فراری

حراج خودروی فرمول یک مایکل شوماخر

چیز زیادی از قرار گرفتن یک فراری با امضای شوماخر برای فروش نگذشته که یک نمونه دیگر، که این بار قبلاً در زیر دستان شوماخر بوده به حراج گذاشته شده است. پیدا کردن یک خودروی فرمول یک برای فروش، به نوبه خود، یک موقعیت استثنایی است. ولی این مدل از بسیاری جهات شرایط ویژه‌ای دارد.

Schumacher Ferrari F310B Formula1
Schumacher Ferrari F310B Formula1
شوماخر افسانه‌ای با دستان خودش در این مدل زیبای F310B، تاریخ فرمول یک را ثبت کرده است. البته این خودرو، هیچ‌گونه قهرمانی برایش به همراه نداشته، ولی باعث شده تا برخی لقب «جنگنده» را برایش به کار ببرند. این خودروی فرمول یک که از یک موتور ۷۵ درجه Tipo046 فراری V10 استفاده می‌کرد، فرصتی فراهم کرد تا شوماخر با قهرمانی در «سوزوکا»، یک دور مانده به انتهای فصل ۱۹۹۷، یک امتیاز از حریف مستقیمش، ژاک ویلنِو (Jaques Villeneuve) پیش بیفتد. قبل از اینکه آخرین دور مسابقات در «خِرِز» شروع شود، شوماخر، ویلنو و فرنزن در دور تعیین خط مقدماتی، دقیقاً به یک زمان دست پیدا کردند و این دقت، حتی به هزارم ثانیه نیز می‌‌رسید؛ چیزی که شاید به‌ندرت در یک مسابقه اتفاق بیفتد. با این حال، مدیریت مسابقات باز هم تصمیم گرفت که بر اساس زمان ثبت بهترین رکورد، جایگاه رانندگان را برای شروع مسابقه تعیین کند؛ در نتیجه، ویلنو مسابقه را اول شروع کرد، شوماخر دوم بود و فرنزن نیز پشت‌سر آنها قرار گرفت. البته این تنها، طرح اولیه اتفاقات آینده در این مسابقه بود.
Schumacher Ferrari F310B Formula1
Ferrari F310B Formula1
Formula1
Ferrari F310B Formula1
شوماخر با امید به کسب پیروزی در «خرز» و کسب عنوان قهرمانی فصل، تلاش زیادی به خرج داد و حدود نیمی از مسابقه نیز در جایگاه اول قرار گرفته بود. ولی به صورت ناگهانی، سرعتش را از دست داد و در همین حال، ویلنو با خودروی «ویلیامز» به‌سرعت به وی نزدیک شد. در حالی که رفته‌رفته راننده کانادایی از شوماخر سبقت می‌گرفت، مرد آلمانی سعی می‌کرد که راه وی را سد کند و به خودرویش ضربه بزند. با این حال، شوماخر موفق به این کار نشد، به درون قسمت شنی لغزید و از مسابقه کنار گذشته شد. ولی «ویلنو» بدون اینکه آسیبی ببیند، از محل فرار کرد، مسابقه را ادامه داد و در آخر هم به قهرمانی رسید.
Ferrari F310B Formula1
Ferrari F310B Formula1
این نمونه که به حراج گذاشته شده، با شماره شاسی ۱۷۸، همان خودرویی است که شوماخر با آن به سراغ «ویلنو» رفته و سعی کرده است که برای قهرمانی بجنگد. قیمت شروع این خودروی فوق‌العاده برابر ۷۳۳ هزار و ۱۸۷ دلار در اوکشناتا (Auctionata) درنظر گرفته شده است، ولی همه می‌دانیم که به قیمتی به مراتب بالاتر به فروش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستان کسی ازشوماخر خبر داره؟ حال و احوال چطوره؟ سلامتیش رو بدست آورده کامل؟

    1. سامان از تبریز

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      اخرین بار شنیدم که از کما در اومد
      خب المانه ها نه ایران
      مادر بزرگ من تب داشت کل دکترا از پا تا سرش رادیولوژی و سی تی اسکن کردند هیشکدوم هیچی نفهمیدند و گفتند سالمه سالمه اخرش مرد به همین سادگی :(

      1. mohsen

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        یه سرچ کنی میبینی بهترین پزشکای المان ایرانین یکی از دوستان میخواسته عمل قلب کنه تو المان دکترش فهمیده بود تبریزیه گفته بود ببر دکتر کلاه دوز عمل کنه الکی نشستی اینجا

        1. شروین

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          فقط خود پزشک به تنهایی مطرح نیست. بلکه شرایط و مراقبتهای قبل و بعد و حین معالجه هم هست که تو ایران…

        2. شایان

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          باز ایرانی جماعت و جو گرفت آره بهترین مهندسین و دانشمندان آمریکا و ژاپن هم ایرانی هستن !!!!مثلا که چی این حرفا حالا یکی مثل سمیعی بزرگه آره که اونم بزرگترین جراح دنیاست نه یه کشور خاص چه ربطی داره هر دکتری که در اون کشور کار کنه صرفا بزرگترین باشه که ضمنا اگر اون طرف خیلی ایرانی بود میومد برای مردم خودش کار کنه نه یه کشور غریب مطمئن باش اگه گنده باشه مثل سمیعی واسش فرش قرمز هم پهن میکنن

      2. mohsen

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        اقا شایان تو این مملکت یه ***میاد واسه یه دانشمند حدو مرز تعیین میکنه حالا میخای بیاد اینجا کار کنه؟ هر چیم نشستنو کار میکنن اقایی میکنن اینیم که میگید سمیعی انگار بین چندین سوپر کار یکیش هست رو همشه وگرنه دکتر های خوب زیادن

    2. SARD

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      سال پیش از کما در اومد و بهترین پزشکان مغز و اعصاب مسئول بهبودیش بودند و فعلا میگن خوبه!
      کسی نمیدونه کی سالم میشه.

  2. سعید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به نظرم فرقی نداره ماشین کی باشه اصلش اینه خودت برونیش و خودت باهاش افتخار کسب کنی گرچه این ماشین تو دنیا عشاق زیادی داره اما هیچوقت به دست کسی که عاشقشه نمیرسه اخرش یا یه شیخ پولدار عرب میخرش که باهاش خودنمایی کنه یا یه امریکایی میلیاردر که ده سال دیگ دوبله بفروشش این ماشین باید دست منو شما باشه که هر روز تو پیست باهاش دور موتور بچسپونیم نه مال کسایی که عاشقش نیستن

    1. saman

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      داغ دلمو تازه کردی ….

    2. shahab

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      دمت گرم این جور چیزا هیچوقت دست عشاقشون نمیرسه
      به قول تو یه شیخ عرب میخرتش تا چنتا زن دیگه به حرمسراش اضافه کنه

  3. mohsen

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    مهم نیست ماله شوماخره مهم اینه فراریه!! واقعا مهندسایه F1 خیلی حرفه ای ان دمشون گرم ادم عملکرد موتورو میبینه هنگ میکنه

    1. شایان

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      پس چرا ماشین ماسا رو حراج نمیذارن؟ تموم مهم بودنش برای شوماخر بودنش نه برای فراری بودنش

      1. mohsen

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        من به تکنولوژی و هنر احترام میزارم نه اینکه مثلا به این دسته کی خورده اون ماشین بیشتر از اینکه شوماخر برونه مهندسای فراریه واسش زحمت کشیدن و امضاشون اون ارم و تکنولوژیهاشه

  4. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حراجی همینه، بهترین سود رو می کنن چون هی پیشنهاد برای قیمت بالاتر مطرح میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا