مدیرعامل گروه فیات-کرایسلر یعنی «سرجیو مارکیونه» ۶۶ ساله، بهتازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته است؛ اما پس از جراحی هرچند وضعیت جسمانی مارکیونه رو به بهبودی بوده، ناگهان با عوارض غیرمنتظرهای مواجه شده است. متأسفانه طی روزهای اخیر این عوارض بهطور قابلتوجهی بدتر شده و به همین دلیل فیات-کرایسلر اعلام کرده است که مارکیونه قادر به بازگشت بر سر کار خود نخواهد بود. بدین ترتیب هیئتمدیرهٔ فیات-کرایسلر جلسهای اضطراری تشکیل داده تا بهسرعت روند جایگزینی مدیرعامل انجام گیرد. در این جلسه، هیئتمدیرهٔ شرکت تصمیم گرفته که آقای «مایک منلی» بهعنوان مدیرعامل جدید فیات-کرایسلر انتخاب شود.
اما در حالی هماکنون مارکیونه از ریاست فیات-کرایسلر کنار گذاشته شده که وی خود قصد داشت سال آینده بازنشست شده و از این سمت کنار برود. مارکیونه در سال ۲۰۰۴ مدیرعامل فیات شد و ادغام با کرایسلر نیز در دوران مدیریت او صورت گرفت. وی همچنین ریاست و مدیریت عامل فراری را هم در اختیار داشت. مدیرعامل جدید فیات-کرایسلر یعنی مایک منلی اما فردی ۵۴ ساله است که در سال ۲۰۰۰ به گروه دایملر کرایسلر پیوست. او از سال ۲۰۰۹ مدیر جیپ شد و از سال ۲۰۱۵ مدیریت برند رَم را هم بر عهده گرفت؛ اما تا زمان برگزاری جلسهٔ بعدی هیئتمدیرهٔ فیلت-کرایسلر با حضور سهامداران در روزهای آینده، فعلاً آقای منلی بهطور موقت بهعنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شده است. البته پیش از وقوع این مشکل برای مارکیونه، مایک منلی یکی از نامزدهای اصلی برای جایگزینی او بهعنوان مدیرعامل فیات-کرایسلر بود چراکه هردو برند جیپ و رم تحت رهبری منلی به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کردهاند.
مالک و رئیس شرکت فیات و همینطور وارث خانوادهٔ آنیلی، آقای «جان الکان» طی بیانهای مجزا در رابطه با سرجیو مارکیونه گفته است:
«من به خاطر وضعیت جسمانی سرجیو عمیقاً متأسفم. چنین وضعیتی تا چند ساعت پیش غیرقابلتصور بود».
الکان در ادامه مارکیونه را بهعنوان یک مربی، دوست واقعی و رهبری روشنفکر با هوشی فوقالعاده توصیف کرد. مارکیونه و الکان طی چهارده سال گذشته همکاری نزدیکی باهم داشتهاند. او در ادامه دراینباره گفته است:
«بودن مارکیونه در کنار من در تمامی این سالها یک امتیاز بزرگ بود. ما در سختیها و موفقیتها در کنار هم بودیم و در طول این سالها، هم در زندگی شخصی و هم کاری، لحظاتی منحصربهفرد و غیرقابل تکرار را تجربه کردیم».
از سوی دیگر، همانطور که گفته شد، سرجیو مارکیونه علاوه بر مدیریت فیات-کرایسلر، رئیس و مدیرعامل فراری هم بود؛ اما حالا پس از مشکلی که برای سلامتی او پیش آمده است، وی از ریاست و مدیریت فراری هم کنار گذاشته شد. در این رابطه فراری با غم و اندوهی عمیق تأیید کرده است که امکان بازگشت مارکیونه به این شرکت هم وجود ندارد. درنتیجه هیئتمدیرهٔ فراری، جان الکان را بهعنوان رئیس این شرکت انتخاب کرده و در نظر دارد آقای «لوئیس کامیلری» را هم در نشست بعدی سهامداران بهعنوان مدیرعامل فراری انتخاب کند. درعینحال، وی بهعنوان مدیر اجرایی فراری منصوب شده و قدرت لازم برای اطمینان از ادامهٔ عملیات شرکت در اختیار او گذاشته شده است. کامیلری پیشازاین برای مدتی طولانی رئیس شرکت بینالمللی سیگار و تنباکوی «فیلیپ موریس» بوده است.
علیx76
۳۱ تیر ۱۳۹۷آه وایپر گلوشو گرفت??????
احمدرضا
۳۱ تیر ۱۳۹۷ای بابا چقدر ناجوره مگه اوضاعش که اینجوری با سرعت از همه سمت هاش برکنار شد؟
سام
۳۱ تیر ۱۳۹۷گرچه مارکیونه مدیر توانمندی برای گروه خودرویی فیات – کرایسلر بود اما عملکردش در مورد برخی از برندهای تابعه از جمله کرایسلر چندان جالب نبود و این برند هنوز هم فروش جالبی در دنیا و حتی بازار آمریکا نیز ندارد.
ایمان
۳۱ تیر ۱۳۹۷منتظر فراری با دود اگزوز با طعم دوسیب نعناع هستیم
آخه این دیگه کجا بود که قراره مدیرعامل بزرگ ترین سوپر اسپرت ساز دنیا بشه ؛ هرکسی رو بهر کاری ساختن ولی امیدوارم فراری رو مثل مازراتی به انزوا نبرن ….
F22RAPTOR
۳۱ تیر ۱۳۹۷ازته دل ارزو میکنم یکی مثه گوسن،ماسک،زتچه و مولالی ،جایگزینش بشه
امیرمحمد
۱ مرداد ۱۳۹۷گوسن و زتچه و مولالی اره ولی ماسک همین که بتونه تسلا رو از این وضعیت بیرون بکشه خودش شاهکاره☺
F22RAPTOR
۱ مرداد ۱۳۹۷نفرمایید برادر
مسعود مسگری
۱ مرداد ۱۳۹۷خوب خدا را شکر از شرش راحت شدیم. کرایسلر و داج را قربانی اشغالهایی مانند فیات و لانچیا کرد تا برای ایتالیا خود شیرینی کرده باشد. بیش از ۱۱ سال است چلنجر تغییر نکرده ! در حالیکه دو نسل جدید کامارو و ماستانگ به بازار آمده اند. نکته شرم آور اینجاست که مدلهای موفق داج و کرایسلر که باعث سر پا ماندن این دو شرکت شده اند یعنی کرایسلر ۳۰۰ و دوج چلنجر هیچ کدام در زمان ریاست این شخص منفعل طراحی نشده اند.
Genius
۱ مرداد ۱۳۹۷بابا اینا خیلی سوسولند بخدا!هوا میشه 35 درجه میفتن میمیرن یه جراحی کوچولو میکنن استعفاء میدن ما تو ایران وسط آفتاب سوزان و دمای هوای 45 درجه فوتبال بازی میکنیم و چای هورت میکشیم هیچیمونم نمیشه یا مدیرانی داریم که سه نوبت بازنشست شدند هنوز در سطوح بالای مملکتی حتی وزارت فعالند!
SAEED Z
۱ مرداد ۱۳۹۷شوخی که نیست, مدیریت یه شرکت عظیمه.
آقای مارکیونه بخاطر عوارض ناشی از جراحی از سمتش کنار رفت. کوچک ترین اشتباه میتونه ضررهای میلیون دلاری درپی داشته باشه.
Archi KHAN
۲ مرداد ۱۳۹۷به نظرتون نگرانی برای آینده فراری منطقیه ؟!!؟
SFXSuperFast
۳ مرداد ۱۳۹۷نگران نباش
“خودروسازی یعنی فراری و پورشه”
??????????