نخستین شاسیبلند فراری پس از بازدید از کارخانه نوویتک، به هیولایی عصبانی تبدیل شده است.
خودروهای فراری یکی از معدود محصولات اسپرت بازار خودروها هستند که کمتر موردتوجه تیونرها قرار میگیرند؛ فارغ از آنکه سیاستهای این برند ایتالیایی چه تاثیری روی این مسئله میگذارد، کمتر شرکتی پیدا میشود که بتواند یک فراری را با حفظ هویت اصلیاش، تقویت کند. یکی از این مجموعهها که به فرمولاسیونی خواستنی برای ارتقا مدلهای مختلف فراری دست پیدا کرده است، برند نوییتک به شمار میرود که در آخرین تلاش خود، شاسیبلند پروسانگوئه را ارتقا داده است.
این شاسیبلند تازهکار هم مانند تمام مدلهای دیگر نوویتک از بهبودهای فنی مانند تغییر تنظیمات فنربندی و ارتقا سیستم اگزوز که از تخصصهای نوویتک محسوب میشود، بهرهمند شده است. این تیونر باواریایی به این موارد بسنده نکرده و با استفاده چرخهای جدید، کاهش فاصله میان خودرو و سطح زمین و استفاده از یک کیت بدنه فیبرکربنی جدید سفارشی، چهرهای متمایز به فراری خود داده است.
سیستم اگزوز تقویتشده این خودرو آنقدر پرسروصدا است که میتواند تمام همسایههای مالک این خودرو را از خواب بیدار کند. خریداران میتوانند از میان سه آپشن زیر، یکی را انتخاب کنند:
- سیستم فعالشونده با فلپ
- اگزوزهای مسابقهای
- اگزوز مسابقهای مجهز به فلپ
که هر سه گزینه بلند و پرسروصدا محسوب میشوند. نوویتک به رسم همیشه خود، ویدئویی زیبا را برای ارائه کارش در کانال یوتیوبی خود منتشر کرده است که در آن، صدای بلند و سوپراسپرتی پروسانگوئه جدیدش را به نمایش میگذارد. این شاسیبلند پرهیاهو، صدایی شبیه به فراری ۸۱۲ نوویتک دارد که خود صدایی شبیه به خودروهای فرمول ۱ تولید میکند!
نوویتک از افزایش قدرت موتور خودداری کرده و باور دارد که پروسانگوئه با تکیهبر پیشرانه استاندارد فراری، توان ارائه یک تجربه تکرارنشدنی را دارد. این موتور ۶.۵ لیتر تنفسطبیعی V12 توان تولید ۷۱۵ اسب بخار قدرت را دارد که برای حرکت بدنه ۲,۰۳۳ کیلوگرمی آن کافی به نظر میرسد و میتواند آن را در عرض ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. نظر شما درباره فراری پروسانگوئه چیست؟
مازیار
۵ دی ۱۴۰۳پورسانگوئه به عنوان شاسی بلند فراری کاملترین و بینقصترین طراحی ممکن رو داره. دقیقا همون چیزی هست که یه شاسی بلند فراری باید باشه و به نظرم در کنار DBX707 جذابترین شاسی بلند تازه وارده.
IMAN
۵ دی ۱۴۰۳چرا جلو اش شبیه مازراتی شده
حسین
۵ دی ۱۴۰۳چون یکدست مشکی شده جلوپنجره بزرگ تر دیده میشه
SMS
۵ دی ۱۴۰۳یه وقت فراری ازش شکایت نکنه 😁
نانو
۵ دی ۱۴۰۳این فیلم ها رو نزارید یکسری جوان می بینن جو زده میشن میرن با 1میلیون رو 206چپی مدل 1383انجام میدن بعد ساعت 2نصفه شب صدا شلیک تفنگ برنو میرزا کوچک خان از تو اگزوزشون در میاران تازه حالم میکنن
آریا
۵ دی ۱۴۰۳آها درسته شما فراری دارید با کیت نویتک
نانو
۵ دی ۱۴۰۳من هر لگنی داشته باشم عوضش کمبود واختلال اعصاب ندارم برای آزار مردم با صدای ناهنجار از اگزوز
نیو کار
۵ دی ۱۴۰۳اریا جان همه مثل شما فراری ندارن که حرص نخور
net
۵ دی ۱۴۰۳رینگ های ۵ پره مسخره فراری
مازیار
۵ دی ۱۴۰۳رینگهای فراری دستکم در طول چهار دهه همین پنج پر ثابت بوده. شایدم بیشتر. دهه هفتاد هشتاد نود و قرن جدید. تقریبا تمام فراریهای بعد دهه شصت پنچ پر هستن. فقط این سالهای اخیر رینگهایی با پرههای بیشتر در بعضی مدلها رایج شد اما پنچ پر همچنان طرح اصلی رینگ فراری هست. دلیلش هم تعداد پیچهای چرخه که پنج تاست و هماهنگی که بهتره بین پرهها و پیچها وجود داشته باشه. اونوقت شما داری طراحی چند دهه فراری رو زیر سوال میبری؟
فکر کنم بهتره به همون گرنجور بپردازی
Mohsen68
۵ دی ۱۴۰۳فراری از اون خودروسازهای که حتی اگر ماشیناش رو دوستم نداشته باشی مجبوری بهش احترام بذاری…
سهیل
۵ دی ۱۴۰۳یه لحظه فکر کردم شاسی بلند شیایومی هست.
فکر کنم رییس شیایومی از انزو فراری آتو داره.
احمدرضا
۵ دی ۱۴۰۳آدم زنده میشه با این صدا
Siyavash
۵ دی ۱۴۰۳یا خدا چه صدا اگزوز جذابی داره…بینهایت گوش نواز…یاد لکسس LFA افتادم
آریا
۵ دی ۱۴۰۳انگار داره 812 میرونه
هعی
۵ دی ۱۴۰۳اینو مقایسه کنید با اون منصوری خز و خیل که مایهی خنده و شادی و شکایت فراریه
amirmohammadja79
۵ دی ۱۴۰۳خیلی زیباست مخصوصا رینگ های طلایی رنگش ولی واقعا این ماشین شاسی بلند نیست