جدیدترین محصول نوویتک، نسخهای ارتقایافته از سوپراسپرت ۵۶۰ هزار دلاری فراری است.
پیشتر فراری SF90 منصوری با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار معرفی شده بود. نوویتک هم SF90 استراداله را چند ماه پیش با قدتری مشابه منصوری تیونینگ کرد. حالا نسخهی کروک (اسپایدر) با کیت بدنهی فیبرکربن، چرخهای جدید ۲۱ اینچ، سیستم تعلیق کمارتفاع و افزایش قدرت پیشرانه در دسترس کلکسیونرها است.
کیت بدنهی استفاده شده برای SF90 اسپایدر نوویتک، تفاوت چندانی با مدل سقف فلزی استراداله ندارد. بازطراحی جلوپنجره، همراه بالچههای فیبرکربن در سپرهای جلو و عقب، رکاب و بال عقب حس اسپرت این خودروها نسبت به مدل استاندارد کارخانه را افزایش میدهد. محصول نویتک، آیرودینامیک بهتری نسبت به نسخهای ارائه میکند و حالتی شبیه به خودروهای فرمول یک دارد.
در فضای داخلی، بسیاری از ادوات مرتبط با چرم صندلیها، تودری و داشبورد، از مواد و رنگهای متنوع، مثل آلکانتارا به سلیقهی مشتری قابل سفارش هستند. نمونهی پیشنهادی نوویتک، کابین و صندلیهای سیاه با ادوات براق پیانویی و جزئیات زرد دارد.
مشابه دیگر تولیدات خاص نوویتک، فراری SF90 اسپایدر هم چرخهای ویژه با طرح اختصاص ارائه میکند. در تصاویر منتشر شده، رینگهای ۲۱ اینچ آلومینیوم ساخت وسن (Vossen) سوئیس استفاده شده است.
سیستم تعلیق خودرو نسبت به مدل استاندارد، ۳ سانتیمتر در جلو و ۲/۵ سانتیمتر در عقب، پایینتر خواهد بود. راننده میتواند برای تردد در شهر، ارتفاع کف SF90 از سطح خیابان را ۴ سانتیمتر افزایش دهد. این مورد برای گذر از سرعتگیرها و رمپهای پارکینگ، مفید خواهد بود.
پیشرانهی هیبرید با موتور بنزینی ۴ لیتر V8 توئینتوربو شارژ فراری SF90 در نسخهی نوویتک، ۱۰۷ اسب بخار افزایش قدرت و ۱۱۸ نیوتنمتر بهبود گشتاور خواهد داشت. این خودرو، حالا ۱۰۹۴ اسب بخار قدرت و ۹۰۶ نیوتنمتر گشتاور دارد.
دیگر تجهیزات فنی، شامل اگزوزها نیز بازبیبنی شدهاند تا فراری SF90نوویتک، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۴ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت داشته باشد. این خودرو نسبت به مدل سقف ثابت، کمی سنگینتر است و زمان ۶/۵ ثانیه برای سرعتگیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت ثبت میکند تا ۰/۲ ثانیه کندتر از SF90 استراداله نوویتک باشد.
قیمت نهایی SF90 اسپایدر تیونینگ نویتک هنوز اعلام نشده است. سال قبل، فراری برای پیشفروش SF90 اسپایدر، آستانه قیمت ۵۵۰ هزار دلار اعلام کرد اما ارزش کلکسیونی خودرو هماکنون، حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار برآورد میشود. با این شرایط، میتوان انتظار داشت که SF90 اسپایدر نویتک نیز، بیش از یک میلیون دلار قیمت داشته باشد.
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱تا حالا کسی نتونسته مثل زاکو SF90 رو تیون کنه
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۱خیلی خیلی زیباست ، عاشق فراری هستم . شاهه خودروهاست
net
۱۹ مهر ۱۴۰۱همین ماشین اگر با رینگ ۵ پره سفید مسخره فابریک فراری بود زشت میشد این رینگ و پره نوویتک خوبه اگر این رینگ به جای مشکی رنگ خاکستری تیره بود قشنگتر میشد.چراغ جلو بد و مسخره هست. وسط چراغ عقب از هم جدا شده بد هست.دو لوله اگزوز مشکی با دهانه گشاد در بالا قرار گرفته بد هست اگر ۴ لوله اگزوز دایره ای خاکستری با دهانه کوچکتر در قسمت چپ و راست زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد.یه مشکل که ماشینهای سوپر اسپرت داره این هست که لنت رنگی در رینگ قرار می دهند و تو چشم میزنه مثلا در رینگ این ماشین لنت زرد تو چشم میزنه اگر لنت مشکی بود قشنگتره میشد.طراحی داخلی و صندلی چرمی یکپارچه مشکی خوبه ولی در قسمت آرم زرد فراری در سر صندلی و روی فرمان و وسط رینگ و پشت کیلومتر زرد هست جالب نیست اگر کلا مشکی بود قشنگتر میشد
مازیار
۱۹ مهر ۱۴۰۱در مورد رینگ، رینگ پنج پره بخاطر همخونی با پنج پیچ چرخ اغلب بهترین گزینه هست واسه همین تقریبا تمام تولیدات فراری (و بخش زیادی از پورشه) همیشه ازش استفاده می کنن و بندرت دیدم کسی از نمای چرخ فراری ایراد بگیره چون همیشه چشمگیر بوده
و در مورد بقیه اجزاء که شمردید
حس میکنم پشت این اکانت یه ماشین تایپ خودکار هست که مثلا
اگه اگزوز دو طرف باشه میگه وسط بود قشنگتر میشد و بالعکس
اگه چراغ متصل باشه میگه جدا بود قشنگتر میشد و بالعکس
اگه زه کرومی دور پنجره باریک باشه میگه پهن بود قشنگتر میشد و بالعکس
…
AMANTE
۱۹ مهر ۱۴۰۱یک سوال از همه داشتم و منتظر بودم پستی از فراری در سایت قرار بگیره، خوشحال میشم همه جواب بدید. ممنون.
طراحی های فراری مخصوصا بعد از 488 رو زیبا میدونید یا جذاب؟
چون به نظر من بعد از 458 و Laferrari و F12 هیچ فراری تا الان زیبا نبودن و فقط جذاب ان.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ مهر ۱۴۰۱من هم از نظر طراحی علاقه ای به خودروهای مدرن فراری ندارم
سبک طراحی فراری قبل از سال 2010 برای 599 و 430 خیلی بیشتر دوست داشتم
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱عزیز من اینایی که اشاره کردین جدا از همن مثلا اگه بخوایم روند تکاملشونو بگیم اینطوری میشه :
360 – 430 – 458 – 488 – F8
599 – فراری FF – برلینتا F12 – سوپرفست 812
لافراری هم که هایپرکار هستش
اینا طراحیشون روند تکاملی داره
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱حالا سری اولی موتوراشون 8 سیلندره که از نسخه 488 به توربو مجهز شد
سری دومم موتورشون 12 سیلندره تنفس طبیعیه
تو لافراریم از همون موتور 12 سیلندر استفاده شده به همراه موتور الکتریکی و هایبرید
AMANTE
۱۹ مهر ۱۴۰۱به نظرم کمپانی فراری و کلا شرکت هایی که سوپراسپرت میسازن روند طراحی تکاملی ندارن و در زمان های مختلف طراحی هاشون زیبا میشه و بعضی هاشون فقط جذاب.
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱اصلا اینطور نیست هستن نسخه هایی که تولید محدودن ولی بقیه روند تکاملی دارن
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱اقای اشتری تو کامنت بالاییم به اشتباه نسخه F12 رو تو لیست 8 سیلندر ها قرار دادم اکه میشه اصلاحش کنید لطفا درستش اینه :
۳۶۰ – ۴۳۰ – ۴۵۸ – ۴۸۸ – F8
DNA
۱۹ مهر ۱۴۰۱با شما موافقم
فکر میکنم دوستان در این قضیه در مورد بنز و بی ام و اکثرا موافق باشن
شاید همه ی اینا طراحی ها نتیجه تغییر قوانین ایمنی یا نتیجه گرا بودن داره مثل نتیجه تایم 0تا100 یا تو برقی ها برد مسافتی و موارد دیگه که تو فضای مجازی تاثیر گذار تر باشه مانی ایز کینگ
استلا
۱۹ مهر ۱۴۰۱بقیه فراری ها رو نظری ندارم ، ولی در کل فراری ۴۸۸ جانشین مناسبی برای اف چهارصد و سی نبود
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱نه جناب 488 جانشین 458 هستش و 458 جانشین F430
استلا
۱۹ مهر ۱۴۰۱۴۸۸ و ۴۵۸ یکیه دیگه
F.L.P
۱۹ مهر ۱۴۰۱نظر خودت چیه استلا ؟؟ به نظرت یکین؟ اگه یکی بودن چرا ایشون فرق داره ؟؟
Porsche 911
۱۹ مهر ۱۴۰۱۴۸۸ جایگزین ۴۳۰ نبود
۴۸۸ خودش جانشین ۴۵۸ بود و ۴۵۸ جانشین ۴۳۰
بهنام
۱۹ مهر ۱۴۰۱از فراری لافراری به بعد همکاری شرکت با پینین فارینا تمام شد و استودیو فراری مسئول طراحی های شرکت شد .خوده لافراری هم توسط استودیو فراری طراحی شد . شما هم مثل من طراحی های پینین فارینا رو ماندگار تر میدونین ظاهراً. گرچه مدلهای تک ساخت زیبایی این مدت تولید شده ولی بنظر من ۴۸۸ اصلا جانشین خوبی برای ۴۵۸ افسانه ای نبود . f8 هم همینطور.
نظر من ۸۱۲ عالیه
روما عالیه
پورسانگ خوبه
sf90 خوبه
لافراری محشره
imanenzo
۱۹ مهر ۱۴۰۱آخرین فراری شاهکار لافراری بود به نظر من،ولی فراریهای مدرن مثل 812 کامپتزیونه و sf90 هم زیبایی خاص خودشون رو دارن.در کل فراری یه ابهت خاصی داره که در خودروهای دیگه کمتر دیده میشه. فراری مورد علقه خودم 599 gto بوده همیشه
Khosrow
۱۹ مهر ۱۴۰۱فراری ۴۳۰ – ۳۶۰ – ۵۹۹ – ۳۵۵ ..
Khosrow
۱۹ مهر ۱۴۰۱اوه انزو ..
مازیار
۱۹ مهر ۱۴۰۱بله طراحی فراری ها کمی افول کرده یا در واقع اون توقع بالا رفته قبل رو برآورده نکرده
زیباترین : لافراری
جذاب ترین : FXXK EVO
وحشی ترین : 288GTO
مهدی
۱۹ مهر ۱۴۰۱همه از طراحی ۴۵۸ تعریف میکردن اما به شخصه اصلا نمیتونستم باش ارتباط بگیرم. تو سال های دهه ۲۰۰۰ من از طراحی ۵۹۹ و ۳۶۰ مودنا لذت میبردم تو دهه جدید هم لافراری، پیستا و کامپتزیونه جذابن و البته همین sf90 هم ظاهر عقب ماشین واقعا جذاب و نشون دهنده کاراکتر خود خودرو هم هست که نگاهی به اینده داره
بهنام
۱۹ مهر ۱۴۰۱۴۵۸ که عالی بود .نمیدونم از نزدیک دیدینش یا نه ، ولی عالیه عالی . مدل اسپشیالش که دیگه زیبایی محضه .
استلا
۱۹ مهر ۱۴۰۱اف چهار صد و سی که خدا بود ، f430
بهنام
۱۹ مهر ۱۴۰۱f430 با اون چراغ های دوتایی عقب مثل انزو، اون هواکش های روی سپر که به گفته ی فراری سوراخ های بینی اسب در حال تاختن که به تنفس و هوای بیشتری نیاز داره تشبیه کرد دیوانه کننده بود . یه نمونشو جلوی موسسه ی کیانفر از نزدیک دیدم . چه روزی بود !.
بی خیال اسم
۱۹ مهر ۱۴۰۱نویتک عجب تیون هایی می کنه دمش گرم
Mr.porshe
۲۰ مهر ۱۴۰۱حاجی یه سوال
خدایی ترول و اینجور چیزا نیستم ..
موقع بارون چیکار میخوان بکنند :/
پیام
۱۹ مهر ۱۴۰۱فراری فرقونم بده بیرون اون لوگوی زیباش رو اون باشه ما قبولش داریم چون فراریه دیگه فراری یعنی سلطان پدر خوانده صنعت خودرو سازی ولی برا من 430 اسکودریا خیلی دوست داشتنیه یادم جرمی تستش میکرد با لهجه ایتالیایی هم باهاش شوخی میکرد میگفت فراری باید اینجور باشه دیگه (اگه اشتباه بکنی میکشمت)
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ مهر ۱۴۰۱سلام بر الهی زیبایی
فردین
۱۹ مهر ۱۴۰۱بنظر من هم خوشگله هم جذاب
Afg
۱۹ مهر ۱۴۰۱واقعا اینجور پول دراوردن خیلی خیلی قابل احترامه
امیرحسین
۱۹ مهر ۱۴۰۱من فکر کنم نسل بعدی کوروت چراغ عقبش مثل این باشه که زیبا نیست گرد بزرگ باید باشه با سقف چرمی قهوه ای کم رنگ و چراغ جلوش هم رنگ سفید نباشه دورش فقط سیاه باشه
Sobhan
۱۹ مهر ۱۴۰۱عالی بود عالی تر شد 🙌🥰
Hadi
۱۹ مهر ۱۴۰۱نوویتک بهترین تیون ها رو میکنه 👌🏼
عشق جاده
۲۰ آبان ۱۴۰۱ناموسا دارین سر چی بحث میکنین شماهایی یه فراری از نزدیک هم ندیدید ، این نظریه هارو کسی باید بده که حداقل یه بار ، نمیگم حتما مال خودش باشه ولی حداقل یک بار سوارش شده باشه و یه رانندگی آدرلاین باهاش داشته
وگرنه ما الان داریم از رو چهار تا عکس و چهار خط مشخصات اینهمه نظر و انتقاد و ..
طرف پرایدم بزور سوار میشه بعد…
نمیگم در موردش حرف نزنین ولی این نظرات واسه چیه همه شوم زیبا و دوست داشتنیه مخصوصا این sf90با این تیونینگ نویتک