به سطح زمین نزدیک‌تر شده است. این کاهش ارتفاع در بخش جلو و عقب به ترتیب برابر با ۳۰ و ۲۵ میلی‌متر بوده است.

در بخش عقب نیز سیستم اگزوز جدید، سبک‌تر و پر سر و صداتر به همراه دو خروجی با قطر ۱۱۲ میلی‌متری دیده می‌شوند. همچنین به‌صورت سفارشی می‌توان این اگزوز را از جنس اینکونل برگرفته از فرمول ۱ و با فلاپ های فعال قابل‌کنترل سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. mm.y@rlou

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    چقدر رنگ سیاه ظاهر این خودرو رو زیبا تر وخشن تر کرده البته موتورش کمی تیون شده که تاثیر کمی روی شتاب و سرعتش گذاشته
    البته به نظر من این خودرو اصلا نیاز به تیون نداره خودش به قدر خیلی زیادی عالی هست

  2. Reza Waffen SS

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    به شخصه هیچوقت از خروجی های نوویتک خوشم نیومد می. . . . به طراحی خودرو. کاش ظاهر این شاهزاده رو دستکاری نکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. محمد امین

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    به نظرم اگر کسی یه sf90 مشکی تیلور مید بخره خیلی خیلی به صرفه تر هست ، اما این هم واقعا زیبا شده هر چند فیس همون فیس sf90 هست و تیونر تقیرات خیلی کمی انجام داده آنه با این رنگ واقعا ابهت خاصی گرفته

  4. SF90 STRADALE

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    در حالت استوک خیلی ترسناکه
    وای به حال تیون شده این ماشین
    .
    .
    به نظرم این ماشین نیازی به تیونینگ نداره و از نظر پرفورمنس همه نیازها رو برطرف میکنه

    1. Audi e_tron gt

      ۳۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کاملا موافقم که نیازی به تیون نداره
      هرچی این رنگشو نگاه می کنم ازش سیر نمی شم
      از رخش و رنگش😍

    2. یانکی

      ۳۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      از لحاظ ظاهر که خدا وکیلی خیلی افت کرده در مقابل 488 یا اف8.از لحاظ عملکرد هم دیدی که با اضافه شدن قدرت 0تا 100 این ماشین 2.5 هست و نهایت 0تا60 مایلش 2.4 هست.تو پستهای قبلی دور گرفته بودی.خوده فراری میگه 2.5 شما میگی 2 زده.

      1. Amin

        ۳۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        خب پستش رو هم که گذاشت سایت، ۲ زده بود ، در ضمن فراری همیشه در مورد اعداد کوتاهی میکنه ،مثلا ۸۱۲ صفر تا دویست رو در حدود ۷.۳ میزنه و ویدیو های تست این کار هم زیاد هست ،اما فراری گفته ۷.۹‌

      2. RezaRs

        ۳۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        داداش یانکی خب تو عمل زده با احتساب رول اوت اینا ۲.۱و خورده ۲.۲ و خورده اینا

      3. SF90 STRADALE

        ۳۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        یانکی
        حال و حوصله بحث و جدل جدیدی رو ندارم
        این پست هم داره میره صفحه بعد و من دیگه نمیخونم نظرات رو تا جواب بدم
        ولی میخوام بگم فراری گفته ۰ تا ۱۰۰ رو ۲.۵ میره و اکثر مجلات به غیر از کچل خان درگ تایمز ، زیر ۲.۵ زدن
        ۰ تا ۶۰ مایل هم که معلومه باید تایم بهتری بزنه و هیچ شک و شبهه ای هم نداره
        میدونم فراری نباید این تایم های استثنایی رو بزنه چون خیلی ها ناراحت میشن !!

  5. مهردادکمال

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    اصلا نیاز به تیونینگ نداره مثل یک ادم بسیار زیبا که جراحی پلاستیک لازم نداره خیلی دلبری میکنه لامصب

  6. ماکسیمیلیان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    فراری شاهکاریست که در تابلوی ایتالیا نقش بسته است⁦☺️⁩🌷

  7. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    از این ماشین امروز چقدر خوشم اومده .

  8. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    شبح سیاه !
    اصلا نگاه کن خوابیده کف جاده
    اسفالت رو میخوره

    1. جناب ایکس

      ۳۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بیشتر به نظر من شبیه شوالیه تاریکی هست که علی کیهانی پایین گفته😁. شبح سیاه لقب ستسو المنتو هست😈☠

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بالاخره برگشتی جناب ایکس! خیلی وقته سر نمی‌زنی برادر….

  9. Ali Keyhani

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    شوالیه تاریکی🖤

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عجب ترسناکو خشن شده😎😍

  11. AMG GT R

    ۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    الهه زیبایی sf90

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا