فراری
کمپانی ایتالیایی فراری سال 1929 میلادی توسط Enzo Ferrari تاسیس شد که البته فعالیت اولیه این شرکت تحت نام کمپانی Scuderia Ferrari بود که با خودروهای آلفارومئو هم وارد مسابقات می شد و هم لوازم تیم های شرکت کننده در مسابقات را فراهم می کرد. سال 1947 انزو تصمیم گرفت خودروهای ساخت خودش را بسازد به همین دلیل کمپانی Ferrari S.p.A را ایجاد کرد و رسما وارد صنعت خودروسازی شد. از آنجایی که فراری از سال 1932 در مسابقات گرندپری حضور داشته، قدیمی ترین تیم شرکت کننده در مسابقات فرمول شناخته می شود. فراری از سال 1969 میلادی توسط فیات خریداری شد و هم اکنون نیز فیات بیش از 90% سهام فراری را در اختیار دارد.
در این تاپیک از پدال، با جدیدترین اخبار و مقالات درباره برند افسانهای فراری همراه شما هستیم. از معرفی جدیدترین مدلها و فناوریهای پیشرفته گرفته تا بررسی تخصصی خودروهای محبوب این برند. فراری با طراحی منحصربهفرد، عملکرد استثنایی و سابقه پرافتخار در دنیای خودرو، همیشه طرفداران خاص خود را داشته است؛ بنابراین اگر شما هم از عاشقان این برند ایتالیایی هستید، این صفحه را دنبال کنید تا هیچکدام از خبرها و مقالات داغ مربوط به فراری را از دست ندهید.
-
5 شرط اساسی برای داشتن یک فِراری منحصربهفرد!
“هرکسی آرزوی راندن یک فِراری را داشته باشد”. این رویایی بود که اِنزو فِراری فقید از دوران کودکی در سر…
-
تولید پانصدمین لافراری برای کمک به زلزلهزدگان
برنامه اولیه فراری از تولید ۴۹۹ دستگاه لافراری خبر میداد، ولی اکنون پانصدمین از این خودرو نیز در راه است؛…
-
فراری 488 اسپایدر با تیونینگ نوویتک روسو
با ۶۶۰ اسب بخار قدرت و وزش بادی زیبا در موها، فراری ۴۸۸ اسپایدر برای اکثر ما خودرویی عالی و…
-
درگستر با پیشرانه جت و طراحی فراری انزو
خودرویی که در اینجا میبینید، “Insanity” نام دارد که به معنای «دیوانگی» است و چیزی بهتر از این برای توصیف…
-
تصادف ناگوار بامو M4 و فراری کالیفرنیا
خب این ناشیانه است. مالک بامو M4 با رنگ قرمز یخی خودروی خود را به فراری کالیفرنیای قرمزرنگ کوبیده است.…
-
بررسی فراری 488 اسپایدر جدید
چگونه یک فراری 488GTB را جذابتر میکنید؟ پاسخ این سؤال فراری ۴۸۸ اسپایدر است. همیشه معرفی یک فراری کانورتیبل دو…
-
رقابت سباستین فتل با فراری 488 GTB در یک آمبولانس
در حالت عادی، اگر قرار باشد که یک فراری ۴۸۸ GTB و یک آمبولانس ۳ تُنی با هم مسابقه بدهند،…
-
درباره 330 LMB مدل 1963؛ الماس نایاب فِراری
کسانی که فِراریهای کمیاب و بعضاً نادر را جمعآوری میکنند از گوشت و خون دیگری هستند. در دنیای آنها یک…
-
نگاهی به حوادث اخیر فِراری 488 GTB
برای نوشتاری که تماماً از تصادفات دُردانه ۸ سیلندر توربو دوقلوی فِراری میگوید، مقدمهای نمیتوان نوشت! موارد ذیل مربوط به…
-
لافِراری روباز به پاریس میآید
به گزارش وبسایت رسمی فِراری، این نخستین مجموعه تصاویر رسمی گونه روباز لافِراری افسانهای است. خاص، کمیاب و بهراستی جاودان…
-
اسبهای رام نشدنی فراری؛ ملاقات با GTC4 Lusso جدید
فراری اعلام کرده که شاسیبلند نخواهد ساخت. مدیرعامل کارخانه آقای سرجیو مارکیونه حتی گفت که قبل از اینکه فراری بخواهد…
-
دست نوازش نوویتک روسو بر سر فراری 488 GTB
مدت زمان زیادی از اعلام برنامههای تیونر شهیر نوویتک روسو برای تیونینگ فراری ۴۵۸ GTB میگذرد و حالا این خودرو…
-
فِراری 458 MM اسپِچاله، کُره جوان مارانللو!
مارانللو، ۳۱ می ۲۰۱۶؛ جوانترین کُرهی فراری پرده از چهره برمیدارد! 458 MM اسپچاله، نسخهای تَک (one-off) از ۴۵۸ دوستداشتنی…
-
فِراری 488 GTB رخدررخ پورشه 911 توربو S
شاید این رقابت چیزی که همگان برای اسب بیافسار مارانللو میپسندند نباشد، اما همین که دستوپنجهای با قلدر آلمانیتبار نرم…
-
لافراری اسپایدر، تنها 70 دستگاه!
مدیرعامل جدید فراری آقای سرجیو مارچیونه توسعهی لافراری اسپایدر را تأیید کرد. جزئیات مربوط به خودرو کم هستند اما در…
-
سرجیو مارچیونه مدیرعامل فراری شد
پس از اعلام بازنشستگی مدیرعامل کنونی، آماندئو فلیسا (Amedeo Felisa)، سرجیو مارچیونه (Sergio Marchionne) عهدهدار این مسئولیت در فراری میشود.…
-
دوئلی از جنس بنزین و الکتریسیته! کراساوور تسلا در برابر فراری
زمانی که صحبت درگ پیش میآید، داشتن منابع غنی “Ludicrous” مزیت بزرگی به حساب میآید، حتی اگر در برابر سوپرکارهای…
-
سومین پارک مخصوص فراری
هفته گذشته، فراری از توافق برای ساخت یک پارک اختصاصی (تم پارک) در چین خبر داد؛ جایی که تبدیل به…