لوکا دی مونتزمولو امروز رسماً اعلام کرد: پس از ۲۳ سال فراموشنشدنی فراری را ترک میکنم. طبق حرف و حدیثهایی که در روزهای اخیر مبنی بر ماندن یا رفتن مدیرعامل فراری بود، لوکا دی مونتزمولو امروز طی نامهای رسماً خروج و استعفای خود را اعلام کرد.
ظاهراً مونتزمولوی ۶۷ ساله بعد از تلفیق فیات و گروه کرایسلر، تصمیم خود را گرفت و امروز رفتن خود را فقط پایان یک دوره برای فراری خطاب کرد.وی در این بیانیه اعلام کرد:
در زمان مدیریت مونتزملو، تیم فرمول یک فراری صاحب ۶ عنوان قهرمانی رانندهها و ۸ عنوان قهرمانی تیمی شد. در طول هفته گذشته در مونزا، بعد از نتیجه ضعیف تیم در گرندپری ایتالیا، مارچیونه که مالک کمپانی فراری نیز هست، از نتیجه ابزار نارضایتی کرد و گفت ماندن هیچکس در فراری لازمالاجرا نیست. مونتزملو در دهه ۷۰ و در دوران انزو فراری نیز در تیم فرمول یک فراری حضور داشت و روزهای ابتدایی مدیریت خود را میگذراند تا اینکه در نوامبر ۱۹۹۱، توسط جیانی آنیلی رییس وقت کمپانی فیات، با هدف قهرمانی مجدد تیم فراری در فرمول یک، که بعد از مرگ انزو فراری مشکلات زیادی داشت، به عنوان رییس فراری انتخاب شد. مونتزملو اولین قهرمانی تیمیاش با فراری را در فصل ۱۹۹۹ به دست آورد که اولین بار بعد از سال ۱۹۸۳ بود.این تصمیم فاز جدید و متفاوتی را آغاز خواهد کرد که احساس میکنم باید با رهبری مدیرعامل مجموعه، یعنی سرجیو مارچیونه هدایت شود. فراری فوقالعادهترین کمپانی دنیاست و این افتخار و امتیاز بزرگی بود که رهبر این کمپانی بودم. من برای شرکای شرکت مخصوصاً پیرو فراری که همیشه در کنار من بود و همه افرادی که در کمپانی هستند آرزوی موفقیت را دارم که فراری لایق آن هست و باید بگویم که فراری همچنان مهمترین چیز در زندگی من است.
وی در پایان صحبتهایش اظهار کرد:
من در درجه اول، از زنان استثنایی فراری و مردان این کارخانه، دفتر و بازار فراری در سراسر جهان است قدردانی و تشکر میکنم. آنها معماران واقعی فراری هستند و باعث رشد چشمگیر شرکت و بسیاری از پیروزیهای فراموشنشدنی آن و انتقال آن به یکی از قویترین برندهای جهان بودند. خداحافظی گرم و تشکر من را هم به تمام شرکای فنی و تجاری، نمایندگیها و به ویژه مشتریان فراری که در سراسر جهان هستند بگویید و با شور و شوق زیاد از صمیم قلب برای آنها آرزوی موفقیت دارم. آرزو میکنم سهامداران، به ویژه پیرو فراری که همیشه در کنار من بوده است، و هر کس که در این شرکت مشغول به فعالیت است موفق باشند و سالهای سال فراری را سزاوار نام فراری پیش ببرند.
به نظر میرسد طوفان اصلی روابط مونتزمولو و مارچیونه به عنوان مدیرعامل شرکت مادر، از زمانی آغاز شده که مدیرعامل فیات روی افزایش فروش و تولید فراری و مدیرعامل فراری روی حفظ سطح تولید در حد ۷۰۰۰ دستگاه در سال پافشاری کردند.
90 درصد از سهام فراری در دست فیات است که ۱۲ درصد از سود عملیاتی سال ۲۰۱۳ فیات را بهتنهایی تأمین نموده است در حالی که تولید فراری در این سال ۷ هزار دستگاه و کل تولید مجموعه فیات ۴.۴ میلیون دستگاه بوده است.
محمدرضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۳حیف…
Carbonado Aventador
۱۹ شهریور ۱۳۹۳من به شخصه خیلی ناراحت شدم!!!
(((united of italian)))
Carbonado Aventador
۱۹ شهریور ۱۳۹۳از استاد احمد نیشابوری تشکر می کنم!!!!!!
احمد جان ناراحت نشو!
بنده خدا 67 سالش بود!
بالاخره اش باید می رفت تا میدان به جوانتر ها برسه!!!!
Carbonado Aventador
۱۹ شهریور ۱۳۹۳دلم برای این آواتارم تنگ شده بود!
یاد روزهای خوبه گذشته در پدال افتادم!!!!!!
Ahmad..F12
۱۹ شهریور ۱۳۹۳محمدحسین دپرس شدم شدید :(
گریهام گرفت… ;(
امیدوارم به فراری لطممه نخوره! :(
Carbonado Aventador
۱۹ شهریور ۱۳۹۳احمد باور کن من با اینکه طرفدار لامبو ام ولی خیلی فراری رو دوست دارم!
با باخت فراری ناراحت می شم و با بردش خوشحال!
ولی وقتی این دو جلوی هم قرار می گیرن من می رم تو سنگر لامبو!!!!!
فراری این 3-4 ساله خیلی محبوبیتش رو از دست داده , که این به نفع لامبو هست ولی شاید با عوض شدن مدیر بتونه جایگاه گذشته اش رو به دست بیاره!!!!!
من ناراحت ام رفته چون موندنش به نفع لامبو بود!!!!!!!
رضا ... فقط مرسدس بنز
۱۹ شهریور ۱۳۹۳الهی من بمیرم……….که این روزو نبینم !!!
Elring-aventador
۱۹ شهریور ۱۳۹۳خیلی ممنون اقا احمد
در زمان اون فراری به پیروزی های بزرگی رسید
Ahmad..F12
۱۹ شهریور ۱۳۹۳ممنونم دوست گرامی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ شهریور ۱۳۹۳درود .
من که خیلی حاال کردم رفت . فقط بلد بود پز بده .
یروز قیافه بگیره و یروزم لگه فراری فلانقدر میرزه .
به جای این حرفا عملکردت رو بالا ببر .
Ahmad..F12
۲۰ شهریور ۱۳۹۳میلااااااااااد!!!!!
mahdi
۱۹ شهریور ۱۳۹۳درود و بدرود
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ شهریور ۱۳۹۳دست آقا احمد گل درد نکنه. :)
مهدی جان خیلی مفید و مختصر فرمودند.
Ahmad..F12
۱۹ شهریور ۱۳۹۳مخلصم باربد جان
:(
مصطفی
۱۹ شهریور ۱۳۹۳داش احمد با این که با این مطلب حالمو گرفتی ولی باز بابت اطلاع رسانیت ممنون.
Ahmad..F12
۱۹ شهریور ۱۳۹۳فقط امیدوارم فراری، سزاوار نام فراری بمونه..
Carbonado Aventador
۱۹ شهریور ۱۳۹۳می مونه احمد!
فراری همیشه فراری هست حتی اگه پراید بزنه!!!!
مصطفی
۱۹ شهریور ۱۳۹۳دیگه همینه،هر شروعی یه پایانی داره.
رضا ... فقط مرسدس بنز
۱۹ شهریور ۱۳۹۳آره داداش هر افسانه ای یه روز تموم میشه
افسانه مرسدس …. افسانه ردبول …. افسانه فراری….افسانه شوماخر…افسانه نیکی لاودا….خوان مانوئل فانجیو…..فتل….همیلتون…..روزبرگ……آلونسو……همی اینا یا یه روز تموم شدن یا در آینده دور یا نزدیک تموم میشن.دنیا محل رفت و آمده !!!
Ferrari
۱۹ شهریور ۱۳۹۳خداحافظ به بزرگترین مرد فراری بعد از انزو فراری.
ramin722
۱۹ شهریور ۱۳۹۳حیف من خیلی ازش خوشم میومدمارچیونه فقط میخات باتولیدبیشترسودبیشترببره واصلابه فکرکیفت وخاص باقی موندن محصولات نیست دلش نمیسوزه.
تازه شده جریان اپل واستیوجابز منکه فکرنمیکنم فراری دوباره بدرخشه
Ehsan
۱۹ شهریور ۱۳۹۳امیدوارم این تصمیم مشکلی برای فراری به وجود نیاره
توفیقی
۱۹ شهریور ۱۳۹۳خوب شد که رفت.[…]
من نمیدونم چقدر باید ریاست کنن.بیاین پایین فکر اون دنیاتون باشین.متاسفانه آدما عبرت نمی گیرن.
mahdi
۱۹ شهریور ۱۳۹۳درود
یه مدیر خوب نقش تعیین کننده توی موفقیت شرکت یا کمپانی رو ایفا میکنه
انتخاب جانشینش کمی سخت هست
امیدوارم فراری همیشه موفق باشه
فرار و لامبورگینی رو همیشه به عنوان بهترین سوپر کار قبول داشتم دارم خواهم داشت
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
صادق
۱۹ شهریور ۱۳۹۳درسته که این اواخر خیلی اعصابمو خورد کرده بود و موندش حتی توی طولانی مدت ممکن بود به فراری صدمه بزنه ولی هیچ وقت خدمتایی که به فراری کرد رو نباید فراموش کرد
اگه فراری تونست پر سودترین سوپر اسپرت ساز جهان بشه با 15 درصد سود، از صدقه سر همین مرد بود
اگه فراری تونست توی فرمول 1 حرف اول رو بزنه، به خاطر همین مرد بود
پروژه های سنگین فراری که باعث افتخار و آبروی این شرکت بودن، زیر نظر همین آدم ایجاد شدن
درسته که این اواخر داشت میرفت تو خاکی، ولی هنوزم جزء بزرگترین و به یادماندنی ترین آدمای فراری هستی
خداحافظ آقای مونتزمولو!!
صادق
۱۹ شهریور ۱۳۹۳راستی داش احمد، داغ بودم، متوجه نشدم که مطلب از توئه
دستت درد نکنه
امیدوارم هرکی اومد بتونه دوران اوج مونتزمولو رو زنده کنه
Ahmad..F12
۲۰ شهریور ۱۳۹۳قربونت صادق جان منم همین آرزو رو دارم
enzo
۱۹ شهریور ۱۳۹۳خیلی خیلی ناراحتم شاید برای بقیه فرقی نکنه این خبر ولی برای طرفدارای واقعی فراری خبر خیلی مهم و تلخیه
به درود مرد بزرگ این نتایج بد چندسال اخیر تو F1 باعث نمیشه زحماتت رو فراموش کنیم
مردی که با مدیریتش هم اصالت فراری رو حفظ کرد وهم کلی قهرمانی تو F1 آورد و پیشگام بود تو تبدیل شدن فراری به یکی از برترین ، باارزش ترین و محبوب ترین برندای لوکس جهان
کسی که انزو فراری اینقدر بهش اعتماد داشت که اونو جانشین خودش کرد و پسرش پیر فراری شد قائم مقام
امیدوارم این تصمیم فراری رو فلج نکنه چه تو F1 و چه تو بیزنس
هرکسی لیاقت ریاست فراری رو نداره چون هرکسی نمیتونه مثل انزو یا همین لوکا تو این اوضاع اقتصادی پای اصول کمپانی وایسه و بازم سوداوری داشته باشه . امیدوارم حداقل این مارکیونه با این تفکراتش نشه رئیس فراری
ریاست فراری یه آدم کاریزماتیک میخواد از جنس انزو فراری و مونتزملو
ذر ضمن متن خبرم یکم اشکال داره مونتزملو chairman کمپانی فراری بود نه مدیر اجرایی
بهزاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۳مرد بزرگی بود.
این تغییرات گاهی باعث نبوغ بیشتر میشوند و ممکنه فرد بعدی با تفکرات جدید تحولات شگرفی رو رقم بزنه و احتمال داره خطوط قرمز فراری رو بر داره و به سمت تولید suv و سدان هم بره و شاید یک مدل ارزان در حد 100 هزار دلار هم در برنامش جای بده.
نکته ی مهم در مورد برند فراری نوع سودآوری اون هست که در واقع بیشترین سود از فروش لوازم جانبی بدست میاد مثل البسه و عطر و ماکت و ساعت و پرچم و… و احتمالا مدیر فیات قصد داره با افزایش تولید فراری سوددهی ماشینهارو هم بالا ببره.
enzo
۱۹ شهریور ۱۳۹۳داداش شایعه سدان وsuv هم باعث میشه طرفدارای فراری تب کنن بعد میگی بیان اینا رو تولید کنن
همه زورشون رومیزنن اصالت برند رو حفظ کنن حتی تولیدشون روافزایش ندادن
که اون حس اختصاصی بودن فراری برای مشتریا وعلاقه منداش از بین نره
ببخشید فراری تویوتا نیست که هرچی تولید کنه از اولم همچین چیزی تو فلسفش نبوده و با همین تولید کمش هم 12% سود کل گروه فیات که یه شرکت ضررده هست از طرف فراریه تازه امسال نسبت به سال قبلش تولید رو کم کردن ولی آمار سود فروششون بازم صعودی بود
اتفاقاً اون فروش لوازم جانبی و البسه و عطر و… مرتبط هست به همین لوکس و اختصاصی بودن برند فراری و نتیجه همون اصولی هست که بهش پایبند بودن و میتونن از اسم برند تو جاهایی غیر از کار اصلیشونم استفاده کنن و فروش کنن مثلاً خیلیا دوست دارن یه تی شرت یا کلاه فراری بخرن ولی تا حالا دیدین کسی تیشرت هیوندا ، کیا یا جنرال موتورز تنش کنه
صادق
۲۰ شهریور ۱۳۹۳درست میفرمایید آقای انزو
این رو هم اضافه کنم که تولید محدوده که باعث ارزش برند فراری شده
اگه به سمت انبوه سازی بره، ارزشش رو هم از دست میده
و جالبه بدونید که فراری گران ترین برند دنیاس (نه فقط توی ماشینا، توی همه ی برندها، گرونترینه)
اگه کسی بیاد و بخواد این سیاستا و روند ها رو تغییر بده، قطعا فراری رو نابود میکنه!!
توفیقی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳فراری باید یه خونه تکانی بکنه
توفیقی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳ولی این روزا این شرکت خیلی تو چشه
توفیقی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳لافراری 1 دونه بهم بدن کافیه
توفیقی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳فراری سلطان خودروسازی ایتالیا
توفیقی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳به به باید به این شرکت گفت.
احمدرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۳ای بابا