فراری

بازسازی نسخه کمیاب از فراری 330GTC با صرف 3 سال زمان

شرکت بریتانیایی بِل اسپرت و کلاسیک از فراری 330GTC  مدل ۱۹۶۶ بازسازی شده رونمایی کرد. این شرکت سه سال زمان را صرف احیای خودروی کلاسیک یاد شده کرده است. فرایند بازسازی این فراری دوست‌داشتنی با جدا کردن قطعات مختلف کابین در دو هفته شروع شد و سپس اجزای بدنه شامل سپرها، چراغ‌ها و شیشه‌ها جدا شدند.

مرحله بعدی در بازسازی فراری 330GTC بررسی معماری و زیرساخت این خودرو بود به گونه‌ای که بِل اسپرت و کلاسیک اقدام به جداسازی سیستم تعلیق، فنرها، بازوهای کنترل کننده و… کرد. همانند هر پروژه بازسازی دیگر، توجه فوق‌العاده‌ای به جزئیات بدنه این خودرو شده تا از شباهت دقیق آن به نسخه اولیه اطمینان حاصل شود. به همین منظور کمپانی یاد شده تکنیک ویژه‌ای را برای احیای بدنه و رنگ‌آمیزی دوباره آن بکار برد. این فراری 330GTC در ابتدا رنگ بدنه آبی داشته ولی چندین بار رنگ بدنه‌اش تغییر یافته است؛ اما اسناد اصلی به دست آمده از کمپانی تائید کرد رنگ اصلی خودرو سبز روشن بوده است. به همین خاطر بل اسپرت و کلاسیک نیز از همین رنگ استفاده کرده است.

کار مربوط به بازسازی کابین را نیز یک شرکت دیگر انجام داده و مالک خودرو سفارش چرم مشکی را بجای چرم اولیه خودرو داده است. فریم‌های اصلی صندلی‌ها حفظ شده‌اند اما بجای فوم قبلی از فوم‌های جدید استفاده شده تا راحتی بیشتری داشته باشند. یکی از بخش‌های سخت این پروژه بازسازی داشبورد بوده است. اگرچه تریم چوبی داشبورد وضعیت خوبی داشته اما حفره‌ای در آن به چشم می‌خورد و همین امر شرکت سازنده را مجبور کرد حفره را پس از امتحان کردن روش‌های گوناگون پر کند تا ظاهر داشبورد ایرادی نداشته باشد.

پیشرانه ۱۲ سیلندر اصلی فراری 330GTC نیز احیا شده و حتی کوچک‌ترین بخش آن نیز از نو ساخته شده است. دو روز تست داینوی این پیشرانه نشان دهنده قدرت ۳۰۰ اسب بخاری در دور ۷ هزار پیشرانه بوده است. همچنین چند صد کیلومتر تست جاده‌ای نیز انجام شده تا از صحت عملکرد پیشرانه اطمینان حاصل شود. مدیر فروش بل اسپرت و کلاسیک می‌گوید:

ما خودرویی تولید کرده‌ایم که درست از همان نگاه اول عالی و بی‌عیب و نقص به چشم می‌آید. ما معتقدیم زیبایی تنها به ظاهر خلاصه نمی‌شود و به همین خاطر است که تمامی قطعات این خودروی ۵۶ ساله نو به نظر می‌رسد. در مقایسه با محصولات ۱۲ سیلندر فراری در آن دوران، 330GTC کمی نادیده گرفته می‌شد اما این خودرو ترکیبی شگفت‌انگیز از زیبایی و عملکرد را ارائه می‌کند.

خودروی موردبحث اخیرا توانست جایزه رویداد ۲۰۲۲ Salon Privé Concours d’Elégance را به خود اختصاص دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    چه رنگ خاصیییییی❤️ واقعا نگا کردن بهش روحو صیغل میده

    موافقم 51
    مخالفم 4
    1. Ferrari 🇮🇹

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 29
      مخالفم 2
    2. میلاد زد ام

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      رنگ کاهویی
      من رو یاد 504 های داخل ایران انداخت ….

      موافقم 37
      مخالفم 11
      1. علی ریحانی

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (51 ديدگاه)

        البته پژو ۵۰۴ های ایران معروف به سبز انگوری بودن
        پدرم یکی داشت که تو کارتشم سبز انگوری نوشته بود
        تقریبا مث همین بود رنگش
        خیلی ماشین عالی یی بود،یادش بخیر
        تو اتوبان کرج قزوین ۱۶۰ کیلومتر با ۵ تا سرنشین میرفت!

        موافقم 19
    3. TML BN

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      لعنتی محصولات فراری یکی از یکی شاهکار ترن و آدم با نگاه کردن به اون ها خسته نمیشه
      و میلاد نکته جالبی رو اشاره کردی منم یاد ۵۰۴ یا پژو آخوندی افتادم

      موافقم 37
      مخالفم 3
      1. میلاد زد ام

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        کلا 504 از معدود محصولات پزو هستش که دوسش دارم
        یکی از بهترین حس هایی که تا به حال داخل یه ماشین تجربه کردم مربوط به 504 هستش
        موتورش هم یه صدای تر تر و لرزش خاصی داره
        کاملا حس مکانیکی حرکت قطعات رو به آدم القا میکنه
        البته پدربزرگ من داشت یدونه توش یه بوی خاص چرم مانند میداد وقتی میرفتی بنزین میزدی بوی داخلش با بوی بنزین مخلوط میشد اصلا یه معجون عجیبی میشد

        موافقم 20
        مخالفم 8
      2. Muty

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        البته به 504 ها میگفتن پژو دکتر تا جایی که بنده یاد دارم !
        پژو آخوندی به پژو 404 ها میگن

        موافقم 5
        مخالفم 16
    4. SLR _ 722

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (231 ديدگاه)

      باز من یاد رنگ ۵۱۸ افتادم

      فکر کنم به رنگ اون میگن انگوری

      ۵۱۸ انگوری با رینگ های آفریقایی و چراغ های جلویی که دوتاش زرد هست میشه یک ترکیب دوست داشتنی

      یکهو دلم خواست 😔

      موافقم 13
      مخالفم 1
    5. علی

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      فراری پادشاه همه خودروها ، فراری یعنی عشق

      موافقم 7
      مخالفم 5
    6. Amirreza.M

      ۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      باز سازی یعنی این نه اینکه برداری رو ماشینای کلاسیک موتور برقی بندازی

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. Parsa

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حتی برای من که فراری دوست ندارم دوست داشتنیه

    موافقم 27
    مخالفم 2
  3. Ferrari 🇮🇹

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    وقعا زیباست، رخش مارانلو 🇮🇹

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      چه موتور ناااابی هم داره
      جاااان ۳۰۰ اسب سبک بال
      بندازیش خارج از شهر صدای موتورو دربیاری بری فضا

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Ferrari 🇮🇹

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        دقیقا 🔥

        موافقم 7
        مخالفم 1
  4. Khosrow

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    میشه بفرمایید دلیل حذف نظرات بدون توهین و کاملا ایرانی چیه پدال؟
    ولی کامنت های ضد وطنی رو نشر میدی؟ ..

    موافقم 13
    مخالفم 52
    1. حسین دهمرد

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      چون افتاده دست زومیت
      مال ایرانی خار داره

      موافقم 15
      مخالفم 34
      1. میلاد زد ام

        ۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        یه نیگا به این دیسلایک هایی که گرفتی بنداز تا متوجه بشی مردم کی رو ایرانی میدونن کی رو غیر ایرانی .
        آقا جون با زور نمیشه حکمرانی کرد
        چرا نمیخواین اینو متوجه بشین !

        موافقم 40
        مخالفم 5
        1. Khosrow

          ۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          نه عزیزم همون چندتا لایک نشون میده چندتا ایرانی واقعی داریم ..

          موافقم 3
          مخالفم 20
    2. Radmehr

      ۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      زد وطنی نیست
      دقیقا بخاطر وطنمونه

      موافقم 29
      مخالفم 4
  5. پدرام

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    عجب چیزیه

  6. Royal Driver UK 70

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    دمشون گرم، کارشون درسته. عالی شده

  7. مهردادکمال

    ۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1986 ديدگاه)

    قطعا ارزش ۳سال وقت گذاشتن رو داره چون ۳۰۰اسب قدرت از خالص ترین نژاد اسب نسیب صاحب اتوموبیل شده! ۳۰۰اسب بخار برای بیش از نیم قرن پیش!
    یه روزی خواهند گفت انزو فراری لئوناردو داوینچی صنعت اتوموبیله!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. امیر آرویش _ اهوازی

    ۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا دمشون گرم کار واقعا سختیه بازسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا