در این درگ جذاب هشت شاسیبلند شامل پوروسانگوئه، اوروس پرفورمانته، آستونمارتین DBX707، مرسدس G63، بامو X6 M، پورشه کاین کوپه، رنجروور اسپرت SV و دیفندر V8 به مصاف هم رفتهاند.
مدتی است که پوروسانگوئه بهعنوان اولین شاسیبلند فراری به بازار آمده است و میتوانیم از دیدن رقابت آن با شاسیبلندهای رقیب لذت ببریم. حال کارواو در مسابقهٔ درگی بزرگ و جذاب، تمام رقبای مستقیم پوروسانگوئه را گرد هم جمع کرده است تا رقابتی حماسی را ببینیم. در خط استارت هشت شاسیبلند با مجموع ارزش ۱.۵ میلیون پوند، ۶۸ سیلندر، ۱۴ توربوشارژر و بیش از ۵۲۰۰ اسب بخار قدرت صفآرایی کردهاند تا نبردی هیجانانگیز را به نمایش بگذارند. بیایید با این خودروها آشنا شویم.
فراری پوروسانگوئه
زیر کاپوت پوروسانگوئه یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است تا بیشترین تعداد سیلندر را در این جمع داشته باشد. این موتور ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ میفرستد تا خودرویی ۲۰۳۳ کیلوگرمی را حرکت دهد. پوروسانگوئه با قیمت ۳۹۸,۳۵۰ دلار، گرانترین عضو گروه محسوب میشود.
لامبورگینی اوروس پرفورمانته
اوروس اصلیترین رقیب پوروسانگوئه است که با نسخهٔ پرفورمانته در این درگ حضور دارد. این شاسیبلند ایتالیایی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم کمی از فراری سنگینتر است اما با قیمت پایهٔ ۲۷۳,۸۸۰ دلار، به میزان قابلتوجهی ارزانتر است.
پورشه کاین توربو E-Hybrid
کاین کوپه تنها خودروی پلاگینهیبریدی گروه محسوب میشود. این کراساوور آلمانی از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی اوروس استفاده میکند اما در اینجا با یک موتور الکتریکی همراه است که مجموع خروجی را به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. سیستم هیبریدی وزن کاین را به نزدیک ۲.۵ تن رسانده است درحالیکه قیمت بهمراتب ارزانتری برابر با ۱۵۳,۰۵۰ دلار دارد.
آستونمارتین DBX707
DBX707 همانطور که از نامش پیدا است، ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد که توسط پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG تولید میشود. این شاسیبلند ۲۲۴۵ کیلوگرمی بریتانیایی همچنین از گشتاور فوقالعادهٔ ۹۰۰ نیوتن متری بهره میبرد و ۲۴۸,۱۷۲ دلار قیمت دارد.
بامو X6 M کامپتیشن
هرچند XM میتوانست نمایندهٔ بهتری برای بامو در این درگ باشد اما X6 M کامپتیشن هم اصلاً خودروی دستوپا بستهای نیست. پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. X6 M کامپتیشن ۲۴۴۵ کیلوگرم وزن دارد با قیمت ۱۳۰,۸۷۵ دلار یکی از ارزانترین شاسیبلندهای گروه محسوب میشود.
رنجروور اسپرت SV
همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو X6 M را در خودرویی از برند دیگر هم میبینیم. این خودرو رنجروور اسپرت SV است که فقط ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به بامو دارد اما با وزن ۲۵۶۰ کیلوگرم، یکی از سنگینترین خودروهای این جمع محسوب میشود. این شاسیبلند بریتانیایی ۱۸۱,۹۲۵ دلار قیمت دارد.
مرسدس G63 AMG
برخلاف شش شاسیبلند قبلی، G63 یک SUV نمادین است که بیشتر روی آفرود تمرکز دارد. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بهره میبرد و تنها ۵۸۵ اسب بخار قدرت، دومین خودروی ضعیف این جمع محسوب میشود درحالیکه با وزن ۲۵۵۰ کیلوگرم، فقط کمی از رنجروور سبکتر است. قیمت این مرسدس از ۱۸۴,۱۵۰ دلار شروع میشود.
لندروور دیفندر V8
در آخر هم به ضعیفترین، ارزانترین و سنگینترین خودروی این رقابت میرسیم. دیفندر V8 به پیشرانهٔ ۵ لیتری سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور مجهز است که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزنی ۲۶۳۱ کیلوگرمی را حرکت دهد. قیمت این خودرو نیز ۱۱۲,۹۷۵ دلار است.
فکر میکنید کدامیک از این هشت شاسیبلند در ۴۰۰ متر سریعتر است؟ شاید از روی اعداد و ارقامی که بیان کردیم بتوانید حدسهایی داشته باشید اما پاسخ قطعی را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
AMIN JAFARI
۲۰ خرداد ۱۴۰۳پادشاه فراری
پیام
۲۰ خرداد ۱۴۰۳من G class رو با هیچ کدوم عوض نمی کنم.
SMS
۲۰ خرداد ۱۴۰۳(اگه می شه یه درگ هم با کوپه ها و… یا فورد و دوج و… بزارین مثل همین)فقط اونجا که گفته : با مجموع ارزش ۱.۵ میلیون پوند، ۶۸ سیلندر، ۱۴ توربوشارژر و بیش از ۵۲۰۰ اسب بخار قدرت صفآرایی کردهاند تا نبردی هیجانانگیز را به نمایش بگذارند،عالی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ماشین خوبیه ولی داخلش مثل ۲۰۶ فصاش کمه..
Yazdan
۲۰ خرداد ۱۴۰۳روزت با همچین مقاله ای شروع بشه 🔥
amir
۲۰ خرداد ۱۴۰۳به نظرم نتیجه درگ اشتباه بود
اصن با عقل جور در نمیاد/:
امیررضا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳دقیقا.
من دیشب تو یوتیوب دیدم. همیشه اینطور درگها رو حداقل سه بار پشت سر انجام میدن تا همه ماشینا بهترین عملکردشون رو نشون بدن ولی تو این ریس فقط یبار لانچ کردن. اگه دقت کنید پورشه و لامبورگینی تو بازهی لانچ کنترلشون کمی به جلو کریپ کردن و باعث شد ترمز نتونه گشتاور رو کنترل کنه که در نتیجه لانچشون افتضاح بود. مرسدس هم بعد از حرکت با لانچ کنترل باگداون داد که موتور قدرت رو یه بازه کوتاه قطع کرد.
عملکرد بی ام و و رنج روور بینقص بود. عالی لانچ کردن
استون مارتین هم آخرا خودشو رسوند.
FY
۲۰ خرداد ۱۴۰۳به نظر من طراحی بی ام و x6 ، استون مارتین و لامبورگینی از همه بهتره🤔
Amir
۲۰ خرداد ۱۴۰۳فقط فراری و دیگر هیچ
PURIYA
۲۰ خرداد ۱۴۰۳هیچکدوم از این شاسی بلندای گرون قیمت که بعضیاشون بهترینای دنیا هستن نتونستن تایم ۱۱.۱ بی ام و M5 رو بزنن که یه ماشین ۱۰۰ و خورده ای هزار دلاری بود
پس چه دلیلی داره بجای یه سدان سریع ارزون قیمت رفت سراغ این ماشینای خیکی مثلا سریع
گرچه تایم های سریع تری هم ازشون میشه گرفته اما به ۱۱.۱ نمیرسه اینهمه
هرچقدر هم تکنولوژی بگزارن سر یه شاسی بلند سنگین بازم ذات این ماشبنا بدرد سرعت نمیخوره
Dark Knight
۲۰ خرداد ۱۴۰۳علت اینه که همین ماشین های خیکی مثل g کلاس ، لندرور یا رنجرور ( بقیه هم همینطور اما در مقام پایین تر ) میتونن جا هایی برن که امثال m5 به خواب هم نمیتونن ببینن ! آمار فروش x5 و x6 تو نسخه های m حداقل ۳ برابر m5 تو کل دنیا بوده نه فقط بازار آمریکا که این اختلاف خیلی بیش تر هم میشه با اینکه مخالف انقراض سدان ها هستم ( چیزی که الان خیلی از شرکت ها مثل gm یا فورد و خیلی ها دیگه دارن انجام میدن ) ولی باید قبول کرد از نظر کاربردی بودن و حس رانندگی suv ها حس به نسبت بهتری نسبت به سدان ها دارن
Dark Knight
۲۰ خرداد ۱۴۰۳و در ضمن m5 تو هیچ جای دنیا ماشین با قیمت حداقل ۱۱۴ هزار دلار ( بدون هیچ شخصی سازی ) اصلا ماشین ارزونی نیست و اگه هدف خرید صرفا سرعت و شتاب باشه که با پول کمتر میشه تسلا s یا x مدل plaid خرید که هر دو زیر ۱۰ تایم ۴۰۰ متر میزنن و از m5 پایه هم ارزون تر هستن ، برای خرید باید معیار های زیادی از جمله کاربردی بودن و ایمنی رو سنجید
PURIYA
۲۰ خرداد ۱۴۰۳دوچرخه رو به ماشین برقی ترجیح میدم
پس حرفشم نزن
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳مبدل گشتاور تورسن روی آئودی S1 کواترو با دیفرانسیل مرکزی سوبارو های اون زمان چه فرقی داره؟
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳دورانگو هلکت پس چرا نبود؟
با اینکه از نظر قدرت و گشتاور از خیلی ها قوی تر بود.
آریا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳درانگو هلکت یا ترک هاوک اسکلید وی فکر کنم وزنش بالاتر باشه ولی اینم تو درک حرفی برای گفتن داره
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳دورانگو و تراک هاوک نه ولی اسکالید چرا.
چون اسکالید خیلی از اینا بزرگ تره اصلا جداس.
Mohammad hasan
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اسکالید یک SUV شاسی مستقل
اینا همشون کراس اور هستن
Mohammad hasan
۲۰ خرداد ۱۴۰۳تقریبا…
ولی از لحاظ گشتاور از همه این ها غیر از پورشه بخاطر سیستم هیبریدی گشتاور بیشتری داشت
sadra gholami
۲۲ خرداد ۱۴۰۳یکی از دلایلش هم میتونه بخواطر قوانین الایندگی انگلستان باشه چون این ماشینا مصرف سوخت بالایی دارن
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳درگ رو ندیدم ولی انتخابم ارورس.
اصلا طراحی اوروس رو از بقیه بیشتر دوست دارم نمیدونم چرا.
جرمی کلارکسون
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اوروس پرفورمانته از همشون قشنگ تره ولی لامبورگینی تو نسخه SE گند زد به چراغ و جلو پنجرش
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا چراغ های SE رو هم دوست دارم 😅
جرمی کلارکسون
۲۰ خرداد ۱۴۰۳حالا هر جور میل
مهم اینه لامبورگینیه 👑💯
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳🔥He drives a lambo🔥
بهنام
۲۰ خرداد ۱۴۰۳سلطان فراری 👑
اگه فراری ها فقط مقداری لانچ بهتری داشتن درگ هاشون واقعا دیدنی میشد .
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳درگ اول خیلی مسخره بود، اوروس تایم واقعی شو نزد.
اوروس 11.5 میزنه.
زیزیگولو
۲۰ خرداد ۱۴۰۳قبلاً کسایی که به ماشینای لوکس علاقه داشتن و بودجه لازم رو هم واسه خریدن اینجور ماشینا داشتن انتخابشون از بین سدانها یا کوپه های لوکس بود ……… ولی این روزا با اینکه گزینه های زیادی مثل سدانها و سوپراسپرتای پیشرفته و مجلل واسه کسایی که خواهان ماشینای لوکس هستن وجود داره وجود داره ولی انتخابشون شاسی بلندای لوکس هستش و در کُل فعلاً بازار تحت سلطه شاسی بلندای لوکس هستش و تقریباً همه کمپانیای معتبر دنیا که اسم چندتاشون تو این مقاله اومده در کنار تولیدات دیگشون شاسی بلند لوکس هم دارن که بعضیاشون به سالن مجلل متحرک معروف شدن
مهران
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بی ام و با قدرت کمتر شتاب اولیه خیلی خوبی داشت تست ترمزم که عالی بود.اما کلا ماشینایی با این محدوده وزن بنظرم جذاب نیستن
ابوالفضل
۲۰ خرداد ۱۴۰۳قبل از اینکه که ببینم گفتم آستون مارتین قراره کولاک کنه واقعا هم با فراری برابری میکرد
(برعکس اوروس که باید بهتر عمل میکرد )
تو تست ترمز هم نتیجه رو اشتباه گفتن
اول بی ام و شد و دوم آستون
حتی صدای اگزوز هم فراری و آستون جزو بهترین ها بودن
یوسف
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ای کاش درگ رو تو مسیر خاکی یا خارج جاده هم تکرار میکردن.
Foad
۲۰ خرداد ۱۴۰۳جای بنتایگا خالی …
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳پس در نتیجه جای کولینان هم خالی.
آلمانی باز
۲۰ خرداد ۱۴۰۳۱.راننده پورش و لامبور تو لانچ کند زدن ، درگ هم تکرار نشد!
۲. تو تست ترمز بنز ی ماشین زودتر زد رو ترمز!!
۳.اعتراف میکنم انتظار نداشتم بی ام وه تو سه تای اول باشه
۴.فراری…😍
مازیار
۲۰ خرداد ۱۴۰۳درگ منصفانه ای نبود چون اختلاف لانچ خیلی بیشتر از اختلاف خط پایان بود. میشد دو بار دیگه برگزار بشه تا این مورد به حداقل برسه.
لندروور و جیواگن هم بهتر بود از میانه راه خارج میشدن و به آفرودبازی خودشون میرسیدن.
در مجموع انتخابم برای جاده بین اینها پورشه هست
پرهام
۲۰ خرداد ۱۴۰۳این علامت £ مال پوند انگلیس هست و علامت دلار آمریکا $ اینه
با تشکر از پدال کده
OM.01
۲۰ خرداد ۱۴۰۳انتخاب سلیقه ای هست اما با توجه به اینکه از واژه SUV استفاده میکنیم و با توجه به قیمت ها باید خودرویی باشه که هم لوکس باشه هم آفرود و حالا که بحث پرفورمنس مطرحه پرفورمنس محور هم باشه.
اگه جلوم قرار بدن از بین این ها من range rover sport SV رو انتخاب میکنم چون هر 3 رو به بهترین شیوه ممکن ارائه میده
هرچند بماند کسی که یکی ازماشینای بالا رو میخره پول خرید بقیه هم داره…
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳چرا باید آفرود باشه؟
OM.01
۲۰ خرداد ۱۴۰۳Taha Ayoobi@
(چرا باید آفرود باشه؟)
کلمه SUV مخفف sport utility vehicle هست و اگه بخواهیم ویکی پدیایی تعریفش کنیم میشه=
وسیله نقلیهای مسافربری است که ظرفیت یدککشی یک وانت را با فضای حمل مسافر یک استیشن واگن همراه با قابلیت داخل و خارج از جاده ترکیب میکند. و معمولا 4 چرخ متحرک هستن و فاصله از سطح زمین بیشتری نسبت به خودروهای عادی دارن
بر اساس این تعریف فقط 3 خودروی بالا میتونن SUV واقعی باشن یعنی جی کلاس دیفندر و رنجرور اسپرت. فقط این 3 خودرو در این جمع توانایی های داخل جاده و خارج از جاده به خوبی ارائه میدن و با توجه به رنج قیمت که دارن باید لوکس و اشرافی هم باشن که به طور خودکار دیفندر سطح پایین تری قرار میگیره و ارزونتره و وقتی بحث ارائه پرفورمنس در خط صاف و پیچ ها میشه تنها گزینه باقی مونده range rover Sport SV هست.
تنها خودروی بالا که هم لوکس اشرافی هست هم 1 دقیقه دیگه میشه باهاش رفت آفرود هم 1 دقیقه بعدش پیست مسابقه و بدون اینکه کمبودی حس بشه Range rover Sport SV هست.
البته همونطور که گفتم کسی اگه قرار باشه یکی از خودروهای بالا رو بخره پول خرید بقیه هم تو حساب بانکیش داره…
Taha Ayoobi
۲۰ خرداد ۱۴۰۳جالب بود معنی دقیق SUV رو نمیدونستم.
ولی آفرودی که از SUV انتظار میره، اون آفرودی نیست که فورد برانکو و جیپ رانگلر و فورد F-150 انجام میده، منظورش اینه که یعنی مثلا بخوای برای طبیعت گردی آخر هفته و همینجور چیزا، بری خاکی با یکم پستی بلندی، بری جنگل سطحی، بری تپه و دم ساحل، کمبود احساس نکنی.
پس وقتی یکم ارتفاعش از ماشین های عادی بالاتر باشه، از نظر آفرود اوکیه.
قابلیت یدک کشی پورشه رو نمیدونم ولی به نظرم الان چون بحث پرفورمنسه پورشه پیست محور تره و ارتفاعشم اوکیه، اگه بتونه خوب یدک بکشه هم میشه به رنجروور ترجیحش داد.
درکل همون رنجروور ترکیبی از همه است چون بقیه فقط یه قسمت رو دارن، مثلا جی کلاس آفرودش عالیه.
همایون
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بازم مش واتسون با یه درگ مسخره دیگه.اگه قصدش شاخ به شاخ کردن سریعترین شاسی بلندهای حال حاضره پس جی کلاس و لندروور جاشون تو این جمع نیست حتی جی کلاس سریعترین اسیووی بنز نیستش از اونور تنها رقیبی که میتونست تهدید درست درمون واسه فراری باشه تو درگ یعنی پورشه کاین توربوGt رو نیاورده و به جاش نسخه هیبرید آورده تا با اسب بخاره بیشتر مخاطبو گول بزنه.در کل با احترام به بقیه از لحاظ قیمت و کارایی بیمر هستش ولی با پول بیشتر میشه رنجروور رو برداشت که واقعا خاص هستش
مهدی
۲۰ خرداد ۱۴۰۳جسارته داداش اینو میگم اما کارایی و بی ام و کلا پارادوکس داره
علی جردن
۲۰ خرداد ۱۴۰۳لامبورگینی نقطه شد ●
حقشه تا دیگه از موتور کوچولو زیر ۱۰ & ۱۲ سیلندر نزاره روی محصولاتش ..
Monster 765lt
۲۰ خرداد ۱۴۰۳فراری یه سرو گردن از همشون بالاتره
Yasin
۲۰ خرداد ۱۴۰۳نتایج خیلی عجیب قریب بود بعضیاشونم اصلا درست نروندن
چه مقایسه ای بود اخه
car lover
۲۰ خرداد ۱۴۰۳جای ترک هاوک خالیه
Sobhan
۲۱ خرداد ۱۴۰۳چرت ترین درگ بود یه دوبار دیگه تست میکردن خب چه وضعیتیه آخه تو درگ اصلا خوب لانچ نزدن
عارف رضاییان
۲۴ خرداد ۱۴۰۳کافیه این فراری توربو یا سوپر شارژ یا تویین توربو بشه تا رقبا رو تو شتاب و سرعت به خاکو خون بکشه 😍🇮🇹👊