نوویتک از پروژه تیونینگ جدید خود بر پایه فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه رونمایی کرد. این گرند تورر ۱۲ سیلندر هماکنون ۸۵۴ اسب بخار قدرت تولید میکند.
تیونر موردبحث با ایجاد تغییراتی در قوای محرکه توانسته است قدرت تولیدی را به ۸۵۴ اسب بخار و گشتاور را به ۷۱۱ نیوتون متر برساند. نوویتک همچنین اگزوزی با روکش طلا را در نظر گرفته است که خریداران میتوانند آن را با سیستم مدیریت صدای فعال نیز سفارش دهند. ۸۱۲ کامپتیزیونه بهصورت استاندارد از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۸۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. حداکثر قدرت این نیروگاه آهنین در دور ۹۲۵۰ به دست میآید و ردلاین آن نیز ۹۵۰۰ است.
کوپه زیبای ایتالیاییها قادر است در عرض ۲.۸۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۷.۵ ثانیه طول خواهد کشید. سقف سرعت فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه هم ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است؛ اما پروژه تیونینگ نوویتک از رینگهای ۲۲ اینچی فورج کاری شده ووسن سود میبرد. همچنین فنرهای بازنگری شده باعث شدهاند ارتفاع خودرو ۲۵ میلیمتر کاهش یابد هرچند استفاده از سیستم لیفت دماغه از برخورد بخشهای زیرین خودرو با موانع جلوگیری خواهد کرد. همانطور که قبلاً نیز گفته شده است تمامی نسخههای فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه و آپرتا کانورتیبل به فروش رسیدهاند. ایتالیاییها تنها ۹۹۹ دستگاه از نسخه کوپه و ۵۹۹ دستگاه از مدل روباز را تولید میکنند.
فراری همچنین نسخهای تک ساخت از ۸۱۲ کامپتیزیونه را برای حراج خیریه در نیویورک معرفی کرده است. این مدل تک ساخت از رنگ بدنه زرد سفارشی سود میبرد و ویژگیهای بصری آن ادای احترامی به طراح ارشد فراری آقای فلاویو مانزونی خواهد بود. در واقع خطوط بدنه و انحناهای آن به قدری هنرمندانه کار شدهاند که تنها مانزونی میتواند چنین اثر هنری را خلق کند. آنچه باعث خاصتر شدن این فراری تک ساخت میشود استفاده از اسکچ مات نرو DS است که به رنگ مات خودرو عمق میبخشد. ذکر این نکته مهم است که تنها ظاهر خودرو ارتقا یافته است و در بخش فنی تغییری وجود ندارد. همانطور که بالا نیز اشاره کردیم پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸۱۲ کامپتیزیونه ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارد. ایتالیاییها تصمیم گرفتهاند این سوپر اسپرت تک ساخت را در نیویورک حراج کنند و عواید حاصل از آن را به خیریه ببخشند. به این ترتیب کلکسیونرها نه تنها فرصتی استثنایی برای تصاحب یکی از خاصترین خودروهای دنیا خواهند داشت بلکه خواهند توانست در امری خیر نیز شرکت کنند.
Ahmad
۴ شهریور ۱۴۰۲به نظرم محصولات فراری فابریکش بهتره منتظر شکایت فراری از این تیونر هستیم که گند زده به زیبایی ماشین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ شهریور ۱۴۰۲نوویتک بیشتر از ۳۰ ساله انواع فراری تیونینگ میکنه
خصوصا در بحث رینگ، صاحب سبک هست
Ahmad
۴ شهریور ۱۴۰۲به نظرم محصولات رده بالا مثل پورشه و فراری چون دونه به دونه اسب بخارشون مهندسی شده هست تیونینگ کردشون اشتباه هست چون اسب بخار ها بر اساس سیستم تعلیق و سیستم فرمان و غیره هماهنگ شده نمیدونم این تیونرها بر چه اساسی قدرت رو زیاد میکنن
rita
۴ شهریور ۱۴۰۲بامبلبی اگه فراری بود❤❤
Scuderia Ferrari
۴ شهریور ۱۴۰۲بازم نوویتک و فراری ، بازم سادگی و زیبایی
جانشین SF90 استراداله هم شکار عکاسان شد
دو سال طوفانی در انتظار تیفوسی هاست ….
amir-z
۴ شهریور ۱۴۰۲الهه زیبایی🖤💛
Enzo Ferrari 2008
۴ شهریور ۱۴۰۲به به چقدر خفنه خوش رنگ من که عاشق رنگ
اون فراری ها و قدرت اون ها شدم
JDM
۴ شهریور ۱۴۰۲بازم آثار هنری فراری و نوویتک 🇮🇹
اشکان
۴ شهریور ۱۴۰۲فلاویو مانزونی معماره ، دمش گرم ، از این آدم هایی که برا هنر مرز قائل نمیشند خوشم میاد…
*ALI*
۴ شهریور ۱۴۰۲خوب تیون کرده این فراری رو قشنگ شده و ترکیب رنگش هم خوبه فراری در بعضی زمنیه ها حرفی برای گفتن نمیزاره
علی جردن
۴ شهریور ۱۴۰۲کابین ۸۱۲ اونم با رنگ فول قرمز واقعا جز زیباترین داشبوردهای خودرویی محسوب می شه و این مدل نه در داخل کابین و نه در زیر کاپوت نیاز به تیونینگ نداره
تنها نقطه غیرقابل تحمل ۸۱۲ محل قرار گیریشونه که بهتر بود اون قسمت تغیر می کرد نه اینکه دست نخورده باقی بمونه
واقعا حال بهم زنه محل قرار گیری آینه های جانبی ۸۱۲ باید روی درب نصب می شد مثل هوراکان نه اینکه مثل پرشیا بچسبه به شیشهXXXXXXXXXX😷