۸۱۲ سوپرفست جایگزینی برای F12 برلینتا افسانهای
هنگامیکه بر روی جایگزین خودرویی مانند فراری F12 برلینتا کار میشود، باید دو چیز موردتوجه قرار گیرد: بسیار هیجانانگیز و کمی ترسناک باشد. F12 جهش بزرگی را نسبت به سلف خود یعنی ۵۹۹ پدید آورد و یک تکامل همهجانبه محسوب میشد؛ اما بااینحال پنج سال بعد، مدل جدید ۸۱۲ سوپرفست معرفی شده که قدرت باورنکردنی ۸۰۰ اسب بخار را از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی خود بیرون میکشد. ۷۵ درصد از قسمتهای این موتور دوازده سیلندر، جدید است و از هر فراری تولید انبوه دیگری، قدرت و گشتاور بالاتری دارد. گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو نیز بهطور کامل ارتقاء پیدا کرده و حالا با ضریب دندههای کوتاهتر، سریعتر از همیشه دندهها را تعویض میکند.
اما بااینوجود، بیش از هر چیزی، این شاسی و آئرودینامیک ۸۱۲ است که بیشتر تغییرات و بازطراحیها را تجربه کرده است. به همین دلیل فراری میگوید ۸۱۲ سوپرفست را باید بهعنوان خودرویی کاملاً جدید در نظر گرفت نه جایگزینی برای F12 برلینتا. این ماشین هنوز هم سوپراسپرتی موتور جلو-وسط و دیفرانسیل عقب است اما به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، کنترلکنندهٔ گشتاور، فرمان برقی، نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم کنترل کشش جدیدی هم مجهز شده است.
این تجهیزات همراه با افزایش قدرت و گشتاور، ضریب دندههای کوتاهتر و وزن کمتر (۶۰ کیلوگرم)، ۸۱۲ را به جانوری کاملاً متفاوت تبدیل کرده است. علاوه بر این، این اسب ایتالیایی به سیستم آئرودینامیک فعال هم مجهز شده که موجب ایجاد داونفورس بیشتر در کنار ضریب درگ کمتری میشود؛ بنابراین ۸۱۲ سوپرفست بر روی کاغذ یک سلاح مهلک است؛ اما نکتهٔ جالب در مورد این سوپراسپرت این است که فراری در آن همچنان از همان لاستیکهای نسبتاً معمولی پیرلی P-Zero استفاده کرده است.
شاید این مورد نقطهای منفی برای ۸۱۲ به نظر آید اما درواقع این بهترین چیزی است که قصد فراری از ساخت چنین خودرویی را نشان میدهد؛ زیرا سوپرفست یک خودروی جادهای است نه یک اسباببازی برای پیست و به همین دلیل، انتخاب لاستیکها برای آن با توجه به ساختار شاسی و هدف ساخت خودرو صورت گرفته است؛ بنابراین تعلیق مغناطیسی ۸۱۲ کمی نرمتر از حد تصور ما بود. در جادهها، ۸۱۲ سوپرفست بیشتر به علت ابعاد و قیمتش، احساس ترسناکی دارد اما بعد از گذشت مدتی متوجه میشویم که چقدر این ماشین کاربردی و قابلاستفاده بوده و چقدر استفاده از آن راحت است.
اما بااینوجود، در صورت فشردن بیشتر پدال گاز تمامی این موارد از بین میروند. کشش و چسبندگی این سوپراسپرت حتی در صورت معکوس کشیدن و رساندن دور موتور V12 آن به بالاترین حد یعنی ۸۹۰۰ rpm فوقالعاده است؛ اما اگر شخصیت خودرو خشکتر و تهاجمیتر تنظیم شود، این چسبندگی بهسادگی وجود نخواهد داشت. این هم یکی دیگر شاخصهایی است که نشان میدهد مهندسان فراری چگونه ۸۱۲ را برای استفاده در جادهها طراحی کردهاند تا جایی که برای نرمتر شدن خودرو و رانندگی سادهتر آن، فرمان سنگینتر شده و در مواقع موردنیاز پاسخدهی آن کاهش میابد.
این اسب وحشی در خط مستقیم نیز عملکردی کاملاً عصبانی دارد بهگونهای که فقط ۲.۹ ثانیه طول میکشد که از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است. این در حالی است که جدیدترین فرزند فراری ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. همچنین گفته شده که ۸۱۲ سوپرفست در پیست آزمایش فراری یعنی فیورانو ۱.۵ ثانیه سریعتر از ۴۸۸ است.
نتیجه
یکی از بهترین نامها برای یکی از بهترین خودروهای موتور جلو، محور عقب تاریخ، ۸۱۲ سوپرفست است. این سوپراسپرت دیوانهوار سریع است اما در همین حال، راحتتر، رامتر و در داخل و خارج لوکستر شده است. البته این هنوز هم خودروی ترسناکی برای رانندگی است اما زمانی که پشت فرمان آن مینشینید، از کاربردی بودن و قابلیت استفادهٔ روزانهٔ آن تقدیر کرده و بدان احترام میگذارید. این واقعاً یک سوپراسپرت روزمره است.
مشخصات فنی
Ferrari 812 Superfast 2018 | |
قیمت | ۲۵۳ هزار پوند |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 بنزینی |
قدرت | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۹ لیتر در صد کیلومتر |
تولید آلایندگی | ۳۴۰ گرم در هر کیلومتر |
منبع: autoexpress
سعید(تهران)
۲۳ مرداد ۱۳۹۶هیچی توی این دنیا یه فراری دوازده سیلندر تولید انبوه سرخ رنگ نمیشه، باید عاشق باشی تا بدونی چی میگم…
Ahmad
۲۳ مرداد ۱۳۹۶عاشقم و میدونم چی میگی
TOYOTA
۲۴ مرداد ۱۳۹۶کابینش به زیبایی کابین جی تی سی فور لوسو نیست به نظرم
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۶فراری همیشه بهترینه
OMID-LAMBO
۲۳ مرداد ۱۳۹۶به زیبایی اف 12 نمیرسه و زیبایی فدای آیرودینامیک شده !
نظرسنجی :
اونتادور اس : لایک
812 سوپر فست : دیسلایک
AMIR SCHUMACHER
۲۳ مرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز اینجا صفحه ی فراریه و 812 بیشتر رای میاره
اگر این نظرسنجی رو در یک صفحه بی طرف بذاری بالای 65 درصد به اونتادور رای میدنِ
همه میدونیم و موافقیم که جذابیت لامبورگینی هرگز در محصولات فراری وجود نداره !
نیاز به بحث هم نیست.
لامبورگینی همیشه بهترینه. ?
Ferrari
۲۳ مرداد ۱۳۹۶جذابیتی که فراری داره هیچوقت لامبو نداشته و نداره امار فروش و تقاضای بالا برای خرید فراری و جوایز طراحی نشون میده کدام اتومبیل جذابیت بیشتر و طراحی بهتری داره حالا چون توی ایران لامبو طرفدار بیشتری داره دلیل نمیشه شما این فتوا رو بدی فراری هم از لحاظ طراحی و هم تکنولوژی چندین مرتبه بالاتر از لامبو بوده و هست
الف.ی
۲۳ مرداد ۱۳۹۶من به عنوان کسی که طرفدار پروپاقرص هیچ کدام از این برند ها نیست با هر دوتون مخالغم
هیچ کدوم برتری مطلق نسبت به اون یکی نداره
مثل مقایسه چلنجر و موستانگ و کامارو
هر چقدر هم که چلنجر اسب بخار داشته باشه بازم هیچ کدام برتری کامل نسبت به بقیه نداره
ولی خدا وکیلی این مدل فراری هم خیلی مدل خوبیه
Ferrari
۲۳ مرداد ۱۳۹۶الف ی
از نظر شما حضور تو مسابقات و قهرمانی ها برتری به حساب نمیاد ،تولید مدل ها ی خیابانی فوق العاده که تو همه ی مجلات ازش تمجید و تعریف میشه برتری به حساب نمیاد گرفتن جوایز بین المللی و معتبر تو بخش های موتور و طراحی برتری به حساب نمیاد انتخاب شدن به عنوان سوپر اسپرت سال اونم 2 سال پیاپی توسط یکی از معتبر ترین نشریات خودرویی برتری به حساب نمیاد. از نظر شما یه خودروساز باید چه جور اتومبیلی بسازه تا از رقیبش برتر باشه؟؟
الف.ی
۲۴ مرداد ۱۳۹۶من و شما چند تا طرفدار ساده یا حالا کمی طرفدار حرفه ای (کسی که یه چیزی از قوانین فیزیک و شیمی در مورد خودرو سرش بشه) هستیم
شما داری تاریخ فراری رو با لامبورگینی مقایسه می کنی من حال حاضر رو میگم
من نه طرفدار فراری هستم نه لامبورگینی بنابراین از افتخارات اونها خبر چندانی ندارم و مطمئن هستم که لامبو هم در برهه های زمانی مختلف برتری هایی داشته.
حتی اگر چیز هایی که میگی رو هم در نظر بگیریم
میشه به یکی 98 و دیگری 99 از 100 داد. چون هیچ کدام کامل نیستند
Ferrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دوست من بحث سر طرفداری نیست یه بحثی راه افتاد میخوام به نتیجه برسه چرا متوجه نیستی که برای من اصلا مهم نیست که شما طرفدار چه برندی هستی هرچی هست محترمه همین دوستی که فرموده لامبو جذابتره و همیشه بهتر از فراریه تو پست مربوط به گران قیمت ترین اتومبیل دنیا تو همین پدال گفت هرکس خودروسازان دیگه حتی لامبورگینی رو با فراری مقایسه کنه معلومه سواد نداره حالا شما این وسط چی میگی برای من سواله شما که چیزی از این دو برند نمیدونی چرا زیر کامنت ما پست میذاری و خودتو وارد بحث میکنی ؟؟ دوست من یه جا گفتی زبان انگلیسیت خوبه خب 2 ساعت وقت بذار سرچ کن خیلی چیزا دستت میاد. فقط میای میگی هیچی مطلق نیست بعدش میری اون عزیزی که من درجوابش کامنت گذاشتم اگه حرفی برای گفتن داشت کامنت میذاشت.
الف.ی
۲۵ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز
جواب ندادن دلیل بر جواب نداشتن نیست!!
همونطور که گفتم از تاریخ این دو تا چیز زیادی نمیدونم ولی الآنشون رو خوب درک میکنم
در ضمن دیگه صفر صفر هم نیستم که
ببین گفتم میشه به یکی 98 و به دیگری 99 داد و البته که این نظر شخصی منه. مشکلی نیست هر کسی یه نظری داره دیگه ولی اصرار به درستی نظر کار درستی نیست
من خداوکیلی تو بحث هام با خودت تا حالا فراری رو با برندی مقایسه کردم و اصرار به درستی مقایسه ام داشتم؟ اگه دیدی لینک بده همین جا تو پدال ازت معذرت خواهی می کنم
به هر حال همونطور که علاقه من به مرسدس باعث میشه همیشه تو مقایسه اش با رقبا به اون رای بدم همون علاقه هم در مورد شما صادقه
یه سخن از پیامبر برات میگم
علاقه تو به هر چیز تو را نسبت به عیوب آن کور میکند
mohsen
۲۳ مرداد ۱۳۹۶شما تراکتوراتونو بسازید
AMIR SCHUMACHER
۲۳ مرداد ۱۳۹۶.
افتخار میکنم لامبورگینی از تراکتور سازی به قله ی صنعت خودروسازی رسیده و فراری رو جا گذاشته ! ;-).
حرفی که شما میزنی در واقع تعریف از لامبورگینیه. دستت درد نکنه !
الف.ی
۲۳ مرداد ۱۳۹۶برات متاسفم با این نظرات مریخیت
هر چقدر هم که از شرکتی خوشت بیاد یا بدت بیاد نباید به چیزی توهین کنی چه رسد به فراری و لامبورگینی
شما ها پدال رو به این وضع رسوندید
وگرنه ما قبلا هم داشتیم دوستانه بحث های ماشینی خودمون رو میکردمو از بحث کردن با هم دیگه و نظر گذاشتن لذت می بردیم
ولی حالا…………………..
FXX K
۱ شهریور ۱۳۹۶جایزه ی بهترین طراحی رو که فراری برد چرا حرف الکی میزنی؟
ینی اعصاب ادمو میریزید بهم
حرفایی بدون هیچ منطق و دلیلو مدرکی!!
MAHDI . TUNING
۲۴ مرداد ۱۳۹۶با لایک و دیسلایک فایده نداره
برای اثباتش هم تقلب 430 دیسلایکی علی کافیه
اما نظر من همیشه فراری بوده و هست
Rouzbeh
۲۳ مرداد ۱۳۹۶تو بهترینی فراری
ساسان
۲۳ مرداد ۱۳۹۶طراحی بیرونی عالی(هرچند انتظار تحول بیشتری رو داشتم.البته با حفظ اصالت)…فنی که بهتر از همیشه…ولی طراحی داخلیش به دلم نمیشینه…یک مقدار باید لوکستر طراحی بشه دیزاین داخل فراری ها….خیلی دچار تکرار شده درطراحی داخلی درهمه ی محصولاتش..ولی در کل عاشقشم فوقلاده دوستداشتنی
amin
۲۳ مرداد ۱۳۹۶دوستان یه سراتو سایپا مدل ۹۴ هست که ۴۱ هزارتا کارکرد داره بی رنگ و تمیز،قیمتش رو ۷۷ تومن میگه،نظر دوستان چیه؟میارزه؟
Zonda R
۲۴ مرداد ۱۳۹۶امین عزیز
سراتو مونتاژ
کم اپشن
پر شتاب
بی رقیب در رده قیمتی
اگر اپشن برات اولویت نیست و برند مهمه سراتو با قیمت 77 تومن یه خودروی ایده ال و جادار و مطمعن هست
MAHDI . TUNING
۲۴ مرداد ۱۳۹۶اگه موتور و بدنه سالم و تمیزی داشته باشه قیمتش خوبه
Carbonado Aventador
۲۴ مرداد ۱۳۹۶20 هزار تا در سال یکم زیاده واسه یه سراتو!!!
ما یه پراید داریم سالی 12 هزارتا راه رفته!!!
ولی درکل سراتو تو ایران هم قطعاتش خوب پیدا میشه و هم ماشین پرشتابی هست!
انتخاب خوبیه با توجه به پولی که داری!
FcmZ
۲۳ مرداد ۱۳۹۶قیافه F12 خیلی بهتر بود.
Ferrari
۲۳ مرداد ۱۳۹۶از هر نظر فوق العادست قابلیت استفاده روزمره اما سریعتر از F12. یه 12 سیلندر همه فن حریف
(همه رویای رانندگی با یک فراری را دارند و این تمام هدف و خواسته ی من بود
Enzo Ferrari )
امروز سالگرد مرگ. این بزرگمرد عرصه موتور اسپرته
نام و یادش گرامی
ایمان
۲۳ مرداد ۱۳۹۶F12 به نظر من زیباتر و وحشیتر بود.اما در پاسخ دوستمون که از اونتادور صحبت کرده و لامبو رو برتر از فراری میدونه فقط باید سکوت کرد.اعتبار و عظمت فراری با هیچ خودرویی قابل قیاس نیست چه برسه به لامبورگینی
امید
۲۳ مرداد ۱۳۹۶یه فراری دیگه..یه شاهکار دیگه..بی رقیب..بی رقیب…ودیگر هیچ..هیچ..یه عشق دیگه……
mohsen
۲۳ مرداد ۱۳۹۶موتور یعنی این
صدا یعنی این
طراحی یعنی این
ماشین یعنی فراری
امید
۲۳ مرداد ۱۳۹۶فراری یک طرف……کل صنعت اتومبیل سازی جهان یک طرف حتی لامبو که اون هم یه ایتالیایی پرافتخار و بسیار قابل احترام دیگه است..همین مدلهای امروزی فراری ،سی سال دیگه به اندازه پونصد تا مرسدس بنز امروزی قیمت پیدا میکنه مثل همین الان که مدلهای دهه شصت میلادی فراری خدا تومن قیمت داره… فراری یه قطعه هنریه…حالا شما بگو آلمانها ماشیناشوون دنده هوایی داره اصلا…تا جهان هست، هیچ برتدی نمیتونه جایگاه فراری رو بگیره
AMIR SCHUMACHER
۲۳ مرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز
با احترام به شما و نظرت که یقینا ارزشش بالاست.
هر جا میشه همین قیمت رو میگین.
اما قیمت معیار خوبی برای برتر بودن یه چیز نیست.
بعضی چیز ها فقط به دلیل خاص بودن گرونن.
از همون فراری GTO اگر میخواست 200 تا مونده باشه قیمتش عمرا به 10 میلیون دلار میرسید.
الان لایکان هایپراسپورت بالای 3 میلیون دلار قیمت داره در حالی که عملا با موتور 911 توربو و تیم مهندسی پورشه (راف) ساخته شده. در واقع شما داری یک 911 توربو رو با 15 برابر قیمتش میخری واسه اینکه خاصه و 2 تیکه الماس هم توش به کار رفته تا مشتری دلش رو خوش کنه که پول الماس میده و سرش کلاه نرفته !
مایباخ اکسلرو همون اس ال آر بود منتها 8 میلیون دلار قیمت داشت و الان قیمتش بالای 10 تاست. اس ال آر قیمتش یک چهلم مایباخ بود.
حتی پورشه ، مدل 911 جی تی وان استراسنورزیون الان بالای 5 میلیون دلار قیمتشه در حالی که هم عصرانش از فراری مثل انزو و اف50 به زور به 3 میلیون دلار میرسن. یکی از دلایل این قیمت بالای یقینا تولید بسیار محدود 911 جی تی وان هست.
سنتانریو همون اونتادوره با 10 برابر قیمت
سر الکس فرگوسن سرمربی بزرگ فوتبال یک آدامس جوید و تف کرد بیرون. یکی رفت برش داشت و الان قیمتش در یک مزایده شده 400000 دلار !!! چرا؟چون آدامس یک فرد خاصه. وگرنه اون آدامس هیچ ارزشی نداره و یقینا از جویدن یک آدامس شیک 100 تومنی ! حس خیلی بهتری نسبت به اون آدامس 400 هزار دلاری به آدم دست میده !!!.
AMIR SCHUMACHER
۲۳ مرداد ۱۳۹۶.
دوست عزیز
با احترام به شما و نظرت که یقینا ارزشش بالاست.
هر جا میشه همین قیمت رو میگین.
اما قیمت معیار خوبی برای برتر بودن یه چیز نیست.
بعضی چیز ها فقط به دلیل خاص بودن گرونن.
از همون فراری GTO اگر میخواست 200 تا مونده باشه قیمتش عمرا به 10 میلیون دلار میرسید.
الان لایکان هایپراسپورت بالای 3 میلیون دلار قیمت داره در حالی که عملا با موتور 911 توربو و تیم مهندسی پورشه (راف) ساخته شده. در واقع شما داری یک 911 توربو رو با 15 برابر قیمتش میخری واسه اینکه خاصه و 2 تیکه الماس هم توش به کار رفته تا مشتری دلش رو خوش کنه که پول الماس میده و سرش کلاه نرفته !
مایباخ اکسلرو همون اس ال آر بود منتها 8 میلیون دلار قیمت داشت و الان قیمتش بالای 10 تاست. اس ال آر قیمتش یک چهلم مایباخ بود.
حتی پورشه ، مدل 911 جی تی وان استراسنورزیون الان بالای 5 میلیون دلار قیمتشه در حالی که هم عصرانش از فراری مثل انزو و اف50 به زور به 3 میلیون دلار میرسن. یکی از دلایل این قیمت بالای یقینا تولید بسیار محدود 911 جی تی وان هست.
سنتانریو همون اونتادوره با 10 برابر قیمت
سر الکس فرگوسن سرمربی بزرگ فوتبال یک آدامس جوید و تف کرد بیرون. یکی رفت برش داشت و الان قیمتش در یک مزایده شده 400000 دلار !!! چرا؟چون آدامس یک فرد خاصه. وگرنه اون آدامس هیچ ارزشی نداره و یقینا از جویدن یک آدامس شیک 100 تومنی ! حس خیلی بهتری نسبت به اون آدامس 400 هزار دلاری به آدم دست میده !!!.
ماتئوس
۲۴ مرداد ۱۳۹۶تخصص فراری فقط سوپر اسپرته اما بنز هررررررررر مدل ماشینی بخوای برات داره
سوپراسپرت میسازه رقیب همین فراری
لوکس میسازه رقیب روزلرویس و بنتلی
شاسی بلند مسازه رقیب جیپ و رنج روور
بهترین ون های دنیا
بهترین کامیون های دنیا
بهترین سدانهای دنیا
بهترین ارزون قیمتای دنیا ( در مقایسه با کیفیت و امکانات و بقیه برندها)
مدلای کلاسیک بنز هم تا قیمت ده پونزده میلیون دلار فروش رفته با این که نسبت به خودروهای فراری تولید محدود نبودن
همه اینا و همه حرفای نگفته رو خودتم میدونی
با احترام
FXX K
۱ شهریور ۱۳۹۶کدوم ماشینش رقیبه فراریه دقیقن؟؟؟
باز هم ازون حرفای علکی!
بنز اصن تو رده ی سوپر اسپرت ماشین نمیزنه همشون ماشینای کاملا خیابونی و خانوادگی ایی هستن!
TRX
۲۳ مرداد ۱۳۹۶F12 یک الاهه بود
ولی این هم خیلی خوبه ولی f12 نمیشه
امید
۲۳ مرداد ۱۳۹۶بنده هم به نظر شما احترام میذارم اما هر چقدر هم شما آلمانی پرست باشی نمیتونی منکر ارزش برند فراری بشی .من صحبتم اینه که فراری فراتر از صرفا یه ماشین هست .بنز و بی ام دبلیو هم اگر میتونستن بقول شما تولید محدود درست میکردن تا اینجوری قیمت پیدا کنه که البته میدونی محاله!! اونا حداکثر میتونن خوب باشن…اما..
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دوست من امید میشه بپرسم فراری چیه؟؟؟
یعنی فراتر از ماشینی که میگی یعنی چی؟؟
خواهشا این شبهات من رو برطرف کن.
واقعا بعضیامون زیادی جوگیر میشیم.?
دم فراری گرم ماشین های فوق العاده ای میسازه.
ولی دیگه نه اینکه بگیم(منظورم شما نیستی کلا میگم) بقیه سوپر اسپرت سازایی مثل پورشه و لامبورگینی و مک لارن در حدش نیستن و ….
به قل دوستمون امیر
یه آدمسو جویده شده فرگوسن رو 400 هزارتا فروختن.ولی اون آدمس هیچ وقت لذت یه آدامس تازه شیک هم نداره.
فقط صرفا بزاری تو خونت هرکی اومد بگی اینو فرگسن جویده!!!!!
فراری اگه از فروش محصولاتش مطمئن بود هیچوقت به کراس اوور ساختن رو نمیاورد.
از خیلی راه ها میشه سود کرد.
یکیش ماشین های فوق العاده ساختن.
من فکر میکنم فراری از فروش سریع و استقبال بینظیر مردم از مک لارن ترسیده.
و از طرفی هم خواسته جلوی لامبو کم نیاره.
وگرنه فراری هیچوقت کراس اوور نمیساخت.
می تونست بجاش رو تولید سوپر اسپرت های هیبریدی و تمام الکتریکی کار کنه.
Ferrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۶چه ربطی داره؟؟ استقبال از این فراری بیشتر از مکلارن بوده تولید کراس اوور یعنی سود بیشتر این خنده داره بگیم چون از استقبال مکلارن ترسیده به این سمت رفته.
فراری دنبال یه اینده ی مالی پایداره هرفصل فراری داره حدود 600 میلیون دلار تو مسابقات و تحقیق و نوسعه ی مدل های خیابانی هزینه میکه و نمیخواد مثل مکلارن باشه که برای حضور تو فرمول یک به صد میلیون دلار هوندا محتاجه و اگه این مبلغ رو از بودجه سال گذشته مکلارن کم کنید میبینی که فقط 116 میلیون دلار میمونه ضمن اینکه برای تهیه ی موتور باید منت دیگران رو بکشه و بابتش پول پرداخت کنه تازه بیشتر اسپانسر هاشو هم از دست داده این اتفاق ممکنه برای فراری هم بیفته اما اگه پول باشه مشکلی پیش نمیاد
اصلا بعید نیست که مکلارن هم کراس اوور تولید کنه هیچکس از پول بیشتر بدش نمیاد
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دوست من همیشه هزینه زید کردن نشانه ی موفقیت نیست.
طرف یه فیلم میسازه با هزینه 300 میلیون دلار یک شکست کامل براش رقم میخوره.
ولی یه نفر دیگه با 100 میلیون دلار فیلم شاهکار میسازه که هم سودش رو میکنه هم باعثه افتخاره.
این همه هزینه های فراری تا الان که سودی براشون نداشته.
از مرسدس بیشتر خرج میکنن تو اف1 ولی مرسدس موفق تره!!!!!
درضمن دوست من مکلارن هم به صورت تیمی و مهندسی تو اف 1 حضور داره و به صورت مهندسی در فرمولا e.
مک لارن خیلی از تجهیزات الکتریکی در مسابقات اتومبیل رانی دیگه هم تامین میکنه.
این یعنی آینده نگری یعنی تقسیم هزینه ها بین چند حوزه.
که مطمئن باشید نتیجش هم در آینده ای نه چندان دور مک لارن میبینه.
که من چندین بار مفصل توضیح دادم.
چه شما دوست داشته باشی چه نداشته باشی آینده مال مک لارن خواهد بود و مک لارن فراری رو پشت سر خواهد گذاشت.
خیال من فعلا راحته برنامه ی مک لار تا سال2022 مشخصه و توش اسمی از هیچ کراس اووری نیست.
حالا تا بعد…….
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۴ مرداد ۱۳۹۶بعدشم نکته ی جالبش که بارها گفتم.
مک لارن در مدت 6 سال به این جایگاه رسیده که در مدت 5 ماه هر 1500دستگاهشو میخرن و مدل هایی که هنوز دو سال تا رونماییشون مونده همش پیش خرید میشن.
ولی فراری این اعتبار رو توی بیش از 70 سال به دست اوورده.
جالبش هم اینه که مک لارن نیمی از موفقیت هاشو با همین انجین 3.8 لیتری به دست اوورده.
نه مثل فراری که در طیف های مختلف انجین داره.
سوپر اسپرت جدیدشون هم از همین انجین 3.8 لیتری استفاده میکنه.(p15)
Ferrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دوست من کی گفته هزینه ای که فراری تو مسابقات میکنه هیچ منفعتی براش نداشته؟؟ این همه جوتیزی که سوپر اسپرت های فرازی دارن میگیرن پس چیه؟؟ یادت رفته مکلارن برای گرفتن موتور از فراری تاکمر جلوی دشمن دیرینش خم شد اما فراری درخواستشو رد کرد؟؟ دوست عزیز بحث سر این موضوعه که اگه هوندا نباشه دیگه مکلارنی هم در فرمول یک نخواهیم داشت چون تو این سالها همش ضعیف کار کرده خیلی جالبه سال 2012 مکلارن 280میلیون یورو بودجه داشته و فراری 300 میلیون یورو اما هرگز فکر ساختن موتور فرمول یک رو نکردن.خود زک براون چند ماه پیش وقتی شایعه شده بود که مکلارن قراره موتور فرمول یک بسازه این شایعه رو رد کرد و گفت مکلارن یه پیمانکاره نه یک موتور ساز.این برای خود شما سوال نیست که چرا مکلارن تو این 57 سال حتی سالهایی که بودجه ی بالایی داشتن به ساختن موتور فکر نمیکردن؟؟
بله مرسدس موفق تر بوده اما فراری تو این 4سال هیچوقت بدتر از مکلارن نبوده مکلارن سال 2014 باموتورمرسدس هم کاری از پیش نبرد
تو فرمول E هم با اومدن رقبای قدرتمندتر وضع عوض میشه و زمانی که قراردار مکلارن ویلیامز رنو و ماهیندرا با فیا تموم بشه تیم های دیگه به این راحنی اجازه نمیدن این چندتا کمپانی همه ی امتیازات فرمول e رو برای خودشون کنن تو همین فرمول یک هم از سیستم های بازیابی انرژی داره به خوبی استفاده میشه و فراری فوق العاده کار کرده. همین امسال فراری تنها تیمی بود که با پرینتر سه بعدی پیستون های موتور رو تولید کردن و یه نوع انژکتور جدید اختراع کردن که باعث شده فراری تو هر مسابقه 5کیلوگرم سوخت کمتری نسبت به بقیه تیم ها مصرف کنه یعنی فراری با 100 کیلو سوخت مسابقه میده و بقیه تیم ها از 105 کیلو گرم استفاده میکنن یا طراحی فوق العاده خوب سیستم ترمز ماشین فراری که مورد تقلید مرسدس قرار گرفت و همین طرح به مرسدس کمک کرد تا بتونه به مشکل مدیریت تایرهاش تاحدودی غلبه کنه. پس نگو این همه هزینه فایده ای نداشته
مکلارن هم موفقیت های فراری و لامبو رو تو ساخت کراس اوور بیینه وارد این یخش میشه چون هیچ کلاسی فعلا اندازه کراس اوور سوداور نیست
ahmad m
۲۴ مرداد ۱۳۹۶تا بحال تو عمرم همچین اظهار نظر کارشناسی شده ای نخونده بودم:
“بنز و بی ام و نمیتونن تولید محدود درست کنن”
ایمان
۲۴ مرداد ۱۳۹۶آقای امیر خان تا حالا فکر کردی که چرا مدلهای تولید محدود خودرو سازای دیگه مثلا لامبوی شما به یک پنجم این قیمتها هم نمیرسن.تومحبوبیت فراری رازی نهفتس که اونو فراتر از یه برند قرار میده.
Meysam..LaFerrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۶گیربکس ، شاسی ، بالانس ، گریپ ، دون فورس و قدرت موتور نسبت به F12 پیشرفت قابل توجهی داشتن و از نظر فنی واقعا فوق العاده شده.
صدای انجین هم که هر دو عالی هستن.
اما فقط بحث زیبایی و طراحی میمونه که اونم سلیقه ایه ولی من اینو بیشتر می پسندم.
طراحی F12 هم زیبا بود.
مدل های GTC4Lusso و California T که طراحی مهربون تر و ساده تری دارن نسبت به بقیه ی فراری ها معمولا برای عموم دلنشین تر بنظر میان.
به شدت منتظر موتور 6 سیلندر کم حجم فراری هم هستم و احتمالا تو رنج خودش باز هم شاهکار میشه و یکی از بهترین ها.
ونوم اف ۵
۲۴ مرداد ۱۳۹۶به نظر من از اف ۱۲ قشنگتر هست مخصوصا تو عکس اول خیلی دلبری میکنه
مهدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۶دوست داشتم نمای عقب ۸۱۲ رو با شیپ جلو f12 tdf میدیدم . فراری همیشه چندین پله بالاتتر از لامبو بوده این چیزی نیست که روش بحث کنید عموما لامبوها رو نوجوانها میپسندن هرچند من خودم عاشق مورسیه لاگو sv بودم
A.B
۲۴ مرداد ۱۳۹۶گفتم که رنگ سرخت رسوای عالمم کرد/ گفتا اگر بدانی 800 اسب برااااااااید
enzo
۲۴ مرداد ۱۳۹۶یه بار نشد اینجا یه مطلب درباره فراری یا لامبورگینی بزارن بخش نظراتش به کل کلای بیخود و منزجر کننده و سطحی منجر نشه جدیدا که مک لارنم بهشون اضافه شده و آش شور تر از قبل
R
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اینکه لامبو یه سر و گردن بالاتر از فراریه شکی نیست این که جای بحث نداره
ایمان
۲۸ مرداد ۱۳۹۶جوک قشنگی گفتی ….
FXX K
۱ شهریور ۱۳۹۶خوشم میاد روی هوا حرف میزنن این طرفدارای لامبو
فقط میان یچی میپرونن میرن ???
Soroush
۱۳ شهریور ۱۳۹۶۸۱۲زیباست ولی نه به اندازهf12 ای کاش در کنار پرفورمنس عالیش جذابیت نسل قبلشو هم داشت
Farzad
۶ خرداد ۱۳۹۹❤❤❤????