فراری

بررسی فراری SF90 XX اسپایدر؛ سوپراسپرتی در لباس ابرخودروها

این سوپراسپرت در مقایسه با نسخه‌های ارزان‌تر امکانات کمتری دارد؛ پس چرا باید برایش ۱ میلیون دلار پرداخت کرد؟

SF90 XX اسپایدر نخستین فراری XX تاریخ است که سقف باز دارد و مشتریان متداول‌تری می‌توانند آن را تهیه کنند. تا کنون، «برنامه XX» فراری تنها برای معتمدترین و مهم‌ترین مشتریان این برند برگزار می‌شد و به‌این‌ترتیب، تنها آن‌ها می‌توانستند سواری مدل‌های خاص انزو، ۵۹۹ XX، لافراری و… را بچشند. خودروهایی که در برنامه XX شرکت می‌کنند نهایت توان مهندسی این برند ایتالیایی را به رخ می‌کشند. کاری که فراری در این برنامه انجام می‌دهد در برندهای دیگر بی‌مانند است. از همین رو، با نامگذاری نسخه ویژه SF90 با پسوند XX، انتظار می‌رود SF90 استراداله به سطحی جدید رسیده باشد.

خاص، مثل همیشه

SF90 XX برخلاف خودروهای برنامه XX در تیراژ بالاتر ۷۹۹ دستگاه تولید می‌شود و مجوز ورود به جاده‌های عمومی را نیز دارد. این سوپراسپرت قدرتمند با حدود نیم‌میلیون دلار قیمت بیشتر نسبت‌به SF90 اسپایدر معمولی با برچسب قیمتی ۹۹۵ هزار دلاری به فروش می‌رسد؛ با این وجود در مقایسه با نمونه «ساده» تنها ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر شده و ۳۰.۵ اسب بخار قدرت بیشتر دارد!

خشن و سهمگین

هر چند فراری در فروش محصولات کنونی خود و حتی مدل‌های خاص‌تری مانند خانواده آیکونا مشکلی ندارد و سفارشات خود را تا سال ۲۰۲۵ بسته است، اما عرضه SF90 XX اسپایدر را همچنان منطقی می‌داند و بی‌شک از بازار هدف آن مطمئن شده است. البته با توجه به قطعات مختلف آیرودینامیک، اورهنگ زیاد جلو، بدنه پهناور و چندرنگی بودن بدنه آن احتمالا چندان موردعلاقه کلکسیون‌داران بزرگ نباشد. SF90 XX یک ابرکانورتیبل است که با سرعت بوگاتی شیرون شتاب می‌گیرد اما از چابکی یک لوتوس سود می‌برد. به ادعای سازنده، این خودرو برا رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و درعرض ۶.۷ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید اما حس سواری آن، چیزی فراتر از این ارقام را به راننده القا می‌کنند.

اگر سقف پایین باشد، صدای به‌کار افتادن توربوها به‌خوبی به گوش خواهد رسید که به‌لطف سیستم هیبریدی کندی و تاخیر ندارد. سرعت خروج این خودرو از پیچ‌ها آنقدر زیاد است که انگار راننده مسیر پیچ را در یک چشم به‌هم زدن طی می‌کند؛ از یک خط مستقیم به خط مستقیم دیگر! این ابرخودروی ۱,۰۲۷ اسب بخاری ناملایم است. چسبندگی بسیار بالا است و جعبه‌دنده تعویض لحظه‌ای دارد. همان‌طور که از مهندسی ایتالیایی این شرکت انتظار می‌رود، ترکیب این المان‌های عملکردی هم به بهترین نحو انجام شده است.

کیفیت بالای فراری، مثل همیشه!

زمانی که مکانیزم تمام الکترونیکی سقف بسته شود، هیچ تفاوتی میان نسخه کوپه و اسپایدر احساس نمی‌شود اما به‌محض اینکه راننده سقف SF90 XX اسپایدر را باز کند و در یک جاده نه‌چندان بی‌نقص پا را روی پدال پاز بفشارد، عملکرد فرمان دچار سستی می‌شود. اشتباه نکنید، این فراری همچنان هر نوع جاده‌ای را در می‌نوردد اما در مقایسه با پرچمدار مک‌لارن که با همین عملکرد، بدون لرزش فرمان حرکت می‌کند، حس قدیمی‌بودن به راننده فراری دست خواهد داد؛ انگار در حد یک خودروی کاملا مدرن به‌روزرسانی نشده است.

البته مهندسی فراری فکر اینجا را هم کرده و برای رفع این مشکل، حالتی اختصاصی را برای جاده‌های نامرغوب قرار داده است تا راننده دوباره به بالاترین سطح اعتمادبه‌نفس برسد. با فعال‌شدن تنظیمات یادشده، راننده متوجه می‌شود SF90 XX اسپایدر به خودرویی آرام و نه‌چندان XX تبدیل شده است. اگر هم پیشرانه V8 را کنار بگذارد و از حالت تمام برقی استفاده کند، می‌تواند به درازای ۴۰ کیلومتر، خودرویی متفاوت را تجربه کند و بدون دردسر شنیدن صدای باد، از یک سوپراسپرت مدرن برقی لذت ببرد.

کسی با «ابرخودرو» سفر نمی‌کند

حتی اگر مالک از کلیشه سفرکردن با گرن‌تورر خود بگذرد و بخواهد با این خودروی قدرتمند سفر کند، باز هم جای زیادی برای حمل بار ندارد. SF90 XX اسپایدر یک سوپراسپرت کانورتیبل است که مانند ابرخودروهایی برنامه XX روی عملکرد بالا و راندمان خشن تمرکز دارد تا برای ۷۹۹ خریدار آن، بهترین تجربه سواری ممکن را فراهم کند. هر چند تنظیماتی هم برای رانندگی آرام‌تر وجود دارد اما هر کار کنید، طبیعت این خودرو عوض نخواهد شد. هر چند SF90 مجهز به پکیج «استو فیورانو» امکاناتی چون چرخ‌های فیبرکربنی دارد اما در سبد محصولات فراری، نام XX حرف دیگری برای گفتن دارد. نظر شما درباره این سوپراسپرت چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    عجب هیولایی 😢👏👏👏.

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      استراداله اش بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 6
  2. A

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    فراری همه چی داره.
    اسپم دوستان برنامه های جرمی کلارکسون و جیمز همون رو از کجا ببینم؟

    موافقم 9
    مخالفم 4
  3. فقط انگلستان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    خودروسازی درجه یک ایتالیا و انگلستان اینجاها خودشون رو نشون میدن
    این همه آلمان آلمان و آمریکا آمریکا میکنید ولی در واقعیت آلمان و آمریکا یه خودرو درست درمون برای رقابت با برترین خودروهای ایتالیای زیبا و انگلستان کبیر ندارن و مثل همیشه یه شکست به تلخی لیموی موجود در خورشت قورمه سبزی میخورن.

    موافقم 16
    مخالفم 14
    1. حامد .مهدی پناه

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      بدون تعصب این ماشین و بزارن کنار یه پورشه کررا جی تی انتخاب خودت کدومه؟

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. حمیدرضا

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (286 ديدگاه)

        انتخاب من قطعا sf90xx

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      الان ربطش به انگلیس کجاست ؟

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. FY

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        😁😁😁😁

        موافقم 3
        مخالفم 3
    3. سوشیانت

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      ایتالیایی ها هم هیچ ماشینی ندارن که حریف هنسی ونوم f5 بشه

      موافقم 2
      مخالفم 16
      1. بی خیال اسم

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (80 ديدگاه)

        هنسی ونوم F5 که موتور های ال اس جنرال موتورز رو توسعه میده رو با فراری مقایسه می کنه؟

        بعد از کی تا حالا یه شرکت تیونینگ خودرو رو با شاه موتوراسپورت فراری مقایسه می کنی؟

        که کلی محبوبیت بین پولدارا داره
        هر وقت هنسی همچین محبوبیتی داشت بیا مقایسه کن

        موافقم 16
        مخالفم 2
      2. امین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (657 ديدگاه)

        خیلی اشتباه میزنی!!!!!!!!
        از دنیای خودرو خیلی دوری دادا

      3. حمیدرضا

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (286 ديدگاه)

        هنسی ونوم؟ همون که از شاسی و بدنه تغییریافته لوتوس استفاده میکنه و بیس موتور اش از ی کمپانی دیگه میاد که اون خودش از فراری موتور گدایی میکنه؟ کی اونو خودروساز حساب میکنه اخه 😁 توی درگی که خودش بین ۸۱۲ و چلنجر انجام داد حد خودشو فهمید ولی تو هنوز نفهمیدی؟؟😂😂

        موافقم 12
    4. arvin44

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      شما که از پروفایلت معلومه که اصلا تعصبی نیستی و با عدل نظر میدی😂

    5. علی صفرپور

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      بعله هر چی شما بفرمایین!

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. فقط انگلستان

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        ارادت آقای صفرپور گرامی.

        موافقم 2
        مخالفم 7
    6. mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      لازمه یاد آوری کنم که لامبورگینی و بنتلی زیر مجموعه فولکسن ؟ پیشرانه مکلارن f1 برای بی ام وس ؟رولزرویس زیر مجموعه بی ام وس ؟پیشرانه پاگانی برای بنزه ؟

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. مجید

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (267 ديدگاه)

        نکته اینجاست که همون پیشرانه‌ی لامبورگینی اوراکان رو آئودی آر ۸ هم هست ولی نتیجه متفاوته! درسته که آلمانیا خیلی کمک کردن و خیلی قطعات رو تامین کردن، ولی این ایتالیایی‌ها هستن که بهترین خروجی رو تحویل میدن و این یه همزیستی برندست.

    7. شمال

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      اونی که در قورمه میریزن لیمو نیست و لیمو امانی هست و درضمن تلخ نیست و ترشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
    8. froG-driVer

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      تلخی لیموی قورمه سبزی خط قرمزه☠️

  4. sinasvj

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    هرکاریم سر اس اف نود بیارن بازم میگم هیچوقت شایسته و لایق جانشینی لافراری نیست و امیدوارم جانشین اس اف نود بدتر از این هم نشه و انقدر این ماشین بدفروشه که داخل هر نمایندگی حداقل یدونه هست ولی لافراری همش با وجود قیمت سرسام آور فروش رفت چون یه الماس بود

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. Ferrari

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      Sinasvj
      شما یه دور دیگه بخون ببین چی نوشته. فراری تا اخر ۲۰۲۵ این ماشین و نسخه معمولی sf90و سایر محصولاتش رو فروخته حالا شما میگی بد فروشه چون تو هر نمایندگی فراری یه دونه ازش هست؟ مثلا تو نمایندگی های پورشه از مدل ۹۱۱ توربو اس هیچ مدلی نیست که مشتری حداقل سوارش بشه؟

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. sinasvj

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (425 ديدگاه)

        ۹۱۱ یه ماشین بدون محدودیت تیراژه جناب با اس اف نود که مثلا تولید محدوده نباید فروشش و وجودش در شوروم نمایندگی مقایسه بشه، ماشینی که تیراژ محدود باشه باید توی پارکینگ کلکسیون باشه نه داخل شوروم نمایندگی

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. Ferrari

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          استاد، sf90 هم تولید انبوهه. نسخه xx هست که تولید محدوده.
          ضمنا sf90 جانشین لافراری هم نبود
          وقتی این موارد ساده رو هم نمیدونید مگه مجبورید کامنت بذارید؟

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. R@min

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2050 ديدگاه)

          911 هم جزو محصولات تولید محدود هست حتی کوروت هم تولید محدود بحساب میاد و تو مدل های تاپ مثل توربو، GT یا Z06 و ZR1 تولید زیر سه هزارتا میاد. مبحث تولید خیلی جزئی تره و این مدل محصولات سری X فراری یا اسامی خاص لامبو به اصطلاح Collectible یا کلکسیونی به حساب میان و یه جریان دلالی بین میلیونرها هست که ماشینو با قیمت کارخونه سفارش میدن و با یه سود قابل توجهی به شوروم ها می فروشن و اونام باز با یه افزایش قیمت به یه میلیونر دیگه و چرخه دلالی بی پایان تا زمانی که اون مدل قدیمی بشه.

          اتفاقا اونایی که شوروم های قطر یا امارات رفته باشن دیدن که پر هست از انواع مدل های خاص فراری و لامبوهای SVJ و پرفورمانته و STO با قیمت هایی بیشتر از سه یا چهار برابر کارخونه این وسط چند تا مدل خاص دیگه مثل فورد GT یا محصولات منصوری هم هست که با قیمت های میلیون دلاری معامله میشه.

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. sinasvj

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          من اینو نمیگم تمام رسانه ها اس اف نود رو به عنوان جایگزین فراری برای لافراری قلمداد میکنند و خود فراری برای محصولات فرای پرچمدار مدل های XX رو میسازه مثل انزو و لافراری و اس اف نود هرچند منم این ماشین رو چه از نظر کلاس بندی چه از نظر طراحی و چه از نظر انجین به هیچ وجه قابل قیاس با لافراری که یک شاهکار هنری و مهندسی بود نمیدونم بنظرم شمام انقدر تعصبی رفتار نکنید درسته بحث سلیقه ست و واقعا هرکس بدون تعصب عاشق فراری باشه میدون اس اف نود اونی که باید میبود نیست!

          موافقم 6
          مخالفم 6
  5. Carbonado Aventador

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    فراری ماشین نمیسازه شاهکار میسازه
    (شاید تو طراحی بعضی وقتا ضعف داشته باشه ولی فنی هیچ ایرادی نداره)

    تنها علتی که تو این ماشین بیشتر از این اضافه کاری نشده فقط بخاطر معرفی جانشین لافراری هست
    چون میخوان اون ماشین از لحاظ پرفومنس کاملا برتر باشه و رقیب دیگه ای تو محصولات فعلی فراری نداشته باشه!!

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. Amirmohammad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    شاهکاریه واس خودش

    موافقم 11
  7. Peiman56

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    درسته چراغهای جلوش یکم شبیه مک لارن وچراغهای عقبش شبیه پورشه شده ولی باز هم لعنتی یک فراریه و آدم از دیدنش سیرنمیشه.نمای جانبیش که تیر خلاص رو میزنه به قلب عشاقش.رنگ قرمزش که روی هر ماشینی هم باشه جلوه خاصی میده به اون ماشین،چه برسه روی فراری.
    کلا خیلی خوشگله.خوشبحال کسایی که میتونن لااقل از نزدیک ببینن و صدای غرش موتورV12اون رو بشون.

    موافقم 3
    مخالفم 9
  8. ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    زیبا جذاب دلربا عالی

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      پژو پارس

  9. AMIN JAFARI

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    فراری خیلی خاصه کلا انگار فرازمینی هستش البته در کنارش پاگانی کونیخزگ هم هستن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. Scuderia Ferrari

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اولین ماشینی که مرز سوپر اسپرت ها و هایپر کارها رو به هم پیوند داد و نسخه XX هم اوج توانایی و پرفورمنس SF90 استراداله در اولین نسلش بود
    امیدوارم یه مطلب هم درباره 499P Modificata بزارین که در پیست خیلی بی رحم و ترسناک به نظر میرسه

    موافقم 15
    1. علی صفرپور

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      اولی نیست

    2. دانیال_Surrey،England

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      ایمان جان اولین سوپرکاری که این کار رو کرد 720s بود.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        آقا دانیال عزیز
        720S در زمان خودش بی رقیب بود ولی با معرفی SF90 استراداله حتی جانشین های 720S یعنی 750S و 765LT هم حریف این هیولای فراری نشدن
        قشنگ یه لِول کلاس سوپر اسپرت ها رو ارتقاء داد

        تو درگ carwow دیدیم که 750S حتی از پس 296GTB هم بر نیومد و اتفاقاً این آتشی بود که خود مکلارن روشن کرده بود و فراری بنزین این آتش بود

        آقای صفرپور عزیز
        نظر شما کدوم ماشینه ؟؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          شما میگی sf اولین ماشینی بود که سوپر کارها رو به هایپرها پیوند داد.
          خب قبلش 720 این کار رو کرده بود دیگه.
          این حرفی که شما میزنی معنیش اینه که sf راه 720 رو ادامه داده،نه اینکه اولین باشه.
          البته اینجا هم فراری یخورده به لحاظ مارکتینگ گیج زده،296 و sf پرفورمنسشون بسیار به هم نزدیکه.

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. فقط انگلستان

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          ایمان جان sf90 از هایپرکارهای گذشته هم سریعتره هرچند که در این زمان با همچین قدرت و شتابی در کلاس سوپراسپورت قرار میگیره.

      2. Scuderia Ferrari

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        نظر شما محترمه ولی SF90 استراداله ادامه دهنده راه 720S نبود و یه لیگ جدا تشکیل داد با اون پرفورمنس وحشتناکی که داره
        به هر حال نزدیک ترین و اصلی ترین رقیب حال حاضر فراری ، مکلارن هست و بعدش پورشه و لامبورگینی
        امسال تنور رقابت با معرفی جانشین های P1 و LaFerrari داغ تر هم میشه

        موافقم 8
        مخالفم 2
  11. r002

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فراری شاهکار سازه🔥🇮🇹

    موافقم 11
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1541 ديدگاه)

    جذاب در عین حال ترسناک!

  13. عارف رضاییان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    فراری همیشه بهترین بوده و خواهد بود تو قسمت سودآورترین خودروهای جهان سالهاست که جایگاه اول رو داشته خواهد داشت

    موافقم 10
  14. یوسف

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    ای کاش نمای جلو بهتر بود….. اون چراغ های جلو واقعا در حد فراری نیستن…… حیف این همه خوبی و تکنولوژی که با طراحی های بد ترکیب میشن……
    فراری اگه نتونه به یک ژنوتیپ برای محصولاتش دست پیدا کنه. در 10 سال آینده بلایی که سر بنز اومد سر فراری هم میاد….. این محصولات هویت فراری رو ندارن……

    موافقم 5
    مخالفم 6
  15. arya

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    روئلتو آماده باش سرورت داره میاد🔥

    موافقم 6
    مخالفم 6
  16. زیزیگولو

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    یه سوپراسپرت مسابقه‌ ای واسه خیابون ………… از کل کل های خیابونی با ماشینای سوپراسپرت خیلی خوشم میاد مثل سری فیلمای سریع و خشن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. Lamberto

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    فراری و مازراتی دو اتومبیل ساز واقعی که دید یه شخص ماشین باز واقعیو نسبت به مکانیک تغییر میدهند

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. پارسا زندی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا سقف نداره؟؟؟

    اصلا نمونه سقف دار داره؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. Hasan

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فراری هر چقدر بالا بره پایین بیاد هیچوقت به لامبورگینی نمیرسه حتی بهترین نسخه فراری یعنی لافراری تو درگ با لامبورگینی اونتادور svj محو میشد فراری خوبه ولی لامبورگینی یه چیز دیگس

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. سروش

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      https://www.aparat.com/v/1Fxrn
      توطئه در کاره حسن جان
      با sf90 هم که مشخصه دیگه نتیجه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. حمیدرضا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      اره خب لامبورگینی پشت فراری محو میشد. 😂😂 همون روئلتو هم نمیتونه لافراری رو بزنه، بزار sf90 و ۲۹۶ به استراحتشون برسن 😁

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. پوریا

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (319 ديدگاه)

        روئلتو بدون متور برقی با اون وزن لافو میزنه تو ویدیو هایی ک دیدم حتی لانچ اونتادور ازش بهتر بود

  20. مجید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (267 ديدگاه)

    فقط حیرت میتونه این حجم از شکوه و زیبایی رو تحسین کنه.

  21. BMW

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    عجب چیزیه🔥

  22. مرتضی نیکسرد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کاش یه نسخهxxxهم بزنه😮‍💨

  23. پوریا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    فراری دین دوم مردم ایتالیا واقعا تعصبشو میکشم من لامبو فن فراری بزرگ نماد ایتالیا

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. کامبیز

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    هر جا سخن از شاهکار است نام فراری و لامبو می درخشد!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا