شرکت بریتانیایی بِل اسپرت و کلاسیک از فراری 330GTC مدل ۱۹۶۶ بازسازی شده رونمایی کرد. این شرکت سه سال زمان را صرف احیای خودروی کلاسیک یاد شده کرده است. فرایند بازسازی این فراری دوستداشتنی با جدا کردن قطعات مختلف کابین در دو هفته شروع شد و سپس اجزای بدنه شامل سپرها، چراغها و شیشهها جدا شدند.
مرحله بعدی در بازسازی فراری 330GTC بررسی معماری و زیرساخت این خودرو بود به گونهای که بِل اسپرت و کلاسیک اقدام به جداسازی سیستم تعلیق، فنرها، بازوهای کنترل کننده و… کرد. همانند هر پروژه بازسازی دیگر، توجه فوقالعادهای به جزئیات بدنه این خودرو شده تا از شباهت دقیق آن به نسخه اولیه اطمینان حاصل شود. به همین منظور کمپانی یاد شده تکنیک ویژهای را برای احیای بدنه و رنگآمیزی دوباره آن بکار برد. این فراری 330GTC در ابتدا رنگ بدنه آبی داشته ولی چندین بار رنگ بدنهاش تغییر یافته است؛ اما اسناد اصلی به دست آمده از کمپانی تائید کرد رنگ اصلی خودرو سبز روشن بوده است. به همین خاطر بل اسپرت و کلاسیک نیز از همین رنگ استفاده کرده است.
کار مربوط به بازسازی کابین را نیز یک شرکت دیگر انجام داده و مالک خودرو سفارش چرم مشکی را بجای چرم اولیه خودرو داده است. فریمهای اصلی صندلیها حفظ شدهاند اما بجای فوم قبلی از فومهای جدید استفاده شده تا راحتی بیشتری داشته باشند. یکی از بخشهای سخت این پروژه بازسازی داشبورد بوده است. اگرچه تریم چوبی داشبورد وضعیت خوبی داشته اما حفرهای در آن به چشم میخورد و همین امر شرکت سازنده را مجبور کرد حفره را پس از امتحان کردن روشهای گوناگون پر کند تا ظاهر داشبورد ایرادی نداشته باشد.
پیشرانه ۱۲ سیلندر اصلی فراری 330GTC نیز احیا شده و حتی کوچکترین بخش آن نیز از نو ساخته شده است. دو روز تست داینوی این پیشرانه نشان دهنده قدرت ۳۰۰ اسب بخاری در دور ۷ هزار پیشرانه بوده است. همچنین چند صد کیلومتر تست جادهای نیز انجام شده تا از صحت عملکرد پیشرانه اطمینان حاصل شود. مدیر فروش بل اسپرت و کلاسیک میگوید:
ما خودرویی تولید کردهایم که درست از همان نگاه اول عالی و بیعیب و نقص به چشم میآید. ما معتقدیم زیبایی تنها به ظاهر خلاصه نمیشود و به همین خاطر است که تمامی قطعات این خودروی ۵۶ ساله نو به نظر میرسد. در مقایسه با محصولات ۱۲ سیلندر فراری در آن دوران، 330GTC کمی نادیده گرفته میشد اما این خودرو ترکیبی شگفتانگیز از زیبایی و عملکرد را ارائه میکند.
خودروی موردبحث اخیرا توانست جایزه رویداد ۲۰۲۲ Salon Privé Concours d’Elégance را به خود اختصاص دهد.
PURIYA
۷ آبان ۱۴۰۱چه رنگ خاصیییییی❤️ واقعا نگا کردن بهش روحو صیغل میده
Ferrari 🇮🇹
۷ آبان ۱۴۰۱دقیقا
میلاد زد ام
۷ آبان ۱۴۰۱رنگ کاهویی
من رو یاد 504 های داخل ایران انداخت ….
علی ریحانی
۸ آبان ۱۴۰۱البته پژو ۵۰۴ های ایران معروف به سبز انگوری بودن
پدرم یکی داشت که تو کارتشم سبز انگوری نوشته بود
تقریبا مث همین بود رنگش
خیلی ماشین عالی یی بود،یادش بخیر
تو اتوبان کرج قزوین ۱۶۰ کیلومتر با ۵ تا سرنشین میرفت!
TML BN
۷ آبان ۱۴۰۱لعنتی محصولات فراری یکی از یکی شاهکار ترن و آدم با نگاه کردن به اون ها خسته نمیشه
و میلاد نکته جالبی رو اشاره کردی منم یاد ۵۰۴ یا پژو آخوندی افتادم
میلاد زد ام
۷ آبان ۱۴۰۱کلا 504 از معدود محصولات پزو هستش که دوسش دارم
یکی از بهترین حس هایی که تا به حال داخل یه ماشین تجربه کردم مربوط به 504 هستش
موتورش هم یه صدای تر تر و لرزش خاصی داره
کاملا حس مکانیکی حرکت قطعات رو به آدم القا میکنه
البته پدربزرگ من داشت یدونه توش یه بوی خاص چرم مانند میداد وقتی میرفتی بنزین میزدی بوی داخلش با بوی بنزین مخلوط میشد اصلا یه معجون عجیبی میشد
Muty
۷ آبان ۱۴۰۱البته به 504 ها میگفتن پژو دکتر تا جایی که بنده یاد دارم !
پژو آخوندی به پژو 404 ها میگن
SLR _ 722
۷ آبان ۱۴۰۱باز من یاد رنگ ۵۱۸ افتادم
فکر کنم به رنگ اون میگن انگوری
۵۱۸ انگوری با رینگ های آفریقایی و چراغ های جلویی که دوتاش زرد هست میشه یک ترکیب دوست داشتنی
یکهو دلم خواست 😔
علی
۷ آبان ۱۴۰۱فراری پادشاه همه خودروها ، فراری یعنی عشق
Amirreza.M
۸ آبان ۱۴۰۱باز سازی یعنی این نه اینکه برداری رو ماشینای کلاسیک موتور برقی بندازی
Parsa
۷ آبان ۱۴۰۱حتی برای من که فراری دوست ندارم دوست داشتنیه
Ferrari 🇮🇹
۷ آبان ۱۴۰۱وقعا زیباست، رخش مارانلو 🇮🇹
محمدهادی
۷ آبان ۱۴۰۱چه موتور ناااابی هم داره
جاااان ۳۰۰ اسب سبک بال
بندازیش خارج از شهر صدای موتورو دربیاری بری فضا
Ferrari 🇮🇹
۸ آبان ۱۴۰۱دقیقا 🔥
Khosrow
۷ آبان ۱۴۰۱میشه بفرمایید دلیل حذف نظرات بدون توهین و کاملا ایرانی چیه پدال؟
ولی کامنت های ضد وطنی رو نشر میدی؟ ..
حسین دهمرد
۷ آبان ۱۴۰۱چون افتاده دست زومیت
مال ایرانی خار داره
میلاد زد ام
۷ آبان ۱۴۰۱یه نیگا به این دیسلایک هایی که گرفتی بنداز تا متوجه بشی مردم کی رو ایرانی میدونن کی رو غیر ایرانی .
آقا جون با زور نمیشه حکمرانی کرد
چرا نمیخواین اینو متوجه بشین !
Khosrow
۸ آبان ۱۴۰۱نه عزیزم همون چندتا لایک نشون میده چندتا ایرانی واقعی داریم ..
Radmehr
۷ آبان ۱۴۰۱زد وطنی نیست
دقیقا بخاطر وطنمونه
پدرام
۷ آبان ۱۴۰۱عجب چیزیه
Royal Driver UK 70
۷ آبان ۱۴۰۱دمشون گرم، کارشون درسته. عالی شده
مهردادکمال
۷ آبان ۱۴۰۱قطعا ارزش ۳سال وقت گذاشتن رو داره چون ۳۰۰اسب قدرت از خالص ترین نژاد اسب نسیب صاحب اتوموبیل شده! ۳۰۰اسب بخار برای بیش از نیم قرن پیش!
یه روزی خواهند گفت انزو فراری لئوناردو داوینچی صنعت اتوموبیله!
امیر آرویش _ اهوازی
۸ آبان ۱۴۰۱واقعا دمشون گرم کار واقعا سختیه بازسازی