آقای James Glickenhaus که در میان کلکسیونرها بخاطر داشتن دوقلوهای P4/5 فراری مشهور است، توانست با مبلغی نامعلوم تنها دستگاه موجود از فراری 512S Modulo را از پنین فارینا خریداری کند . . .
512S خودرویی مفهومی بود که نخستین رونمایی آن در سال ۱۹۷۰ و در نمایشگاه ژنو صورت گرفت. همچون اکثر مفهومی های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، 512S نیز ظاهری تند و تیز (!) و انبوهی از خطوط شکسته دارد. طول کلی این خودرو ۴.۲ متر و عرضش به حدود ۲.۰ متر میرسد ولی ارتفاع آن فوق العاده کم و تنها ۹۳۵ میلیمترست.
در نمای ظاهری می توان دید که 512S دو ویژگی خاص دارد؛ یکی پوشانده شدن هر چهارچرخ خودرو و دیگری نیز وجود ۲۴ محفظه کوچکی است که روی کاور انجین و در دو ردیف ۱۲ تایی تعبیه شده.
برای نشستن روی صندلی های 512S باید درب کابین را بصورت کشویی و روبه جلو باز کرد؛ این درب بزرگ بصورت یکپارچه ای شیشه های کناری، قسمتی از سقف و حتی شیشه جلویی خودرو را به هم متصل کرده است. با داشتن فاصله محوری ۲.۴ متری، کابین این خودرو فضایی بزرگ و جادار دارد البته تا زمانیکه درب کابین باز باشد! با بسته شدن درب کابین دیگر راهی برای تنفس مستقیم هوای بیرون نمی ماند چون 512S هیچ پنجره ای ندارد.
پیشرانه 512S یک انجین ۵.۰ لیتری V12 است که قدرت ۵۵۰ اسبی آن با کمک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. شتاب صفر تا ۹۶ این ایتالیایی ۹۰۰ کیلوگرمی ۳.۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش نیز بصورت تئوری به حدود ۳۵۵ کیلومتر برساعت می رسد.
[jwplayer mediaid=”۸۹۰۸۶″]
امیر
۷ مهر ۱۳۹۳کلکسیون خودرو مفهومی ندیده بودیم والا !
تو زمان خودش عجب موتوری داشته
یشرانه 512S یک انجین 5.0 لیتری V12 قدرت 550 اسب
ما هنوز تو موتور پراید داریم درجا میزنیم !
فورد
۷ مهر ۱۳۹۳این مهندس های ماهم یه حرکتی چیزی بزنن دیگه مثلا یه پرایدی مفهومی کنند بابا خودشون خسته نشدن اینقدر ماشین تکراری کپی کردن والا
DRAGONBORN
۷ مهر ۱۳۹۳این دیگه چیه!!!!!این پولدارها هرچی از دستشون درمیاد خرج می کنن
"Amir"
۷ مهر ۱۳۹۳چه طراحی خاصی داره،آدمو هیجان زده میکنه
a-x1
۷ مهر ۱۳۹۳VHS بود فیلمِش.. یادِ VHS گِرامی باد.
سعید
۷ مهر ۱۳۹۳همین آینده نگری ها فراری رو تو این جایگاه نگه داشته.
صادق
۷ مهر ۱۳۹۳تا ببینیم قیمت چقدر بوده؟؟؟!؟!؟!
ببین توانایی فراری چقد توی ساختن موتور های قدرتمند بالا بوده! (البته هستن بعضی شرکتای دیگه که یه همچین توانایی هایی داشتن و دارن ولی تعدادشون زیاد نیست!)
سال 1970 رونمایی شده، یعنی تکنولوژی موتور این ماشین حداقل مال 1965 هستش! (شایدم قدیمی تر باشه)
تونستن حداکثر 355 ک/س بزنن یعنی یه چیزی نزدیک به لافراری!!!
پس بدونید که دیگه مث قدیما سرعت برای فراری از میار های اصلی نیست، معیار تکنولوژی اتاق و موتور هستش
معیار آیرودینامیک و چکونگی ساخت اتاقه
معیار شتابهای ثانویه هستش
و…
که فراری توی همشون هم بهترین نباشه، جزء بهترین هاست
شتاب این ماشین هم که دیگه در حد سوپر اسپرتای امروزیه!
خلاصه ایولا…
Ahmad..F12
۹ مهر ۱۳۹۳صادق گل گفتی
ینی عاشقشم
فراری حدّ و مرز نمیشناسه
تکنولوژی + زیبایی + اصالت + سرعت + قدرت + خاص بودن = فراری
Nima.j
۷ مهر ۱۳۹۳پنین فارینا چرا این رو فروخته؟؟؟؟؟؟؟
حسین
۷ مهر ۱۳۹۳0تا96 همش 3.1دهم ثانیه حداکثر سرعتم 355 اونم 40سال پیش خدای دمشون گرم
Alpha
۷ مهر ۱۳۹۳44 سال پیش خودرویی تولید کردن که شتاب 3.1 ثانیه ای داشته تازه الان خودروسازها به این رقم نزدیک شدن (خیلی ا ماشینا هنوز این شتاب رو ندارن )! فکر کنید الان دیگه چه چیزایی تولید میکنن 40 سال دیگه رواج پیدا میکنه ! البته اینم بگم شتاب فوق العاده این ماشین بخاطر وزن بسیار کمش هست که همش 900 کیلوگرمه
محمدحسین پورکیوان
۷ مهر ۱۳۹۳این پنین فارینا همیشه از زمان خودش جلو بوده و هست البته فراری اینو خوب درک کرده چون بیشتر طراحی های خاص فراری متعلق به پنین فاریناست.
مجتبی (ساروی)
۷ مهر ۱۳۹۳عجب کلیپ مزخرفی بود نه سرعتو نشون داد نه صدای صدای اگزوزو نه هندلینگی چیزی یکسره با یه اهنگ مسخره صحنه اهسته ی ماشینو نشون میده
4MATIC
۷ مهر ۱۳۹۳زیادی مفهومیه
درکل فقط بایدعاشقش باشی تابراش پول بدی
datsun
۷ مهر ۱۳۹۳با این خودرو میشه به توانای های فراری پی برد 44 سال پیش اینو ساخته!
farzad
۷ مهر ۱۳۹۳این فراریه یا سفینه
یونس
۷ مهر ۱۳۹۳فکرش رو بکنید پراید کانسپت یا همون مفهومی بقول پدال.
اونوقت پرواز میکرد (:
امید
۸ مهر ۱۳۹۳شبیه سفینه فضایی هست
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳این یک شاهکار مهندسی هست
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳خیلی تخیلیه
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳ولی اینو هم بگم
طراحش تخیلیش خیلی کلاسیک بوده
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳فراری هم کلا تخیلش قویه