سرانجام در یک آزمون شتاب گیری در مسیر ۴۰۰ متر سه پادشاه هایپرکار یعنی پورشه ۹۱۸ اسپایدر، فراری لافراری و مک لارن P1 در کنار هم قرار گرفتند تا تواناییهای خود را به نمایش بگذارند.
هرچند در آزمون قبلی در پیست سیلورستون، مک لارن P1 با چند دهم ثانیه اختلاف، مسیر پیست را سریعتر از سایر رقبا طی کرده بود، اما این موضوع نمیتواند همیشه مورد استناد قرار گیرد. این بار در پیست مستقیم سانتاپاد، رقابتی دیگر برپا شد. این فصل سال یعنی ماه اکتبر نمیتواند بهترین فصل با بهترین رکوردها باشد. با این حال، پیش از آغاز رقابت، پیست خشک و گرم شد و خودروها نیز دور تمرینی برای گرم کردن تایرها زدند. نتیجه نهایی طی مسیر ۱/۴ مایل یا ۴۰۰ متر، چندان جلب توجه نمیکند. فراری با زمان ۱۱.۲۱ ثانیه رکوردی شبیه یک داج چلنجر SRT هلکت، لامبورگینی گایاردو LP560-4 و فراری فیورانو ۵۹۹ GTB برجای گذاشت که حتی از رکورد فراری انزو و ۴۵۸ ایتالیا و از همه بدتر تسلا مدل S P90D نیز کندتر است. زمان برای پورشه ۹۱۸ مشابه زمانی است که با مک لارن MP4-12C کسب شده و همه اینها نشان میدهد که این رقابت قابل استناد نیست و یک آزمون بینتیجه بوده است. در شرایط عادی، این زمان برای لافراری، ۹.۷ ثانیه، برای پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک لارن P1 مشترکا ۹.۸ ثانیه میباشد که پیش از این مستقلاً توسط موتورترند و کار اند درایور اندازهگیری شده است. با این حال، همین که این سه خودرو در کنار هم و در شرایطی پایاپای به رقابت پرداختند، به اندازه کافی هیجانانگیز میباشد.۲۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ali ayat
۱۲ آبان ۱۳۹۴قدرت آلمان و درخشندگی پورشه تازه این که درگه هنوز داخل ماشین چیز دیگه ای هست بلندگو و ساب داشبورد طراحی داخلی مانیتور وسط کنسول نور پردازی نرمی ماشین و تودوزی های داخل چیز دیگریست
Carbonado Aventador
۱۲ آبان ۱۳۹۴حرفت درست…
ولی اینو یادمون نره که 918 سیستم AWD داره که لافراری نداری و تازشم زمین خیس بود که عملکرد این سیستم AWD دوچندان به چشم اومد!!!
ولی درکل حتی اگه زمین خیس هم نبود به نظر خودم 918 به خاطر سیستم 4 چرخ متحرک از P1 و لافراری جلوتر میوفتاد!
ali ayat
۱۲ آبان ۱۳۹۴نه من قبول دارم ماشین ایتالیایی موتور و شاسی بهتری از ماشین آلمانی داره البته همه ی مواقع و هر شرکتی نه
ارمان
۱۲ آبان ۱۳۹۴نتایج تا 1/4 مایل بود به نظرم تو 1 مایل کامل مکلارن پیروز میشه
In the memory of enzo
۲۸ مرداد ۱۳۹۶کسی لینک تستای موتور ترند و کار اند درایورو نداره؟
پژمان
۱۲ آبان ۱۳۹۴تو این تست راننده لافراری خیلی ضعیف عمل کرد در تست موتورترند که از همه معتبر تر هستش لافراری 1.4 مایل رو تو 9.7 ثانیه طی کرد و سریعتر از مکلارن p1 و پورشه 918 اسپایدر شد در تست موتورترند لافراری شتاب 0 تا 60 مایل ( 0 تا 96 کیلومتر) رو مثل پورشه 918 تو 2.4 ثانیه زد با اینکه لافراری awd نیست لافراری ماشین فوق العاده و استثنایی هستش به شرط اینکه راننده درست و حسابی داشته باشه
جواد
۱۲ آبان ۱۳۹۴مگه مجبورین تو این پیست خیس به قول خودشون خشک شده مسابقه بدین این ماشینها از بهار تو دست مشتریها بوده مثل بچه ادم میرفتین مثل بقیه تو تابستون تست میکردین گند نمیزدین به این ماشینها و رکوردشون
mehdi
۱۲ آبان ۱۳۹۴فرارری یعنی بهترین با کیفیت تزین مهندسی ترین و هندلیک ترین سوپر خودرو یا GT در دنیا فقط فراری…….باید قبول کرد درسته پورشه ماشینه خوبیه اما بعد از فراری قرار میگیره..و مک لارن پس از پورشه…باید قبول کرد تمام محصولات فرارری اط همه نظر بهترین هستن….
امین قوامصفری
۱۲ آبان ۱۳۹۴واقعاً اینجور وقتا لافراری خیلی پرستیدنی تر میشه :)
رهگذر
۱۲ آبان ۱۳۹۴لا اله الا الله
yahya
۱۲ آبان ۱۳۹۴صنعت اتومبیل هیچ کشوری هرگز به پای ایتالیا نخواهد رسید.
شاهین
۱۲ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز چندین و چند ساله که واژه هایی مثل “فقط”،”هیچ”،”تنها” و… از دایره واژگان خودرویی تو دنیا حذف شدن! امروز حتی مالزی هم تو صنعت خودرو حرفایی واسه گفتن داره و هر خودروسازی تو هر کجای دنیا واسه خودش معتبره.گذشته از اون،الان اکثر خودروسازها یا با هم متحد و شریکن و یا بطور مشخص با هم مراوده دارن و صفر یا صدی وجود نداره.
مخلصم
ارمان
۱۲ آبان ۱۳۹۴شاهین هیکلتو باس بدیم طلا بگیریم
خدا از دهنت بشنوه
Javad
۱۲ آبان ۱۳۹۴چرا مدرسه
پس صنعت ایران این وسط چکارست؟!
شاهین
۱۲ آبان ۱۳۹۴من به شخصه خیلی با اعداد و ارقام کاری ندارم (نمیگم مهم نیستا؛هست اما خیلی نباید روش مانور داد)
بنظر من احساسی که روندن یه خودرو داره مهم تر و زیباتره.
شاید به طور مثال،لذتی که با روندن یه آلفا با شتاب 9 ثانیه ای به دست میاد بیشتر از لذت روندن یه خودروی اسپرت با شتاب پایین تر باشه.
این البته نظر شخصی من بود؛ تا نظر دوستان چی باشه.
M.R.K
۱۲ آبان ۱۳۹۴اقا شاهین حرفتون کاملا متین هست ، اما اینو در نظر بگیرید درصد بسیار بسیار پایینی از جامعه به سوی خرید سوپر اسپرت ها روی میارن ، و کسی که قدرت خرید یک ۹۱۸ یا ویرون و … رو داشته باشه ، مطمئنا قدرت خرید یک سری ۷ یا اس کلاس هم داره ، اون شخص سواری و هندلینگ نرم و بالا رو نمیخواد ، اپشن براش مهم نیست و حتی به متریال خود خودرو هم توجهی نمیکنه ، مهم ترین رکن خریدش قدرت موتور ، شتاب و حداکثر سرعت اون خودرو مدنظرش هست .
هر چیز برای کس و جای خاصی ساخته شده و دلیل نمیشه که اون چیز بدرد نخور هست و استفاده ای نداره .
توی این کلاس هم تعداد عدد و ارقام ، قدرت و گشتاور چه روی کاغذ چه در عمل مدنظره .
موفق باشید
شاهین
۱۲ آبان ۱۳۹۴بله منم با شما موافق هستم.
اابته من از جنبه ی دیگری به قضیه نگاه کردم.
مرسی از نظرتون
بهروز
۱۲ آبان ۱۳۹۴اصن همه موارد فنی و غیرفنی کنار. شما فقط ب صدای فراری گوش کن حالشو ببر. صدایی که ن پورشه میتونه از موتور دربیاره ن مکلارن ن هیچ اسپرت ساز دیگه ای
آرش آمریکایی
۱۲ آبان ۱۳۹۴در کل خیلی نمیشه به مسابقه درگ اعتماد کرد چون ممکنه شرایط پیست برای یه ماشین خوب نباشه و باید چنتا مسابقه درگ برگذار بشه تا درصد خطای احتمالی پایین بیاد
king 918
۱۲ آبان ۱۳۹۴ایول دم سلطان 918 گرم صبح رو با پیروزی 918 شروع کردیم ……..
پدال جان متشکرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم
صادق
۱۲ آبان ۱۳۹۴…وای که چقد لذت میبرم از دیدن لافراری؟؟!!
از دیدن یه چیز دیگه هم لذت میبرم؛
از دیدن اینکه چقد رقبای قدری داره، همین باعث جذابیت رقابت این ۳ ماشین میشه
king 918
۱۲ آبان ۱۳۹۴دوستان راستی یه سوال اگر برنامه ریچارد هموند رو با 918 دیده باشین وقتی 918 به دور 9000 رسید یه سیستم اگر اشتباه نکنم به اسم boost باعث شد که اتش از اگزوز های 918 بیرون بزنه و سرعتش بیشتر شد ….میخواستم ببینم من فقط تو اون برنامه دیدم همچین سیستمی رو 918 ایا رو هموش هم هست ……؟
سلــطان مکلارن
۱۲ آبان ۱۳۹۴درود بر شرف 3 تاشون
احمد باقری
۱۲ آبان ۱۳۹۴انصافا این مکلارن و فراری، بسیار زیبا و پر ابهت هستند. آفرین و احسنت بسیار به طراحان این دو کمپانی.
Archi KHAN
۱۳ آبان ۱۳۹۴کلا صنعت خودروسازی یعنی فِراری و پورشه …
آرمان بی ام دبلیو
۱۵ آبان ۱۳۹۴عشق است مکلارن بی ادعا
کل کل فراری رو تو دو تا تست تا الان خوابونده
فقط جاش با 918 تو تست ها عوض میشه
یه بار مکلارن اول میشه یه بار 918 فراری هم همیشه آخر
enzo
۱۷ آبان ۱۳۹۴تایمایی که ثبت شده خنده داره
مسیرم چسبندگی خوبی نداره
وقتی یه فراری و مک لارن با بالای 900 اسب قدرت از 12cو 458 نسل قبلی تایمشون ضعیف تره یعنی کلا ارزش تست زیر سواله
هر3تا مشین حتی زیر پای راننده های نه چندان حرفه ای هم تایمای خیلی بهتری ثبت کردن
پارت بعدی این مقایسه رو تو مسیری که مسابقات درگ vmax Stealth برگزار میشه انجام دادن احتمالا اونجا رکوردای بهتری از این 3تا غول ثبت میشه
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۴واقعا 4 چرخ متحرک یه چیز بسیاز مهمیه مثلا در مکلارن p1 و لا فراری چرخ هاشون تا 20 متری که شروع به حرکت میکنند هرز گری دارد و پشتشون به چپ و راست میرود