فراری جدیدترین محصول تک ساخت خود که SP38 نام دارد را معرفی کرده است. این خودرو به سفارش یکی از اختصاصیترین خریداران فراری ساخته شده است. SP38 بر اساس مدل ۴۸۸ GTB ساخته شده و از همان شاسی و قوای محرکه استفاده میکند اما اتاق آن کاملاً سفارشی است و بیشتر یک کانسپت به نظر میرسد تا یک خودروی جادهای. طراحی این سوپراسپرت سفارشی توسط مرکز طراحی فراری صورت گرفته و منعکسکنندهٔ سلیقه و علاقهٔ خریدار است.
فراری نتیجهٔ این پروژه را یک خودروی فوقالعاده توصیف کرده که نمایانگر تمامی زیبایی و نوآوری ذاتی خودروهای فراری است. خودروهایی که هم در جاده و هم در پیست خوب عمل میکنند. در طراحی کلی SP38 از مدل نمادین F40 الهام گرفته شده و به همین دلیل برای آن رنگ قرمز سهلایه در نظر گرفته شده است. در نمای جلویی این خودرو چراغهای غیرمعمول افقی کوچکی دیده میشود که بهطور خاص برای آن طراحی شدهاند. همچنین چراغهای روشنایی در روز هم به داخل سپر منتقل شدهاند تا امکان طراحی چراغهای جلو بهصورت کاملاً باریک فراهم گردد.
از دیگر نکات برجستهٔ نمای جلویی SP38 نیز میتوان به دماغهٔ تهاجمی و قطعات فیبر کربنی اشاره کرد. استایل پویای این ماشین به بخش جانبی آنهم کشیده شده که شامل ویژگیهایی چون رکابهای برجسته، خط سقف تیز و پنجرههای کوچک میشود. رینگهای ستارهای منحصربهفرد نیز یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه در بخش جانبی SP38 هستند.
مهمترین ویژگی نمای عقبی این سوپراسپرت تک ساخت، پوشش کرکرهای همرنگ بدنهٔ پیشرانه است که جایگزین نمونهٔ شیشهای در ۴۸۸ GTB استاندارد شده است. علاوه بر این، چهار چراغ دایرهای شکل عقب درون بخش مشکیرنگ عقبی پنهان شدهاند و دو سر اگزوز هم از بخش میانی این قسمت بیرون آمدهاند. فراری فعلاً هیچ تصویری از نمای داخلی SP38 منتشر نکرده اما گفته است که کابین این خودرو نیز بهطور کامل بهصورت سفارشی طراحی شده است.
همانطور که گفته شد، SP38 بر اساس ۴۸۸ GTB ساخته شده و بنابراین در زیر این پوستهٔ سفارشی همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد. این پیشرانه در ۴۸۸ GTB استاندارد ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد اما ممکن است SP38 به نسخهٔ تقویتشدهٔ این موتور که در ۴۸۸ پیستا مورداستفاده قرار گرفته مجهز شده باشد. این نمونه ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. فراری SP38 برای اولین بار در تاریخ ۲۶ می فستیوال Villa d’Este در ایتالیا به نمایش درآمده و سپس به مالکش تحویل داده خواهد شد.
ژان وال ژان
۳ خرداد ۱۳۹۷جلوش هوراکان عقبش شیرون !!!
ایمان
۳ خرداد ۱۳۹۷فراری خودشو بزرگتر از لامبورگینی میدونه پس نمیاد سابقه درخشان خودشو با تقلید از رقیبش خدشه دار کنه
???? فراری همیشه در اوج ????
ساسان
۳ خرداد ۱۳۹۷فراری شرکت بزرگیه با افتخارات ومحصولات بینظیر…
ولی رگه هایی از لامبوگینیسیزه شدن دراین محصول خاص دیده میشه..البته این میتونه به سفارش خودمشتری برگرده.چون زبان طراحی این دوایتالیایی ازهم فاصله داره…البته این محصول زیباییه ودوست داشتنی
ژان وال ژان
۴ خرداد ۱۳۹۷باوشه ، هر چی شما بگی !!!!
Ali Keyhani
۳ خرداد ۱۳۹۷دیروز عکسشو تو پیج رسمی فراری دیدم و تحت تاثیر زیباییش قرار گرفتم،طراحی فوق العادهای داره،کاش بیشتر ازش تولید میشد،فقط میتونم بگم خوش به حال مالک این خودرو
بهراد
۳ خرداد ۱۳۹۷با کامنت شما رفتم سایت فراری تو انتخاب کشور و گشتم و گشتم تو آسیای میانه کشور های Brunei – Jordan – West Bank-Gaza -Lebanon – Syria – Yemen رو پیدا کردم ولی خبری از ایران نبود که نبود ، ینی اینقدر ما در دنیا منفور شدیم ، یمن و فلسطین و سوریه از ما جلو ترن؟ چه به روز کشورمون اومده؟ یه زمانی امید داشتیم که زبان فارسی هم مشهور میشه و برنامه سازا زبان فارسی رو در کنار چینی و انگلیسی روسی پشتیبانی می کنن و لی الان بیشتر نرم افزارا زبان عربی دارن و هزار جور زبان دیگه دارن بجز فارسی.
ما چقدر بد بختیم، یه زمانی فروشنده های فرانسوی فارسی حرف میزدن، با پول ایران میشد از مغازه های آمریکا خرید کردن ولی الان ارزش پولمون مثل دستمال توالت میمونه
بهراد
۴ خرداد ۱۳۹۷یادم رف نظرمو بگم راجب ماشین،
من تو چراغای جلو یه مرسدس پروجکت وان میبینم همین عکس اولی
http://cdn1.evo.co.uk/sites/evo/files/styles/gallery_adv/public/2017/09/image-uploaded-from-ios-34.jpg?itok=4uaFZ5yP
و تو ستون A هم یه لامبورگینی آستریون
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/02/1.Lamborghini-Asterion.jpg
عقبشم که شیرونه
https://hips.hearstapps.com/amv-prod-cad-assets.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2017/03/2018-Bugatti-Chiron-131.jpg
در ضمن قیمت ها به اونایی که پیش بینی کرده بودم داره میرسه
پارس اتومات ناقابل 55 میلیون ، تو این یکی دو روز 5 تومن گذاشت روش
وانت آریسان دو تکه 31.5 میلیون. گوشت از 46 شد 65 تومن و ما هنو درگیر تلگرامیم ،
https://www.zoomit.ir/2018/5/24/272355/ikco-new-prices/
تنها چیزی که وابسته به دلار نیست باد تایر ماشیناس
البته اگه نیتروژنی نزنی
ساسان
۳ خرداد ۱۳۹۷قیمتش مشخص نشده؟
نمای سقف به عقب.پوشش موتور و نمای پشت خیلی زیباتر از 488 معمولی و پیستا شده..بخصوص من عاشق درپوشش موتورش شدم شبیه درپوش موتور هوراکان واونتادور شده.که خیلی نمای عقبو گیراتر کرده…ولی نمای جلو چندان جذاب نشده ویکجور تکامل نیافتگی درش هست..نمای جلوی پیستا زیباتره…ایکاش یه عکس از کابین خودرو هم میزاشتید..درضمن یادم رفت بگم رینگشم منو یاده یکی از کانسبتهای قدیم فراری میندازه که الان حضور ذهن ندارم.ولی رینگشم فوقلاده زیباست.
مهزیار
۳ خرداد ۱۳۹۷جالبه برخلاف لامبورگینی که خیلی شلوغش میکنه فراری سعی میکنه طرحاش بیشتر از یه جنگنده یا سفینه فضایی یه خودرو باشن
#ali.m#
۳ خرداد ۱۳۹۷درسته که سفارشی و خاص و با ارزشه اما من باهاش زیاد حال نکردم .
بقیه ماشین هاش خیره کننده تر هستن .
البته اینم از محسنات بهترین سوپر اسپرت ساز دنیاست که یه ماشین فقط برای یک نفر طراحی میکنه .
?فراری?(به جز sp38)
emad1990
۳ خرداد ۱۳۹۷خیلی باید پولدار باشی تا شرکتی مثه فراری ماشینو بصورت اختصاصی برات طراحی کنه
نمونش اونیکه به رولزرویس سفارش طراحی سویپ تیل رو داده بود
ارزش ماشینش به تنهایی ۱۲میلیون دلار بود و مطمئنن پول بیشتری رو هم در فرایند طراحی و ساخت ماشین از جیب مبارک هزینه کرده بوده
Khosrow
۳ خرداد ۱۳۹۷عجب مشتری / میگم اینو استخدام کنید / خیلی گورخه ..
Ferrari
۳ خرداد ۱۳۹۷خیلی زیباست امیدوارم جانشین ۴۸۸ شبیه این مدل باشه هرچند بعید میدونم چون ماشین برای یک نفر طراحی شده از این طرح برای اینده استفاده نمیکنن ولی خیلی زیباست در عین سادگی
Reventon
۳ خرداد ۱۳۹۷قشنگ معلومه طرف پولدار بوده
رفته شرکت فراری گفته حالم از لامبو بهم میخوره ولی خدایی طراحی هوراکان عالیه
اونام براش یه لامبو فراری ساختن
دنیا ماله پولداراس
ساسان
۴ خرداد ۱۳۹۷درسته المانهای طراحی لامبورگینی زیاده درش..رکاب زیر درم دقت کنی قسمت مشکی اون حالت رادیکالیش بسیار شبیه مدلSVهست..پوشش موتور اوراکان..و حتی شیپ و حالت درو شیشه کاملا”شبیه کانسبت آستریونه…نمای چراغ جلوهم اندکی اوراکانیزست!!.درکل رادیکالی و شکسته ترین طراحی فراریه.معمولا”طراحی سیال استفاده میکنه..درمجموع زیباست..وبا توجه به محل قرارگیری اگزور که شبیه پیستاست به احتمال قوی قوای محرکه پیستا قرار میگیره.
Ferrari
۴ خرداد ۱۳۹۷درپوش موتور شبیه اوراکان؟؟ دوست عزیز تو طراحی این ماشین از f40 الهام گرفته شده به سفارش مشتری حالا میخوام بدونم درپوش موتور اوراکان این شکلیه؟؟ شما یه نکاه یه درپوش موتور f40 و f50 بنداز متوجه میشی کی از اون یکی کپی کرده این ماشین هیچ شباهتی به اونتادور اس وی هم نداره.چراغهای این ماشین هم به هیچ وجه شبیه اوراکان نیست ممکنه شبیه پراجکت وان باشه اما از اونجایی که چراغهای این مدل تکامل یافته مدل j50 هستش و قبل از پراجکت وان معرفی شده گفتن اینکه این ماشین شبیه مرسدسه اشتباهه
این که شکل در و سقف رو شبیه استریون میدونی بازهم اشتباهه چون فورد جی تی و نیسان جی تی ار هم همین شکلی هستن نیسان که قبل لامبو بوده پس منم میتونم بگم لامبو هم از المانهای نیسان استفاده کرده
ساسان
۴ خرداد ۱۳۹۷من فقط نظر خودمو گفتم..دردنیای خودرو بگردی بله همه ی این المانهای پراکنده درمحصولات دیگه هم پیدا میشن چون همه ازاشکال هندسی استفاده میکنن ولی اجماعا”به شکل یک زبان طراحی در2محصول لامبورگینی خلاصه میشه(به شکل یک استراتژی طراحی)..
خیلیا مثل من این حسو داشتن.حالا نظر شما چیز دیگه ایه اونم محترمه..
Kian70
۳ خرداد ۱۳۹۷عکس سومی وای دیونه میکنه آدمو
دانیال
۳ خرداد ۱۳۹۷برای من جلوش انگار پروجکت 1 رو با هوراکان قاطی کردی باشیش. هیچ حسی از فراری بودن بهم نمیده جلوش.
s,h
۳ خرداد ۱۳۹۷طرف خیلی کلفت بوده که واسش ماشین شفارشی ساختند فکر کن تازه واسه هر پولداری هم نمیسازه تا اونجا که من میدونم باید مشتری ثابت باشی یعنی چندتا فراری صفر تو کلکسیونت داشته باشی !!! هی خدااااااااااااااااا
ایمان
۳ خرداد ۱۳۹۷یه شاهکار دیگه از پادشاه مارانللو، به معنی واقعی زیباست
فرهاد كرمستجی
۴ خرداد ۱۳۹۷شاید سلطان برونئی بوده؟!:) سلطان ماشین باز معروف با اون کلکسیون خفنش.
mohsen
۴ خرداد ۱۳۹۷در نگاه اول منو یاد تستا روسا انداخت!
Alireza
۴ خرداد ۱۳۹۷از نیم رخ و سه رخ منو یاد فورد جی تی میندازه ولی جلوش شبیه هیچ ماشینی نیست عقبشم که خود فراریه
Muty
۴ خرداد ۱۳۹۷تنها فراری مزخرف تاریخ …
سروش
۴ خرداد ۱۳۹۷جلوش شبیه مککوین شده خخخخ
یاس ی
۵ خرداد ۱۳۹۷یکی از بچه ها گفته مشخصه طرف پولدار بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نمیدونم جدی گفته یا شوخی کرده! شما پولدار که باشی میتونی فرراری بخری ولی برای اینکه فرراری برات ماشین شخصی بسازه باید اولا خیلی خیلی پولدار باشی چون قیمتش بسیار بالا در میاد و مهمتر از اون اینکه شما باید مشتری خاص و ثابت فرراری باشی، واسه خرید مدلهایی مثل انزو یا لافرراری شما باید حداقل سه یا پنج مدل از خودروهای فرراری را قبلا از کمپانی خریده باشید.
Tohid
۶ خرداد ۱۳۹۷شما هم یاد لامبورگینی هوراکان و مرسدس بنز پراجکت وان افتادین یا من فقط اینجوریم؟
پژمان
۶ خرداد ۱۳۹۷اصن شبیه فراری نیست، لامبورگینیه رنگش قرمز شده
enzo
۸ خرداد ۱۳۹۷جدا از اینکه یه پول کت و کلفتی جهت مدلای سفارشی میگیره برای هر پولدار وشیخی هم این کارارو نمیکنه هم باید مشتری قدیمی باشه هم یجورایی آدم حسابی هم باشه
آخرین باری که یادمه به یه نفر اینطوری حال دادن آقای اریک کلاپتون بود
راسی تو یوتیوب ویدیوش هم هست خیلی زیباس تو این عکسا خیلی نشون نمیده