این خودروی زیبا از یک پیشرانه V12، قدرت بیشتر و طراحی بهروزرسانی شده سود میبرد.
آلفارومئو دیسکو ولانته و مازراتی اسکادیپرشیا را به یاد دارید؟ شرکت سازنده این خودروها، سفارشیساز مشهور اروپایی به نام «تورینگ سوپرلجرا» است که از سال ۱۹۲۶ به سفارشیسازی خودروهای برندهای مشهور مشغول است و همچنان هم با قدرت در بازار خودرو فعالیت میکند. این شرکت ایتالیایی به بهانه رویداد کوآیل در هفته خودروی مونتری از خودروی تازهای رونمایی کرده که مفهوم زیبایی را به درجهای تازه رسانده است.
این سوپراسپرت تازه «ولوچه ۱۲» نام دارد و همانطور که از چهره آن میتوان حدس زد، بر پایه فراری ۵۵۰ توسعه یافته است. تورینگ برای ساخت این گرنتوور اسپرت، ۵۵۰ را دمونتاژ کرده تا به شاسی آن برسد؛ سپس به مستحکمسازی آن پرداخته و طراحی زیبای خود را روی آن سوار کرده است. البته مهندسان و طراحان تورینگ به ارتقای ظاهر این خودرو بسنده نکردهاند و پیشرانه ۵.۵ لیتری V12 ولوچه را به ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتن متر رساندهاند؛ یعنی ۲۵ اسب بخار قدرتمندتر از ۵۵۰ استاندارد. تمام قدرت پیشرانه نهایتا از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی به چرخهای عقب منتقل خواهد شد تا راننده نهایت لذت را از گرنتوور اسپرت خود ببرد.
ولوچه ۱۲ بهلطف پیشرانه قدرتمند خود و بهبودهای مکانیکی متنوع میتواند درعرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتابگیری را تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت ادامه خواهد داد. وظیفه توقف این خودرو بر شانه ترمزهای عملکردبالای برمبو قرار گرفته است که پشت چرخهای سفارشی آلیاژی پنهان شدهاند. هر کدام از دیسک ترمزهای ۳۸۰ میلیمتری این خودرو در جلو از نوع ۶ پیستونی و در عقب از نوع ۴ پیستونی خواهند بود.
مشخصا سواری خوب بدون بهرهمندی از سیستم تعلییق مناسب ممکن نخواهد شد؛ بنابراین تورینگ از سیستم فنربندی «ترکتیو» مجهز به میراگرهای تطبیقپذیر استفاده کرده است تا از کیفیت سواری ولوچه ۱۲ مطمئن باشد.
تقریبا تمام اجزای کابین این خودرو از جنس چرم شکلاتی پوشیده شده است که درکنار دکمهها و داشبورد ماشینکاری شده زیبای آن، فضایی لوکس را برای راننده و سرنشینش فراهم میکند. تورینگ میگوید که تمام مواداولیه بهکاررفته در کابین این خودرو از ایتالیا تهیه شده و در طراحی آن، روی راحتی و پشتیبانی مناسب از راننده تاکید کرده است.
ولوچه ۱۲ همان فضای دلنشین سوپراسپرتهای دو دهه قبل را یادآوری میکند که بدون بهرهمندی از نمایشگرهای متنوع و حواسپرتکن، نهایت لذت رانندگی را در اختیار رانندههایشان قرار میدادند. تورینگ در تولید یک پکیج زیبا، خالص و بینظیر به موفقیت رسیده و اعلام کرده که حاضر است حاصل تلاشش را با پرداخت هزینه ۷۵۸ هزار دلار در اختیار علاقهمندان قرار دهد؛ ظاهرا این مبلغ شامل هزینه فراری ۵۵۰ پایه نخواهد شد و مالک باید خودش آن را تهیه کند. هماکنون یک نمونه کمکارکرد و مرتب از ۵۵۰ مارانلو حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد که هزینه کلی مالکیت تورینگ سوپرلجرا را از مرز ۹۰۰ هزار دلار فراتر میبرد.
سازنده ایتالیایی این خودرو اعلام کرده که تولید ان را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. تنها ۳۰ دستگاه ولوچه ۱۲ تولید خواهد شد که باب میل خریداران شخصیسازی میشوند. نظر شما درباره ولوچه ۱۲ چیست؟ چرا حذف نمایشگر از کابین تورینگ باعث محبوبیت کمتر آن نمیشود؟
Taha Ayoobi
۲۸ مرداد ۱۴۰۳https://www.instagram.com/reel/C84t4lYNYJ3/?igsh=NXFhamo4b3ZobXZu
جالب و تاثیر گذار بود.
Amir khan zadeh
۲۸ مرداد ۱۴۰۳منو یاد 812
و استون مارتین db11 انداخت
۲۸ مرداد ۱۴۰۳شبیه ماشینای دهه ۲۰۰۰ هست
علی Shelby
۲۸ مرداد ۱۴۰۳عقبشو خیلی دوست دارم
Mr. gt c
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یکی از امضا های فراری چراغ های دَبل دایره ای عقب هست ک امیدوارم این سنت زیبا رو ادامه بده
Behzadzarei
۲۸ مرداد ۱۴۰۳این کمپانی هر بدنه ای میسازه
زیباست
amirboss
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه خودرو سوپراسپرت با طراحی کلاسیک
مشخصات فنی جوابگوی این خودرو هست ولی میتونست هم درظاهر و هم تو مشخصه فنی خیلی بهتر عمل کنه
Bentley
۲۸ مرداد ۱۴۰۳زیباست ولی قیمتش توجیه نداره واسه یه تیونینگ و بروزرسانی ۷۵۰ هزار دلار یحتمل سازنده یه رگ ایرانی داره.
Mr wrong
۲۸ مرداد ۱۴۰۳زیبا تر از فراری های موتور جلوی ۱۲ سیلندر نداریم
نه اغراق آمیز نه بیش از حد ساده
ماندگار
HELLO.BROTHERS
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بابا چه خبره ۷۵۸هزار دلار،خیلی زیاده.
OM.01
۲۸ مرداد ۱۴۰۳(بابا چه خبره ۷۵۸هزار دلار،خیلی زیاده)
افرادی که در دنیا با درآمد بالای 100 هزار دلار دارن(منظورم 47 میلیون نفر میلیونر هست که ثروت خالص بالای 1 میلیون دلار دارن) این افراد ساعت مچی های ساده که میخوان برن به شرکتشون قیمتش یه 5 الی 10 هزار دلار هست و 5 یا 6 ساعت مچی دارن که گرونترین برای کلکسیونشون هست و دستشون نمیکنن بین 150 الی 200 هزار دلار هست.
این افراد معمولا بین 3 الی 5 خودرو دارن و یه خودروی اقتصادی برای گردش توی شهر هم دارن اصلا براشون مهم نیست برندش چیه.
نمیخوام وارد جزئیات بیشتر بشم از لباس ها املاکی که دارن بگم یه کم تحقیق کنید خودتون اطلاعات بدست میارید
حالا بنظرت افرادی که در سال میلیون دلار در میارن و حتی سالی 20 الی 30 میلیون دلار بنظرتون براش گرونه؟ به هرحال از 47 میلیون میلیونر دنیا در حال حاضر و 80 میلیون نفر در سال 2030 (پیش بینی) قطعا 30 نفر پیدا میشن این خودروی که پدال مطلب گذاشته بخرن…
mosafer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یادش بخیر فراری ۵۵۰ مارانلو…عمر گران میگذرد
امیر محمد
۲۸ مرداد ۱۴۰۳توی نید فور اسپید همیشه این ماشین و برمیداشتم😂یادش بخیر
Lamberto
۲۸ مرداد ۱۴۰۳هنوز اینجا آدمایی هستن که درباره اتومبیل ها چونه قیمت میزنن واقعا ذهن مقرون به صرفگیشون مدیر عامل شرکتارو کشته
حسین خوانساری
۲۹ مرداد ۱۴۰۳با مبلغ ۵۵۰ هزار دلار همچین کار شاخی نکرده واقعا با توجه به اینکه فقط ۲۰ اسب قدرت بیشتری پیدا کرده و مابقی هزینه تزئینات داخلی و تغییر فرم بدنه خودرو شده و چند کار دیگه …. ولی با ۵۵۰ هزار دلار انقدر شرکتهای تیونینگ حرفه ای هستن که پراید بدی بهشون بهت بوگاتی میدن !!! نه اینکه فراری بدی همونو با یه تغییر جزئی بگیری ، اصلا منطقی نیست