چیز زیادی از قرار گرفتن یک فراری با امضای شوماخر برای فروش نگذشته که یک نمونه دیگر، که این بار قبلاً در زیر دستان شوماخر بوده به حراج گذاشته شده است. پیدا کردن یک خودروی فرمول یک برای فروش، به نوبه خود، یک موقعیت استثنایی است. ولی این مدل از بسیاری جهات شرایط ویژهای دارد.
شوماخر افسانهای با دستان خودش در این مدل زیبای F310B، تاریخ فرمول یک را ثبت کرده است. البته این خودرو، هیچگونه قهرمانی برایش به همراه نداشته، ولی باعث شده تا برخی لقب «جنگنده» را برایش به کار ببرند. این خودروی فرمول یک که از یک موتور ۷۵ درجه Tipo046 فراری V10 استفاده میکرد، فرصتی فراهم کرد تا شوماخر با قهرمانی در «سوزوکا»، یک دور مانده به انتهای فصل ۱۹۹۷، یک امتیاز از حریف مستقیمش، ژاک ویلنِو (Jaques Villeneuve) پیش بیفتد.
قبل از اینکه آخرین دور مسابقات در «خِرِز» شروع شود، شوماخر، ویلنو و فرنزن در دور تعیین خط مقدماتی، دقیقاً به یک زمان دست پیدا کردند و این دقت، حتی به هزارم ثانیه نیز میرسید؛ چیزی که شاید بهندرت در یک مسابقه اتفاق بیفتد. با این حال، مدیریت مسابقات باز هم تصمیم گرفت که بر اساس زمان ثبت بهترین رکورد، جایگاه رانندگان را برای شروع مسابقه تعیین کند؛ در نتیجه، ویلنو مسابقه را اول شروع کرد، شوماخر دوم بود و فرنزن نیز پشتسر آنها قرار گرفت. البته این تنها، طرح اولیه اتفاقات آینده در این مسابقه بود. شوماخر با امید به کسب پیروزی در «خرز» و کسب عنوان قهرمانی فصل، تلاش زیادی به خرج داد و حدود نیمی از مسابقه نیز در جایگاه اول قرار گرفته بود. ولی به صورت ناگهانی، سرعتش را از دست داد و در همین حال، ویلنو با خودروی «ویلیامز» بهسرعت به وی نزدیک شد. در حالی که رفتهرفته راننده کانادایی از شوماخر سبقت میگرفت، مرد آلمانی سعی میکرد که راه وی را سد کند و به خودرویش ضربه بزند. با این حال، شوماخر موفق به این کار نشد، به درون قسمت شنی لغزید و از مسابقه کنار گذشته شد. ولی «ویلنو» بدون اینکه آسیبی ببیند، از محل فرار کرد، مسابقه را ادامه داد و در آخر هم به قهرمانی رسید. این نمونه که به حراج گذاشته شده، با شماره شاسی ۱۷۸، همان خودرویی است که شوماخر با آن به سراغ «ویلنو» رفته و سعی کرده است که برای قهرمانی بجنگد.
قیمت شروع این خودروی فوقالعاده برابر ۷۳۳ هزار و ۱۸۷ دلار در اوکشناتا (Auctionata) درنظر گرفته شده است، ولی همه میدانیم که به قیمتی به مراتب بالاتر به فروش خواهد رسید.
اخرین بار شنیدم که از کما در اومد خب المانه ها نه ایران مادر بزرگ من تب داشت کل دکترا از پا تا سرش رادیولوژی و سی تی اسکن کردند هیشکدوم هیچی نفهمیدند و گفتند سالمه سالمه اخرش مرد به همین سادگی :(
یه سرچ کنی میبینی بهترین پزشکای المان ایرانین یکی از دوستان میخواسته عمل قلب کنه تو المان دکترش فهمیده بود تبریزیه گفته بود ببر دکتر کلاه دوز عمل کنه الکی نشستی اینجا
باز ایرانی جماعت و جو گرفت آره بهترین مهندسین و دانشمندان آمریکا و ژاپن هم ایرانی هستن !!!!مثلا که چی این حرفا حالا یکی مثل سمیعی بزرگه آره که اونم بزرگترین جراح دنیاست نه یه کشور خاص چه ربطی داره هر دکتری که در اون کشور کار کنه صرفا بزرگترین باشه که ضمنا اگر اون طرف خیلی ایرانی بود میومد برای مردم خودش کار کنه نه یه کشور غریب مطمئن باش اگه گنده باشه مثل سمیعی واسش فرش قرمز هم پهن میکنن
اقا شایان تو این مملکت یه ***میاد واسه یه دانشمند حدو مرز تعیین میکنه حالا میخای بیاد اینجا کار کنه؟ هر چیم نشستنو کار میکنن اقایی میکنن اینیم که میگید سمیعی انگار بین چندین سوپر کار یکیش هست رو همشه وگرنه دکتر های خوب زیادن
به نظرم فرقی نداره ماشین کی باشه اصلش اینه خودت برونیش و خودت باهاش افتخار کسب کنی گرچه این ماشین تو دنیا عشاق زیادی داره اما هیچوقت به دست کسی که عاشقشه نمیرسه اخرش یا یه شیخ پولدار عرب میخرش که باهاش خودنمایی کنه یا یه امریکایی میلیاردر که ده سال دیگ دوبله بفروشش این ماشین باید دست منو شما باشه که هر روز تو پیست باهاش دور موتور بچسپونیم نه مال کسایی که عاشقش نیستن
من به تکنولوژی و هنر احترام میزارم نه اینکه مثلا به این دسته کی خورده اون ماشین بیشتر از اینکه شوماخر برونه مهندسای فراریه واسش زحمت کشیدن و امضاشون اون ارم و تکنولوژیهاشه
علیرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴دوستان کسی ازشوماخر خبر داره؟ حال و احوال چطوره؟ سلامتیش رو بدست آورده کامل؟
سامان از تبریز
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اخرین بار شنیدم که از کما در اومد
خب المانه ها نه ایران
مادر بزرگ من تب داشت کل دکترا از پا تا سرش رادیولوژی و سی تی اسکن کردند هیشکدوم هیچی نفهمیدند و گفتند سالمه سالمه اخرش مرد به همین سادگی :(
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴یه سرچ کنی میبینی بهترین پزشکای المان ایرانین یکی از دوستان میخواسته عمل قلب کنه تو المان دکترش فهمیده بود تبریزیه گفته بود ببر دکتر کلاه دوز عمل کنه الکی نشستی اینجا
شروین
۲۳ شهریور ۱۳۹۴فقط خود پزشک به تنهایی مطرح نیست. بلکه شرایط و مراقبتهای قبل و بعد و حین معالجه هم هست که تو ایران…
شایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴باز ایرانی جماعت و جو گرفت آره بهترین مهندسین و دانشمندان آمریکا و ژاپن هم ایرانی هستن !!!!مثلا که چی این حرفا حالا یکی مثل سمیعی بزرگه آره که اونم بزرگترین جراح دنیاست نه یه کشور خاص چه ربطی داره هر دکتری که در اون کشور کار کنه صرفا بزرگترین باشه که ضمنا اگر اون طرف خیلی ایرانی بود میومد برای مردم خودش کار کنه نه یه کشور غریب مطمئن باش اگه گنده باشه مثل سمیعی واسش فرش قرمز هم پهن میکنن
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اقا شایان تو این مملکت یه ***میاد واسه یه دانشمند حدو مرز تعیین میکنه حالا میخای بیاد اینجا کار کنه؟ هر چیم نشستنو کار میکنن اقایی میکنن اینیم که میگید سمیعی انگار بین چندین سوپر کار یکیش هست رو همشه وگرنه دکتر های خوب زیادن
SARD
۲۳ شهریور ۱۳۹۴سال پیش از کما در اومد و بهترین پزشکان مغز و اعصاب مسئول بهبودیش بودند و فعلا میگن خوبه!
کسی نمیدونه کی سالم میشه.
سعید
۲۳ شهریور ۱۳۹۴به نظرم فرقی نداره ماشین کی باشه اصلش اینه خودت برونیش و خودت باهاش افتخار کسب کنی گرچه این ماشین تو دنیا عشاق زیادی داره اما هیچوقت به دست کسی که عاشقشه نمیرسه اخرش یا یه شیخ پولدار عرب میخرش که باهاش خودنمایی کنه یا یه امریکایی میلیاردر که ده سال دیگ دوبله بفروشش این ماشین باید دست منو شما باشه که هر روز تو پیست باهاش دور موتور بچسپونیم نه مال کسایی که عاشقش نیستن
saman
۲۳ شهریور ۱۳۹۴داغ دلمو تازه کردی ….
shahab
۲۳ شهریور ۱۳۹۴دمت گرم این جور چیزا هیچوقت دست عشاقشون نمیرسه
به قول تو یه شیخ عرب میخرتش تا چنتا زن دیگه به حرمسراش اضافه کنه
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴مهم نیست ماله شوماخره مهم اینه فراریه!! واقعا مهندسایه F1 خیلی حرفه ای ان دمشون گرم ادم عملکرد موتورو میبینه هنگ میکنه
شایان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴پس چرا ماشین ماسا رو حراج نمیذارن؟ تموم مهم بودنش برای شوماخر بودنش نه برای فراری بودنش
mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۴من به تکنولوژی و هنر احترام میزارم نه اینکه مثلا به این دسته کی خورده اون ماشین بیشتر از اینکه شوماخر برونه مهندسای فراریه واسش زحمت کشیدن و امضاشون اون ارم و تکنولوژیهاشه
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴حراجی همینه، بهترین سود رو می کنن چون هی پیشنهاد برای قیمت بالاتر مطرح میشه.