آیا راهی بهتر برای شروع کردن آغاز هفته با تماشای درگ جذاب بین هایپرکارها وجود دارد؟ و البته درباره درگ بین هایپرکارهای قدیمی هم صحبت نمیکنیم. این بار قرعه به نام فراری ۸۱۲ سوپرفست و همچنین مک لارن 720S غیرقابل توقف افتاده که در یک درگ حماسی به مصاف یکدیگر بروند. البته تا زمانی که ریماک C-Two وارد میدان نشده باشد این دو خودرو پادشاه بلامنازع میدان خواهند بود.
مک لارن را در درگ های بیشماری دیدهایم و اکثراً هم برندهی میدان بوده است؛ اما 720S در برابر فراری پیشرانه جلویی قرار گرفته که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۷۸۹ اسب بخاری استفاده میکند. اینجا شاهد فاصلهی قدرتی قابلتوجهی بین دو خودرو هستیم به گونهای که پیشرانهی فراری بدون استفاده از توربو یا سوپرشارژر در برابر پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربوی مک لارن قد علم کرده است. در واقع ۸۱۲ سوپرفست از قویترین پیشرانهی تنفس طبیعی جادهای در دنیا سود میبرد.
با این وجود هم 720S خودروی بسیار سریعی بوده و اگرچه قدرت آن تنها ۷۱۰ اسب بخار میباشد اما در کلاس خود سرآمد است. ما پیش از این دیدهایم که مک لارن توانسته خودروی مخصوص درگ یعنی داج چلنجر دیمن را شکست دهد.
ما جزئیات ویدئوی پیش رو را فاش نمیکنیم اما بدانید که شاهد رقابت بسیار نزدیکی در یکی از سه مسابقهی تدارک دیده شده خواهید بود؛ اما در دو مسابقهی دیگر همانگونه که حدس میزنید مک لارن خواهد درخشید. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در زمان حدود ۱۰.۳ تا ۱۰.۴ ثانیه طی میکند. فراری کمی کند بوده اما صدای تولیدی پیشرانهی ۱۲ سیلندر آن آرزوی هر ماشین باز است.
آیا فراری ۸۱۲ میتواند مک لارن 720S را در آن مسابقهی نزدیک شکست دهد؟ ویدئوی یاد شده را با صدای بلند ببینید و لذت ببرید!
J@vad
۱۴ مهر ۱۳۹۷عالی بود عالی
یانکی
۱۴ مهر ۱۳۹۷به خدا درگ تایمز فقط قصدش گنده کردن مکلارنه.برید یو تیوب دررگهایه دیمون لوگی رو ببینید با دیمونش و اینکه چجوری این مردک درگ تایمز رو به مسابقه دعوت میکنه.مگه تو همین برنامه اوراکان دیمون رو نبرد برید ببینید دیمون لوگی با لامبو چیکار میکنه.در ضمن ماشین موتور جلو باید لاستیک گرم کنه اینجا گرم نکردن برا فراریو
Abbas lsx/ltx
۱۴ مهر ۱۳۹۷یانکی جان
الان هم دیمنولوگی یه نظر سنجی گذاشته که درگ صورت بگیره بین درگ تایمز و دیمنولوگی.
که اگه رای ها به تعداد کافی برسن درگ تایمز رو به چالش دعوت میکنه
(Ali (Chevy nova
۱۴ مهر ۱۳۹۷دىمون خىلى درگها رو برده ولى جالبه پدال فقط اونهاى رو که دىمون شکست خورده رو مىذاره
من چند درگ دىمون رو دىدم که نفس رقىبش رو گرفته
Arman
۱۴ مهر ۱۳۹۷والا دیمن اکثر درگ هایی که برده با ماشین هایی بودن که از لحاط فنی اختلاف زیادی باهاش داشتن و عقب ترشدبودن! مثلا درگش با اونتادور مدل پایه یا فراری ۴۵۸ !! ولی وقتی کار به درگ با مدل های مخصوص میرسه شکست میخوره! مثل شکست بدش مقابل ام۵ کامپتیشن و مک لارن ۷۲۰ یا همون کوروت zr1 حتی !!
امیدوارم این جرات رو پیدا کنن بندازنش جلو ۴۸۸ پیستا :) یا سوپر ولوچه :) یا gt2 rs
اروپا واس ماشیناش ألکی بزرگ نمایی نمیکنه! ولی خب دیمن قرار بود بزنه لافراری و شیرون رو شکست بده ولی از سدان خورد :)))
Mclaren 720s
۱۴ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز رسانه های خارجی ارادت خاصی به فراری دارن…خیالت راحت باشه که هیچوقت جرات نمیکنن همچین کاری بکنن…شما یه ابر خودرو رو میخوای رد کنی?اتفاقا برای امثال شما میاد 3 بار تکرار میکنه درگ رو….تو درگ اول مکلارن بعد 2 ثانیه بدون لانچ درست حرکت میکنه ولی باز هم شکست میده فراری رو…شرکت ایرانخودرو نیست توجه کن اسمش مکلارنه
Trx (taimaz)
۱۴ مهر ۱۳۹۷همه ی انسان های دنیا یه دلبستگی دارند که روی نظرشون خواسته یا ناخواسته تاثیر میزاره ولی این تعصب بیش از حد فقط تو کشور ما هست که یه نفر با اسم کاربری مدل محبوبش تو نظر سنجی بین دو مدل دنیا رو محکوم به تعصب رو حریف میکنه خیالت راحت.
Reza
۱۴ مهر ۱۳۹۷پپپششششششمممممماممممم?☠
Amir
۱۴ مهر ۱۳۹۷خود سازندگان مکلارن فکرشو میکردن یه همچین هیولایی بسازن؟! جوری سوپر اسپرت قوی تر از خودشو شکست داد که انگار با یه SUV خانوادگی درگ ریس انجام داده.720S یک غول کش واقعیه.
Reza
۱۴ مهر ۱۳۹۷فراری نابود شد بنده خدا?
ولی خداییش عجب صدایی داشت
نوید جهرمی
۱۴ مهر ۱۳۹۷نابود؟ با اختلاف کمی باخت.
من ک هر دوتاش رو دوس دارم. صداشون روحمو جلا داد چه برسه به خودشون.
چه رقابت زیبایی
mahdi
۱۴ مهر ۱۳۹۷صدای مکلارن انصافا بهتره
ولی درگ درست باید بین پیستا و مکلارن باشه اونجاست که امیدوارم پیستا برنده باشه
mahdy
۱۴ مهر ۱۳۹۷چییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با تمام احترامی که برای اون 8 سیلندر توربو قائلم باید بگم در تاریخ خودرو سازی هیچ صدایی حتی نزدیک به صدای 12 سیلندرای تنفس طبیعی لامبو و فراری نیست
میگن اینجور چیزا سلیقه ایه اما این احساسیه که تو منطق همه ماشین بازا جا خوش کرده
دفعه دیگه خواهشمندم تکرار نکن دوست عزیز
عاجزانه خواهش میکنم تکرار نکن
پیکان جوانان
۱۵ مهر ۱۳۹۷خوش صدا تر از پیشرانه دوازده سیلندر فراری و لامبو مگه داریم.البته لکسوس LF-A با پیشرانه ۱۰ سیلندر در دنیای خودرو سازی یه استثنا هست
مرتضی مقدم
۱۴ مهر ۱۳۹۷به نظر منم صدای مک لارن حجیم تر و جدی تر و بهتر بود.البته شاید از توی کابین این ماشین ها جور دیگه به نظر بیاد.ما که ندیدیم و نشنیدیم کسی تجربه داره بگه.مک لارن شگفت انگیز بود.انگار با ی کش بستنش به ته مسیر و با سبز شدن چراغ کش آزاد میشه و مک لارن رو میکشه ته مسیر.
Ali Keyhani
۱۴ مهر ۱۳۹۷داداش چرا …،صدای موتور V8 توربو مک لارن از V12 تنفس طبیعی بی نظیر فراری بهتره؟؟؟
King918
۱۴ مهر ۱۳۹۷مکلارن منتظر درگ با gt2 rs باش اون درگ بزرگ یه شوخی بود وعده نبرد تن به تن رو الان از gt2 rs داشته باش .
البته به مکلارن تبریک میگم بابت این پیروزی ….
s.h
۱۴ مهر ۱۳۹۷اقا گفته بودم بهتون فکر کنم وقتی لینک این درگ رو گذاشتم گفتم که 720؛ gt2 rs هم برد ولی نمیدونم رسمی بود یانه یه درگ خیابونی هم با gt3 هست اونم میبره ولی با اختلاف خیلی کم نه مثل بقیه با اختلاف چند ماشین شاید بگم سپر به سپر میبره که ارگ گاف راننده و…. چیز دیگه نباشه میتونه 911 جای مک لارن ببره
mehran911
۱۴ مهر ۱۳۹۷محمد رضا جان خیلی مخلصیم
می خواهم ی خبر خوب بهت بدم
اگه یادت بیاد پورشه سال ۲۰۱۲ استارت توسعه پیشرانه جدید ۸ سیلندر کواد توربو با ضریب تراکم متغیر رو زد
سال ۲۰۱۴ پورشه پتنت پیشرانه با ضریب تراکم متغیرش رو ثبت کرد که قابلیت کارکرد در انواع پیشرانه ها و در دور موتور های بالا رو داشت …
به هر حال نمونه های آزمایشی این پیشرانه روی کیمن در پیست وایساخ و همینطور در مرکز توسعه تحقیقات ناردو ایتالیا تست شد و قرار شده بود بصورت موازی با پلتفرم سوپر اسپرت جدید پورشه توسعه داده بشه و روی ۹۶۰ سوار بشه
خب بخاطر دیزل گیت پروژه سال ۲۰۱۶ تعطیل شد و…
اما جدیدا خبر رسیده پروژه دوباره در وایساخ کلید خورده و احتمالا تا ۲۰۲۱ بتونیم ببینیمش
این ماشین رقیب بسیار قدرتمندی برای رقبا خواهد بود و از پلتفرم سبک وزن جدید موتور وسط پورشه استفاده خواهد کرد نسل بعدی اونتادور هم از این پلتفرم استفاده میکنه
.
از این موارد که بگذریم پورشه این چند ماهه داره چندین خودروی مختلف در کلاس Gt توسعه میده و حدود ۷ خودروی متفاوت در کلاس Gt رو اخیرا در پیست مونزا تست کرده من کلیپش رو در آپارات گذاشتم و زیر این کامنت هم لینکش رو قرار میدم همه ببینید همه این خودروها با تمرکز ویژه ای برای پیست توسعه داده شدن که فوق العاده است
.
کلا این چند وقت اتفاقات جالبی در وایساخ رخ داده جوری که در تاریخ پورشه بی سابقه بوده
King918
۱۴ مهر ۱۳۹۷به داش مهران گل اقا اتفاقا من گفتم دیگه کنسل شده پروژه ۹۶۰ دمت دمادم داش
ارادت مندیم مهران جان ….
ریزتم
ایمان
۱۴ مهر ۱۳۹۷۱. وزن و سرعت مکلارن
۲. قدرت و صدای اگزوز فراری
۳. عظمت و ابهت کلاس کار فراری
۴. موتور V12 و خاص بودن فراری
….
….
ولی چیزی که برای همه ثابت شده هست لذت رانندگی با فراری هست که تو کمتر ماشینی مشاهده میشه
جنگ اسب بخار رو فدای جنگ وزن کردن و خیلی هم جواب داده برای مکلارن مگرنه مقاومت جلوی فراری خیلی سخته
تبریک به هر دو برند بزرگ ، دوست داشتنی و پر طرفدار دنیای سوپر اسپرت ها ????
mehran911
۱۴ مهر ۱۳۹۷آقا ایمان گل نظراتت رو خیلی دوست دارم جدی میگم همیشه لذت بردم
ایمان
۱۴ مهر ۱۳۹۷آقا مهران عزیز شما لطف دارین نسبت به بنده
منم از نظرات شما لذت میبرم و یاد میگیرم
بهنام
۱۴ مهر ۱۳۹۷تقریبا در همه ی درگها، مک لارن در ابتدای حرکت جا میمونه، ولی بعد از اون جوری از بقیه سبقت میگیره انگار خودروی مقابل داره ترمز میگیره و این داره گاز میده. آیرودینامیک پیشرفته و وزن عالی باعث عملکرد فوق العاده ی این ماشینه. ولی سوپر فست عجب چیزیه. چه صدایی. به به
Abbas lsx/ltx
۱۴ مهر ۱۳۹۷دوتاشون فوق العادن
البته چون 812 موتور جلو هست نمیتونه همراه مک لارن بیاد
Sam
۱۴ مهر ۱۳۹۷تا اینجای کار که مکلارن از نظر سرعت پیروز میدانه
اما نباید فراموش کرد که رقیب اصلی 720s پیستا هست…
و به نظرم نتیجه اون درگ مشخص میکنه مهندسی کدوم شرکت دسته برترو داره ن این درگ.
Mclaren 720s
۱۴ مهر ۱۳۹۷فعلا شرکت ها مشغول تولید محصولی برای شکست محصول یک سال و نیم پیش مکلارن هستن…مکلارن داره نسخه بعدی رو میده بیرون…
تو این کلاس پدر همه رو دراورد با اسپید تیل سراغ بزرگانی چون کوئینگزگ و بوگاتی و هنسی میره پدر اونام در میاره✌?
mg
۱۴ مهر ۱۳۹۷حالا دیگه نه انقدرم
فکر نکنم به فکر تاپ اسپید باشه منظورم اصلا این نیست که نمیتونه البته نشون داده که اگر بخواد میتونه این کاری رو که گفتی کنه منظورم رقابت با بزرگانه ولی اصلا نمیشه نابغه سوئدی رو کم گرفت یا بوگاتی که بچه ها بهش میگند گنده الکی که مرموزانه دنبال برتریه فقط میمونه مدعی فعلا پوچ که البته دنبال یه باد موافق دیگه هست واسه یه رکورد غیر رسمی دیگه اما دور از شوخی اصلا بوگاتی و کونیک زگ کم نیستند
Mclaren 720s
۱۴ مهر ۱۳۹۷دقیقا درست میگی دوست عزیز…ولی شیرون با دو برابر قدرت 720 به زور تونست 720 رو با 710 اسب شکست بده حالا شما فک کن اسپید تیل محصول جدید هست فک میکنم بالای 1100 اسب قدرت داره و از همه مهم تر چهار چرخ متحرک هست و وزن کم موفقیتش دور از انتظار نیست…
Divergence
۱۴ مهر ۱۳۹۷فراری در بین ماشین ها همون نقشی رو داره که گوشی های اپل در بین موبایل ها دارن. اگر هزار تا موبایل پیشرفته و اندرویدی بیان تو بازار ، باز هم کشش و تمایل درصد زیادی از افراد به طرف گوشی های آیفون است ، زیرا برند اپل در ذهن مردم خیلی جا گرفته است. البته دلیلش هم این است که اپل در تولید گوشی های لمسی پیشگام بوده ، همون طور که فراری یکی از پیشگامان تولید سوپرکارها و هایپرکارها است.
دلیل برد مکلارن با اسب بخار کمتر دو چیز است :
1 . تورک زیادتر نسبت به فراری
2 . وزن کم
Mclaren 720s
۱۴ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز وزن مکلارن 720 بیشتر از وزن فراری سوپر فست هستش.
Arman
۱۴ مهر ۱۳۹۷اینو جدی گفتی یا شوخی کردی؟
فراری وزنش ۱۶۳۰ هست
مک لارن ۱۲۴۵
Mclaren 720s
۱۴ مهر ۱۳۹۷بله ارمان جان اشتباه دیدم متاسفانه…چون پست قبلی مکلارن یکی از دوستان اشاره کرد فراری با قدرت و وزن کمتر منم چشمم به اطلاعات بالا خورد جا به جا دیدم?
Mclaren 720s
۱۴ مهر ۱۳۹۷تصحیح میکنم وزن فراری بیشتر?
mahdy
۱۴ مهر ۱۳۹۷از بهانه آوردن بعد از شکست متنفرم ولی با تبریک از ته دل به 720 :
1 فراری به خاطر موتور جلو بودن لاستیک گرم میکرد
2 فراری گرند توره و 720 یه سوپر اسپرت رقیبش 488 هست
3 همونطور که گفتم فراری یه گرند توره و به خاطر همین ویژگی کلی آپشن و دردسر بهش اضافه میشه که وزن ماشینو (که اتفاقا مک لارن یکی از قویترین نقاط قوتشه ) خیلی زیاد میکنه
sina7
۱۴ مهر ۱۳۹۷حتی بعد از دیدن این کلیپ هم مطمئنم اگه جفت ماشینارو بذارن جلوی مردم و بگن یکیشو بردار واسه خودت 90 درصد فراریو انتخاب میکنن
هنر ایتالیایی قابل مقایسه نیس…
Arman
۱۴ مهر ۱۳۹۷منتظر درگش با پیستا هستیم
اونجاس که باز ثابت میشه فراری سلطان و قهرمان سوپر اسپرت ها هست
mahdy
۱۴ مهر ۱۳۹۷آفرین به مکلارن و فدای سر فراری
بازم انتخاب من فراری چون فراری دلبریای خاص خودشو داره نسبت به یه گرند تور رقبای خودشو نابود کرده که دارن با سوپر اسپرتا مقایسش میکنن (دقیقا مثل M5 )
درگ با کانتیننتال یا ونتیج یا سوپرلگرا و LC500 واسه فراری مثه یه شوخی بی مزه میمونه
البته که خودم از ارادتمندای سوپرلگرا و کانتیننتالم
یاس ی
۱۴ مهر ۱۳۹۷با احترام تمام برای فرراری ولی واقعا ساخته های مکلارن خودروهایی غول کشی هستند. فرراری نیازی به تعریف و تمجید نداره ولی واقعا تواناییهای مکلارن خیلی بیشتر از اون چیزی هستش که توی مشخصاتش اعلامی کارخونه میبینیم. دمش گرم.
مرتضی مقدم
۱۴ مهر ۱۳۹۷همه جوانب رو هم در نظر بگیری بازم یکم غیر منتظره بود.ابر هیولای خوشفرم فراری با اون نعره های بی نظیرش و قدرت موتور خرد کنندش در تمام مدت فقط به چراغ های عقب مک لارن خیره مونده بود.چه ابهتی برا خودش دست و پا کرده این مک لارن.با اینکه هم فراری رو دوس دارم هم براش عمیقا احترام قایلم اما منصفانه باید در برابر پادشاه جدید سوپر اسپرت ها تعظیم کرد.درود بر مک لارن بزرگ.
ایمان
۱۴ مهر ۱۳۹۷به اعتقاد من رقیب اصلی مکلارن پیستا هست، سوپر فست ساخته نشده برای رکورد زدن و اصولا یه جی تی که بیشتر پرستیژ بالا و صدای زیبا تر و لذت رانندگی پرداخته و نباید انتظار داشت که ماشینی رو که بیشتر برای مسابقات درگ و خط مستقیم توسعه پیدا کرده رو شکست بده
فرید
۱۴ مهر ۱۳۹۷خیلی وقت پیش تو پدال یه مطلبی منتشر شد که نشون میداد که قدرت بعضی خودروها از طرف شرکت سازنده به عمد کمتر گفته میشه. یکیش ام 5 نسل قبل بود که مطمئنم این نسل هم همین کارو کرده. خواستم بگم همین درگ تایمز خودش صاحب 720s هست که برد روی داینو و قدرتش 691 اسب روی چرخ بود. حالا خودتون حساب کنید قدرت واقعیه موتور رو. با اینحال به عنوان طرفدار لامبورگینی، احترام زیادی براش قائلم
رضا
۱۴ مهر ۱۳۹۷خدا نکنه یه چیزی رو قرار بدن ملت تا 129 سال اینده شکست برندهای محبوبشون رو بهونه میکنن.
اقا مکلارن 720 بالای 1800 اسب بخار قدرت داره خوبه?
چه 1 اسب بخار چه 100000 اسب بخار قدرت این هیولاییه که میبینی…شرکت های دیگه هم میتونن میسازن
فرید
۱۵ مهر ۱۳۹۷بهانه نیست. واقعیته. شکست لامبو از مکلارن و قدرت بیشتر مکلارن هر دو واقعیته نیازی به بهانه نیست. شما هم بهتره زود از کوره در نرید ☺️
رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷اونطور حساب کنین لامبو چهار چرخ متحرکه… که خیلی توی شتاب و لانچ کمکش میکنه…اگر مکلارن هم چهار چرخ متحرک بود فجیح تر لامبو در هم میکوبید.
بهونه تراشی بذارین کنار میتونه بیاد رقابت کنه
شاهین
۱۴ مهر ۱۳۹۷دیده بودمش و قبلا هم راجبش گفتم. برام چیز شگفت انگیزی نبود چون معتقدم تنفس طبیعی و مصنوعی دنیای جداگانه دارن. راستی اینجا فراری حتی اگه لاستیک هم گرم میکرد نمیتونست کاری کنه چون فراری مثل دیمن یا ماسل امریکایی نیست که گشتاور زیادش آزاد باشه چون با کلی سیستم کامپیوتری کنترل میشه که مثلا لانچ خوبی داشته باشه! رفقایی هم که درگ ام۵ و دیمن رو سوژه کردن خوب میدونیم که دیمن اگه لاستیک گرم کنه نتیجه متفاوت میشد پس رو مخ بچها بریک نزنید منطقی نظر بدین که موقع خوندنشون حال کنیم. ماسل امریکایی فازش چیز دیگس ولی حالا داج اومده خودی نشون بده دیگه تقصیر خودشه چون دنیای حقیقی دیگه فیلم هالیوودی نیست. اینجوری کل شجره ماسل هارو برده زیر سوال
اشکان
۱۵ مهر ۱۳۹۷با سلام در تایید نظر دوستمون آقا ایمان حق با ایشونه بنده یه مکلارن 720 دارم لذت رانندگیش در حد تراکتور پرکنزه خیلی مزخرفه.
برو عامو یه جوری میگی لذت رانندگی فراری انگار کلکسیون خودروهای سوپرلوکس داری.
fara2001
۱۵ مهر ۱۳۹۷به نظرم مهم تر از شکست ، شهامت پذیرفتن شکسته.
فعلا تو این تست که مربوط به درگ بین دوماشین بود مک لارن مقتدرانه پیروز شد