این سوپراسپرت در مقایسه با نسخههای ارزانتر امکانات کمتری دارد؛ پس چرا باید برایش ۱ میلیون دلار پرداخت کرد؟
SF90 XX اسپایدر نخستین فراری XX تاریخ است که سقف باز دارد و مشتریان متداولتری میتوانند آن را تهیه کنند. تا کنون، «برنامه XX» فراری تنها برای معتمدترین و مهمترین مشتریان این برند برگزار میشد و بهاینترتیب، تنها آنها میتوانستند سواری مدلهای خاص انزو، ۵۹۹ XX، لافراری و… را بچشند. خودروهایی که در برنامه XX شرکت میکنند نهایت توان مهندسی این برند ایتالیایی را به رخ میکشند. کاری که فراری در این برنامه انجام میدهد در برندهای دیگر بیمانند است. از همین رو، با نامگذاری نسخه ویژه SF90 با پسوند XX، انتظار میرود SF90 استراداله به سطحی جدید رسیده باشد.
خاص، مثل همیشه
SF90 XX برخلاف خودروهای برنامه XX در تیراژ بالاتر ۷۹۹ دستگاه تولید میشود و مجوز ورود به جادههای عمومی را نیز دارد. این سوپراسپرت قدرتمند با حدود نیممیلیون دلار قیمت بیشتر نسبتبه SF90 اسپایدر معمولی با برچسب قیمتی ۹۹۵ هزار دلاری به فروش میرسد؛ با این وجود در مقایسه با نمونه «ساده» تنها ۱۰ کیلوگرم سبکتر شده و ۳۰.۵ اسب بخار قدرت بیشتر دارد!
خشن و سهمگین
هر چند فراری در فروش محصولات کنونی خود و حتی مدلهای خاصتری مانند خانواده آیکونا مشکلی ندارد و سفارشات خود را تا سال ۲۰۲۵ بسته است، اما عرضه SF90 XX اسپایدر را همچنان منطقی میداند و بیشک از بازار هدف آن مطمئن شده است. البته با توجه به قطعات مختلف آیرودینامیک، اورهنگ زیاد جلو، بدنه پهناور و چندرنگی بودن بدنه آن احتمالا چندان موردعلاقه کلکسیونداران بزرگ نباشد. SF90 XX یک ابرکانورتیبل است که با سرعت بوگاتی شیرون شتاب میگیرد اما از چابکی یک لوتوس سود میبرد. به ادعای سازنده، این خودرو برا رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و درعرض ۶.۷ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید اما حس سواری آن، چیزی فراتر از این ارقام را به راننده القا میکنند.
اگر سقف پایین باشد، صدای بهکار افتادن توربوها بهخوبی به گوش خواهد رسید که بهلطف سیستم هیبریدی کندی و تاخیر ندارد. سرعت خروج این خودرو از پیچها آنقدر زیاد است که انگار راننده مسیر پیچ را در یک چشم بههم زدن طی میکند؛ از یک خط مستقیم به خط مستقیم دیگر! این ابرخودروی ۱,۰۲۷ اسب بخاری ناملایم است. چسبندگی بسیار بالا است و جعبهدنده تعویض لحظهای دارد. همانطور که از مهندسی ایتالیایی این شرکت انتظار میرود، ترکیب این المانهای عملکردی هم به بهترین نحو انجام شده است.
کیفیت بالای فراری، مثل همیشه!
زمانی که مکانیزم تمام الکترونیکی سقف بسته شود، هیچ تفاوتی میان نسخه کوپه و اسپایدر احساس نمیشود اما بهمحض اینکه راننده سقف SF90 XX اسپایدر را باز کند و در یک جاده نهچندان بینقص پا را روی پدال پاز بفشارد، عملکرد فرمان دچار سستی میشود. اشتباه نکنید، این فراری همچنان هر نوع جادهای را در مینوردد اما در مقایسه با پرچمدار مکلارن که با همین عملکرد، بدون لرزش فرمان حرکت میکند، حس قدیمیبودن به راننده فراری دست خواهد داد؛ انگار در حد یک خودروی کاملا مدرن بهروزرسانی نشده است.
البته مهندسی فراری فکر اینجا را هم کرده و برای رفع این مشکل، حالتی اختصاصی را برای جادههای نامرغوب قرار داده است تا راننده دوباره به بالاترین سطح اعتمادبهنفس برسد. با فعالشدن تنظیمات یادشده، راننده متوجه میشود SF90 XX اسپایدر به خودرویی آرام و نهچندان XX تبدیل شده است. اگر هم پیشرانه V8 را کنار بگذارد و از حالت تمام برقی استفاده کند، میتواند به درازای ۴۰ کیلومتر، خودرویی متفاوت را تجربه کند و بدون دردسر شنیدن صدای باد، از یک سوپراسپرت مدرن برقی لذت ببرد.
کسی با «ابرخودرو» سفر نمیکند
حتی اگر مالک از کلیشه سفرکردن با گرنتورر خود بگذرد و بخواهد با این خودروی قدرتمند سفر کند، باز هم جای زیادی برای حمل بار ندارد. SF90 XX اسپایدر یک سوپراسپرت کانورتیبل است که مانند ابرخودروهایی برنامه XX روی عملکرد بالا و راندمان خشن تمرکز دارد تا برای ۷۹۹ خریدار آن، بهترین تجربه سواری ممکن را فراهم کند. هر چند تنظیماتی هم برای رانندگی آرامتر وجود دارد اما هر کار کنید، طبیعت این خودرو عوض نخواهد شد. هر چند SF90 مجهز به پکیج «استو فیورانو» امکاناتی چون چرخهای فیبرکربنی دارد اما در سبد محصولات فراری، نام XX حرف دیگری برای گفتن دارد. نظر شما درباره این سوپراسپرت چیست؟
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب هیولایی 😢👏👏👏.
froG-driVer
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳استراداله اش بهتره
A
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری همه چی داره.
اسپم دوستان برنامه های جرمی کلارکسون و جیمز همون رو از کجا ببینم؟
AMANTE
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.aparat.com/MehdiKheirkhahi
فقط انگلستان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خودروسازی درجه یک ایتالیا و انگلستان اینجاها خودشون رو نشون میدن
این همه آلمان آلمان و آمریکا آمریکا میکنید ولی در واقعیت آلمان و آمریکا یه خودرو درست درمون برای رقابت با برترین خودروهای ایتالیای زیبا و انگلستان کبیر ندارن و مثل همیشه یه شکست به تلخی لیموی موجود در خورشت قورمه سبزی میخورن.
حامد .مهدی پناه
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بدون تعصب این ماشین و بزارن کنار یه پورشه کررا جی تی انتخاب خودت کدومه؟
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب من قطعا sf90xx
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳الان ربطش به انگلیس کجاست ؟
FY
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳😁😁😁😁
سوشیانت
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ایتالیایی ها هم هیچ ماشینی ندارن که حریف هنسی ونوم f5 بشه
بی خیال اسم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هنسی ونوم F5 که موتور های ال اس جنرال موتورز رو توسعه میده رو با فراری مقایسه می کنه؟
بعد از کی تا حالا یه شرکت تیونینگ خودرو رو با شاه موتوراسپورت فراری مقایسه می کنی؟
که کلی محبوبیت بین پولدارا داره
هر وقت هنسی همچین محبوبیتی داشت بیا مقایسه کن
امین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی اشتباه میزنی!!!!!!!!
از دنیای خودرو خیلی دوری دادا
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳هنسی ونوم؟ همون که از شاسی و بدنه تغییریافته لوتوس استفاده میکنه و بیس موتور اش از ی کمپانی دیگه میاد که اون خودش از فراری موتور گدایی میکنه؟ کی اونو خودروساز حساب میکنه اخه 😁 توی درگی که خودش بین ۸۱۲ و چلنجر انجام داد حد خودشو فهمید ولی تو هنوز نفهمیدی؟؟😂😂
arvin44
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳شما که از پروفایلت معلومه که اصلا تعصبی نیستی و با عدل نظر میدی😂
علی صفرپور
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بعله هر چی شما بفرمایین!
فقط انگلستان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ارادت آقای صفرپور گرامی.
mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳لازمه یاد آوری کنم که لامبورگینی و بنتلی زیر مجموعه فولکسن ؟ پیشرانه مکلارن f1 برای بی ام وس ؟رولزرویس زیر مجموعه بی ام وس ؟پیشرانه پاگانی برای بنزه ؟
مجید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نکته اینجاست که همون پیشرانهی لامبورگینی اوراکان رو آئودی آر ۸ هم هست ولی نتیجه متفاوته! درسته که آلمانیا خیلی کمک کردن و خیلی قطعات رو تامین کردن، ولی این ایتالیاییها هستن که بهترین خروجی رو تحویل میدن و این یه همزیستی برندست.
شمال
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اونی که در قورمه میریزن لیمو نیست و لیمو امانی هست و درضمن تلخ نیست و ترشه
froG-driVer
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تلخی لیموی قورمه سبزی خط قرمزه☠️
sinasvj
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هرکاریم سر اس اف نود بیارن بازم میگم هیچوقت شایسته و لایق جانشینی لافراری نیست و امیدوارم جانشین اس اف نود بدتر از این هم نشه و انقدر این ماشین بدفروشه که داخل هر نمایندگی حداقل یدونه هست ولی لافراری همش با وجود قیمت سرسام آور فروش رفت چون یه الماس بود
Ferrari
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳Sinasvj
شما یه دور دیگه بخون ببین چی نوشته. فراری تا اخر ۲۰۲۵ این ماشین و نسخه معمولی sf90و سایر محصولاتش رو فروخته حالا شما میگی بد فروشه چون تو هر نمایندگی فراری یه دونه ازش هست؟ مثلا تو نمایندگی های پورشه از مدل ۹۱۱ توربو اس هیچ مدلی نیست که مشتری حداقل سوارش بشه؟
sinasvj
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۹۱۱ یه ماشین بدون محدودیت تیراژه جناب با اس اف نود که مثلا تولید محدوده نباید فروشش و وجودش در شوروم نمایندگی مقایسه بشه، ماشینی که تیراژ محدود باشه باید توی پارکینگ کلکسیون باشه نه داخل شوروم نمایندگی
Ferrari
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳استاد، sf90 هم تولید انبوهه. نسخه xx هست که تولید محدوده.
ضمنا sf90 جانشین لافراری هم نبود
وقتی این موارد ساده رو هم نمیدونید مگه مجبورید کامنت بذارید؟
R@min
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳911 هم جزو محصولات تولید محدود هست حتی کوروت هم تولید محدود بحساب میاد و تو مدل های تاپ مثل توربو، GT یا Z06 و ZR1 تولید زیر سه هزارتا میاد. مبحث تولید خیلی جزئی تره و این مدل محصولات سری X فراری یا اسامی خاص لامبو به اصطلاح Collectible یا کلکسیونی به حساب میان و یه جریان دلالی بین میلیونرها هست که ماشینو با قیمت کارخونه سفارش میدن و با یه سود قابل توجهی به شوروم ها می فروشن و اونام باز با یه افزایش قیمت به یه میلیونر دیگه و چرخه دلالی بی پایان تا زمانی که اون مدل قدیمی بشه.
اتفاقا اونایی که شوروم های قطر یا امارات رفته باشن دیدن که پر هست از انواع مدل های خاص فراری و لامبوهای SVJ و پرفورمانته و STO با قیمت هایی بیشتر از سه یا چهار برابر کارخونه این وسط چند تا مدل خاص دیگه مثل فورد GT یا محصولات منصوری هم هست که با قیمت های میلیون دلاری معامله میشه.
sinasvj
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳من اینو نمیگم تمام رسانه ها اس اف نود رو به عنوان جایگزین فراری برای لافراری قلمداد میکنند و خود فراری برای محصولات فرای پرچمدار مدل های XX رو میسازه مثل انزو و لافراری و اس اف نود هرچند منم این ماشین رو چه از نظر کلاس بندی چه از نظر طراحی و چه از نظر انجین به هیچ وجه قابل قیاس با لافراری که یک شاهکار هنری و مهندسی بود نمیدونم بنظرم شمام انقدر تعصبی رفتار نکنید درسته بحث سلیقه ست و واقعا هرکس بدون تعصب عاشق فراری باشه میدون اس اف نود اونی که باید میبود نیست!
Carbonado Aventador
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری ماشین نمیسازه شاهکار میسازه
(شاید تو طراحی بعضی وقتا ضعف داشته باشه ولی فنی هیچ ایرادی نداره)
تنها علتی که تو این ماشین بیشتر از این اضافه کاری نشده فقط بخاطر معرفی جانشین لافراری هست
چون میخوان اون ماشین از لحاظ پرفومنس کاملا برتر باشه و رقیب دیگه ای تو محصولات فعلی فراری نداشته باشه!!
Amirmohammad
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳شاهکاریه واس خودش
Peiman56
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته چراغهای جلوش یکم شبیه مک لارن وچراغهای عقبش شبیه پورشه شده ولی باز هم لعنتی یک فراریه و آدم از دیدنش سیرنمیشه.نمای جانبیش که تیر خلاص رو میزنه به قلب عشاقش.رنگ قرمزش که روی هر ماشینی هم باشه جلوه خاصی میده به اون ماشین،چه برسه روی فراری.
کلا خیلی خوشگله.خوشبحال کسایی که میتونن لااقل از نزدیک ببینن و صدای غرش موتورV12اون رو بشون.
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳زیبا جذاب دلربا عالی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پژو پارس
AMIN JAFARI
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری خیلی خاصه کلا انگار فرازمینی هستش البته در کنارش پاگانی کونیخزگ هم هستن
Scuderia Ferrari
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اولین ماشینی که مرز سوپر اسپرت ها و هایپر کارها رو به هم پیوند داد و نسخه XX هم اوج توانایی و پرفورمنس SF90 استراداله در اولین نسلش بود
امیدوارم یه مطلب هم درباره 499P Modificata بزارین که در پیست خیلی بی رحم و ترسناک به نظر میرسه
علی صفرپور
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اولی نیست
دانیال_Surrey،England
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ایمان جان اولین سوپرکاری که این کار رو کرد 720s بود.
Scuderia Ferrari
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا دانیال عزیز
720S در زمان خودش بی رقیب بود ولی با معرفی SF90 استراداله حتی جانشین های 720S یعنی 750S و 765LT هم حریف این هیولای فراری نشدن
قشنگ یه لِول کلاس سوپر اسپرت ها رو ارتقاء داد
تو درگ carwow دیدیم که 750S حتی از پس 296GTB هم بر نیومد و اتفاقاً این آتشی بود که خود مکلارن روشن کرده بود و فراری بنزین این آتش بود
آقای صفرپور عزیز
نظر شما کدوم ماشینه ؟؟
دانیال_Surrey،England
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳شما میگی sf اولین ماشینی بود که سوپر کارها رو به هایپرها پیوند داد.
خب قبلش 720 این کار رو کرده بود دیگه.
این حرفی که شما میزنی معنیش اینه که sf راه 720 رو ادامه داده،نه اینکه اولین باشه.
البته اینجا هم فراری یخورده به لحاظ مارکتینگ گیج زده،296 و sf پرفورمنسشون بسیار به هم نزدیکه.
فقط انگلستان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ایمان جان sf90 از هایپرکارهای گذشته هم سریعتره هرچند که در این زمان با همچین قدرت و شتابی در کلاس سوپراسپورت قرار میگیره.
Scuderia Ferrari
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نظر شما محترمه ولی SF90 استراداله ادامه دهنده راه 720S نبود و یه لیگ جدا تشکیل داد با اون پرفورمنس وحشتناکی که داره
به هر حال نزدیک ترین و اصلی ترین رقیب حال حاضر فراری ، مکلارن هست و بعدش پورشه و لامبورگینی
امسال تنور رقابت با معرفی جانشین های P1 و LaFerrari داغ تر هم میشه
r002
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری شاهکار سازه🔥🇮🇹
𝐀𝐥𝐢
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جذاب در عین حال ترسناک!
عارف رضاییان
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری همیشه بهترین بوده و خواهد بود تو قسمت سودآورترین خودروهای جهان سالهاست که جایگاه اول رو داشته خواهد داشت
یوسف
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ای کاش نمای جلو بهتر بود….. اون چراغ های جلو واقعا در حد فراری نیستن…… حیف این همه خوبی و تکنولوژی که با طراحی های بد ترکیب میشن……
فراری اگه نتونه به یک ژنوتیپ برای محصولاتش دست پیدا کنه. در 10 سال آینده بلایی که سر بنز اومد سر فراری هم میاد….. این محصولات هویت فراری رو ندارن……
arya
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳روئلتو آماده باش سرورت داره میاد🔥
زیزیگولو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سوپراسپرت مسابقه ای واسه خیابون ………… از کل کل های خیابونی با ماشینای سوپراسپرت خیلی خوشم میاد مثل سری فیلمای سریع و خشن
Lamberto
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری و مازراتی دو اتومبیل ساز واقعی که دید یه شخص ماشین باز واقعیو نسبت به مکانیک تغییر میدهند
پارسا زندی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا سقف نداره؟؟؟
اصلا نمونه سقف دار داره؟؟؟
Hasan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری هر چقدر بالا بره پایین بیاد هیچوقت به لامبورگینی نمیرسه حتی بهترین نسخه فراری یعنی لافراری تو درگ با لامبورگینی اونتادور svj محو میشد فراری خوبه ولی لامبورگینی یه چیز دیگس
سروش
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.aparat.com/v/1Fxrn
توطئه در کاره حسن جان
با sf90 هم که مشخصه دیگه نتیجه
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اره خب لامبورگینی پشت فراری محو میشد. 😂😂 همون روئلتو هم نمیتونه لافراری رو بزنه، بزار sf90 و ۲۹۶ به استراحتشون برسن 😁
پوریا
۱ خرداد ۱۴۰۳روئلتو بدون متور برقی با اون وزن لافو میزنه تو ویدیو هایی ک دیدم حتی لانچ اونتادور ازش بهتر بود
مجید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط حیرت میتونه این حجم از شکوه و زیبایی رو تحسین کنه.
BMW
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب چیزیه🔥
مرتضی نیکسرد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش یه نسخهxxxهم بزنه😮💨
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فراری دین دوم مردم ایتالیا واقعا تعصبشو میکشم من لامبو فن فراری بزرگ نماد ایتالیا
کامبیز
۱۸ خرداد ۱۴۰۳هر جا سخن از شاهکار است نام فراری و لامبو می درخشد!!!