فراری

تماشا کنید: جزئیات بالا و کیفیت ساخت در فراری پروسانگوئه

فراری پروسانگوئه، محصولی ساختارشکن که با امید تحول و نام‌آوری رونمایی شد.
نمای جلوی فراری پورسانگونه

فراری یکی از معدود سوپراسپرت‌سازی به شمار می‌رفت که به تولید خودروی شاسی‌بلند اصراری نداشت اما این طلسم دو سال پیش با محصولی تازه و نوآورانه به نام پروسانگوئه شکسته شد. هر چند این خودرو هم در دسته شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد اما از فرم‌پردازی و تناسبات ویژه‌ای سود می‌برد که آن را از سایر شاسی‌بلندهای مطرح سوپراسپرت‌سازان مانند پورشه کاین یا لامبورگینی اوروس جدا می‌کند. «فلاویو منزونی»، معمار ایتالیایی و طراح ارشد گروه فراری، در طراحی این محصول از تمام المان‌های یک فراری مدرن استفاده کرده است. مخلوق بلندقامت او اخیرا جایزه طراحی «Compasso d’Oro» را دریافت کرد.

نمای جلوی فراری پورسانگونه

چهره این خودرو شباهت زیادی به برادران سوپراسپرتش مانند روما، 296GTB و SP1 مونزا دارد. فرم کایپوت یکسان به‌‌همراه ستون A کشیده درکنار پردازش ارگونومیک خطوط جانبی بدنه، یادآور سوپراسپرت‌ها و کوپه‌های فراری هستند. درها به‌صورت رو به هم باز می‌شوند تا پروسانگوئه را بیش‌ازپیش خاص کنند و به مالک یادآوری کنند سوار یک خودروی متحصربه‌فرد می‌شود. نمای عقب هم شباهتی بی‌چون و چرا به مدل‌های یادشده دارد با این تفاوت که برخلاف شاسی‌بلندهای برندهای گمنام خطوط اضافه یا بیهوده ندارد. همه‌ چیز برای انجام یک وظیفه معین سر جای خود قرار گرفته است.

چراغ جلوی فراری پورسانگوئه

زیر کاپوت به‌ظاهر کشیده پروسانگوئه یک پیشرانه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر V  تنفس‌طبیعی شکل جا خوش کرده است که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. فراری مدعی است که ۸۰ درصد گشتاور در دور ۲,100rpm و حداکثر آن در دور ۷,750rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد که شتاب درخور توجهی برای این سوپرشاسی فراهم می‌کند. نیروی تولیدشده توسط موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی دو کلاچه خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

کابین فراری پورسانگوئه

از آنجا که پروسانگوئه یک محصول با گنجایش چهار سرنشین به شمار می‌رود، فراری از دستورپخت خودروی چهارسرنشین دیگرش یعنی GTC4 لوسو در ان استفاده کرده و شاسی‌بلند جدیدش را هم به گیربکس دوم تجهیز کرده است که با گذر از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، تمام قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. روند شتاب‌گیری این خودروی زیبا تا سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دارد و می‌تواند درعرض ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نمای پشتی فراری پورسانگونه

کابین پروسانگوئه یک فراری مدرن را به تصویر می‌کشد که متاسفانه تن به المان‌های رایج بازار داده است؛ المان‌هایی مانند نمایشگر روبه‌روی راننده و دکمه‌های لمسی فرمان. هر چند فراری هم به دنبال جذب خریداران فناوری‌پسند است و مطابق چشایی ذهنی آن‌ها پیش می‌رود اما با این کار می‌تواند راهی جدید را آغاز کند که ارتباط چندانی به گذشته آن ندارد. به این همه، طراحان و مهندسان این شرکت ایتالیابی تلاش کرده‌اند در خلق کابین پروسانگوئه به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشند و همان رنگ‌وبوی آشنای فراری‌های گذشته را در قالبی دیجیتالی‌تر در اختیار سرنشینان قرار دهند.

نمای جانبی فراری پورسانگونه

برای درک بهتر این موضوع، توصیه می‌کنم ویدئوی زیر را تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از روز رونمایی این خودرو عاشق طراحی و زیبایی این خودرو شدم

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. پیام۲

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      موندیال رو به این ترجیح میدم

      موافقم 1
      مخالفم 9
      1. SMS

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (574 ديدگاه)

        عالیه ، کسی ۱۲ سیلندر با توربو می شناسد ؟ یکی هم ۱۲ سیلندر توربو وهیبرید ؟

    2. net

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      چراغ عقب زیرش به جای رنگ زرد و سفید کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.چراغ باریک جلو قشنگه ولی خط مشکی فرو رفته بالاش بد هست. ۴ اگزوز برای سوپر اسپرت خوبه نه هاچبک. طراجی اگزوز های دایره ای فراری زیر سپر هست خوبه ولی اگر رنگش خاکستری بود و دو اگزوز هر طرف کنار هم بود فشنگتر میشد اگزوز های فراری ۴ اگزوز داره و یه کم جلو و عقب هست تو چشم میزنه. طراحی داخلی رنگش کرم هست بد و زود کثیف میشه و طراحی داخلی رنگ یکپارچه مشکی قشنگه. درب ماشین برعکس باز میشه بد هست.بالای کنسول صفحه نمایش نداره و صفحه نمایش رو گذاشته جلو صندلی شاگرد بد هست

      موافقم 1
      مخالفم 15
      1. amir

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        طراحای فراری بخونن اینو سکته رو زدن

        موافقم 13
        مخالفم 0
  2. گاس فرینگ

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    جا داشت فراری یک ورژن سه در هم ازش بده بیرون مثل دو تا هاچ‌بک قبلیش

    1. نشناسی بهتره

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (501 ديدگاه)

      جان؟؟؟؟
      منظورت ولستره؟(هاچ‌بک سه در هیوندای)
      :////

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. گاس فرینگ

        ۲۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (339 ديدگاه)

        ماشین های هاچ بک در صندوق شون هم حساب میکنن
        فراری اف اف و جی تی سی ۴ لوسو ۳ در
        پس ولستر یه هاچ بک ۴ در حساب میاد
        و مثلا کوییک و ۲۰۷ آی ایران خودرو هم هاچ بک ۵ در هستن

  3. ممد ژانگولر

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4147 ديدگاه)

    تیتر مطلبو باید میذاشتین :
    بی ریخت و نابخشودنی

    اصلا حرفی برای گفتن در برابر حضرت لامبورگینی اوروس نداره . نیومده بره برای بازیافت .

    موافقم 2
    مخالفم 19
    1. Muty

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      در عجبم چه بر سر یک ذهن باید اومده باشه که تا این حد بیمار باشه
      همین

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. JaMsHiD-R1988

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2737 ديدگاه)

      نگو لامبورگینی اوروس
      بگو آئودی Q8
      میتونی به چشم فولکس واگن توارگ هم بهش نگاه کنی

      موافقم 10
  4. ehsan.fa

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    آقای اشتری یه گزارش در مورد لافراری کپی شده چیتا موتور بزارین در صورت امکان ، توضیحات خودشون کمه تو پیجشون

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2848 ديدگاه)

      ما هم اطلاعی نداریم از این ماشین
      در همن حدی هست که خودشون گفتن و اجازه دسترسی خبرنگاران به محصول شون نیست

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4894 ديدگاه)

      فکر کنم میگفتن موتور نیسان ماکسیما که یکم تقویت شده روشه و یه موتور نیسان تیانا تقویت سفارش دادن بیارن که بالای ۳۰۰ اسب هست

  5. علیزاده

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    از تنها چیز این ماشین که خوشم میاد موتور ۱۲ سیلندر

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. Archi KHAN

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    بی مانند …

    ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. new comer

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    از بچه های قدیمی پدال هستم که این بار با یه نام کاربری جدید یه نظرخواهی میخوام بکنم
    ( نام کاربری جدید بخاطر اینکه حرف و حدیث و… اینا نشه!)

    من مدتی هست که مهاجرت کردم و الان ونکوور هستم و میخوام یه ماشین لیز کنم
    با توجه و قیمت / پول پیش / اقساط و و و …

    بین دو گزینه موندم
    1 – نیسان سنترا (نسخه پایه)
    2 – هیواندی النترا ( نسخه پایه)

    ممنون میشم نظر بدید ، راستی بگم میخوام ماشین برای خانواده 4 نفره مناسب باشه
    در یک لیز 2 ساله

    ممنون همه تون / ارادت

    1. علیزاده

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (292 ديدگاه)

      با ۳۰۰۰ پیشنهاد میکنم کمری xv20 بردارید

      1. new comer

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        3000 دلار منظورتونه ؟

        با این مبلغ ماشین هست ولی داغون و آفتابه خرج لحیم

    2. ! i M α η δ υ α R

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      new comer جان …

      با این فرضی که مطرح کردی ، تو باید به ما مشاوره بدی ، دنیا برعکس شده مشتی :)) !!!!!!

      اما من باشم به ظاهر توجه نمی کنم / به حرف دلم گوش نمی کنم و قید بعضی چیزها رو می زنم و به حرف عقلم گوش میکنم …

      من ، نیسان رو بر می دارم …

      موفق باشی …

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. new comer

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اختیار داری گل
        راستش من بخاطر مشغله مدتهاست اوضاع خودرو اینا را رصد نمی کردم ببین چطوریاس
        برا همین پرسیدم از دوستانی که شاید اطلاعاتشون به روز باشه

    3. گاس فرینگ

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (339 ديدگاه)

      اگه قرار بر نسخه فول بود میگفتم النترا ولی در نسخه پایه نیسان میتونه بهتر و با متریال با کیفیت تر باشه اصلا در مورد نیسان چیزی نمیدونم ولی این النترا ۲۰۲۳ ها که اومدن ایران (مدل) لو آپشن کیفیت شون از آوانته های خودروسازان راین هم پایین تره (البته آوانته خودروسازان راین به هیچ وجه بی کیفیت نیست یک سروالفش می ارزه به صد تا تارا و شاهین)

    4. amir

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      ملت فک کنم نیسانو بردارن
      قیمتاشون چقدره؟

      1. new comer

        ۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        با لیز 24 ماهه
        و 24هزار کیلومتر سالانه
        حدود هفته ای 100 دلار

  8. بهنام

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (903 ديدگاه)

    واقعا فراری مثل هیچکدام. به قول جیمز می که فراری ۴۵۸ ایتالیا رو به همراه کلارکسون بررسی کردن گفته بود که حس و حال فراری خاصه و مثلاً همون فرمان و کلیدها رو روی ماشین هاش داره ولی کار کردن با اونها لذت دیگه ای داره که در هیچ ماشینی اینگونه نیست.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. پیام۲

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      یه زمان مازراتی هم اینطوری بود

  9. ! i M α η δ υ α R

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    «فلاویو منزونی» !!!!!!

    منزونی !!!!!!

    خیلی خودمونی نشدین احیانا ؟؟؟

    ایتالیایی ها خودشون میگن : “” مانزونی “”

    تلفظ آمریکایی ، برای یه اسم ایتالیایی ، عجیبه …

    عجیبه واقعا …

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. ! i M α η δ υ α R

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    «فلاویو مانزونی» ، معمار ایتالیایی و طراح ارشد گروه فراری ، در طراحی این محصول از تمام المان‌های یک فراری مدرن استفاده کرده است . مخلوق بلندقامت او اخیرا جایزه طراحی «Compasso d’Oro» را دریافت کرد …

    هیچ جوره نمیشه با این ماشین ارتباط گرفت …

    موندم چطوری میشه بهش جایزه داد !!!!

    در حالت ایده ال : ” محصول ” / ” مخلوق ” ، از جایزه ، اعتبار می گیره …

    اما بعضی وقت ها هم یک جایزه با اعطا شدن به محصولی ، خودش اعتبار ، میگیره …

    نمی دونم این کدوم مورده …

    دنیای غریبی است …

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. مهدی

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    نه به خاطر اینکه فن فراری هستم ولی احساس میشه یک سر و گردن بالاتر از رقبای مستقیمش باشه

    1. Mohammad

      ۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (333 ديدگاه)

      به خاطر وزن مناسب ، ارتفاع کم ، بالانس مناسب ، پیشرفته ترین تلیق فعال تو دنیا که توسط مالتی متیک براش ساخته شده و البت موتور ۱۲سیلندر از تمام رقیبای هم سطح خودش هندلینگ و پرفورمنس بهتری داره

  12. علی جردن

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    مافیا در ایران یعنی این
    لکسوس LX570 مدل 2013‌یعنی مدل ده سال پیش قیمتش از فراری پورسانگوئه مدل سال صفر آکبند گرونتره… چقدر ستم چقدر محدودیت چقدر دوری از بهترین های جهان ؟ دو برابر خودروی نو نو هزینه میکنیم واسه خودروی قدیمی تر

  13. ابوالفضل

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    زیباست

  14. pouyan-h808

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    شاهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا