در کابین این خودروی اسپرت از چرم سرخ، چوب و مواد اولیه بازیافت شده مخصوص استفاده شده است.
فراری با تاسیس واحد «تیلور مِید» امکان سفارشیسازی بیشتر را به مشتریانش داده است تا فراری اسپرتشان را به محصولی کاملا منحصربهفرد تبدیل کنند. آخرین اثر این واحد طراحی، روما اسپایدر تیلورمید است که رنگبندی منحصربهفرد، مواد اولیه خاص و طرحهای گوناگونی را برای ارزانترین محصول لوکس فراری به ارمغان آورده است. هدف خودروساز ایتالیایی از معرفی این محصول، نمایش تواناییها و جذب مشتریانش به ثبتسفارش در واحد تیلورمید عنوان شده است.
مقالات مرتبط:
فراری با تولید روما تیلورمید تکساخت، مهارت و تکنیکهای ساخت خود را به مشتریانش نشان داده است. این شرکت برای تولید و حکاکی طرح روی پنلهای آلومینیومی درون خودرو مانند بال جلو و کاپوت از فناوری لیزر استفاده کرده است. بخش رنگی کاپوت هم با فناوری یادشده به طرح یک قطبنما و مختصات جغرافیایی شهر مارانلو، خانه فراری، مزین شده است. رنگ بدنه با نام «اورا میدا» شناخته میشود و ترکیبی زیبا از نارنجی، گلبهی، طلایی و سرخ رس را ایجاد کرده است.
هر چند پیشرانه این خودرو از نظر فنی تغییری نکرده اما بخشهای آلومینیومی آن اینبار از آلومینیوم بازیافتشده تولید شدهاند که روی جنبه سازگاری بیشتر این خودرو با محیطزیست هم تاکید دارد. به این ترتیب، روما اسپایدر تیلورمید هم از یک پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توربوشارژر سود میبرد که توان تولید ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و میتواند بدنه زیبای آن را در عرض ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
ازجمله تغییرات دیگر روما تیلورمید میتوان به کابین آن اشاره کرد؛ جایی که صفحات زیبای چوبی نسبتا تیره هماهنگی کاملی را با پنل چوبی کف خودرو ایجاد کرده است. صندلیها به چرم سرخرنگ و بالشتک سر به لوگوی زیبای اسب خروشان فراری مزین شده است. فراری برای تمرکز هرچه بیشتر بر تولید پاک و استفاده از مواد اولیه سالم، در ساخت کنسول مرکزی و ریسمان دوخت این خودرو بهترتیب از ماسه بازیافتشده از قالبهای صنعتی موجود در کارخانه و تایرهای بازیافتی استفاده کرده است.
فراری اعلام کرده که این مدل خاص را به بخش «فراری بیمانند» در موزه انزو فراری در شهر مودنای ایتالیا اضافه خواهد کرد. این خودرو تا ماه فوریه سال ۲۰۲۵ در این نمایشگاه باقی خواهد ماند تا مشتریان فراری بتوانند از تماشای آن الهام بگیرند و اقدام به ثبتسفارش برای مدلهای تیلورمید خود کنند. نظر شما درباره این خودروی خاص چیست؟ آیا مشتریان فراری از این حرکت استقبال خواهند کرد؟
جرمی کلارکسون
۲۰ مهر ۱۴۰۳خودکار چی میگه
همینجوری خاص میکنن قشنگ شده انصافا
amirkhanzadeh
۲۱ مهر ۱۴۰۳من عاشق اون حکاکی های روی چوب و بدنه و موتور شدم
خیلی حس خوبی میدن
اگر من سفارشش می دادم
می گفتم رو چوب داخل کابین اسم پدرمو حک کنند
علی Shelby
۲۱ مهر ۱۴۰۳خیلی زیباست
mmd@
۲۱ مهر ۱۴۰۳به این میگن فراری ایتالیایی 🤪🤪☠️☠️☠️😈😈😈
Galant.VR4(JDM)
۲۰ مهر ۱۴۰۳این میگن طراحی این میگن هنر
نمای داخل تلفیقی از تکنولوژی و لاکچری بودنه نه مانیتور متری نه استفاده از رنگ های بی روح
جدا از اون طراحی بیرونی بینقص مخصوصا عقب خودرو
انجین هم که یکی از گنجینه های فراری کبیر هست V8
(تو دنیایی که همه زباله برقی میزنن تو درنسوز بمون)
MehdiTurbo
۲۱ مهر ۱۴۰۳اتفاقا به نظر من این خودرو از همه لحاظ عالیه به جز داخل
داخلش این مانیتوری که گذاشته یه حالیه طراحی های قبلی کابین فراری بهتر بود محل جایگیری مانیتور خوب نیست باریک و کشیده شده فقط مشکلش مانیتورشه
خیلی نبود دکمه فیزیکی به جا مانیتور حس میشه
علی جردن
۲۱ مهر ۱۴۰۳دقیقا موافقم طراحی کابین ها فراری های قدیم بهتر بود مخصوصا طراحی کابین ۸۱۲ سوپرفست با تودوزی فول قرمز کم نظیره بین کابینا
Galant.VR4(JDM)
۲۲ مهر ۱۴۰۳دیگه نمیشه از تکنولوژی هم عقب موند خیلی از خریداران فراری مثل ما فکر نمیکنن و بیشتر دنبال یه سوپراسپرت سریع و راحت هستن تا اون حس واقعی رانندگی با قطعات آنالوگ
علی جردن
۲۰ مهر ۱۴۰۳درگ بین فراری روما اسپایدر با ام جی سایبرستر فردا موتور دیدنی میشه ها
Silent
۲۱ مهر ۱۴۰۳تو چهرش حس یه مازراتی میده.
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳یکی از زیباترین طراحیای فراری، روما مثل ی اثر هنری میمونه
JAPAN
۲۱ مهر ۱۴۰۳از جلو خیلی به مازراتی mc20 شباهت داره