فراری

تجربه لذت‌بخش رانندگی با فراری 488 پیستا 2019

فراری از نظر تولید خودروهای پیشرانه وسط سفارشی و خاص رکوردی قوی بر جای گذاشته است؛ و اگرچه خودروهایی همچون ۴۵۸ اسپچیاله و ۴۳۰ اسکودریا بیشتر روی پیست تمرکز داشته‌اند اما همیشه مناسب راندن در جاده‌ها نیز بوده‌اند؛ و احساس می‌کنیم جدیدترین محصول فراری یعنی ۴۸۸ پیستا هم همین روند را ادامه داد است. هم‌اکنون شانس تست و بررسی این خودرو در جاده‌های بریتانیا به دست‌اندرکاران نشریه اتو اکسپرس فراهم شده است.


488 پیستا از چندین قطعه‌ی خودروهای مسابقه‌ای ۴۸۸ چلنج و GTE سود برده که شامل پیستون‌های خاص و قطعات تیتانیومی سبک‌وزن، ورودی‌های فیبر کربنی و توربوشارژرهای توئین اسکرول ارتقا یافته می‌باشد.


نتیجه‌ی نهایی این است که نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو هم‌اکنون قدرت ۷۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. همچنین به لطف سیستم اگزوز سبک‌تر و سود بردن بیشتر از فیبر کربن، وزن خودرو تنها ۱۳۸۵ کیلوگرم می‌باشد. وزن این خودرو ۹۰ کیلوگرم کمتر از ۴۸۸ استاندارد می‌باشد. همین نسخه‌ی استاندارد را هم نمی‌توان خودرویی سنگین به شمار آورد.


پیستا خودرویی فوق‌العاده سریع است به گونه‌ای که تنها در عرض ۲.۸۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


همان‌گونه که تست‌های اولیه‌ی قبلی نشان داده، ۴۸۸ پیستا تکنولوژی‌های مدرن زیادی برای هنرنمایی در پیست و جاده دارد. از جمله‌ی این تکنولوژی‌ها می‌توان به تقویت‌کننده دینامیک فراری اشاره کرد که ترکیبی از کنترل لغزش جانبی با سیستم ترمز برای ایجاد کنترل بیشتر روی خودرو است.


قطعاً این سیستم بهترین عملکرد خود را در پیست نشان می‌دهد. جذاب‌ترین حالت‌های رانندگی به شما اجازه می‌دهند پیش از آنکه سیستم‌های یاد شده وارد مدار شده و شما را از مشکل نجات دهند کمی لغزیدن را تجربه کنید.


و زمانی که می‌گوییم می‌توانید به مشکل بیفتید به حرفمان اعتماد کنید زیرا پرفورمنس پیستا فوق‌العاده است. سیستم یاد شده میزان گشتاور در دسترس در هر دنده را کنترل می‌کند اما بجای حس محدودیت، موج شتاب گیری خودرو گسترده می‌شود. زمانی که فرمان سبک‌تر می‌شود و سریعاً به دنده دو و سپس دنده سه، چهار و پنج می‌روید این قدرت فوق‌العاده را با گوشت و پوست خود احساس خواهید کرد.

سیستم اگزوز بهبود یافته‌ی ۴۸۸ پیستا نیز درست پشت سرتان قرار داشته اما شاید اینجاست که خودروی موردبحث نمی‌توانید با پدر خود یعنی ۴۵۸ اسپچیاله رقابت کند. ۴۵۸ اسپچیاله از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی فوق‌العاده‌ای استفاده می‌کرد که صدای تولیدی آن از نظر ما کمی جذاب‌تر بود. پیستا از نظر قابلیت استفاده هم کمبودی ندارد. شما می‌توانید این خودرو را در پیست رانده و پس از گیربکس را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تنظیم دامپرها در راحت‌ترین حالت روانه‌ی خانه شوید. از سواری این خودرو در جاده‌ها راضی خواهید بود و شاید تنها چالش عمده‌ای که وجود دارد پارک خودرو در مکان‌های تنگ خواهد بود. مورد دیگر اندک اشاره‌ای روی پدال گاز است که می‌تواند سرعت شما را به فراتر از محدودیت سرعت جاده‌ها برساند! پس بهتر است خودتان را محدود کنید نه فراری را!


داخل کابین نیز به این نتیجه خواهید رسید پول بیشتری را برای تزئینات کمتر پرداخت کرده‌اید. خبری از سیستم اطلاعات سرگرمی نیست اما خب می‌توانید از سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای استفاده کنید. حتی جعبه‌داشبورد هم ناپدید شده است. کابین فوق‌العاده بوده و حالتی بینابین خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای دارد.


جذابیت اصلی فراری ۴۸۸ پیستا به این خاطر نیست که سواری باورنکردنی‌ای در پیست دارد. این خودرو تمرکز بیشتری روی پرفورمنس داشته و البته این کار را با قربانی کردن قابلیت استفاده‌ی روزمره در سرعت‌های پایین‌تر به دست نیاورده است. ۴۸۸ پیستا یکی از کامل‌ترین سوپرکارهایی است که ما تاکنون رانده‌ایم…

مشخصات فراری ۴۸۸ پیستا

  • قیمت: 252765 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 710 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۸۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 11.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    . 488 پیستا یکی از کامل‌ترین سوپرکارهایی است که ما تاکنون رانده‌ایم…⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    1. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نوش جان فراری جان
      ایشالا همیشه فقط فراری برانی برادر

      1. Ferrari

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        فدات عزیزدل ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    فراری ۴۸۸ پیستا: لایک ?
    لامبورگینی هوراکان پرفورمانته: دیس‌لایک ?

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (730 ديدگاه)

      شخصا فراری رو خیلی دوست دارم اما جذابیت صدای پرفورمانته رو با هیچ چیز دیگری نمیشه عوض کرد

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. OMID

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      اینجا صفحه اشتباهی برای این نظرسنجیه

    3. علی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (237 ديدگاه)

      اگر پیستا تنفس طبیعی بود قطعا پیستا انتخاب میکردم

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    فراری ۴۸۸ پیستا: لایک ?
    پورشه 911 GT2 RS: دیس‌لایک ?

    1. بی نام

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (165 ديدگاه)

      فهمیدیم طرفدار فراری هستی بابا ??

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        من الان گفتم طرفدار فراری هستم؟!

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    فراری ۴۸۸ پیستا: لایک ?
    مک‌لارن 720s: دیس‌لایک ?

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    پورشه 911 GT2 RS: لایک ?
    لامبورگینی هوراکان پرفورمانته: دیس‌لایک ?

    موافقم 2
    مخالفم 3
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    پورشه 911 GT2 RS: لایک ?
    مک‌لارن 720s: دیس‌لایک ?

  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    لامبورگینی هوراکان پرفورمانته: لایک ?
    مک‌لارن 720s: دیس‌لایک ?

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      فرشاد جان کوروت رو واقعا نمیشه حساب نکرد
      کوروت لایک ?
      بقیه دیس لایک ?

      1. مانی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        الان ار پرسپولیس خوشم میاد باید برم زیر مقاله های بارسا پست بزارم بگم پرسپولیس هم هست؟
        امکان داره نخندن؟؟؟

  8. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (206 ديدگاه)

    این دیگه چه مقاله ایه؟!
    بیشتر شبیه کاتالوگه!
    نکنین تو رو خدا!

  9. Amirferrari

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    اندک اشاره‌ای روی پدال گاز می‌تواند سرعت شما را به فراتر از محدودیت سرعت جاده‌ها برساند! پس بهتر است خودتان را محدود کنید نه فراری را!
    فراری رو هیچ وقت نمیشه محدود و یا رام کرد،اگه بشه محدودش کرد که دیگه فراری نیست،تو یکی از نشریات خودرویی انگلیس راجب محصول جدید فراری می‌گفت که سریعترین شتاب صفر تا صد و صفر تا دویست تاریخ رو داره !!! تنها چیزی که میشه راجب محصول جدیدشون گفت اینه که رقبا باید ماستا رو کیسه کنن و از همین الان به فکر ساخت محصولی برای رقابت با هایپرکار جدید فراری باشن…تاماااااام

  10. ایمان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تاریخچه ای غنی و پربار با ماشین هایی که تاریخ فراموش نخواهد کرد ؛ بهترین ها شایسته توست ….
    ❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤

  11. بهنام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یک اثر هنری از نوادگان میکل آنژ و داوینچی. زیبایی بی حدو حصر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا