فراری

تورینگ سوپرلجرا از سوپراسپرت تازه بر پایه فراری 550 رونمایی کرد

این خودروی زیبا از یک پیشرانه V12، قدرت بیشتر و طراحی به‌روزرسانی شده سود می‌برد.

آلفارومئو دیسکو ولانته و مازراتی اسکادی‌پرشیا را به یاد دارید؟ شرکت سازنده این خودروها، سفارشی‌ساز مشهور اروپایی به نام «تورینگ سوپرلجرا» است که از سال ۱۹۲۶ به سفارشی‌سازی خودروهای برندهای مشهور مشغول است و همچنان هم با قدرت در بازار خودرو فعالیت‌ می‌کند. این شرکت ایتالیایی به بهانه رویداد کوآیل در هفته خودروی مونتری از خودروی تازه‌ای رونمایی کرده که مفهوم زیبایی را به درجه‌ای تازه رسانده است.

این سوپراسپرت تازه «ولوچه ۱۲» نام دارد و همان‌طور که از چهره آن می‌توان حدس زد، بر پایه فراری ۵۵۰ توسعه یافته است. تورینگ برای ساخت این گرن‌توور اسپرت، ۵۵۰ را دمونتاژ کرده تا به شاسی آن برسد؛ سپس به مستحکم‌سازی آن پرداخته و طراحی زیبای خود را روی آن سوار کرده است. البته مهندسان و طراحان تورینگ به ارتقای ظاهر این خودرو بسنده نکرده‌اند و پیشرانه ۵.۵ لیتری V12 ولوچه را به ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتن متر رسانده‌اند؛ یعنی ۲۵ اسب بخار قدرتمندتر از ۵۵۰ استاندارد. تمام قدرت پیشرانه نهایتا از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد تا راننده نهایت لذت را از گرن‌توور اسپرت خود ببرد.

ولوچه ۱۲ به‌لطف پیشرانه قدرتمند خود و بهبودهای مکانیکی متنوع می‌تواند درعرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب‌گیری را تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت ادامه خواهد داد. وظیفه توقف این خودرو بر شانه ترمزهای عملکردبالای برمبو قرار گرفته است که پشت چرخ‌های سفارشی آلیاژی پنهان شده‌اند. هر کدام از دیسک‌ ترمزهای ۳۸۰ میلی‌متری این خودرو در جلو از نوع ۶ پیستونی و در عقب از نوع ۴ پیستونی خواهند بود.

مشخصا سواری خوب بدون بهره‌مندی از سیستم تعلییق مناسب ممکن نخواهد شد؛ بنابراین تورینگ از سیستم فنربندی «ترک‌تیو» مجهز به میراگرهای تطبیق‌پذیر استفاده کرده است تا از کیفیت سواری ولوچه ۱۲ مطمئن باشد.

تقریبا تمام اجزای کابین این خودرو از جنس چرم شکلاتی پوشیده شده است که درکنار دکمه‌ها و داشبورد ماشین‌کاری شده زیبای آن، فضایی لوکس را برای راننده و سرنشینش فراهم می‌کند. تورینگ می‌گوید که تمام مواداولیه به‌کاررفته در کابین این خودرو از ایتالیا تهیه شده و در طراحی آن، روی راحتی و پشتیبانی مناسب از راننده تاکید کرده است.

ولوچه ۱۲ همان فضای دلنشین سوپراسپرت‌های دو دهه قبل را یادآوری می‌کند که بدون بهره‌مندی از نمایشگرهای متنوع و حواس‌پرت‌کن، نهایت لذت رانندگی را در اختیار راننده‌هایشان قرار می‌دادند. تورینگ در تولید یک پکیج زیبا، خالص و بی‌نظیر به موفقیت رسیده و اعلام کرده که حاضر است حاصل تلاشش را با پرداخت هزینه ۷۵۸ هزار دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد؛ ظاهرا این مبلغ شامل هزینه فراری ۵۵۰ پایه نخواهد شد و مالک باید خودش آن را تهیه کند. هم‌اکنون یک نمونه کم‌کارکرد و مرتب از ۵۵۰ مارانلو حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد که هزینه کلی مالکیت تورینگ سوپرلجرا را از مرز ۹۰۰ هزار دلار فراتر می‌برد.

سازنده ایتالیایی این خودرو اعلام کرده که تولید ان را از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. تنها ۳۰ دستگاه ولوچه ۱۲ تولید خواهد شد که باب میل خریداران شخصی‌سازی می‌شوند. نظر شما درباره ولوچه ۱۲ چیست؟ چرا حذف نمایشگر از کابین تورینگ باعث محبوبیت کمتر آن نمی‌شود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)
    1. Amir khan zadeh

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      منو یاد 812
      و استون مارتین db11 انداخت

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    شبیه ماشینای دهه ۲۰۰۰ هست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. علی Shelby

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    عقبشو خیلی دوست دارم

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. Mr. gt c

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    یکی از امضا های فراری چراغ های دَبل دایره ای عقب هست ک امیدوارم این سنت زیبا رو ادامه بده

  5. Behzadzarei

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این کمپانی هر بدنه ای میسازه
    زیباست

  6. amirboss

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    یه خودرو سوپراسپرت با طراحی کلاسیک
    مشخصات فنی جوابگوی این خودرو هست ولی میتونست هم درظاهر و هم تو مشخصه فنی خیلی بهتر عمل کنه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. Bentley

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (562 ديدگاه)

    زیباست ولی قیمتش توجیه نداره واسه یه تیونینگ و بروزرسانی ۷۵۰ هزار دلار یحتمل سازنده یه رگ ایرانی داره.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. Mr wrong

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    زیبا تر از فراری های موتور جلوی ۱۲ سیلندر نداریم
    نه اغراق آمیز نه بیش از حد ساده
    ماندگار

    موافقم 10
  9. HELLO.BROTHERS

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    بابا چه خبره ۷۵۸هزار دلار،خیلی زیاده.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. OM.01

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (546 ديدگاه)

      (بابا چه خبره ۷۵۸هزار دلار،خیلی زیاده)

      افرادی که در دنیا با درآمد بالای 100 هزار دلار دارن(منظورم 47 میلیون نفر میلیونر هست که ثروت خالص بالای 1 میلیون دلار دارن) این افراد ساعت مچی های ساده که میخوان برن به شرکتشون قیمتش یه 5 الی 10 هزار دلار هست و 5 یا 6 ساعت مچی دارن که گرونترین برای کلکسیونشون هست و دستشون نمیکنن بین 150 الی 200 هزار دلار هست.
      این افراد معمولا بین 3 الی 5 خودرو دارن و یه خودروی اقتصادی برای گردش توی شهر هم دارن اصلا براشون مهم نیست برندش چیه.
      نمیخوام وارد جزئیات بیشتر بشم از لباس ها املاکی که دارن بگم یه کم تحقیق کنید خودتون اطلاعات بدست میارید

      حالا بنظرت افرادی که در سال میلیون دلار در میارن و حتی سالی 20 الی 30 میلیون دلار بنظرتون براش گرونه؟ به هرحال از 47 میلیون میلیونر دنیا در حال حاضر و 80 میلیون نفر در سال 2030 (پیش بینی) قطعا 30 نفر پیدا میشن این خودروی که پدال مطلب گذاشته بخرن…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. mosafer

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    یادش بخیر فراری ۵۵۰ مارانلو…عمر گران میگذرد

  11. امیر محمد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    توی نید فور اسپید همیشه این ماشین و برمیداشتم😂یادش بخیر

  12. Lamberto

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    هنوز اینجا آدمایی هستن که درباره اتومبیل ها چونه قیمت میزنن واقعا ذهن مقرون به صرفگیشون مدیر عامل شرکتارو کشته

  13. حسین خوانساری

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    با مبلغ ۵۵۰ هزار دلار همچین کار شاخی نکرده واقعا با توجه به اینکه فقط ۲۰ اسب قدرت بیشتری پیدا کرده و مابقی هزینه تزئینات داخلی و تغییر فرم بدنه خودرو شده و چند کار دیگه …. ولی با ۵۵۰ هزار دلار انقدر شرکتهای تیونینگ حرفه ای هستن که پراید بدی بهشون بهت بوگاتی میدن !!! نه اینکه فراری بدی همونو با یه تغییر جزئی بگیری ، اصلا منطقی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا